Έχουμε ξεκινήσει να δημιουργούμε έναν πίνακα πληροφοριών για τον καθένα μας ξεχωριστά.Η δραστηριότητα θα μας βοηθήσει να μιλήσουμε για τον εαυτό μας ,να παρουσιάσουμε στην ομάδα μας τα ενδιαφέροντά μας,την οικογένειά μας,τις ικανότητές μας,τις επιθυμίες μας,τους αγαπημένους φίλους μας.Μέσα από την παρουσίαση θα μας δοθεί η δυνατότητα να γνωριστούμε καλύτερα,να βρούμε κοινά στοιχεία,κοινά ενδιαφέροντα και να δεθούμε περισσότερο ως ομάδα!!
Μέχρι στιγμής έχουμε δημιουργήσει το πορτρέτο μας και το δαχτυλικό μας αποτύπωμα,το οποίο είναι ένα και μοναδικό,όπως και ο καθένας από μας ξεχωριστά.
Φτιάξαμε το σπίτι μας και προσθέσαμε τα μέλη της οικογένειάς μας.
Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος προχωρήσαμε στη σύγκριση του μεγέθους των ονομάτων μας,ώστε ν’ανακαλύψουμε ομοιότητες και διαφορές. Παρατηρήσαμε ότι άλλα ονόματα περιέχουν περισσότερα γράμματα(π.χ. Κωνσταντίνος=12 γράμματα),άλλα λιγότερα(π.χ. Βάνα,Μάρα=4 γράμματα) και άλλα περιέχουν τον ίδιο αριθμό γραμμάτων(π.χ. Μυρτώ,Φένια=5).Κάναμε την αρίθμηση των γραμμάτων και με τα δάχτυλά μας και με τη βοήθεια των ξυλομπογιών.
Στη συνέχεια περάσαμε στην έννοια του μακρύ(περιέχει πολλά γράμματα και έχει μεγάλο μήκος) και του κοντό.Από την παρατήρηση βρήκαμε ποια ονόματα ανήκουν σε ποια κατηγορία και τα καταγράψαμε σαν γνήσιοι παρατηρητές.
Οι εικόνα της κάμπιας που χρησιμοποιήθηκε:
Παρακολουθήσαμε μάλιστα και βίντεο από το Youtube,για ανατροφοδότηση της γνώσης μας και εμπέδωση των εννοιών.
Συμπληρώσαμε και φύλλο εργασίας για τις έννοιες μακρύ-κοντό.
Το φύλλο που χρησιμοποιήσαμε:
Επίσης κάναμε μια εισαγωγή του επόμενου κεφαλαίου του πίνακα πληροφοριών για τον εαυτό μας που είναι η φιλία. Μιλήσαμε για τη σημαντικότητα των φίλων στη ζωή μας,τι κάνουμε μαζί,πώς πρέπει να συμπεριφέρονται οι φίλοι αναμεταξύ τους. Θέσαμε και προβληματισμούς που απαιτούσαν σκέψη και άμεση λύση.Π.χ. όταν παίζουμε με το φίλο μας και διαφωνούμε σε κάτι(δεν θέλω να παίξω όπως μου λες,ή θέλω το παιχνίδι που κρατάς) ,τι κάνουμε και τι όχι. Το συζητάμε και αποφασίζουμε μια φορά να λέει τους κανόνες του παιχνιδιού ο ένας και την άλλη φορά ο άλλος.Να πάρουμε ένα άλλο παιχνίδι που δεν το έχει κανείς άλλος και συμφωνούμε με το φίλο που κρατά το παιχνίδι που θέλουμε κι εμείς μόλις το αφήσει να μας το δώσει.
Χωριστήκαμε σε ομάδες παιχνιδιών και παίξαμε με βάση τους κανόνες των καλών και αγαπημένων φίλων.
Επιμείναμε στη χρήση των γλυκών και ευγενικών λέξεων που κάνουν τη φιλία μας μοναδική και πολύ δυνατή(ευχαριστώ,συγνώμη,παρακαλώ,θα μπορούσα,σ’αγαπώ).Συμπληρώσαμε και φύλλο εργασίας που ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και το φίλο/η μας και μέσα στο βάζο των γλυκών γράψαμε μ’αντιγραφή από τον πίνακα τις ευγενικές λέξεις:
ευχαριστώ,παρακαλώ,συγνώμη
Πρόσφατα σχόλια