Χειμώνιασε…

Με τον ερχομό της νέας χρονιάς παίξαμε με τους αριθμούς του 2021, το γράψαμε στον πίνακα μαρκαδόρου και το ζωγραφίσαμε.

 

Διαβάσαμε τον  « Άρχοντα του Χειμώνα και τη Νεράιδα του Καλοκαιριού», συζητήσαμε για την αγαπημένη μας εποχή και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι. Είδαμε την ιστορία: «Όλες οι εποχές του χρόνου σ’ ένα δέντρο», ζωγραφίσαμε το δέντρο ανάλογα με τις εποχές και παίξαμε το κινητικό παιχνίδι: «Οι 4 εποχές του χρόνου». Από τη μυθολογία επεξεργαστήκαμε το μύθο της « Δήμητρας και της Περσεφόνης», τον δραματοποιήσαμε και τον ζωγραφίσαμε.

Αναφερθήκαμε στα χειμωνιάτικα ρούχα, τα αναγνωρίσαμε, τα ομαδοποιήσαμε, ντύσαμε το αρκουδάκι ανάλογα με την εποχή και παίξαμε το παιχνίδι «Ο Μαυρούλης ντύνεται». Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με αντικείμενα που σχετίζονται με το χειμώνα και στη συνέχεια τα ζωγραφίσαμε.

Φυσικά και δε μπορούσαμε να μην ασχοληθούμε με τους αγαπημένους μας χιονάνθρωπους. Διαβάσαμε το «Χιονάνθρωπο που δεν ήθελε να λιώσει», είδαμε εποπτικό υλικό με τα μέρη του χιονάνθρωπου και ζωγραφίσαμε ότι του έλειπε. Φτιάξαμε χιονάνθρωπο με χάρτινο πιάτο και μανταλάκι, χιονάνθρωπο-πάζλ και παίξαμε μπόουλινγκ με ποτηράκια- χιονάνθρωπους.

Παράλληλα κάναμε με τη βοήθεια των χιονάνθρωπων τις μαθηματικές και γλωσσικές μας δραστηριότητες. Βάλαμε στο χιονάνθρωπο τόσα πομ πον όσα ο αριθμός του καπέλου του και χωρισμένοι σε 2 ομάδες και με τη βοήθεια των ζαριών ντύσαμε το χιονάνθρωπο. Ακούσαμε το τραγούδι «5 χιονάνθρωποι», τους αντιστοιχίσαμε με τους σωστούς αριθμούς( 5/4/3/2/1/0) και δραματοποιήσαμε το τραγούδι. Αναφορικά με τη γλώσσα φτιάξαμε την κατασκευή «Χιονάνθρωπος με γράμματα» αντιστοιχίζοντας και σειραθετώντας τα γράμματα του ονόματος μας.

Μέσα από το βιβλίο «Χειμώνας» γνωρίσαμε τα δέντρα και τα φρούτα της εποχής, είδαμε εποπτικό υλικό και στίψαμε πορτοκαλάδα χρησιμοποιώντας τον ηλεκτρικό στίφτη.

Όπως κάθε χειμώνα έτσι και φέτος φτιάξαμε και δοκιμάσαμε ζεστή σοκολάτα. Γράψαμε τα υλικά, μεταφέραμε τη διαδικασία σε Φ.Ε. και απολαύσαμε τη σοκολάτα μας με μπισκοτάκια. Παράλληλα γνωρίσαμε και άλλα χειμωνιάτικα ροφήματα, ψηφίσαμε και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας και ήπιαμε τσάι, τίλιο και χαμομήλι.

Φτιάξαμε με τη βοήθεια τεχνικών χειροτεχνίες για να στολίσουμε την τάξη μας. Χρησιμοποιήσαμε καλαμάκι και σταμπαδόρο για να φτιάξουμε την ομαδική κατασκευή «Μια χειμωνιάτικη νύχτα» και  χαρτοδιπλωτική για να διακοσμήσουμε τα παράθυρα μας με χιονονιφάδες. Με τέμπερες και χρωματιστό Α4 φτιάξαμε το «χειμερινό τοπίο» και με χρωματιστές δαχτυλίτσες στολίσαμε την κούπα με τη ζεστή σοκολάτα.

 

 

 

 

Ο Γενάρης στην τάξη μας

Επιστρέψαμε επιτέλους στο σχολείο μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και με χαρά συζητήσαμε πώς περάσαμε στις γιορτές. Για να μην ξεχάσουμε τις αναμνήσεις μας φτιάξαμε τη βαλίτσα με τις αναμνήσεις.

Με αφορμή το έθιμο της Βασιλόπιτας που λαμβάνει χώρα αυτές τις μέρες (αν και φέτος έγινε διαφορετικά λόγω των συνθηκών) αφηγηθήκαμε  την ιστορία με τον τρόπο που ξεκίνησε το έθιμο της βασιλόπιτας και το ζωγραφίσαμε.

Καταλήξαμε να αναρωτιόμαστε αν είναι ο ίδιος Άγιος Βασίλης που μας φέρνει τα δώρα.

Είδαμε εικόνες, κάναμε συγκρίσεις ανάμεσα στις δύο εικόνες και εντοπίσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους.

Συμπεράναμε ότι πρόκειται για δύο διαφορετικούς Άγιους Βασίληδες. Συγκεντρώσαμε πληροφορίες για να τους γνωρίσουμε καλύτερα και καταλήξαμε ότι ο ένας είναι ο Άγιος Βασίλειος που φέρνει στα παιδιά γράμματα και προκοπή και έζησε πριν κατάγεται από την Καισάρεια  (όπως αναφέρεται και στα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς) και ο άλλος είναι ο Άγιος Βασίλης- Santa Claus, φόρα τα κόκκινα ρούχα και φέρνει στα παιδιά παιχνίδια-δώρα.

Διαβάσαμε το παραμύθι του Β.Ηλιοπούλου: «Ο δικός μας Άγιος Βασίλης» και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το παραμύθι.

Όλοι μαζί, προσπαθήσαμε ακούγοντας τους ήχους στις λέξεις να σχηματίσουμε τις λέξεις Άγιος Βασίλης. Τα καταφέραμε αρκετά καλά.

Δίνοντας τις κατάλληλες οδηγίες στο μελισσάκι, προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τον Άγιο Βασίλη να φτάσει στο έλκηθρό του (STEM)

Εντοπίζοντας τους δύο Άγιους Βασίληδες, μιλήσαμε για τον αριθμό 2, μετρήσαμε ποσότητες και χωριστήκαμε σε μικρές ομάδες, όπου προσπαθήσαμε να τον αναπαραστήσουμε με όποιον τρόπο μπορούμε.

 

Και επειδή πάντα χρειαζόμαστε και λίγη διασκέδαση κρύψαμε το 2 και παίξαμε κρύο ζεστό όπου οι φίλοι μας προσπαθούσαν να το βρουν και εμείς τους καθοδηγούσαμε κατάλληλα.

Κάναμε πάζλ

Στην τάξη μας επισκέφτηκαν και ο Μουστάκας με τη λεμονιά, οι αγαπημένες μας κούκλες που τους βοηθάμε να λύσουν τα προβλήματα που έχουν οι τις απορίες που τους δημιουργούνται. Αυτή τη φορά, τα παιδιά βοήθησαν το Μουστάκα να μάθει για τον Άγιο Βασίλειο, τον Άγιο Βασίλη-santa claus και τις διαφορές που έχουν μεταξύ τους.