Ο Χειμώνας στην τάξη μας!!!

Ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε και με το χειμώνα.

Ξεκινήσαμε καταγράφοντας τις αρχικές ιδέες των παιδιών για τις αλλαγές που συμβαίνουν το χειμώνα. Διαβάσαμε την ιστορία της Λότη Πέτροβιτς: «Οι σκανταλιές του Γενάρη»

 και επειδή μας άρεσε πολύ, αποφασίσαμε να τη δραματοποιήσουμε.

Παρακολουθήσαμε βίντεο και είδαμε εικόνες με τις αλλαγές που φέρνει ο χειμώνας. Τις αλλαγές στη φύση, στα ρούχα, σε όσα κάνουν οι άνθρωποι και αναφερθήκαμε και στα μέσα θέρμανσης.

Κάναμε χειμωνιάτικα παζλ και εργασίες στο διαδραστικό πίνακα.

Παρακολουθήσαμε το μύθο της Περσεφόνης, είδαμε βίντεο με τις εποχές και κάναμε αντιστοίχιση τα ονόματά τους. Είδαμε την ιστορία ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει. Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο άρχοντας του χειμώνα και η νεράιδα του καλοκαιριού” και το ζωγραφίσαμε.

Στη συνέχεια ψηφίσαμε ποια είναι η αγαπημένη μας εποχή και τη ζωγραφίσαμε

Φτιάξαμε το χιονισμένο δέντρο

και τη χιονισμένη νύχτα στην πόλη

Είπαμε λέξεις σχετικές με το χειμώνα, τις καταγράψαμε σε λευκούς κύκλους και φτιάξαμε το χιονάνθρωπο της τάξης

Φτιάξαμε γάντια και σκουφάκια

Παίξαμε παιχνίδια με τα χειμωνιάτικα αξεσουάρ, γίναμε ζευγάρια και προσπαθούσαμε να ντύσουμε ο ένας τον άλλον εναλλάξ, φορούσαμε στο ζευγάρι μας σκούφο κασκόλ και γάντια.

Προσπαθήσαμε να απλώσουμε γάντια με τα μανταλάκια σε ένα σκοινί

Μπερδέψαμε όλα τα αξεσουάρ μεταξύ τους και κάναμε ταξινομήσεις. Ένας μάζευε όλα τα σκουφάκια, ένας όλα τα κασκόλ κάποιος άλλος όλα τα γάντια.

Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια και κάναμε εργασίες στο διαδραστικό πίνακα με τα χειμωνιάτικα ρούχα και το χειμώνα

Αξιοποιώντας εκείνες τις μέρες που είχε χιονίσει στα ορεινά της Χίου θυμηθήκαμε τον κύκλο του νερού και τις προϋποθέσεις που χρειάζονται για να χιονίσει, όπως και τι χρειάζεται για να διατηρηθεί ή να λιώσει το χιόνι.

Μιλήσαμε για τις σύνθετες λέξεις και προσπαθήσαμε να βρούμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι και τις καταγράψαμε.

Και έπειτα τις παίζαμε και σαν παιχνίδι

Παίζαμε και παιχνίδι αντιστοίχισης χρωμάτων στα αξεσουάρ του χιονάνθρωπου.

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε: «Το Τραγούδι του Χειμώνα»

Και με αφορμή αυτό προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε και άλλες λέξεις που αρχίζουν με τον ήχο “α”, αλλά όπως και στο τραγούδι (που έχει ομοιοκαταληξία) και λέξεις που τελειώνουν με τον ήχο “α”.

Διαβάσαμε την ιστορία της ξεμυαλισμένης χιονονιφάδας και φτιάξαμε χιονονιφάδες με χαρτοκοπτική για να διακοσμήσουμε τα τζάμια του σχολείου μας.

Γίναμε και εμείς οι ίδιοι χιονονιφάδες και χορέψαμε στο χειμωνιάτικο αέρα ακούγοντας τη μουσική σύνθεση του Vivaldi: Χειμώνας.

Με αφορμή τις τρεις μπάλες που χρησιμοποίησε ξεμυαλισμένη χιονονιφάδα, για να φτιάξει το χιονάνθρωπο, γνωρίσαμε τον αριθμό 3. Μετρήσαμε ποσότητες, τον σχεδιάσαμε και μάλιστα παρατηρήσαμε ότι μοιάζει πολύ και με το “ε”.

Εύστοχα παρατήρησε κάποιο από τα παιδιά μας ότι μοιάζει και με μισή πεταλούδα. Έτσι αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να κάνουμε ζωγραφιές με το τρία.

Ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε και με τα φρούτα του χειμώνα. Παρουσιάσαμε ένα καλάθι με χειμωνιάτικα φρούτα και τα παιδιά ερχόταν με τη σειρά και μας παρουσίαζαν ένα από τα φρούτα, ονομάζοντας το και περιγράφοντας τις ιδιότητες που έχει ως προς το χρώμα, τη ύφη και τη σκληρότητα.

Γιατί τρώμε φρούτα; Που μας βοηθούν; Ρωτήσαμε τα παιδιά και όλα ήξεραν πόσο καλό μας κάνουν. Δραματοποιήσαμε ένα παιδί που δεν έτρωγε φρούτα και ένα παιδί που έτρωγε (ήταν κουρασμένο, δεν είχε ενέργεια, έβηχε κ αρρώσταινε). Μας είπαν για τις βιταμίνες κ πόσο δυνατούς μας κάνουν κ έγινε ιδιαίτερη  αναφορά στη βιταμίνη c που μας βοηθά να μην αρρωσταίνουμε. Σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να καταναλώσουμε τα φρούτα ήμασταν και πάλι πολύ καλά ενημερωμένοι.

Κάποιοι θυμήθηκαν και εντόπισαν και τις σύνθετες λέξεις

Διαβάσαμε, τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι: «Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω».

Αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε τους διάφορους τρόπους  με τους οποίους μπορούμε να καταναλώσουμε τα φρούτα.

Τα φάγαμε μεμονωμένα

Τα κάναμε χυμό

Τα κάναμε smoothies, με χυμό

Και smothiesμε γάλα

Φτιάξαμε και κέικ, βράζοντας ολόκληρα τα πορτοκάλια και προσθέτοντας τα στη συνταγή.

Το κέικ μας είναι έτοιμο και πολύ υγιεινό

Προτείναμε στα παιδιά να φτιάξουμε μία ιστορία όλοι μαζί και με τις ιδέες τους καταλήξαμε σε μία παρέα φρούτων που έκανε ένα πάρτι, στο οποίο επιτέθηκαν κάποια αρπακτικά και προσπάθησαν να το χαλάσουν, όμως τα φρούτα υπερασπίστηκαν το πάρτι τους και τελικά τα αρπακτικά ζήτησαν συγνώμη και έγιναν όλοι φίλοι, χόρευαν όλοι μαζί, ώσπου ένα από τα αρπακτικά έριξε κατά λάθος ένα πιάτο. Τα φρούτα τους είπαν ότι δεν πειράζει και συνέχισαν να χορεύουν να διασκεδάζουν όλοι μαζί και τα αρπακτικά έπειτα φρόντιζαν και πρόσεχαν τα φρούτα. Εκτός από συγγραφείς γίναμε και εικονογράφοι, επενδύοντας το παραμύθι μας και με εικόνες.

Ήμασταν τόσο ενθουσιασμένοι με την ιστορία που φτιάξαμε που τελικά πήραμε την απόφαση να την δραματοποιήσουμε, φτιάξαμε τα αξεσουάρ μας και ξεκινήσαμε.

Και στο τέλος κάναμε εργασιούλες!!!