Ήρθε πάλι το Καρναβάλι!!!

Το Φεβρουάριο με τον ερχομό της Αποκριάς ανανεώσαμε τη γωνιά της μεταμφίεσης με αποκριάτικα είδη( καπέλα, μάσκες ,κτλ) και ξεκινήσαμε αμέσως τις καρναβαλικές μας μεταμφιέσεις.

Μιλήσαμε για τα παραδοσιακά καρναβάλια της Ελλάδας ( Μπούλες Νάουσας, Αράπηδες Καβάλας, Κουδουνοφόροι Σοχού, κτλ), είδαμε εποπτικό υλικό και τοποθετήσαμε εικόνες από τα καρναβάλια στο χάρτη της Ελλάδας . Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε περισσότερο εντύπωση και φτιάξαμε μάσκα κουδουνοφόρου. Μάθαμε για τη Μόστρα των Θυμιανών και φτιάξαμε πειρατικά καπέλα.

Διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου, είδαμε σχετικούς πίνακες ζωγραφικής και αναφερθήκαμε στο σχήμα του ρόμβου. Τον σχηματίσαμε με τα χέρια μας και κόψαμε ρόμβους σε πολλά χρώματα για να φτιάξουμε ένα μεγάλο Αρλεκίνο…και αφού βρεθήκαμε στην Ιταλία κάναμε μια βόλτα ως τη Βενετία, μιλήσαμε για το περίφημο καρναβάλι της και φτιάξαμε τις δικές μας βενετσιάνικες μάσκες.

Φυσικά από την παρέα μας δε θα μπορούσαν να λείψουν οι αγαπημένοι μας κλόουν. Διαβάσαμε το παραμύθι: « Η ζωή του κλόουν» και  μεταμφιεστήκαμε σε κλόουν χρησιμοποιώντας( καπέλο, γραβάτα, μύτη). Στη συνέχεια διαλέγαμε μια κάρτα και εκτελούσαμε  την αντίστοιχη κίνηση. Κάναμε τα μαθηματικά μας με τα αριθμητικά καπέλα του κλόουν και παίξαμε 2 παιχνίδια: 1. Ο κλόουν και τα καπέλα του και 2.Ταίζω τον κλόουν με χρωματιστά μπαλάκια. Φτιάξαμε κλόουν με το αποτύπωμα της παλάμης μας και ζωγραφίσαμε κλόουν-παζλ.

 

Οι Απόκριες συνδέονται κατεξοχήν με το γέλιο και τα πειράγματα για αυτό και εμείς ακούσαμε το σατιρικό τραγούδι: «Μια γριά μπαμπόγρια», το ζωγραφίσαμε, το δραματοποιήσαμε και διασκεδάσαμε πάρα πολύ.

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε  το παραμύθι «Το καρναβάλι των ζώων» που είναι βασισμένο στο μουσικό έργο του Καμίγ Σεν Σανς και ζωγραφίσαμε αυτό που μας άρεσε περισσότερο από την ιστορία. Χρησιμοποιώντας παντομίμα μιμηθήκαμε  κάποιο από τα ζώα του παραμυθιού και η υπόλοιπη ομάδα προσπαθούσε να μαντέψει ποιο ζωάκι ήταν αυτό. Ψηφίσαμε και ζωγραφίσαμε το ζωάκι που πιστεύουμε ότι ταιριάζει περισσότερο με την προσωπικότητα μας και φτιάξαμε μάσκες επιλέγοντας το λιοντάρι(αγόρια) και τις κοτούλες( κορίτσια).

Παίξαμε 4 μουσικά παιχνίδια με αφορμή το παραμύθι: 1.Ποιος θα γίνει βασιλιάς των ζώων; 2.M’ ένα μπαλόνι στην κοιλιά και με κέφι στην καρδιά 3.Που πας πουλάκι μου; 4.Φτερά και πούπουλα και στο τέλος φορέσαμε κι εμείς μάσκες ζώων και πραγματοποιήσαμε τη δική μας παρέλαση όπως και τα ζωάκια της ιστορίας.

Την Τσικνοπέμπτη είδαμε εποπτικό υλικό (τι τρώμε, κτλ) και συζητήσαμε για το πώς πήρε το όνομα της αυτή  η μέρα. Φτιάξαμε το τραπέζι της Τσικνοπέμπτης με τα υλικά του κουκλόσπιτου και το πιάτο της χρησιμοποιώντας κολάζ και ζωγραφική. Τέλος διασκεδάσαμε παίζοντας μουσικά καπέλα.

Παράλληλα κάναμε και μια μικρή βόλτα στον κόσμο, μιλήσαμε για την Αφρική και φτιάξαμε μάσκες Αφρικανών. Μιλήσαμε για τους Ινδιάνους, γνωρίσαμε τις διάφορες φυλές τους, δραματοποιήσαμε στιγμιότυπα από τον τρόπο ζωής τους( χορός γύρω από την φωτιά, τοξοβολία, κτλ) και φτιάξαμε ινδιάνικα καπέλα.