Μαθαίνω τα μουσικά όργανα

Με αφορμή τα κάλαντα των Χριστουγέννων που μάθαμε για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας γνωρίσαμε τα μουσικά όργανα, ανακαλύψαμε τον ήχο που παράγει το καθένα.

Παίξαμε παιχνίδι παντομίμας όπου τα παιδιά προσπαθούν να βρουν το όργανο που παίζει ο φίλος τους.

Κάναμε εργασιούλες για να εμπεδώσουμε τα μουσικά όργανα.

Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους μουσικά όργανα και τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους.

Χορέψαμε με τον ρυθμό της Μουσικής.

Μάθαμε τις νότες και παίξαμε πιάνο με την βοήθεια του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΗΧΩΝ

Η επαφή των παιδιών με τους ήχους αποτελεί μια σημαντική εμπειρία ανακάλυψης του κόσμου. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε  να γνωρίσουμε ήχους που μας περιβάλλουν καθημερινά( ευχάριστους/δυσάρεστους, δυνατούς/σιγανούς, κτλ) και να ανακαλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα για αυτούς.

Μιλήσαμε για την αίσθηση της ακοής , διαβάσαμε το βιβλίο: « Ακούνε, ακούνε… τα αυτιά μου» και ζωγραφίσαμε διάφορους ήχους που ακούμε. Ακούσαμε την καρδιά μας με στηθοσκόπιο, ξεχωρίσαμε διάφορους ήχους( ζώα, ήχους από τη φύση)  δείχνοντας τις αντίστοιχες καρτέλες και παίξαμε παιχνίδι αναγνώρισης του ήχου ( με κλειστά μάτια καλούμαστε να πλησιάσουμε στην πηγή  του ήχου).

Διαβάσαμε το παραμύθι: « Επιτέλους ησυχία» και καταγράψαμε τους ήχους του παραμυθιού. Χωρίσαμε τους ήχους σε τεχνητούς και φυσικούς, τους ομαδοποιήσαμε και τους ζωγραφίσαμε.

Δραματοποιήσαμε την ηχοιστορία: « Η μάγισσα και οι ήχοι» ( έννοια της διάρκειας) και ανά 2 διαγωνιστήκαμε για το ποιος/ποια θα κρατήσει περισσότερο έναν ήχο με μια αναπνοή. Μέσα από εικόνες ομαδοποιήσαμε τους ήχους σε κοφτούς και συνεχείς και συμπληρώσαμε αντίστοιχο Φ.Ε.

 

Μέσα από βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης μάθαμε για τις 4 ιδιότητες των ήχων: διάρκεια, ένταση, ηχόχρωμα και τονικό ύψος. Μέσα από το παιχνίδι “Ο δράκος και οι αστακοί” ανακαλύψαμε αυτές τις ιδιότητες του ήχου, απεικονίζοντάς τες και αναγνωρίζοντάς τες μέσα από τα μουσικά όργανα της τάξης μας.

Μιλήσαμε για την ένταση του ήχου και της φωνής μας, είδαμε το φωνόμετρο και μιλήσαμε για το πώς λειτουργεί. Παράλληλα συζητήσαμε για τη μοναδικότητα της ανθρώπινης φωνής και κάναμε το εξής: Ένα παιδί έκλεινε τα μάτια του και  κάποιο άλλο παιδί έλεγε μια λέξη…το παιδί με τα κλειστά μάτια έπρεπε να βρει ποιο ήταν το παιδί που μίλησε.

Μάθαμε για την ηχώ μέσα από την ιστορία: « Ο μικρός κάστορας και ηχώ». Κάναμε διάφορες δραστηριότητες με τους ήρωες της ιστορίας μας και μιλήσαμε για τον αριθμό 4.

«Ο Βασιλιάς και το βιβλίο- πουλί» μας έδωσε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με πολλούς και διαφορετικούς ήχους, να τους αναπαράγουμε με το σώμα, τη φωνή, αλλά και με τη βοήθεια αντικειμένων από την τάξη μας και να κατανοήσουμε τη σημασία των βιβλίων και της ανάγνωσης.

Ο Μενέλαος και ο Πάρης ήρθαν στη συντροφιά μας και μας μίλησαν για την έννοια της ηχορύπανσης. Δραματοποιήσαμε τις περιπέτειες τους με μάσκες και μέσα από διάφορες εικόνες ομαδοποιήσαμε τους ήχους σε ευχάριστους και δυσάρεστους.

Γνωρίσαμε διάφορα μουσικά όργανα, τα ξεχωρίσαμε σε ( πνευστά/ κρουστά/ έγχορδα) και προσπαθήσαμε να βρούμε τον τρόπο που παράγουν ήχο( φύσημα, κούνημα, χτύπημα, κτλ). Παίξαμε: « Ο δράκος και οι άτακτοι αστακοί»( με κλειστά μάτια προσπαθήσαμε να μαντέψουμε ποιο όργανο έκλεψαν οι αστακοί) και το « Βήμα-βήμα πως μ’ αρέσει να πηγαίνω σ’ άλλη θέση». Τέλος, κόψαμε και ζωγραφίσαμε μουσικά όργανα.

ΗΡΘΑΝ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ Η ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ

Φέτος στην τάξη μας διαβάσαμε πολλά χριστουγεννιάτικα παραμύθια, ακούσαμε και μάθαμε πολλά τραγούδια για τις γιορτές και φτιάξαμε πολλές κατασκευές.

Στολίσαμε την τάξη μας και το δέντρο του νηπιαγωγείου μας.

Ζυμώσαμε κουλουράκια με χριστουγεννιάτικα αρώματα!!!

Δεχθήκαμε την επίσκεψη της κ. Πόπης Σιταρά-Μενδώνη από τον Ερυθρό Σταυρό, για να της δώσουμε τα τρόφιμα και τα είδη υγιεινής που είχαμε συγκεντρώσει και την ακούσαμε με μεγάλη προσοχή να μας μιλάει για το έργο και τις δράσεις του Ερυθρού Σταυρού (για περισσότερα εδώ: https://blogs.sch.gr/10nipchiou/?p=6544 )

Δεχτήκαμε την επίσκεψη της χιώτισσας συγγραφέα κ. Σοφίας Κώττη, που μας διάβασε το παραμύθι της «Ένας γκρινιάρης κουραμπιές» (για περισσότερα εδώ: https://blogs.sch.gr/10nipchiou/?p=6553 )

Κάναμε πρόβες και παρουσιάσαμε τη θεατρική παράσταση “Ένα ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι” στους γονείς και στους φίλους μας.

 

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ !!!

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΥΡΙΖΕΙ…

Ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες μας παρουσιάζοντας στα παιδιά το κλασικό και αγαπημένο δεντράκι αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα. Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι: « Τα πρώτα Χριστούγεννα του μικρού καλικάντζαρου» που μας μιλάει για τις 3 μεγάλες γιορτές ( Χριστούγεννα/Πρωτοχρονιά/Φώτα). Είδαμε βιβλία για τη γέννηση του Χριστού, τη ζωγραφίσαμε ,βάλαμε στη σειρά κάρτες με τη χρονική της ακολουθία  και τη δραματοποιήσαμε.

Είδαμε λέξεις σχετικές με τη γέννηση, προσπαθήσαμε να τις « διαβάσουμε» και τις ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το αρχικό τους γράμμα. Μιλήσαμε για το Χ,χ και κάναμε δραστηριότητες για την κατανόηση του.

Γνωρίσαμε λίγο καλύτερα τους 3 Μάγους και μάθαμε τον αριθμό 3. Παράλληλα θυμηθήκαμε τα σχήματα και διαγωνιστήκαμε ανά 2 για το ποιος θα βάλει πιο γρήγορα τα σχήματα στα χριστουγεννιάτικα δεντράκια και στεφάνια.

Προσεγγίσαμε τα Χριστούγεννα μέσα από τις 5 αισθήσεις μας  βλέποντας εποπτικό υλικό και αντιστοιχίζοντας σε κάθε αίσθηση τα ανάλογα αντικείμενα( έλατο, τρίγωνο, δώρο, κτλ). Αποτυπώσαμε εικαστικά την αγαπημένη « χριστουγεννιάτικη γωνιά» της τάξης μας και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας γλυκό/τραγούδι/στολίδι/ιστορία.

Ανανεώσαμε τη βιβλιοθήκη της τάξης μας με χριστουγεννιάτικα βιβλία και διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε ιστορίες και παραμύθια:

-« Το Μπισκοτοανθρωπάκι» (gingerbread)

-« Ο Αϊ-Βασίλης πάει στον πόλεμο»

-« Καλά Χριστούγεννα φίλε»

-«Γρήγορα Αϊ- Βασίλη»

-«Ο Μαγικός τάρανδος της Όλι»

-« Η Xιονοοικογένεια»

-«Η μικρή μπότα του Αϊ-Βασίλη»

-«Οι Βοηθοί του Αϊ-Βασίλη»

Φτιάξαμε πολλές και όμορφες κατασκευές:

-« Τρίγωνος Αϊ- Βασίλης»

-«Χριστουγεννιάτικο δεντράκι σε χάρτινο πιάτο»

-«Φάτνη-αστέρι»

-«Ταρανδάκια»

-«Αστέρια με ευχές»

-«Μπότες/ζαχαρωτά/gingerbreads».

-«Έλατο» με πλεκτική(μαλλί).

-«Ντεκουπάζ» ( χριστουγεννιάτικο στολίδι).

-«Χριστουγεννιάτικη νύχτα»

-«Πρωτοχρονιάτικο καραβάκι»

-«Καρυοθραύστης» ( κατασκευή σε γλωσσοπίεστρο).

-«Ξωτικά»

«Χριστουγεννιάτικες κάρτες»

-«Αγιοβασιλιάτικοι σκούφοι»( πρόσκληση γιορτής)

-Ζωγραφίσαμε χριστουγεννιάτικα μοτίβα με την τεχνική (do a dot)

… φτιάξαμε και ομαδικές χειροτεχνίες:

-«Οι 3 Μάγοι»

-«Χριστουγεννιάτικο δέντρο με δωράκια»

και διακοσμήσαμε τσαντούλες που βάλαμε μέσα όλες τις χριστουγεννιάτικες δημιουργίες μας!!!

Παίξαμε και τον καθιερωμένο πια διαγωνισμό χριστουγεννιάτικου τραγουδιού όπου τα παιδιά καλούνται να διαλέξουν από 4 τραγούδια(Ρούντολφ το ελαφάκι/ Ο Αϊ- Βασίλης πάλι θα ’ρθει/Φρόστι ο χιονάνθρωπος/Τρίγωνα κάλαντα) το αγαπημένο τους. Νικητής της φετινής χρονιάς ήταν ο Ρούντολφ.

 Γίναμε μικροί ζαχαροπλάστες φτιάχνοντας χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια κανέλας με διάφορα κουπάτ που διακοσμήσαμε με γλάσο και πολύχρωμα κουφετάκια.

Στολίσαμε το δέντρο του σχολείου μας!!!

Δεχθήκαμε την επίσκεψη της κ. Πόπης Σιταρά-Μενδώνη από τον Ερυθρό Σταυρό, για να της δώσουμε τα τρόφιμα και τα είδη υγιεινής που είχαμε συγκεντρώσει και την ακούσαμε με μεγάλη προσοχή να μας μιλάει για το έργο και τις δράσεις του Ερυθρού Σταυρού (για περισσότερα εδώ: https://blogs.sch.gr/10nipchiou/?p=6544 )

Δεχτήκαμε την επίσκεψη της χιώτισσας συγγραφέα κ. Σοφίας Κώττη, που μας διάβασε το παραμύθι της “Ένας γκρινιάρης κουραμπιές” (για περισσότερα εδώ: https://blogs.sch.gr/10nipchiou/?p=6553 )

Παράλληλα ξεκινήσαμε τις πρόβες για τη γιορτούλα μας με τίτλο: «Πρωτοχρονιάτικη περιπέτεια», ετοιμάσαμε το σκηνικό μας και περιμέναμε με ανυπομονησία να την παρουσιάσουμε στους γονείς αλλά και να πάρουμε τα πολύ όμορφα δωράκια μας από τον Αϊ-Βασίλη.

Καλές γιορτές!!!