Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συζητήσαμε για την Πρωτομαγιά και γιατί η μέρα αυτή έχει καθιερωθεί ως αργία. Στη συνέχεια είχαμε Αγγλικά. Αγγλικά. Τον υπόλοιπο χρόνο τον αφιερώσαμε στην κατασκευή των πρωτομαγιάτικων στεφανιών μας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, δημιουργήσαμε όπως και τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, τα λουλούδια-διακοσμητικά μας που θα στολίζουν κάποια γωνιά του σπιτιού μας. Για τη διαδικασία κατασκευής κοιτάξτε παρακάτω.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε την πρώτη διδακτική ώρα με το μάθημα των Αγγλικών. Συνεχίσαμε αναφερόμενοι στην εργατική Πρωτομαγιά και τους λόγους καθιέρωσης ως αργία. Έπειτα κατασκευάσαμε ένα εικαστικό μπουκέτο. Γίναμε ο Μάιος και «ανθούσαμε» τα πιο όμορφα λουλούδια. Σε τρεις προσχεδιασμένους κύκλους χαράξαμε ακτιβιστές γραμμές για πέταλα. Έπειτα τα χρωματίσαμε το καθένα με δυο χρώματα εναλλάξ σε λογική μοτίβου.
Τέλος τα κόψαμε και κάνοντας μια τελεία στη μέση τα περάσαμε στο πράσινο σύρμα πίπας για κοτσάνι. Το μπουκετάκι μας ήταν έτοιμο και το τοποθετήσαμε σε χάρτινο κώνο.
Τα μπουκέτα μας.
Ακούσαμε το τραγουδάκι …
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2,σε συνέχεια για τη γιορτή των λουλουδιών και για τον τελευταίο μήνα της άνοιξης που είναι ο πιο πολύχρωμος και μυρωδάτος, δημιουργήσαμε το λουλούδι μας στολίδι. Θα το τοποθετήσουμε στο γραφείο μας αφού πρώτα το ψεκάσουμε με την κολώνια της μαμάς ή του μπαμπά ώστε να ευωδιάζει την ατμόσφαιρα.
Δημιουργήσαμε αρχικά από έναν κύκλο το λουλούδι μας. Αφού κόψαμε τον κύκλο τον διπλώσαμε και του δώσαμε τη μορφή κώνου. Ψαλιδίσαμε τη μία μεριά του ώστε να δημιουργήσουμε τα πέταλα του λουλουδιού μας.
Κόψαμε την ευχή “Καλή Πρωτομαγιά” και τα φύλλα του λουλουδιού μας. Σε πλαστικό καπάκι νερού η κυρία τοποθέτησε πλαστελίνη ώστε να κατασκευάσει τη γλάστρα.
Σήμερα πραγματοποιήθηκε η αναμνηστική ατομική και ομαδική φωτογράφιση των τμημάτων μας. Η φωτογράφιση ήταν χρονοβόρα και μας στέρησε χρόνιο για τις προγραμματισμένες δραστηριότητες της μέρας, που δεν προλάβαμε να τις πραγματοποιήσουμε όλες.
Τα παιδιά και των δυο τμημάτων παρακολούθησαν με την κοινωνική μας λειτουργό την κ. Γιώτα την ταινία animation «Το δέντρο που έδινε» και ακολούθησε συζήτηση.
Έπειτα επεξεργάστηκαν ψηφιακό υλικό της πλατφόρμας Αίσωπος, με θέμα «Χαρά, λύπη, αγάπη, θυμό… συναισθήματα ψάχνω να βρω». Πατήστε στην παρακάτω εικόνα.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, στα πλαίσια της ανάπτυξης του καινοτόμου προγράμματος Αγωγής Υγεία με θέμα: ” Το ανθρώπινο σώμα, ένα εργοστάσιο 24ης λειτουργίας”, συνεχίσαμε τις δραστηριότητές μας για το ανθρώπινο σώμα. Για περισσότερες σχετικές δραστηριότητες πατήστε εδώ. Ολοκληρώσαμε την κατασκευή του μοντέλου του αναπνευστικού μας συστήματος για τ’οποίο είχαμε ξεκινήσει εχθές-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης. Παρακολουθήσαμε πώς γεμίζουν αέρα οι κυψελίδες των πνευμόνων εισπνεύοντας αέρα και πως συρρικνώνονται όταν εκπνέουμε.
Τα υλικά μας ήταν απλά που τα έχουμε σπίτι μας. Πλαστικά καλαμάκια, πλαστικά σακουλάκια το μικρότερου μεγέθους για τρόφιμα και πατρόν των οργάνων του αναπνευστικού μας συστήματος, από εδώ-μύτη,στόμα,πνευμόνια. Γράψαμε και τον τίτλο της δημιουργίας μας, *Το αναπνευστικό σύστημα*.
Τα μοντέλα του αναπνευστικού συστήματός μας και το
επεξηγηματικό βίντεο, επεξεργασία και δημιουργία της κυρίας Βάνας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συζητήσαμε για το πώς περάσαμε τις διακοπές του Πάσχα. Τη δεύτερη ώρα είχαμε Αγγλικά. Συνεχίσαμε ζωγραφίζοντας ό,τι μας άρεσε περισσότερο το Πάσχα που πέρασε.
Τέλος, παρουσιάσαμε τις ζωγραφιές μας στους συμμαθητές μας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα περιβαλλοντικής για το ηλιακό μας σύστημα. Πιο συγκεκριμένα συνεχίσαμε την ενασχόληση μας με τον πλανήτη Γη. Η επόμενη στάση του ταξιδιού μας ήταν η Αμερική. Μάθαμε ότι πρώτος ανακάλυψε την Αμερική ο Χριστόφορος Κολόμβος. Ότι ο Κολόμβος νόμιζε ότι η Αμερική ήταν κομμάτι της Ασίας. Ότι ο Αμέρικο Βεσπούτσι ήταν εκείνος που κατάλαβε ότι επρόκειτο για μια άλλη ξεχωριστή ήπειρο και για αυτό το λόγο πήρε το όνομα Αμερική. Στη συνέχεια είδαμε βίντεο σχετικό με το θέμα και επειδή ήταν στα αγγλικά, το μετέφραζε η κ.Μαρίνα.
Ακόμη μάθαμε ότι οι ντόπιοι κάτοικοι της Αμερικής είναι οι Ινδιάνοι, ένας λαός με μεγάλη σοφία και σπουδαίο πολιτισμό. Είδαμε βίντεο με ινδιάνους που έπαιζαν μουσική και παρατηρήσαμε τα χαρακτηριστικά τους : μαύρα ίσια μακριά μαλλιά, σκούρο χρώμα δέρματος, σκούρο χρώμα ματιών κ.α. Παρατηρήσαμε ότι τα ρούχα τους ήταν φτιαγμένα από δέρμα και τα μουσικά όργανα ήταν φτιαγμένα από φυσικά υλικά. Ακόμη μάθαμε ότι τα καπέλα με τα φτερά τα φοράνε οι αρχηγοί και ότι όσα πιο πολλά φτερά έχει ένα καπέλο ενός αρχηγού τόσο πιο σημαντικός αρχηγός είναι αυτός που το φοράει.
Απολαύσαμε τη μουσική τους.
Οι μαθητές του πρωινού τμήματος 2, ξεκίνησαν την πρώτη διδακτική ώρα με το μάθημα των Αγγλικών. Συνεχίσαμε με συζήτηση όπου όλα τα παιδιά περιέγραψαν τις πασχαλινές τους διακοπές, τις βόλτες, τις εμπειρίες, τα φαγητά, τα δώρα και τα ταξίδια τους. Καταγράψαμε ό,τι μας εντυπωσίασε σε ζωγραφική με τίτλο «Πάσχα 2025». Το κάδρο από εδώ.
Τέλος, ξεκινήσαμε με μια αναφορά στην επικείμενη γιορτή και αργία της Πρωτομαγιάς. Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε μια κατασκευή με λουλούδια για τον μαγιάτικο στολισμό της τάξης, η οποία θα ολοκληρωθεί αύριο.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, μετά τη συζήτηση για το πώς περάσαμε στις διακοπές του Πάσχα και πόσα πράγματα είδαμε απ’όλα όσα είχαμε συζητήσει στην τάξη, αναφερθήκαμε στην γιορτή της Πρωτομαγιάς που σε λίγες μέρες έρχεται. Μεταμορφωθήκαμε κινητικά σε λουλουδάκια και ανθίζουν σκορπίζοντας γύρω ευωδιά, σε πουλάκια που πετούν γύρω από τα λουλούδια και σε πεταλούδες που σκύβουν πάνω τους και τους λένε μυστικά.
“Ωραία λουλουδάκια”
1)Ωραία λουλουδάκια την Άνοιξη ξυπνούν
και τα μικρά πουλάκια τριγύρω τους πετούν.(δις)
Ρεφραίν(δις)
Χαρά μεγάλη μας ήρθε πάλι
ας τρέξουμ΄ όλοι στην εξοχή.
2)Πετούν οι πεταλούδες με τ’ απαλά φτερά
στις παπαρούνες σκύβουν και λένε μυστικά.(δις)
Ρεφραίν(δις)
Χαρά μεγάλη μας ήρθε πάλι
ας τρέξουμ΄ όλοι στην εξοχή.
3)Μικρό χαμομηλάκι εφύτρωσε ξανά
και γέμισε τον κόσμο τριγύρω ευωδιά.(δις)
Ρεφραίν(δις)
Χαρά μεγάλη μας ήρθε πάλι
ας τρέξουμ΄ όλοι στην εξοχή.
Δημιουργήσαμε στο παραμυθένιο λιβάδι, παιδάκια-λουλουδάκια που εύχονται χαρούμενα “Καλή Πρωτομαγιά”.
Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Στη συνέχεια, στα πλαίσια της ανάπτυξης του καινοτόμου προγράμματος Αγωγής Υγεία με θέμα: ” Το ανθρώπινο σώμα, ένα εργοστάσιο 24ης λειτουργίας”, συνεχίσαμε τις δραστηριότητές μας για το ανθρώπινο σώμα. Για περισσότερες σχετικές δραστηριότητες πατήστε εδώ.
Μιλήσαμε για το αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου και τη λειτουργία των πνευμόνων. Η μύτη μας και το στόμα μας είναι τα όργανα που εισπνέουν αέρα και τα πνευμόνια μας είναι αυτά που τον οδηγούν σε ολόκληρο το σώμα μας(οξυγόνο) αφού αφαιρέσουν το διοξείδιο του άνθρακα τ’οποίο αποβάλλεται με την εκπνοή μας. Τα πνευμόνια μας βρίσκονται μέσα στον θώρακά μας δουλεύουν ασταμάτητα και με την εισπνοή ή εκπνοή μας κινούνται ανάλογα(φουσκώνουν, ξεφουσκώνουν). Βρήκαμε στο σώμα μας τη θέση των πνευμόνων μας. Χωριστήκαμε σε ζευγαράκια και παρατηρήσαμε την κίνηση των πνευμόνων του φίλου μας/ης μας. Τοποθετήσαμε πάνω στον θώρακά μας, ξύλινο κυκλάκι και βιβλίο για να δούμε πιο έντονα την μετακίνησή του.
Ανατρέξαμε στα βιβλία και στο υλικό της επιστημονικής γωνιάς μας για το ανθρώπινο σώμα στην προσπάθειά μας να εντοπίσουμε εικόνες που δείχνουν τα πνευμόνια μας.
Τέλος σε φύλλο αξιολόγησης, βρήκαμε πού θα τοποθετήσουμε τα πνευμόνια του κοριτσιού και του αγοριού της εργασίας μας. Γράψαμε και τη λέξη “πνευμόνια”.
Τα φύλλα εργασίας είναι δημιουργίες της κας Βάνας.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: ανθρώπινο σώμα, Πλανήτης Γη-Διάστημα, Πρωτομαγιά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ζωγραφίζω πώς πέρασα το Πάσχα, Παιδάκια-λουλουδάκια στο παραμυθένιο λιβάδι-Πλανήτης Γη: Αμερική, Γνωριμία με τους Ινδιάνους-Πρόγραμμα Αγωγής Υγεία με θέμα: ” Το ανθρώπινο σώμα, ένα εργοστάσιο 24ης λειτουργίας”: Αναπνευστικό σύστημα, Πνευμόνια-Φύλλο εργασίας για τα πνευμόνια-Ποίημα κινητικό παιχνίδι: Ωραία λουλουδάκια
Σήμερα, τελευταία μέρα πριν τις πασχαλινές διακοπές μας, παρακολουθήσαμε από τη θεατρική ομάδα “Τα πάντα Φι”-πατήστε εδώ για πληροφορίες, την παράσταση κουκλοθέατρου: “Ο Εγωιστής Γίγαντας”.
Ένα μικρό δείγμα από την παράσταση.
Στη συνέχεια ετοιμάσαμε την πασχαλινή μας τσάντα με όλες τις κατασκευές που είχαμε ετοιμάσει: Πασχαλινή κάρτα-πατήστε εδώ, Αβγό κοτόπουλο-πατήστε εδώ, Προβατάκι διακοσμητικό-πατήστε εδώ, Λαζαράκι-πατήστε εδώ, Πασχαλινό καλάθι-πατήστεεδώ, Πασχαλινό μπαλόνι-πατήστε εδώ, Βαμμένα αβγά με τεχνική-πατήστε εδώ και εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας βάζοντας στη σειρά τις εικόνες για να περιγράψουμε τα γεγονότα του Πάσχα. Σε κάθε εικόνα γράψαμε την ιστορία της: Ιεροσόλυμα, Μυστικός Δείπνος, Σταύρωση, Ανάσταση. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τελειώσαμε με το καπέλο κούνελου και ευχηθήκαμε ο ένας στον άλλον “Καλό Πάσχα”, “Καλή Ανάσταση”. Φωτογραφηθήκαμε παίρνοντας πόζα κούνελου.
Καλό Πάσχα, να έχουμε υγεία και το Άγιο Φως να μας γεμίσει ηρεμία, πρόοδο και χαμόγελα!! Επιστροφή στις αίθουσες, τη Δευτέρα 28/4/2025.
Τα παιδιά του πρωινού και ολοήμερου τμήματος 2, ξεκινήσαμε την ημέρα μας με κουίζ γνώσεων για τα γεγονότα και έθιμα του Πάσχα. Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Πάσχα μέσα από πίνακες του Ελ Γκρέκο(Δομήνικου Θεοτοκόπουλου) και συζητήσαμε σταματώντας η κυρία στα κατάλληλα σημεία.
Έχοντας γνωρίσει τη σύνδεση της παπαρούνας με τη Σταύρωση του Χριστού ακούσαμε το παραμύθι “Τα λουλούδια της ελπίδας”.
Τέλος γίναμε αγιογράφοι και απεικονίσαμε τον Γολγοθά. Δεν παραλείψαμε να προσθέσουμε τις παπαρούνες και τα καιρικά φαινόμενα που ξέσπασαν μόλις ακούστηκε το “Τετέλεσθαι” από τον Χριστό. Οι εικόνες των σταυρών και του Ιησού από παλαιότερη ανάρτησή μας-πατήστε εδώ.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Παζλ | με ετικέτα πασχαλινές κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Online πασχαλινά παιχνίδια-Το Πάσχα μέσα από τους πίνακες του Ελ Γκρέκο-Παραμύθι, πασχαλινή ιστορία: Τα λουλούδια της ελπίδας-Απεικόνιση: Ο Γολγοθάς
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε με τις υπόλοιπες αναδιηγήσεις των παραμυθιών που δανειστήκαμε. Η επόμενη ώρα ήταν των Αγγλικών. Συνεχίσαμε με το δεύτερο αβγό μας, το οποίο το στολίσαμε με γκοφρέ πολύχρωμα χαρτιά.
Τέλος, συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας, από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ολοκληρώσαμε τα προβατάκια από χαρτόκουτο και βαμβάκι-όπως είχαν κάνει οι φίλοι του ολοήμερου τμήματος 2-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης.
Μαζί τους χαρίσαμε ευχές: Καλό Πάσχα, Καλές Γιορτές, Καλή Ανάσταση.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, στα πλαίσια του λόγου του Χριστού για την προσφορά και το πόσο σημαντικό είναι να νοιαζόμαστε τους φίλους μας και να βοηθάμε όταν μπορούμε όσους έχουν ανάγκη, παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε την ιστορία “Ένα βουνό καρότα”, κάνοντας παύση σε καίρια σημεία του βίντεο.
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τον δικό μας λαγό προσφοράς, που δίνει το καρότο του με την ευχή “Καλό Πάσχα”. Τα πατρόν του λαγού από παλαιότερη ανάρτησή μας-πατήστε εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε την πρώτη διδακτική ώρα με το μάθημα των Αγγλικών. Συνεχίσαμε διαβάζοντας το βιβλίο «Η Ανάσταση του Χριστού» και αναφερθήκαμε στα έθιμα το βράδυ της Ανάστασης.
Παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από βίντεο με την αφή του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα. Παρακολουθήσαμε βίντεο με την αφή του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα. Με αφορμή την γιορτή της αγάπης και της συγχώρεσης, τραγουδήσαμε και χορέψαμε τραγούδια με θέμα την προσφορά αγάπης προς τους άλλους.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με κρυπτόλεξο και λέξεις πασχαλινές.
Έγιναν τα αποκαλυπτήρια των χθεσινών αυγών που βάψαμε-πατήστε εδώ.
Τέλος, ξεκινήσαμε με μια πρώτη ομάδα παιδιών να στολίζουμε το δεύτερο αβγό μας με τεχνική decoupage κολλώντας με ατλακόλ μικρές χάρτινες ψηφίδες από γκοφρέ χαρτί.
Το ίδιο κάναμε και τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Πάσχα | με ετικέτα πασχαλινές κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βάψιμο αβγών με τεχνική decoupage με γκοφρέ χαρτιά-Ολοκλήρωση κατασκευής κινούμενου λαγού- Τραγούδια αγάπης: Σ’αγαπώ θα πει, Ν’αγαπάς στη νοηματική-Τραγούδι το αβγό-Παραμύθι: Ένα βουνό καρότα-Κατασκευή: Λαγός προσφοράς
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, θυμηθήκαμε τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας και τα ήθη και τα έθιμα που έχουμε. Στη συνέχεια, βάψαμε τα πασχαλινά μας αυγά με χρώματα ζαχαροπλαστικής.
Τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου και τον υπόλοιπο χρόνο τον αφιερώσαμε στην αναδιήγηση των παραμυθιών που δανειστήκαμε.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ολοκληρώσαμε την κατασκευή τρισδιάστατης κάρτας για να την κάνουν δώρο τα παιδιά στον Νονό και στη Νονά. Το εξώφυλλο στολίστηκε με αβγό από χαρτόνι που έκοψαν τα παιδιά και με φιογκάκια που έραψε η κ. Μαρίνα και τα αρωμάτισε με άρωμα τριαντάφυλλο.
Επαναλάβαμε τα γεγονότα και της Μεγάλης Εβδομάδας και θυμηθήκαμε όσα έγιναν κατά τη διάρκεια του Μυστικού Δείπνου. Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας μαθηματικών.
Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Ελένης.
Έπειτα εστιάσαμε στο έθιμο της περιφοράς του Επιταφίου και παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από την περιφορά του στην Κέρκυρα με τις φιλαρμονικές και της περιοχής μας.
Τέλος, βάψαμε τα πασχαλινά μας αυγά με τεχνική tie dye. Τα αβγά μας ήταν τυλιγμένα σαν πουγκί με χαρτί κουζίνας ή χαρτοπετσέτα λευκή. Τα παιδιά τα έβαφαν εξωτερικά με χρώματα ζαχαροπλαστικής με τη χρήση μπατονέτας. Περιμένουμε να στεγνώσουν για να θαυμάσουμε τ’ αποτελέσματα.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ακούσαμε και παρακολουθήσαμε την ιστορία του Πάσχα του Τάκη Προβατάκη. Ο Τάκης φοβήθηκε ότι θα γίνει σουβλιστός την ημέρα του Πάσχα καθώς άκουσε τα λόγια του βοσκού του. Ο φόβος του θα γίνει πραγματικότητα; Πατήστε στην παρακάτω εικόνα να διαβάσετε την ιστορία με κινούμενες εικόνες. Η διαδραστική παρουσίαση είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τη γραφή της λέξης Πάσχα και ζωγραφίσαμε εικόνες που μας θυμίζουν γεγονότα του Πάσχα, έθιμα του Πάσχα και φιγούρες της γιορτής. Μέσα από το φύλλο εργασίας ανασύραμε από τη μνήμη μας τα σημαντικά γεγονότα του Πάσχα, ποια έθιμα έχουμε και ποιες οι αγαπημένες πασχαλινές φιγούρες-λαγός,κότα,αρνάκι-προβατάκι.
Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Τέλος ξεκινήσαμε την κατασκευή κινούμενου κούνελου με πλαστικά καλαμάκια για τα χέρια του, χάρτινο ποτήρι για το σώμα του και με τα χαρακτηριστικά του-κεφάλι και πατουσάκια. Αύριο θα την ολοκληρώσουμε.
Τα χαρακτηριστικά του λαγού.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Πάσχα | με ετικέτα πασχαλινές κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βάψιμο αβγών με χρώματα ζαχαροπλαστικής και χαρτοπετσέτα- Ο επιτάφιος-Το Πάσχα του Τάκη Προβατάκη-Κατασκευή: Τρισδιάστατη πασχαλινή κάρτα, Πασχαλινά καλαθάκια με χάρτινο πιάτο και ζωγραφική, Κινούμενος λαγός με χάρτινο ποτήρι και πλαστικά καλαμάκια-Πασχαλινά φύλλα εργασίας
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και έπειτα αναφερθήκαμε στα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας.
https://www.youtube.com/watch?v=-MmlbMuDCvk
Tραγουδήσαμε τα κάλαντα του Λαζάρου
Στη συνέχεια είχαμε Αγγλικά. Τέλος, φτιάξαμε τα πασχαλινά καλαθάκια μας τα οποία στολίσαμε με φύλλα και παπαρούνες.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ξεκινήσαμε την κατασκευή τρισδιάστατης πασχαλινής κάρτας για τον νονό και τη νονά μας την οποία θα ολοκληρώσουμε αύριο.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε την πρώτη διδακτική ώρα με το μάθημα των Αγγλικών. Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας και εστιάσαμε στο Μυστικό Δείπνο. Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Μυστικός Δείπνος».
Αξιοποιήσαμε της εικόνες-φιγούρες των 12 μαθητών για να τους γνωρίσουμε και ν’ αναπαραστήσουμε τον Μυστικό Δείπνο σε κουκλοθέατρο.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τον Μυστικό Δείπνο.
Τέλος, ξεκινήσαμε να στολίζουμε τα πασχαλινά μας καλαθάκια από χάρτινα πιάτα, με παπαρούνες και φυλλαράκια.
Ενδεικτικά κάποια από αυτά … Η κατασκευή μας θα ολοκληρωθεί αύριο.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ολοκληρώσαμε το αρνάκι-διακοσμητικό μας που είχαμε ξεκινήσει την Παρασκευή-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης όπου θα βρείτε και το πατρόν. Κολλήσαμε το μαλλάκι του, τη μυτούλα του, ζωγραφίσαμε το στόμα του, τα πόδια του σε μανταλάκι ξύλινο και τέλος προσθέσαμε το λαμπερό λουλουδάκι του από το λιβάδι που κάνει τη βόλτα του.
Τελειώσαμε με το τραγουδάκι, “Είχα ένα πρόβατο” που οι στίχοι του μιλούν για τη φιλία και την αγάπη ενός κοριτσιού προς το προβατάκι της και αντιστρόφως.
https://www.youtube.com/watch?v=2c7rP6_NjWE
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Πάσχα | με ετικέτα πασχαλινές κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βίντεο: Ο Μυστικός δείπνος-Τραγούδι: Είχα ένα πρόβατο-Κατασκευές: Οι 12 μαθητές του Χριστού, έναρξη κατασκευής πασχαλινού καλαθιού από χάρτινο πιάτο,Αρνάκι-Διακοσμητικό
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε με την παρακάτω κατασκευή προκειμένου να θυμόμαστε πιο εύκολα την ιστορία του Πάσχα. Ιδέα από εδώ. Συνεχίσαμε γράφοντας τις ευχές μας στην πασχαλινή κάρτα μας: “Καλό Πάσχα” και “Καλή Ανάσταση”.
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων συζητήσαμε για το τι μπορούμε να κάνουμε για να τα φροντίσουμε και να τα προστατέψουμε καθώς και για τις ανάγκες που έχουν. Κάθε παιδί σκέφτηκε τι θεωρεί μεγαλύτερη προτεραιότητα για ένα αδέσποτο ζώο και του το πρόσφερε μέσα από την ζωγραφιά του.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, στόλισαν τ’ αβγά που είχαν κόψει σε κομμάτια από χαρτόνι. Πάνω τους είχαν διάφορες ανοιξιάτικες εικόνες και φιογκάκια.
Ξεκινήσαμε, μαζί με τους φίλους του ολοήμερου τμήματος 2, την κατασκευή προβάτων την οποία θα ολοκληρώσουμε την Δευτέρα.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων ξεκινήσαμε με συζήτηση και προσωπικές εμπειρίες σχετικά με τ’ αδεσποτάκια και τι μπορούμε να κάνουμε για να τα φροντίσουμε και να τα προστατεύσουμε. Συνεχίσαμε διαβάζοντας την ιστορία ενός γαϊδαράκου που κανείς δεν τον είχε καβαλικεύσει. Μόνο ο Χριστός τα κατάφερε με την αγάπη του και την καλοσύνη του. Ήταν το βιβλίο « Η Πασχαλινή ιστορία» και μέσα από αυτή κάναμε επανάληψη στην ιστορία των Παθών.
Με αφορμή αυτήν την ιστορία αναφερθήκαμε στην Κυριακή των Βαΐων που ο Χριστός πήγε στα Ιεροσόλυμα πάνω σε ένα γαϊδουράκι.
Παραμένοντας στη θεματική των ζώων που σχετίζονται με το Πάσχα, παίξαμε κινητικά παιχνίδια αναπαράστασης της γυμναστικής της κότας και της γυμναστικής του λαγού.
Η μουσικές του παιχνιδιού ….
Συνεχίσαμε γράφοντας την ευχή «Καλό Πάσχα» για τις κάρτες μας.
Τέλος, ακούσαμε τις αναδιηγήσεις της τελευταίας ομάδας των παραμυθάδων της δανειστικής βιβλιοθήκης.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ολοκληρώσαμε την κατασκευή του πασχαλινού μπαλονιού με αλουμινόχαρτο και πλαστικοποίηση-κοιτάξτε εδώ. Τοποθετήσαμε στην ειδική οπή που είχε κάνει η κυρία εχθές, το μπαλόνι μας και ξεκίνησε το φούσκωμα.
Στη συνέχεια μιλώντας για τις εικόνες σύμβολα του Πάσχα, μετά τον λαγό και την κότα με τα κοτοπουλάκια σειρά είχε το αρνάκι ή προβατάκι. Το υπέροχο αυτό ζώο μας δίνει εκτός από το κρέας του και το γάλα του,τα εσωτερικά του όργανα-έντερο,πνευμόνια,νεφρά,συκώτι-για το νόστιμο κοκορέτσι την ημέρα του Πάσχα. Επίσης μας δίνει το μαλλί του για την κατασκευή πουλόβερ, σκούφων, κασκόλ, γαντιών, κουβερτών, χαλιών. Παρακολουθήσαμε τη βοσκή των προβάτων στη φύση με προστάτες εκτός των κτηνοτρόφων και των σκύλων αυτών.
Κατόπιν είδαμε το κούρεμα των προβάτων και με κουρευτική μηχανή και με ψαλίδι.
Κλείσαμε τον κύκλο των βίντεο προς συζήτηση με το παρακάτω: Από το πρόβατο στις κλωστές.
https://www.youtube.com/watch?v=XX6QIC9Wc28
Τέλος περάσαμε, όπως και οι φίλοι του ολοήμερου τμήματος 1, στην ετοιμασία της κατασκευής του πρόβατου-αρνιού, πασχαλινό διακοσμητικό. Κόψαμε τη μορφή του αρνιού σε χαρτόκουτα, Βάψαμε με άσπρη κιμωλία και τοποθετήσαμε τα μάτια του. Τη Δευτέρα η συνέχεια.
Το πατρόν και η ιδέα.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: 4 Απριλίου Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων, Πάσχα | με ετικέτα πασχαλινές κατασκευές | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατασκευή: Ο τροχός του Πάσχα-Ολοκλήρωση πασχαλινής κάρτας με κοτούλα και φωλιά με αβγό, Ολοκλήρωση πασχαλινού μπαλονιού- αρνάκι-Βίντεο: Κυριακή των Βαΐων, Βοσκή αρνιών, Κούρεμα αρνιών, Από το πρόβατο στην κλωστή-Χορός: Ο χορός της κότας και του λαγού- 4 Απριλίου,Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και ακολούθησε συζήτηση για το Πάσχα.
Συνεχίσαμε με τις τελευταίες αναδιηγήσεις των παραμυθιών που δανειστήκαμε.
Στον χρόνο που μας απέμεινε, ολοκληρώσαμε τις πασχαλινές κάρτες μας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ξεκινήσαμε τη διακόσμηση των πασχαλινών αβγών μας-πατήστε εδώ-η οποία θα ολοκληρωθεί αύριο.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε μιλώντας για την Μεγάλη εβδομάδα και τα έθιμά της με τη βοήθεια του Πασχαλινού ημερολογίου της τάξης.
Σήμερα ξεκίνησε και επίσημα το «ταξίδι» μας, δύο χιλιάδες χρόνια πίσω στο χρόνο για να μάθουμε για τη ζωή και τα Πάθη του Χριστού. Εστιάσαμε στο θαύμα της Ανάστασης του Λαζάρου και στα έθιμα εκείνης της ημέρας. Μετά από τη συζήτηση παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο.
Σχετικά με τα έθιμα του Σαββάτου του Λαζάρου παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο.
https://www.youtube.com/watch?v=dfcxkBe55V4
Ακούσαμε και τα κάλαντα του Λαζάρου και προσπαθήσαμε να τα μάθουμε κι εμείς.
Στη συνέχεια ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε ζύμη για διακοσμητικά λαζαράκια που όμως θα μυρίζουν κανέλλα και γαρύφαλλο, σαν τα αληθινά. Θα είναι φτιαγμένα από αρωματική αλατοζύμη όποτε βάλαμε τα υλικά μας: αλεύρι, αλάτι, νερό, κανέλλα και γαρύφαλλο και ζυμώσαμε τη ζύμη.
Μετά πλάσαμε ο καθένας το δικό του λαζαράκι. Θα κάνουμε υπομονή όμως γιατί χρειάζονται ψήσιμο.
Τέλος, ολοκληρώσαμε τις πασχαλινές μας κάρτες.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ολοκληρώσαμε την πασχαλινή διακόσμηση με την κότα και τα κοτοπουλάκια της. Σήμερα σχεδιάσαμε τα κοτοπουλάκια, το λιβάδι που ζουν μαζί με τη μαμά κότα και γράψαμε την ευχή “Καλό Πάσχα”.
Το βίντεο που παρακολουθήσαμε και ακολουθήσαμε τις οδηγίες του για τον σχεδιασμό των κοτόπουλων.
Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε την προετοιμασία για το πασχαλινό μπαλόνι μας με πρωτότυπο τρόπο. Σε διπλό κομμάτι αλουμινόχαρτο, μέσα στον κύκλο ζωγραφίσαμε τον πασχαλινό λαγό μας. Κόψαμε το διπλό αλουμινόχαρτο και στην πίσω πλευρά από τη ζωγραφιά μας, γράψαμε τ’ όνομά μας, την ευχή “Καλό Πάσχα” και το έτος 2025.
Η κυρία πλαστικοποίησε τ’αλουμινόχαρτα-μπαλόνια, άνοιξε και μια μικρή οπή στην άκρη του μπαλονιού μας γιατί αύριο στην οπή θα τοποθετήσουμε καλαμάκια και θα φουσκώσουμε τα πασχαλινά μπαλόνια μας.
Την ιδέα την πήραμε από ένα βίντεο στο Instagram. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να το δείτε.
Τελειώσαμε την ημέρα με την καταμέτρηση 10 πασχαλινών αβγών. Ανεβήκαμε τη δεκάδα και τσουγκρίζοντας ένα ένα αβγό την κατεβήκαμε.
Χορέψαμε τα κόκκινα πασχαλινά αβγά στο ρυθμό “Ράμ σαμ σαμ”.
από 12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ κάτω από: Πάσχα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κατασκευή: Ολοκλήρωση της διακόσμησης της πασχαλινής μας κάρτας, Λαζαράκια από αλατοζύμαρο, Πασχαλινό μπαλόνι με πλαστικοποιημένο αλουμινόχαρτο-Κότα με κοτόπουλα στο λιβάδι-Βίντεο: Τα έθιμα του Λαζάρου, Τα κάλαντα του Λαζάρου-Πώς μπορώ εύκολα να σχεδιάσω κοτόπουλο-Τραγούδι και χορός: 10 πασχαλινά αβγά- Κόκκινα πασχαλινά αβγά Ραμ σαμ σαμ
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια