Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ασχοληθήκαμε με την ανοιξιάτικη φύση που αυτήν την εποχή γιορτάζει και φοράει τα καλά της, καθώς είναι γεμάτη πανέμορφα χρώματα και ευωδιαστά αρώματα των ανθισμένων λουλουδιών και δέντρων που συναντάμε παντού γύρω μας!! Αρχικά, εκφράσαμε στην ολομέλεια τις γνώσεις μας γι’ αυτά που γνωρίζουμε έως τώρα και τα περιγράψαμε. Επεξεργαστήκαμε τις εικόνες ενός sway, όπου παρατηρήσαμε εικόνες γνωστών μας και μη λουλουδιών και αναφέραμε ή επιδιώξαμε να μάθουμε τα ονόματά τους. Επιπρόσθετα, κάναμε διάκριση των δύο βασικών κατηγοριών των λουλουδιών, του κήπου και του αγρού.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το υλικό της παρουσίασης Sway.
Παίξαμε ένα ψηφιακό κουίζ αναγνώρισης λουλουδιού με βάση το όνομα, διακρίνοντάς το ανάμεσα σε τρεις εικόνες.
Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι ταξινόμησης λουλουδιών στις δύο βασικές κατηγορίες που είχαμε επεξεργαστεί νωρίτερα (κήπου και αγρού).
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Παίξαμε κινητικό παιχνίδι ετοιμότητας για καλύτερη εμπέδωση, αναγνώρισης των λουλουδιών και διαχωρισμού στις κατηγορίες τους.
Πήραμε τυχαία μία κάρτα ο καθένας από ένα στεφάνι με αναποδογυρισμένες κάρτες – πίνακες αναφοράς λουλουδιών (υπήρχε από δύο φορές το κάθε λουλούδι). Υπό τον ήχο του μουσικού κομματιού «Το βαλς των λουλουδιών» (Τσαϊκόφσκι), κινούμασταν ανάμεσα σε δύο μεγάλα στεφάνια – ομάδες λουλουδιών (κόκκινο – κήπου, κίτρινο – αγρού) και δύο μικρότερα, χωρίς να τα αγγίζουμε. Οι κάρτες από εδώ, σελ. 2-3.
Μόλις η κυρία έλεγε ένα όνομα λουλουδιού (π.χ. κρίνος), έπρεπε τα δύο παιδιά που το είχαν να πηδήξουν στα δύο μικρά στεφάνια και να δείξουν ο ένας στον άλλον την κάρτα του, ώστε να τις ταυτίσουν. Έπειτα, όντας ζευγάρι, συμφωνούσαν για την κατηγορία όπου ανήκει το λουλούδι τους (κήπος – αγρός) και το τοποθετούσαν στο αντίστοιχο στεφάνι. Τέλος, επαληθεύσαμε όλοι μαζί ότι έχουμε κατηγοριοποιήσει σωστά τα λουλούδια στα δύο στεφάνια μας.
Με ελεύθερη ζωγραφική, αποτυπώσαμε εικαστικά τα ανοιξιάτικα λουλούδια που μας άρεσαν περισσότερο, δημιουργώντας το δικό μας τοπίο σε έναν κήπο ή σε έναν αγρό, στο πλαίσιο μιας κορνίζας.
Το φύλλο εργασίας:
Παρακολουθήσαμε δύο βίντεο, όπου θαυμάσαμε σε αργή κίνηση (time lapse) λουλούδια της άνοιξης να ανθίζουν και παρατηρήσαμε τη δημιουργία του ηλιοτρόπιου, από το σποράκι στο λουλούδι.
Τα βίντεο:
Με αφορμή το βίντεο με το ηλιοτρόπιο, επεξεργαστήκαμε στον διαδραστικό πίνακα μια εικόνα, όπου εξηγήσαμε τον κύκλο ζωής του λουλουδιού. Επίσης, επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο με αριθμημένα τετράγωνα για την εξέλιξη των λουλουδιών, όπου κάναμε σειραθέτηση των εικόνων. Η εικόνα του κύκλου ζωής του λουλουδιού από την παραπάνω παρουσίαση Sway.
Τέλος, συμπληρώσαμε σε ατομικό φύλλο εργασίας , όπου χρωματίσαμε, κόψαμε και τοποθετήσαμε τις εικόνες στη σωστή θέση των αριθμών, δημιουργώντας με τις διαδοχικές εικόνες τον κύκλο ζωής των λουλουδιών.
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, συνεχίσαμε με μαθηματικά παιχνίδια με τον αριθμό 9-πατήστε εδώ στη μέση της ανάρτησης– και τους συνδυασμούς που τον συνθέτουν. Ο καθένας έφτιαξε ένα λουλούδι με 9 πέταλα από καπάκια χρησιμοποιώντας μέχρι 2 χρώματα. Έτσι δημιουργήθηκαν όλοι οι πιθανοί συνδυασμοί αριθμών ( 7+2=9, 8+1=9 κτλ).
Έπειτα μεταμορφώσαμε τον αριθμό 9 σε λουλούδι με 9 πέταλα.
Έπειτα δοκιμάσαμε τις γνώσεις και την παρατηρητικότητά μας παρατηρώντας διάφορα είδη λουλουδιών. Αξιοποιώντας το παραπάνω Sway που επεξεργάστηκαν και οι φίλοι μας του πρωινού τμήματος 1,συζητήσαμε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και προσπαθήσαμε να μάθουμε τα ονόματά τους. Κλείσαμε παίζοντας ψηφιακό κουίζ με ονομασίες λουλουδιών. Κοιτάξτε το παραπάνω ψηφιακό παιχνίδι με τίτλο ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων ολοκληρώσαμε το βιβλίο των αισθήσεων του Πάσχα που είχαμε ξεκινήσει εχθές-πατήστε εδώ, στο τέλος της ανάρτησης– για να βρείτε και τις σελίδες του βιβλίου. Συμπληρώσαμε τις αισθήσεις της ακοής(Τι άκουσα το Πάσχα)και της αφής(Τι έπιασα το Πάσχα). Ολοκληρώσαμε το βιβλίο μας με το συναίσθημα των γιορτών του Πάσχα και το εξώφυλλό του, σ’ ελεύθερη δημιουργία, το λαγό του Πάσχα.
Πρόσφατα σχόλια