Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνεχίσαμε με το εργαστήριο δεξιοτήτων. Διαβάσαμε το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα “Στο δάσος”, συζητήσαμε για το τι συνέβη στην ιστορία και ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά των ανθρώπων απέναντι στο δάσος.
Δεύτερη διδακτική ώρα είχαμε Αγγλικά.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες, ανάλογα με τις κάρτες και τα δέντρα που είχαμε και χτες. Η πρώτη ομάδα αναλάβαμε να μαζέψουμε στο διάλειμμα ξερά φύλλα, κλαδάκια, πευκοβελόνες κ.τ.λ. τα οποία σκορπίσαμε μέσα στην τάξη μαζί με πλαστικά αντικείμενα, χαρτιά και υλικό που δεν επιτρέπεται να πετάμε στο δάσος. Στη συνέχεια, φανταστήκαμε ότι βρισκόμαστε σε ένα πραγματικό δάσος και κάνουμε περίπατο. Η δεύτερη ομάδα αναλαμβάνει να φωτογραφίσει τους κάδους και τα καλαθάκια που βρίσκονται για να πετάμε τα απορρίμματά μας, ενώ η τρίτη συλλέγει προσεχτικά τα πλαστικά αντικείμενα, τα χαρτιά και ότι άλλο περιττό βρει και το τοποθετεί στους αντίστοιχους κάδους, ώστε να διατηρήσουμε καθαρό το δάσος μας.
Με αφορμή το παραπάνω βιβλίο, η τέταρτη ομάδα αναλάβαμε το ρόλο του δημοσιογράφου και κάναμε ερωτήσεις σε διάφορα δέντρα (παιδιά) που συναντήσαμε στο δάσος. Οι ερωτήσεις μας αφορούσαν την ονομασία του δέντρου, πόσο χρονών είναι, αν έχει φίλους, ποια άλλα δέντρα ζουν κοντά του, τι τρώει, σε τι ωφελεί τον άνθρωπο κ.τ.λ.
Τέλος, παρουσιάσαμε τις πληροφορίες που πήραμε από τα δέντρα στην ολομέλεια της τάξης και κάναμε μια σύντομη αξιολόγηση για το αν μας άρεσε αυτό το εργαστήριο, πώς συνεργαστήκαμε, αν συναντήσαμε δυσκολίες, αν θέλαμε να κάνουμε κάτι παραπάνω και τι θα θυμόμαστε από όλες αυτές τις δραστηριότητες.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1 συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με θέμα τα λουλούδια.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Στο διευρυμένο πρόγραμμα συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Συνεχίσαμε με κινητικό παιχνίδι στο οποίο τα παιδιά περπατουν ελεύθερα στο χώρο σαν να περπατούν στο δάσος. στο σταμάτημα της μουσικής άνοιξε ο καθένας μια τυχαία εικόνα ενος δέντρου. Με αυτό τον τρόπο χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες ανάλογα με το δέντρο που μας ετυχε στην εικόνα. Κάθε ομάδα ανέλαβε με τυχαίο τρόπο από μια αποστολή. Η πρώτη θα αναπαραστούσε τα δέντρα του δάσους, η δεύτερη θα επερνε συνέντευξη απο τα δέντρα , η τρίτη θα συγκέντρωνε τα σκουπίδια του δάσους και η τέταρτη θα μάζευε τα ”δώρα ” του δάσους.
Τα υλικά που συγκεντρώθηκαν τα επεξεργαστήκαμε και τα καταγράψαμε με τη μορφή ιστογράματος.
Έπειτα, πραγματοποιήθηκε η συνέντευξη. Τις ερωτήσεις τις είχαμε συζητήσει και συμφωνήσει στην ολομέλεια. Οι ερωτήσεις ήταν σχετικές με τις ανάγκες, την ανάπτυξη και τους κινδύνους των δέντρων.
Στη συνέχεια οι ομάδες έπρεπε να αποφασίσουν με ποιο υλικό θα δημιουργήσουν ομαδικά ένα δάσος.
Όταν οι ομάδες είχαν συμφωνήσει και καταλήξει στα υλικά που θα χρειαστούν άρχισε η δημιουργία και το αποτέλεσμα μας ικανοποίησε. Δώθηκε λιγος χρόνος ώστε να παρουσιαστούν οι δημιουργίες στην ολομέλια της τάξης.
Τέλος, κάναμε μια αξιολόγηση της διαδικασίας σε μορφή συζήτησης . Πώς καταλήξαμε στη συμφωνία των υλικών; Υπήρχαν διαφωνίες και πώς αυτές λύθηκαν; Μας ικανοποίησε το αποτέλεσμα;
Πρόσφατα σχόλια