Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,ξεκινήσαμε με την πασχαλινή μας κάρτα που είχαμε αρχίσει την Παρασκευή, δημιουργώντας την κοτούλα την Παρδάλω με το κοτέτσι της- πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης. Φτιάξαμε και κολλήσαμε τα μάτια της, σχεδιάσαμε με λαδοπαστέλ το λειρί και το ράμφος της, αποτυπώσαμε προσεκτικά με δαχτυλοπατήματα σε άσπρη τέμπερα τα πιτσιλωτά φτερά της. Την αφήσαμε να στεγνώσει κι αύριο θα ολοκληρώσουμε.
Πλησιάζοντας πια στη Μεγάλη Εβδομάδα, παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε δύο εκπαιδευτικά βίντεο με τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα και της Μεγάλης Εβδομάδας, που το ένα συμπλήρωνε το άλλο στις πληροφορίες που μας έδινε.
Συζητήσαμε σχετικά, επιδιώκοντας να ξεκαθαρίσουμε τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας με τα έθιμά τους.
Μ’ ένα ακόμα βίντεο που δεν είχε λόγια αλλά μόνο εικόνες,
σταματούσαμε στα σημεία κι επιδιώκαμε να εκφράσουμε το εκάστοτε έθιμο και αντίστοιχη καθιερωμένη μέρα.
Επεξεργαστήκαμε μια παρουσίαση, όπου μάθαμε για την προέλευση των βασικών πασχαλινών εθίμων κι εξηγήσαμε τον συμβολισμό τους. Το υλικό από εδώ.
Στην ολομέλεια, προσπαθήσαμε ν’ αναγνωρίσουμε τα έθιμα μέσα από κάρτες αναφοράς και να εκφράσουμε τις γνώσεις μας γι’ αυτά. Παίξαμε ένα παιχνίδι ταχύτητας, όπου χωρισμένοι σε δύο ομάδες, κάναμε σειραθέτηση των καρτών – εθίμων με βάση τη χρονική ακολουθία των ημερών, επιδιώκοντας να ολοκληρώσει πρώτη η ομάδα μας.
Συμπληρώσαμε ατομικό φύλλο εργασίας όπου, αφού χρωματίσαμε τις εικόνες, κόψαμε και κολλήσαμε το κάθε πασχαλινό έθιμο στη σωστή ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας. Οι παραπάνω κάρτες και το φύλλο εργασίας από το blog της Τάνιας.
Παρακολουθήσαμε την αφήγηση της ιστορίας «Η πασχαλίτσα της αγάπης»-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης για να βρείτε το βίντεο. Για την εμπέδωση της ιστορίας και την κατανόηση του περιεχομένου, επεξεργαστήκαμε μια παρουσίαση με ερωτήσεις διδακτικής αξιοποίησης του παραμυθιού. Η παρουσίαση από εδώ. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα να δείτε το υλικό της παρουσίασης.
Συζητώντας για το πραγματικό νόημα του Πάσχα, για το έθιμο της Αναστάσιμης λαμπάδας και τα στοιχεία που έβαλε στη δική της η Λίτσα η πασχαλίτσα για το κοριτσάκι, σκεφτήκαμε σε ποιον θα θέλαμε εμείς να χαρίσουμε τη δική μας ως δώρο. Έτσι, αφού σκεφτήκαμε τα στοιχεία που θέλουμε να βάλουμε πάνω για να τη διακοσμήσουμε, βάλαμε όλη μας την τέχνη και τη ζωγραφίσαμε σ’ ένα φύλλο εργασίας. Η κυρία έγραφε τον παραλήπτη της και τον λόγο που του τη χαρίζουμε. Με τα λόγια μας, την προσοχή και τη χαρά που τη φτιάξαμε, αποδείξαμε κι εμείς ότι όντως το «μυστικό» του Πάσχα σίγουρα δεν είναι άλλο από την «ΑΓΑΠΗ»!! Η λαμπάδα από εδώ, το 6ο φύλλο.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, από σήμερα μετράμε αντίστροφα για τη Μεγάλη Εβδομάδα και παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο που μας βοήθησε να μάθουμε πιο συγκεντρωτικά για τα έθιμα του Πάσχα.
Στον κύκλο μοιραστήκαμε εικόνες από τα πασχαλινά έθιμα αλλά και αγιογραφίες από τους βασικούς σταθμούς της ιστορίας του Πάσχα. Αφού τις παρατηρήσαμε φτιάξαμε ένα ομαδικό ημερολόγιο για το Πάσχα και τα έθιμά του.
Εστιάσαμε περισσότερο στην Κυριακή των Βαΐων και το έθιμο της πλήξης του Σταυρού από βάγια. Παρακολουθήσαμε και ένα σχετικό βίντεο.
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τη σκηνή της εισόδου του Ιησού στα Ιεροσόλυμα, βάση όσων μάθαμε και στα προηγούμενα μαθήματα.
Ζωγραφίσαμε υπό τους στίχους « Ιδού ο Νυμφίος έρχεται…» σε σύνθεση του Σταύρου Κουγιουμτζή.
Τα παιδιά του πρωινού και ολοήμερου τμήματος 2, σήμερα γράψαμε την ευχή “Καλό Πάσχα με αγάπη” για τις πασχαλινές μας κάρτες- πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης. Στολίσαμε την ευχή με εικόνες του Πάσχα(λαγουδάκια, κοτούλες, σταυρό, αβγά βαμμένα, καλαθάκια, την Ανάληψη του Χριστού).
Προετοιμάσαμε τα πασχαλινά καλαθάκια μας από χάρτινες θήκες αβγών, βάφοντάς τα σε παστέλ χρώμα τις επιλογής μας. Το ίδιο ετοίμασαν και οι φίλοι του ολοήμερου τμήματος 1, μαζί με την κάρτα κότα-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων πειραματιστήκαμε με νερό, μαρκαδόρους και φίλτρα καφέ. Ζωγραφίσαμε σε κάθε φίλτρο χρωματιστές γραμμές και κουκίδες με μαρκαδόρους. Ραντίσαμε με νερό και ….ωωωωωωω….τα χρώματα ταξίδεψαν και ενώθηκαν με τα διπλανά τους κάνοντας καινούριες αποχρώσεις. Αφήσαμε τα φίλτρα καφέ να στεγνώσουν ώστε αύριο θα δημιουργήσουμε με αυτά τις πεταλούδες, που θα στολίζουν μαζί με την κότα μας ,την πασχαλινή μας κάρτα.
Ξεκινήσαμε την ετοιμασία της πασχαλινής μας τρίλιζας που θα την πάρουμε σπίτι για’ ατελείωτες ώρες παιχνιδιού. Η καρτέλα της τρίλιζάς μας είναι λαγός. Τα πιόνια είναι καρότα και πρόσωπα λαγουδένια.
Τα πατρόν της τρίλιζας.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου, φτιάξαμε πασχαλινά λαγουδάκια που θα διακοσμήσουν το πασχαλινό μας καλάθι. Η ιδέα από εδώ.
Πρόσφατα σχόλια