Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε παίζοντας με χαρά με τη διαδραστική κατασκευή μας «Παιχνίδια στο χιόνι», που είχαμε αφήσει να στεγνώσει την προηγούμενη ημέρα- πατήστε εδώ στην αρχή περίπου της ανάρτησης.
Συνεχίσαμε με επανάληψη όσων μάθαμε την Τσικνοπέμπτη για τη γιορτή της Αποκριάς-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης, εδώ και εδώ– και εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας παρακολουθώντας δύο εκπαιδευτικά βίντεο και συζητώντας σχετικά. Έτσι, αφού χωρίσαμε την Αποκριά στις τρεις γνωστές εβδομάδες, είδαμε ότι οι άνθρωποι συνήθιζαν να μεταμφιέζονται από τα αρχαία ακόμα χρόνια, που έκαναν τελετές στο Θεό Διόνυσο για να γεμίσουν τα χωράφια τους καρπούς, μέχρι σήμερα που αναβιώνονται πολλά έθιμα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας και πληροφορηθήκαμε για τα πιο γνωστά καρναβάλια στη χώρα μας.
Παίξαμε το παρακάτω ψηφιακό παιχνίδι της Αποκριάς για να επαληθεύσουμε τις γνώσεις μας.
Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Επιδιώξαμε να κάνουμε εισαγωγή στον προγραμματισμό, τη ρομποτική και τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, αξιοποιώντας την Beebot σε ψηφιακή μορφή. Έτσι, ήρθαμε σε επαφή με τα πλήκτρα του προγραμματισμού της και προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τις λειτουργίες τους, επιλέγοντας τις κατάλληλες εντολές για να την οδηγήσουμε στο αντίστοιχο αξεσουάρ της εκάστοτε αποκριάτικης στολής. Εξασκηθήκαμε αρκετά με βαθμιαία δυσκολία και ενθουσιαζόμασταν όταν έφτανε στον προορισμό της, στο σωστό τετράγωνο του πλέγματος.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε την παρουσίαση με την beebot και τις αποκριάτικες στολές.
Ακούσαμε το τραγούδι «Το καρναβάλι του Αρλεκίνου» και εντοπίσαμε τη φιγούρα του και τους χαρακτηριστικούς πολύχρωμους ρόμβους στα ρούχα του.
Παρακολουθήσαμε την αφήγηση του υπέροχου παραμυθιού «Ο Αρλεκίνος» της Ζωρζ Σαρή, μέσα από ένα βίντεο όπου ζωντάνευαν οι εικόνες του παραμυθιού, καθώς ήταν κινούμενες. Συζητήσαμε και κατανοήσαμε το περιεχόμενό και το δίδαγμά του.
Εστιάσαμε στο σχήμα του ρόμβου, που είχαμε εντοπίσει νωρίτερα και στο τραγούδι. Έτσι, παρατηρήσαμε στον πίνακα το σχήμα του και εισάγαμε τις έννοιες «γωνία» και «πλευρά». Ένα παιδί είπε, βοηθώντας έτσι τους υπόλοιπους στην κατανόηση του σχεδιασμού, ότι για να το σχηματίζουμε εύκολα μπορούμε να κάνουμε μία κανονική και μία ανάποδη σκεπή. Εξασκηθήκαμε στο σχεδιασμό ρόμβων στον πίνακα και ο καθένας εντόπιζε τις γωνίες και τις πλευρές του ρόμβου του, μετρώντας τις τέσσερις στα αντίστοιχα σημεία.
Δημιουργήσαμε την κινούμενη κατασκευή μας με τον αγαπημένο μας αρλεκίνο. Αφού χρωματίσαμε τους ρόμβους προσέχοντας να ξεχωρίζουμε τον έναν από τον άλλον με τα χρώματα της επιλογής μας, κάναμε τα δικά μας σχήματα των ρόμβων σε όλη την επιφάνεια της σπείρας που ακολουθούσε στο σώμα του αρλεκίνου. Στολίσαμε με πολύχρωμες πούλιες το καπέλο του, κόψαμε κατά μήκος των σπειροειδών γραμμών και ενώσαμε τα χέρια του με το υπόλοιπο σώμα. Έτσι, τραβώντας τον από την άκρη της σπείρας, η κατασκευή μας έπαιρνε αστεία κίνηση και κουνώντας τον πάνω κάτω το διασκεδάσαμε, λέγοντας ότι μας θυμίζει ελατήριο!! Τα πατρόν της κατασκευής από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, διαχειριστήκαμε το γράμμα Κ, όπως «Καρναβάλι», «Κλόουν», «κομφετί» και πόσες άλλες είναι οι λέξεις που σχετίζονται με την Αποκριά! Εστιάσαμε λοιπόν στην εξάσκηση στο γράμμα «Κ» παίζοντας ψηφιακά παιχνίδια. Πατήστε πάνω στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Σκεφτήκαμε λέξεις αποκριάτικες από «Κ» και τις καταγράψαμε στον πίνακα.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας καταγραφής και αναγνώρισης του γράμματος. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Μεταμορφώσαμε το «Κ» σε κλόουν. Η ιδέα της κατασκευής από εδώ.
Χορέψαμε τον χορό του κλόουν αντιγράφοντας κάποιες από τις βασικές του φιγούρες.
Τέλος, παρακολουθήσαμε μια σύντομη παράσταση κλόουν.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων επεξεργαστήκαμε το φωτογραφικό υλικό του παρακάτω blog και γνωρίσαμε το βενετσιάνικο καρναβάλι, τις υπέροχες και περίτεχνες βενετσιάνικες μάσκες και στολές. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το υλικό.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, γνωρίσαμε τη Βενετία, τη μοναδική πόλη χτισμένη στη θάλασσα με τους θαλάσσιους δρόμους. Τα κανάλια της αντί για ασφάλτινα στενά, τις γόνδολές της-παραδοσιακές βάρκες της πόλης- και τα μεταφορικά μέσα των κατοίκων της που είναι πλεούμενα. Το υλικό το αντλήσαμε από προηγούμενες αναρτήσεις μας–πατήστε εδώ και εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ακούσαμε το παραμύθι από τη συγγραφέα του, Άννυ Θεοχάρη, “Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω”.
Τα παιδιά και των δύο ολοήμερων τμημάτων κατασκευάσαμε το παιχνίδι “Κλόουν σε ποτήρι”.
Τα πατρόν της κατασκευής.
Στήνουμε τον κλόουν στο τραπέζι και προσπαθούμε να γεμίσουμε το στόμα-ποτήρι με μικρά μπαλάκια, πον πον, χάρτινα μπαλάκια από χαρτοπετσέτες ή χαρτομάντιλα. Η διαδικασία δεν μας ήταν εύκολη. Χρειάζεται υπομονή και ικανότητα συντονισμό ματιού-χεριού.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου δημιουργήσαμε κλόουν διακοσμητικό.
Πρόσφατα σχόλια