Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνεχίζοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με το περιβάλλον (φύση και ζώα) αναφορικά με τη διαφορετικότητα.
Αρχικά, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με λουλούδια που εμφανίζονταν διαδοχικά και παρατηρήσαμε την πληθώρα τους, εντοπίζοντας τις διαφορετικότητα μέσα από τα χρώματα, τα άνθη και τα φύλλα τους.
Παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση με θέμα τα είδη των φυτών και κατανοήσαμε τις τρεις κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται και μέσα από τις εικόνες εντοπίζαμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους, καθώς και μεταξύ των φυτών της ίδιας κατηγορίας. Πατήστε εδώ για την παρουσίαση.
Παίξαμε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι με λουλούδια και τοποθετούσαμε κάθε στοιχείο στην κατάλληλη ομάδα με βάση τον αριθμό. Πατήστε εδώ για το παιχνίδι.
Συνεχίσαμε με τα ζώα, όπου παρακολουθώντας μια παρουσίαση μέσα από παραστατικές εικόνες, εμείς εστιάσαμε σε συγκεκριμένα σημεία. Έτσι, εντοπίσαμε τα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους, τις ανάγκες τους, τις ομοιότητες και διαφορές στα ίδια ζώα μεγαλώνοντας και αλλάζοντας, το κάλυμμα του σώματός τους, την τροφή τους, τις φωλιές τους, αλλά και τα κοινά σημεία όλων σχετικά με την αγάπη και στη φροντίδα που δείχνουν στα μικρά τους. Τέλος, είδαμε πόσο σημαντικά είναι τα ιδιαίτερα χαρίσματα και «ταλέντα» τους, που τα ξεχωρίζουν και τα βοηθούν. Πατήστε εδώ για τις πληροφορίες των ζώων.
Παίξαμε ένα παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα, όπου γυρίζοντας τον τροχό κάναμε την αντίστοιχη κίνηση ή στάση του ζώου που μας τύχαινε βλέποντας παράλληλα την εικόνα. Πατήστε εδώ για το παιχνίδι.
Τα παιδιά του πρωινού/ολοήμερου τμήματος 2, στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων για τη διαφορετικότητα-πατήστε εδώ να δείτε όλες τις μέχρι τώρα δράσεις μας-επεξεργαστήκαμε εικόνες πολλών διαφορετικών προσώπων. Βρήκαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές, συζητήσαμε γι’ αυτές και καταλήξαμε ότι οι ομοιότητες μας εντάσσουν στο είδος των ανθρώπων και οι διαφορές είναι για να ταιριάζουμε-σύμφωνα με το στίχο του τραγουδιού “Δες το αλλιώς”, θα το βρείτε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης. Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το υλικό.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία του “Ελέφαντα, το κάτι άλλο” και βρήκαμε ομοιότητα με τον αγαπημένο Έλμερ. Ο ελέφαντας, το Κάτι άλλο, είναι κι αυτός πολύχρωμος, πορτοκαλί με χρωματιστές βούλες. Επεξεργαστήκαμε το υλικό διαδραστικής παρουσίασης με θεματικές που σχετίζονται με το παραμύθι, το οποίο δημιουργήθηκε από την κα Βάνα στην εφαρμογή genialy.
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο.
Διαφορετικότητα, Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας και Ένας ελέφαντας το κάτι άλλο
Γνωρίσαμε μέσα από το παρακάτω τραγούδι, που περιέχεται στη διαδραστική παρουσίαση για τον ελέφαντα, το κάτι άλλο, πόσα επαγγέλματα υπάρχουν.
Ανακοινώσαμε κι εμείς στην ολομέλεια ποιο επάγγελμα προτιμούμε να κάνουμε όταν μεγαλώσουμε. Δασκάλα και δάσκαλος, αστυνομικός, οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, ποδοσφαιριστής, μπαλαρίνα, γιατρός, πυροσβέστης, κατασκευαστής σπιτιών κ.α.
Σε σχέση με την ιστορία του ελέφαντα, το κάτι άλλο και με όλα όσα έχουμε μάθει αυτές τις ημέρες για τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα, συμπληρώσαμε το πρώτο φύλλο ρουτίνας σκέψης με τίτλο: Χρώμα, σύμβολο, εικόνα. Περισσότερες λεπτομέρειες για τις ρουτίνες σκέψης στα εργαστήρια δεξιοτήτων μπορείτε να βρείτε στο blog της αγαπημένης συναδέλφου Τάνιας Μάνεση, πατώντας εδώ. Αν η διαφορετικότητα είχε χρώμα ποιο θα ήταν, αν ήταν σύμβολο τι θα ήταν, αν ήταν εικόνα ποια θα ήταν. Τα χρώματα που χρησιμοποιήσαμε ήταν ανοιχτά (για τις χαρούμενες σκέψεις) και σκούρα(για τις λυπημένες). Τα σύμβολα πολλά: ζώα διαφορετικά. Οι εικόνες ποικίλες: Διαφορετικοί άνθρωποι, διαφορετικά δέντρα, διαφορετικά αυτοκίνητα, ο Έλμερ κ.α.
Το φύλλο είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Στον διαδραστικό πίνακα η κυρία μας έδειξε ένα στιγμιότυπο από ένα βίντεο. Το παρατηρήσαμε μερικά λεπτά και στη συνέχεια με τη βοήθεια της κριτικής μας σκέψης και τους παραλληλισμούς συμπληρώθηκε το δεύτερο φύλλο ρουτίνας σκέψης. Έπρεπε να μαντέψουμε, με βάση αυτά που βλέπουμε στο στιγμιότυπο και να καταθέσουμε τι περιμένουμε να δούμε στο βίντεο αυτό. Επίσης ποιος υποθέτουμε μπορεί να είναι ο τίτλος του. Κανένας μας δεν παρατήρησε ότι η κοπέλα της φωτογραφίας δεν έχει χέρια και οι καταγραφές το επιβεβαιώνουν.
Η πρώτη ρουτίνα σκέψης έχει τον τίτλο: “Τίτλοι”
Το ίδιο φύλλο εργασίας συμπληρώσαμε και τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1.
Το φύλλο είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Αρκετοί από εμάς μαντέψαμε σωστά ότι πρόκειται για μια μαμά. Το βίντεο όμως είχε θεματική και τίτλο-Maman et handicap- που δεν το φανταστήκαμε.
Εντυπωσιαστήκαμε με τις δυνατότητες της συγκεκριμένης μητέρας όπως και όλων των υπόλοιπων συνανθρώπων μας με ιδιαιτερότητες που μπορούν και κάνουν τα πάντα όπως κι εμείς με αρκετά διαφορετικό τρόπο. Κάποια βίντεο που διαρκούν πολύ δεν τα είδαμε ολόκληρα, παρά μόνο τα στιγμιότυπα που ήταν της θεματικής μας.
Πήραμε το ρόλο των συνανθρώπων μας που δεν έχουν χέρια. Προσπαθήσαμε να τους μιμηθούμε και να κατανοήσουμε τις δυσκολίες τους αλλά και τις επιτυχίες τους. Πώς μπορούμε να πιάσουμε πράγματα και να τα μεταφέρουμε: με το στόμα, με το λαιμό. Τ’ αντικείμενα είχαν εκ των προτέρων απολυμανθεί.
Πώς μπορούν και γράφουν, πληκτρολογούν και…… Βγάλαμε το παπούτσι μας και την κάλτσα μας ώστε τα δάχτυλα του ποδιού μας να πάρουν το ρόλο των δαχτύλων του χεριού.
Καθίσαμε στα τραπεζάκια, διαλέξαμε μαρκαδόρο, τον απολυμάναμε και δοκιμάσαμε τη ζωγραφική με το στόμα.
Οι προσπάθειές μας: Δυσκολευτήκαμε αρκετά και δώσαμε πολλά συγχαρητήρια στους συνανθρώπους μας που με την ειδική εκπαίδευση τα καταφέρνουν περίφημα.
Τον ίδιο πειραματισμό κάναμε και τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματο1, δημιουργήσαμε το δικό μας παζλ “Ελμερ”, το οποίο η κυρία θα το πλαστικοποιήσει και θα προστεθεί στα παιχνίδια μας. Το υλικό από εδώ.
Επίσης συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας για το γράμμα Ε,ε. Το φύλλο από εδώ.
Παρακολουθήσαμε την ιστορία “Εγώ ο Απίθανος”.
Πρόσφατα σχόλια