Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1 πραγματοποιήσαμε σήμερα το 6ο εργαστήριο του 3ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που ήταν αφιερωμένο στα άτομα με ειδικές ανάγκες- τις δραστηριότητες του 6ου εργαστήριο των παιδιών του τμήματος 2 μπορείτε να τις δείτε εδώ.
Οι πρότερες γνώσεις μας για το θέμα δε μας βοήθησαν να εκφράσουμε αρχικές σκέψεις, γνώσεις και απορίες. Για τον λόγο αυτό, ξεκινήσαμε με μία πρώτη προσέγγιση της αναπηρίας, την οποία διακρίναμε από το απλό χτύπημα ή ατύχημα που θεραπεύεται ή ξεπερνιέται με τον καιρό. Η έννοια της μονιμότητας της αναπηρίας ήταν μάλλον και το χαρακτηριστικό που μας δυσκόλεψε και σίγουρα μας προβλημάτισε και μας στεναχώρησε περισσότερο. Στη συνέχεια, προσπαθήσαμε να συνδέσουμε τις βασικές μας αισθήσεις με την αναπηρία και έτσι κάναμε μία πρώτη απλή κατηγοριοποίηση των ειδικών αναγκών εστιάζοντας στην τύφλωση και την κώφωση.
Κατόπιν, μιλήσαμε για τ’ ανάπηρα/παράλυτα άτομα και με τη βοήθεια υποστηρικτικού εποπτικού υλικού είδαμε πόσα σημαντικά πράγματα μπορούν να κάνουν. Από την παρακάτω παρουσίαση κάναμε τα εξής: το 1, το 2, από το 3 κάναμε μόνο το πρώτο μέρος, το 4, με αφορμή το οποίο αξιοποιήσαμε ρουτίνες σκέψης. Πατήστε στην εικόνα.
Για την ιστορία της Ζωής, αξιοποιήσαμε τη ρουτίνα σκέψης “Έξι καπέλα σκέψης του Edward de Bono”, δουλεύοντας μόνο με τα 4 πρώτα, καθώς σαν στρατηγική είναι αρκετά σύνθετη για παιδιά νηπιαγωγείου. “Φορέσαμε” το άσπρο μας καπέλο και συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τη Ζωή με βάση το βίντεο.
Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε το 5 βίντεο με το δώρο και αξιοποιήσαμε μερικές ακόμα ρουτίνες σκέψης.
Εξηγήσαμε πώς μπορούμε να αποτυπώσουμε μία ιστορία σε κόμικ με μικρά καρέ, είδαμε το αντίστοιχο κόμικ της παρουσίασης με αφορμή το βίντεο και μετά χωριστήκαμε σε μικρές ομάδες και εικονογραφήσαμε τα δικά μας κόμικ για το βίντεο “Το δώρο”.
Πρόσφατα σχόλια