Ποιο είναι το δικό μου γράμμα;-Το φθινόπωρο

Σεπ 202021

Σήμερα ξεκινήσαμε τη γνωριμία με τ’όνομά μας και επιστήσαμε την προσοχή μας στο αρχικό του γράμμα.

Πρώτα παίξαμε τη γραμματοσαλάτα, όπου ανακατεύτηκαν τα γραμματάκια μας και ψάχναμε τα βρούμε.

Έγιναν συγκρίσεις, μετρήσεις και στη συνέχεια βρήκαμε  άλλες λέξεις που αρχίζουν από το αρχικό μας  γράμμα. Στη συνέχεια διακοσμήσαμε με ψηφίδες γλασέ το γράμμα μας.

Καθένας μας, κρατώντας στο χέρι την καρτέλα με το όνομά μας, θα έπρεπε αρχικά να εντοπίσουμε το αρχικό γράμμα και στη συνέχεια να το τοποθετήσουμε στη σωστή θέση [δίπλα στην καρτέλα με το αντίστοιχο κεφαλαίο γράμμα]. Κατόπιν, μετρήσαμε πόσα παιδιά έχουμε κοινό αρχικό γράμμα στο όνομά μας.

Παράλληλα, ξεκινήσαμε την επεξεργασία της θεματικής ενότητας «Φθινόπωρο» με ερωτήσεις αφόρμησης στις οποίες καλούμασταν να απαντήσουμε τι σκεφτόμαστε, όταν ακούμε τη λέξη «Φθινόπωρο». Στη συνέχεια, αποτυπώσαμε στο χαρτί τις ιδέες μας. Ανάμεσα στις σκέψεις που εκφράσαμε (με τη βοήθεια συνοδευτικού εποπτικού υλικού) ήταν και οι εξής: Το φθινόπωρο μου θυμίζει «ότι βρέχει», «ότι φυσάει», «ότι πέφτουν τα φύλλα», «ότι ανοίγουν τα σχολεία», «ότι μαζεύουμε τα σταφύλια», ότι τρώμε μήλα», «ότι κρατάμε ομπρέλες για τη βροχή».

Μάθαμε και το τραγούδι του Σεπτέμβρη, που φαίνεται ότι θα μας συντροφεύει με ιδιαίτερο ενθουσιασμό τις υπόλοιπες μέρες μέχρι να τελειώσει ο μήνας.

https://vocaroo.com/14W2KG79p80Y?fbclid=IwAR3x3pZt5nc74zzTy69fNZWm4Nhc2_OWFClfoiUY4knA1ZdC-71DPv6phUA

Τέλος, δραματοποιήσαμε σε μικρές ομάδες στιγμιότυπα του φθινοπώρου. Γίναμε σύννεφα που ρίχνουν βροχή, παιδιά που με την τσάντα και την ομπρέλα τους πηγαίνουν στο σχολείο, τρυγητές που μαζεύουν σταφύλια σε καλάθια, δέντρα που χάνουν τα φύλλα τους.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων δημιουργήσαμε τις καρτέλες των ονομάτων μας με τις οποίες βοηθούς, μετακινώντας το μανταλάκι γράμμα-γράμμα θα μάθουμε να τα γράφουμε.

Γνωρίσαμε ένα ένα τα σχήματα που έχουν τ’ αρχικά μας γράμματα γράφοντάς τα στον πίνακά μας(τα σχήματα των γραμμάτων είναι επινόηση της εκπαιδευτικού). Π.χ το Η της Ηλιάνας είναι οι δύο γραμμούλες που δίνουν τα χέρια τους, το Φ της Φωτεινής μοιάζει σαν ένα καρπούζι που το κόβουμε με το μαχαίρι,το Σ του Στέφανου και του Στέλιου σαν το δρόμο με τις στροφές,το Β του Βασίλη μοιάζει με το απλωμένο στο σκοινί, σουτιέν της μαμάς να στεγνώσει,το Γ της Γεωργίας μοιάζει σαν το στύλο της ΔΕΗ,το Κ της Κυριακής σαν την ψιλή γραμμή που από την κοιλιά της ξεπηδούν δύο μικρές που η μία κοιτά τον ουρανό και η άλλη τη γη, το Ν του Νίκου και της Νάγιας σαν ένα ψιλό βουνό που κρατά μαγκούρα, το Μ της Μαρίας και της Μελίνας σαν δύο ψιλά βουνά,το Ρ της Ράνιας σαν μπαλόνι, το Α του Αλβέρτου σαν τον πύραυλο,το Ι της Ιωαντίνας σαν τον ουρανοξύστη ή την ψιλή γραμμή.

Παίξαμε με τις καρτέλες των γραμμάτων και τα πλαστικά γράμματα της τάξης. Ανακαλύπταμε το γράμμα μας και το ταυτίζαμε.

    

Τέλος με τα γράμματα της τεχνικής  Zentangle και αλά Britto δημιουργήσαμε τις ομαδικές κατασκευές «Τ’όνομά μου αρχίζει…..» και «Η γειτονιά των γραμμάτων».

Αφήστε μια απάντηση

Kατηγορίες

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων