Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος αποφασίσαμε να μιλήσουμε για το σεισμό να μάθουμε περισσότερα πράγματα για αυτόν καθώς και τρόπους προφύλαξης και προστασίας.
Διαβάσαμε τις κοινωνικές ιστορίες του ΙΕΠ για το σεισμό και χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό του Ο.Α.Σ.Π για να παίξουμε παιχνίδια, να μάθουμε τρόπους προστασίας στη σχολική τάξη, στο σπίτι( υπνοδωμάτιο /σαλόνι/κουζίνα) αλλά και στο δρόμο. Επίσης, παίξαμε με καρτέλες οδηγιών, παρουσιάσαμε στην ομάδα της τάξης τις οδηγίες και τις ζωγραφίσαμε.
Η ιστορία του «Σεισμούλη και της Πασχαλίτσας» μας εξήγησε με απλό και κατανοητό τρόπο το φαινόμενο του σεισμού και μας έμαθε τι πρέπει να κάνουμε όταν γίνεται σεισμός. Δραματοποιήσαμε πράματα που μάθαμε για την προστασία μας (με ταμπουρίνο) και τη ζωγραφίσαμε.
Για τη μεγαλύτερη κατανόηση του σεισμού, χρησιμοποιήσαμε μια γη (φτιαγμένη από πλαστελίνη), στην οποία διακρίνονται τα εσωτερικά της στρώματα, είδαμε εποπτικό υλικό, βάλαμε τα στρώματα στη σωστή σειρά και τα αντιστοιχήσαμε με τις ονομασίες τους. Παράλληλα ζωγραφίσαμε τη γη με τα εσωτερικά της στρώματα και φτιάξαμε μια ατομική χειροτεχνία.
Χρησιμοποιήσαμε μπισκότα για να αντιληφθούμε καλύτερα τις κινήσεις των λιθοσφαιρικών πλακών (σύγκλιση/απόκλιση, κτλ) και με αφορμή τη Γη ακούσαμε το τραγούδι: «Ένας ήλιος, μια γη, ένα φεγγάρι» (για τον αριθμό1) διαβάσαμε το εικονόλεξο του και το επεξεργαστήκαμε.
Μιλήσαμε για τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού (ασθένειας, κλοπής, κτλ), τους αναγνωρίσαμε, τους διαβάσαμε και τους ανασυνθέσαμε. Είδαμε εποπτικό υλικό για το τι πρέπει να πάρουμε μαζί μας σε περίπτωση σεισμού, ετοιμάσαμε σακίδιο έκτακτης ανάγκης βάζοντας τα πράγματα που είναι απαραίτητα( φακός/νερό/σφυρίχτρα, κτλ) και φτιάξαμε σε χειροτεχνία το ατομικό μας βαλιτσάκι.
Χρησιμοποιώντας πίνακα αναφοράς συμπληρώσαμε με εικόνες τη σωστή/λάθος συμπεριφορά σε περίπτωση σεισμού και πραγματοποιήσαμε ασκήσεις αντισεισμικής προστασίας.