Κοινωνική Αλληλεγγύη από το 10ο Νηπιαγωγείο Χίου

Αν και η φετινή χρονιά ήταν δύσκολη, γεμάτη εμπόδια και νέες προκλήσεις, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι οικογένειες της κοινότητάς μας έδειξαν για ακόμη μια φορά την κοινωνική τους αλληλεγγύη μέσω προσφορών.

Συγκεκριμένα στο Νηπιαγωγείο μας συλλέξαμε στον ειδικό κάδο μπαταρίες, οι οποίες στάλθηκαν στην Εταιρεία ΑΦΗΣ Α.Ε.

Μέσα στη χρονιά ο κάδος συλλογής καπακιών γέμισε 4 φορές και τα καπάκια παραδόθηκαν μέσω του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού του Νηπιαγωγείου, της κ. Μαρκέλλας Αγιασμάτη, στον Παγχιακό Σύλλογο ΑΜΕΑ  για συμμετοχή στην αγορά ειδικού αμαξιδίου.

Επιπλέον, οι οικογένειες εκπαιδευτικών και παιδιών συγκέντρωσαν ρούχα και παιχνίδια για τον Σύλλογο Πολυτέκνων Χίου.

Ευχαριστούμε όλους τους συμμετέχοντες στις προσπάθειες αυτές για τις συνεισφορές τους και τους τοπικούς Συλλόγους για την άψογη συνεργασία που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια.

Οι Νηπιαγωγοί

Συναισθήματα

Η τελευταία θεματική που επιλέξαμε να δουλέψουμε στην τάξη μας ήταν τα συναισθήματα και η διαχείρισή τους.

Ξεκινήσαμε, συζητώντας για το καλοκαίρι, όπου τα παιδιά ανέφεραν ότι είναι η αγαπημένη τους εποχή.  Με αφορμή αυτή τη συζήτηση, μιλήσαμε και για άλλα πράγματα,  πρόσωπα και καταστάσεις που αγαπάμε και στη συνέχεια μιλήσαμε γενικότερα για την αγάπη.

Διαβάσαμε το παραμύθι: “ θα σε αγαπώ ότι και αν γίνει”  και  περιγράψαμε τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το σώμα μας όταν νιώθουμε αυτό το συναίσθημα.

Διαβάσαμε πολλά παραμύθια

“Όταν θυμώνω”

“Νιώθω φόβο”

Διαβάσαμε την ιστορία «η παλέτα των συναισθημάτων» και φτιάξαμε τη δική μας παλέτα

Ζωγραφίσαμε χαρούμενα, λυπημένα, θυμωμένα και φοβισμένα πρόσωπα

και συζητήσαμε για τον τρόπο που αντιδρά το σώμα μας σε κάθε συναίσθημα και πράγματα και καταστάσεις που μας προκαλούν αυτά τα συναισθήματα

Αναπαραστήσαμε τα συναισθήματα

 Στην πορεία,  τα παιδιά μας ανέφεραν τα υπόλοιπα συναισθήματα που γνωρίζουν,  τα καταγράψαμε και τα αποτυπώσαμε, ταξινομώντας τα σε θετικά και αρνητικά

Τραγουδήσαμε το τραγούδι των συναισθημάτων στους ρυθμούς του Χόκυ-Πόκυ και φτιάξαμε ομαδική αφίσα προτείνοντας δραστηριότητες που θα μας βοηθήσουν να διαχειριστούμε τη λύπη

Σκετήκαμε ιδέες για να διώξουμε το θυμό μας

Και να αντιμετωπίσουμε το φόβο μας

Παίξαμε παιχνίδι ρόλων για τη διαχείριση καταστάσεων που μας προκαλούν δυσάρεστα συναισθήματα

Κατασκευάσαμε τις μαριονέτες των συναισθημάτων και παίξαμε παιχνίδι όπου περιέγραφα μια κατάσταση και τα παιδιά μάντευαν ποιο συναίσθημα θα ένιωθαν αν τους συνέβαινε. Επιλέγαν κ έδειχναν τη μαριονέτα του συγκεκριμένου συναισθήματος

Κατασκευάσαμε τον τροχό των συναισθημάτων και κάθε πρωί επιλέγαμε το συναίσθημα που νιώθαμε. Έπειτα, παρουσιάζαμε στην υπόλοιπη ομάδα το συναίσθημα και μοιραζόμασταν τα προβλήματα και τις ανησυχίες μας.

Μαθαίνουμε για τη Μέλισσα

Επιστρέφοντας μετά τις διακοπές του Πάσχα στο σχολείο, επεκτείναμε τη θεματική μας ενότητα “Τα έντομα”  και εστιάσαμε ειδικότερα στη ζωή των μελισσών.

 Ξεκινώντας,   θυμηθήκαμε όσα ήδη είχαμε μάθει για  το σώμα και τη ζωή  των εντόμων και διαβάσαμε το βιβλίο “Το καμουφλάζ” των εκδ. Σαββάλα.

Στη συνέχεια παρουσιάσαμε οπτικοακουστικό υλικό για τις μέλισσες και τη ζωή τους.

Γνωρίσαμε την ανατομία του σώματός της, τον κύκλο ανάπτυξης της, τα είδη μελισσών που ζουν στην κυψέλη και το ρόλο που διαδραματίζουν στην κοινωνία της, τα προϊόντα που παίρνουμε, το ρόλο που παίζει στο οικοσύστημα και τους λόγους που κινδυνεύει με αφανισμό.

Τραγουδήσαμε και παίξαμε το παιχνίδι: “Περνά, περνά η μέλισσα”

Τραγουδώντας το τραγούδι από τα Ζουζούνια- Οι εννέα μελισσούλες, γίναμε και εμείς μελισσούλες

και συνεχίζοντας….. εργαστήκαμε πάνω στις χωροχρονικές έννοιες (πάνω- κάτω, μπροστά-πίσω, μέσα- έξω, δεξιά- αριστερά), όπου οι μελισσούλες μετακινούνταν αντίστοιχα στο λουλούδι

Παίξαμε το παιχνίδι “πετάει-πετάει”

«Μπιιιιιιιιζ»

Γνωρίσαμε το μέλι και τα οφέλη για την υγεία μας. Παρακολουθήσαμε βίντεο με τον τρόπο συλλογής του μελιού και γνωρίσαμε το επάγγελμα του μελισσοκόμου

και φυσικά το δοκιμάσαμε

Μιλώντας για την κηρήθρα και το σχήμα που έχουν τα κελιά της, γνωρίσαμε το εξάγωνο, όπου με αφορμή αυτό, ασχοληθήκαμε και με τα υπόλοιπα σχήματα.

Τα αναπαραστήσαμε με το σώμα μας

Οδηγήσαμε τα αυτοκίνητα στα σχήματα

Τα εντοπίσαμε στο χώρο

τοποθετούσαμε ότι έλειπε σε κάθε σχήμα

Παίξαμε το παιχνίδι: “Βασιλιά, βασιλιά ποιο σχήμα να σου κάνω;” και τα σχεδιάσαμε στην άμμο

τα σχεδιάσαμε με όποιον τρόπο μπορούσαμε

και συνεργαστήκαμε με κάποιον φίλο μας, όπου κάναμε ζωγραφιές χρησιμοποιώντας τα σχήματα

Προγραμματίσαμε το Beebot το μελισσορομποτάκι να συλλέγει το νέκταρ από τα λουλούδια και να επιστρέφει πίσω το μέλι στην κυψέλη

Κάναμε πολλές εργασίες

 και στον διαδραστικό πίνακα

και τις παρουσιάσαμε