ΛΕΙΠΕΙ Ο ΜΑΡΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ;

Με τον ερχομό του Μάρτη διαβάσαμε μύθους και λαϊκές ιστορίες που συνδέονται με το μήνα και φορέσαμε στο χέρι μας τα παραδοσιακά μαρτάκια. Ζωγραφίσαμε το Μάρτη όπως τον φανταζόμαστε και γράψαμε το όνομα του. Κατασκευάσαμε το «πρόσωπο του Μάρτη» και παίξαμε με το Μ,μ και τις συλλαβές ( με/μα/μου/μι/μη).

Με αφορμή το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας μιλήσαμε για το χαρταετό, τα μέρη του και τα σχήματα του, φτιάξαμε  χαρταετούς για την τάξη μας και κόψαμε και διακοσμήσαμε χαρταετούς που πήραμε στο σπίτι μας. Είδαμε και σχολιάσαμε έργα τέχνης σχετικά με τους χαρταετούς, τα ζωγραφίσαμε και δραματοποιήσαμε το «ταξίδι των χαρταετών» με τη συνοδεία της μουσικής του Μ. Θεοδωράκη.

Μιλήσαμε για τη Σαρακοστή, ανασυνθέσαμε τη λέξη ΝΗΣΤΕΙΑ, ομαδοποιήσαμε τα φαγητά της και παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τον πίνακα του Σ. Βασιλείου: «Το τραπέζι της Σαρακοστής». Φτιάξαμε κι εμείς το σαρακοστιανό μας τραπέζι εντοπίζοντας σαρακοστιανά φαγητά σε καταλόγους super market και κάνοντας κολάζ σε ζευγάρια.

Διαβάσαμε την ιστορία και το ποίημα της κυρά-Σαρακοστής, παίξαμε  με τα εφτά της πόδια και τα αριθμήσαμε. Παράλληλα μιλήσαμε για τη Vella Quaresma( την αντίστοιχη κυρά-Σαρακοστή της Καταλονίας) και φτιάξαμε διάγραμμα Venn με στεφάνια για να εντοπίσουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τους. Κάναμε ψηφοφορία ανάμεσα στις 2 κυρίες και ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας. Τέλος φτιάξαμε την κυρά-Σαρακοστή σε χάρτινο πιάτο και την πήραμε στο σπίτι μας για να μετράμε τις εβδομάδες ( κόβοντας τα ποδαράκια της) μέχρι να έρθει το Πάσχα.

Αφήστε μια απάντηση