Δραστηριότητες προγραμματισμού μπορούν να γίνουν είτε με εξοπλισμό ρομποτικής είτε χωρίς. Έχουμε εντάξει τις δραστηριότητες προγραμματισμού και ρομποτικής σε όλες τις θεματικές ενότητες καθώς έχουμε διαπιστώσει πως τα παιδιά αναπτύσσουν ποικίλες δεξιότητες όπως η συνεργασία και η δημιουργικότητα. Παράλληλα η κωδικοποίηση βασίζεται σε πολλές έννοιες πρώιμων μαθηματικών και γραμματισμού.
Στα πλαίσια του εορτασμού της εθνικής εορτής για την 28η Οκτωβρίου 1940, μιλήσαμε για την σημαία της πατρίδας μας, την ιστορία και τους συμβολισμούς της. Σχεδιάσαμε μια unplugged δραστηριότητα Pixel Art. Μ΄ αυτή την δραστηριότητα οι μαθητές θα εισαχθούν στην έννοια της ψηφιοποίησης εικόνων, θα γνωρίσουν τα pixels και θα φτιάξουν μια εικόνα από τον κώδικα των pixels.
Ξεκίνησαν να κάνουν την Ελληνική σημαία σε ένα πλέγμα, ακολουθώντας τον κώδικα που είχαμε δημιουργήσει. Στα τετράγωνα που υπήρχε το μηδέν (0) μένουν κενά, στα τετράγωνα που υπήρχε το ένα (1) τοποθετούσαν ένα γαλάζιο τετραγωνάκι. Σιγά –σιγά αποκαλύφθηκε η ελληνική σημαία.
Στη συνέχεια τα παιδιά μπήκαν για λίγο στη θέση του υπολογιστή και ζωγράφισαν ψηφιακά στο χαρτί ακολουθώντας συγκεκριμένες εντολές.
Οι σημαίες μας!!!