Η ημέρα της μητέρας!!

Μάνα, μητέρα, μαμά!!

Γιορτή της μητέρας: Η μητέρα μέσα από την Τέχνη | Youmagazine

 

Μάνα, μητέρα, μαμά. Τρεις λέξεις μαγικές!

Η πιο σημαντική παρουσία στη ζωή του ανθρώπου.  σε όλο το πλανήτη. Μια ύπαρξη γλυκιά και ανιδιοτελής σε όλο τον πλανήτη.

 Είναι εκεί όταν τη χρειαζόμαστε, πρόθυμη να μας ακούσει και να μας δώσει τις συμβουλές της που είναι πάντα σωστές.

Ένας ανυπέρβλητος δεσμός που υμνήθηκε όσο κανένας άλλος, η μάνα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης χιλιάδων καλλιτεχνών. Στους πρώτους στίχους ενός ποιήματος αφιερωμένου στη μάνα διαβάζουμε:

«Με ξύπνησε ξημέρωμα μια αύρα μια πνοή,
στο μάγουλο φτερούγισε της μάνας μου φιλί
το χάδι της με γέμισε με αγάπη και στοργή
και πίσω ξαναγύρισα ξανάγινα παιδί.
Μ’ ένα φιλί και μια ευχή και το χαμόγελο της,
σαν ξύπνησα τον ήλιο μου είδα στο πρόσωπο της»

 Η μητέρα ήταν είναι και θα είναι ξεχωριστή για το παιδί, τον έφηβο, τον ενήλικα.

 Η γιορτή της μητέρας δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια ευκαιρία  για να της δείξουμε πόσο πολύ την αγαπάμε!

Οι πρώτες αναφορές για Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την αρχαία Ελλάδα. Η μητέρα Γη (Γαία) σύζυγος του Ουρανού είναι η προσωποποίηση της φύσης, που γεννά όλο τον κόσμο και λατρεύεται σαν η υπέρτατη θεότητα. Η λατρεία περνά στη συνέχεια στην κόρη της, Ρέα όπου της απέδιδαν τιμές  κάθε άνοιξη, καθώς ήταν και θεά της γης και της γονιμότητας.

Αιώνες αργότερα άρχισε να γιορτάζεται στην Αγγλία κοντά στο Πάσχα η «Κυριακή της Μητέρας»

Η δεύτερη Κυριακή του Μάη που καθιερώθηκε σαν εθνική γιορτή της μητέρας στις ΗΠΑ οφείλεται στην έμπνευση μιας γυναίκας από την Αμερική.  Η Ann Maria Reeves Jarvis    διοργάνωσε το 1865 ένα κίνημα με το όνομα Mothers Friendships Day και έκανε συναντήσεις με το όνομα Mothers Day Meetings. Το 1870 η Julia Ward Howe διοργάνωσε μια εκδήλωση φιλειρηνικής συγκέντρωσης μητέρων. Το σλόγκαν ήταν peace and motherhood με σκοπό, τα παιδιά να μην στέλνονται στον πόλεμο.

Η προσπάθειά της είχε απήχηση και η γιορτή της μητέρας έγινε επίσημα εθνική γιορτή των ΗΠΑ το 1914 με προεδρικό διάταγμα που όριζε την δεύτερη Κυριακή του Μάη σαν Ημέρα της Μητέρας.

Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου. 

Πριν από 100 χρόνια περίπου καθιερώθηκε επίσημα , στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του μήνα Μάη.

Η Γιορτή της μητέρας, γιορτάζεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες του κόσμου και όλοι θέλουν να τιμήσουν τη δική τους μητέρα εκφράζοντας την αγάπη τους με ένα λουλούδι.

Επιστροφή στο σχολείο!!!

Την Δευτέρα 10 Μαΐου, επαναλειτουργούν  διά ζώσης  τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια όλης της χώρας. 

Τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό και λοιπό προσωπικό καλούνται τη Δευτέρα 10 Μαΐου να προσέλθουν στα σχολεία έχοντας μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ (self-test, PCR ή rapid-test).

Η χρήση του self-test δρα συμπληρωματικά στα ήδη ισχύοντα μέτρα, που περιλαμβάνουν υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,  χρήση αντισηπτικών, σχολαστικούς καθαρισμούς χώρων, τακτικούς αερισμούς χώρων κ.ά.

Το αυτοδιαγωνιστικό τεστ κορωνοϊού παρέχεται δωρεάν και διενεργείται πριν την έναρξη των μαθημάτων της Δευτέρας και της Πέμπτης, από μαθητές/τριες εκπαιδευτικούς,  και λοιπό προσωπικό όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες πριν την προσέλευση στην σχολική μονάδα.

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων και ήδη έχει βοηθήσει στον εντοπισμό σημαντικού αριθμού ασυμπτωματικών, ως επί το πλείστον, ασθενών, επομένως και στον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού στην κοινότητα. 

Τα βήματα είναι τα εξής:

  • Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και προσωπικό των σχολείων  παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ, τον προσωρινό ΑΜΚΑ (ΠΑΜΚΑ) ή τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ). Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν όλοι σε όλη τη χώρα. Από τη Δευτέρα 10/5 θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ της ερχόμενης εβδομάδας.
  • Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Στους μαθητές κάτω των 13 ετών το τεστ θα διενεργείται από ενήλικο. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή τη Δευτέρα το πρωί.
  • Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και λοιπό προσωπικό δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Αν το self-test είναι αρνητικό:

  • Για τους μαθητές, εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους κάθε ημέρα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης ή όποτε τους ζητηθεί.
  • Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.
  • Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, μπορεί να συμπληρώνεται χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Αν το self-test είναι θετικό:

  • Εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid-test σε δημόσια δομή.
  • Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.
  • Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. 
  • Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

Καλή επιστροφή με ασφάλεια!!

H ιστορία του Πάσχα ….από μακριά!

 

 

Το Πάσχα ή κοινώς Πασχαλιά ή Λαμπρή είναι η σημαντικότερη θρησκευτική γιορτή της Χριστιανοσύνης. Τιμάται η ανάμνηση της ένδοξης Ανάστασης του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού. Αρχικά ήταν η μεγαλύτερη εβραϊκή γιορτή, που γιορταζόταν προς τιμήν της απελευθέρωσης των Ισραηλιτών από την Αιγυπτιακή αιχμαλωσία.  Η ονομασία του προέρχεται από το εβραϊκό Πεσάχ που σημαίνει διάβαση, προς ανάμνηση της διάβασης του περιούσιου λαού από τη σκλαβιά στην ελευθερία. Μετά το Πάθος και την Ανάσταση του Κυρίου, το νόημα της εορτής μετασχηματίστηκε και πήρε νέα σωτηριολογική διάσταση.
Αποτελεί την κορυφαία στιγμή της Χριστιανοσύνης, τη γιορτή των γιορτών. 

Πριν ξεκινήσουμε να μιλάμε για τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδος, αναρωτηθήκαμε: Τι περιμένουμε το Πάσχα; Τι είναι το Πάσχα; Τι ξέρω για το Πάσχα;

 

Μιλήσαμε για την ιστορία του Πάσχα, τα θαύματα του Ιησού, τις ξεχωριστές οικογενειακές συνήθειες, για έθιμα, τέχνη, πάντα μέσω webex. Παίξαμε παιχνίδια και κουΐζ online, τροχούς και κινητικά παιχνίδια και ελπίζω να κατάφερα να μεταδώσω μέρος αυτών για τη γιορτή της Λαμπρής. 

Παρακολουθήσαμε με τα παιδιά τους αγαπημένους μας Πέρη και Κάτια το βίντεο για τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Διαβάσαμε το υπέροχο  βιβλίο που διαδραματίζει  τα γεγονότα όλης της Μεγάλης Εβδομάδας  ή Εβδομάδα των Παθών από την Ανάσταση του Λαζάρου, την είσοδο στα Ιεροσόλυμα την Κυριακή των  Βαΐων μέχρι την προδοσία, τον θάνατο και την Ανάσταση του Κυρίου.  

Η ιστορία του Πάσχα - Έιμερυ Χέδερ | Εκδόσεις Πατάκη

Παρακολουθήσαμε το βίντεο για την  ιστορία των Παθών του Χριστού

Ακούσαμε το τραγούδι: «Πασχαλιά» από την παιδική χορωδία του Σπύρου Λάμπρου

Για να μαθαίνουμε και να θυμόμαστε δημιουργήσαμε ένα μικρό βιβλίο με την ιστορία του Πάσχα το οποίο χρωμάτισαν τα παιδιά.

Πεταλούδα…..εξ αποστάσεως.

 

Αυτές τις ημέρες τα έντομα προκάλεσαν το αμείωτο ενδιαφέρον των παιδιών. Τα έντομα είναι η μεγαλύτερη ομάδα ζώων. Υπάρχουν πάρα πολλά και μπορούμε να τα βρούμε σε κάθε ζεστή γωνιά του πλανήτη. Εκτός από την πασχαλίτσα υπάρχουν κι άλλα ζουζούνια  που πετούν, που πηδούν, που τσιμπούν. Κάποια έντομα είναι ωφέλιμα και άλλα βλαβερά για τον άνθρωπο.

Ένα από τα αγαπημένα έντομα της Άνοιξης, είναι η πεταλούδα.

Παρακολουθήσαμε το βίντεο

 

Αναφερθήκαμε στα χαρακτηριστικά της πεταλούδας και είδαμε πως έχει κεφάλι, θώρακα, κοιλιά, έξι πόδια μακριές κεραίες, δύο ζεύγη φτερών καλυμμένα με πολύχρωμα λέπια. Έχει προβοσκίδα για τα υγρά τρόφιμα. Της αρέσει να πηγαίνει στα λουλούδια και να ρουφά το νέκταρ. Το νέκταρ είναι η τροφή της.

Παρακολουθήσαμε πως  από το αυγό γίνεται κάμπια, χρυσαλλίδα και στο τέλος μεταμορφώνεται σε μια υπέροχη πεταλούδα.

 

Ο κύκλος της ζωής της πεταλούδας

Τα παιδιά αντέγραψαν σε ένα φύλλο χαρτί τα στάδια στον κύκλο της ζωής της πεταλούδας.

 

 

 

Πάτησε πάνω στην εικόνα και θυμήσου τα στάδια του κύκλου της ζωής της πεταλούδας.

Μιλήσαμε για την έννοια της συμμετρίας και παρατηρήσαμε πως υπάρχει παντού στη φύση και στη ζωή γύρω μας. Εντοπίσαμε τη συμμετρία στο σώμα, στα σχήματα, τα φθινοπωρινά φύλλα, σε λουλούδια, σε δέντρα, στον ήλιο.

Τα παιδιά ακολούθησαν οδηγίες βήμα -βήμα και έφτιαξαν μια πεταλούδα αλλά και με υλικά που υπήρχαν στο σπίτι.

 

 

Ακούσαμε το παραμύθι « Μια κάμπια πολύ πεινασμένη» του Εric Carle.

Διαδραστικό υποστηρικτικο υλικό

 

 

Παιχνίδι -puzzle πεταλούδας, πάτησε πάνω στην εικόνα.

 

 

Παιχνίδι-Βρες τις όμοιες πεταλούδες

Άνοιξη!

Με τον ερχομό του Απριλίου προκαλέσαμε την Άνοιξη να εμφανιστεί..

 Συζητήσαμε για  τις αλλαγές  στην ενδυμασία μας , στην φύση, τα λουλούδια , τα έντομα και τον ερχομό των χελιδονιών  τα περιγράψαμε και θυμηθήκαμε το  γνωστό αίνιγμα που το γνωρίζουν πια όλα τα παιδιά. Tα χελιδόνια είναι αποδημητικά πουλιά και μας έρχονται πολύ νωρίς την άνοιξη από την Αφρική που ξεχειμωνιάζουν. Είναι τα πρώτα αποδημητικά πουλιά που φτάνουν στον τόπο μας και έρχονται πολύ νωρίς γι’ αυτό και τα λέμε και αγγελιοφόρους της άνοιξης.

Παρακολουθήσαμε τo βίντεο.

Αναφερθήκαμε  στο δύσκολο ταξίδι τους κατά την αποδημία, την πολύωρη πτήση τους σε σμήνη, στην ανάγκη τους για τροφή και νερό, στην ικανότητά τους να θυμούνται μέρη και να τα επισκέπτονται ξανά. Το εντυπωσιακό είναι ότι τα χελιδόνια ξέρουν ακριβώς που είναι το «σπίτι» τους. Αν οι άνθρωποι δεν έχουν καταστρέψει τη φωλιά τους , επιστρέφουν ακριβώς εκεί που την είχαν αφήσει το Φθινόπωρο πριν φύγουν!

Είδαμε το βίντεο από την καθημερινότητα ενός  χελιδονιού που ταΐζει τα μικρά του.

Το τεράστιο ταξίδι τους κουράζει γι’ αυτό όταν βρουν ευκαιρία κάνουν μια μικρή στάση.. όπως τα χελιδόνια της κ Μίνας Παπαθεοδώρου-Βαλυράκη.

 

Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από τους πίνακες της  ζωγράφου Μίνα Παπαθεοδώρου –Βαλυράκη και ζωγράφισαν τα δικά τους χελιδόνια.

Στα έργα τους χρησιμοποίησαν λαδοπαστέλ και νερομπογιές.

 

Διαδραστικό υποστηρικτικό υλικό!

 

 

 

Ακούσαμε το τραγούδι.

 

Διαβάζω……και γιορτάζω!!

 

2 Απριλίου, γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με πολλές δραστηριότητες. Αφιερώσαμε όλη την εβδομάδα στα βιβλία, τα μέρη του βιβλίου, τον τρόπο που γίνονται, που βρίσκουμε τα βιβλία τους ανθρώπους που τα δημιουργούν.

Αφιερώσαμε στη διαδικτυακή τάξη για  τη ζωή και το έργο του μεγάλου παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Αναφερθήκαμε και τους αδελφούς Γκριμ και στον αγαπημένο των παιδιών Αίσωπο.

 

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Τα παιδιά παρουσιάσανε και μίλησαν για τα αγαπημένα τους βιβλία και ζωγράφισαν τα εξώφυλλα τους.

Διακόσμησαν σελιδοδείκτες για τα βιβλία τους!

Είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στη διαδικτυακή μας τάξη τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων Εύη Γεροκώστα. Η αφήγησή της μας καθήλωσε!

Αν ήμουν βιβλίο! 

Ένα βιβλίο για τη μαγεία της ανάγνωσης !!

 

« Ο ΄Ύμνος του Βιβλίου »

Πες μου κάτι, τι αξίζει πιο πολύ από φλουριά;
Πες μου κάτι, τι χαρίζει γέλιο, κέφι και χαρά;

Έλα, πες μου τι γεμίζει παρηγόρια την καρδιά;
Έλα, πες μου, τι σκορπίζει την πιο μαύρη συννεφιά;

Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει και δακρύζω,
Που με κάνει να γελάω, που με κάνει να ελπίζω;

Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει να γιορτάζω,
Που με κάνει να πετάω, στα ουράνια να καλπάζω;

Ένα βιβλίο! Ένα βιβλίο!

Ένα βιβλίο που μαγεύει, όνειρα στο νου φυτεύει
Και στο ταξίδι της ζωής, πιστά μας συντροφεύει!

Ευγένιος Τριβιζάς 

Mαζί με ένα βιβλίο γιορτάζω!

 

Μια ξεχωριστή και διαφορετική μέρα ήταν η σημερινή στη διαδικτυακή μας τάξη.

Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδικού Βιβλίου με τη συντροφιά της κ. Εύης Γεροκώστα. Απολαύσαμε τη σαγηνευτική της αφήγηση  του νέου της βιβλίου «ΧΡΑΤΣ».  Μας αποκάλυψε και ένα μυστικό στην διαχείριση των συναισθημάτων. 

Τα παιδιά μιλήσανε για τα όνειρά τους, μοιραστήκανε τους φόβους τους,ζωγραφίσανε τα δικά τους συναισθήματα.

 

Το Χρατς άγγιξε στις καρδιές μας. Τόσο απλά! 

Διαβάστε την Συνέντευξη της Εύης Γεροκώστα για το XΡΑΤΣ στο Elniplex και τον Απόστολο Πάππο.

Xρατς, Εύη. Ο ήχος αυτού του βέλκρου στα παπούτσια γίνεται ο τίτλος του νέου σου βιβλίου. Μίλησέ μας γι’ αυτό…

Για άλλη μια φορά όλα ξεκίνησαν από την αφήγηση. Μια συνάντηση ανάμεσα σε μένα, μια μουσικό -τη Μάτα Κούρτη-, και έναν beatboxer -τον Βασίλη Παπούλια (στα Πετράλωνα ήταν, μια ζεστή μέρα). Μια πρόταση να συνεργαστούμε και να φτιάξουμε μια παράσταση για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, φυσικά με θέμα τη μουσική. Βουνό φαινόταν όλο αυτό. Εμείς όμως το κάναμε να μοιάζει με λοφάκι.

Η ιστορία γράφτηκε, η παράσταση «Μπαμπά, θα γίνω μαέστρος!» ετοιμάστηκε με ταχύτητα φωτός και παρουσιάστηκε κάμποσες Κυριακές στο Μέγαρο Μουσικής. Αφήγηση, τραγούδι, beatbox. Και γέλια. Πολλά κυριακάτικα γέλια.

Ο κύκλος παραστάσεων ολοκληρώθηκε και η ιστορία αποκοιμήθηκε. Την ξύπνησε όμως ένα καλειδοσκόπιο, που κάτι είδε σ’ αυτή την ιστορία.

Κι εγώ, που γράφω σχεδόν πάντα μια κι έξω και χωρίς ν’ αλλάζω πολλά, αυτή την ιστορία τη γνώρισα από την αρχή. Αυτή την αρχή κράτησα, βρήκα και το τέλος της. Στοίχημα μεγάλο να γράφει κανείς με λίγα λόγια -όσα είναι αρκετά.

Το βιβλίο δεν θα μπορούσε να έχει άλλο τίτλο πέρα από Χρατς. Φαντάζεστε με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορεί ν’ ακουστεί αυτή η λέξη από το στόμα και το σώμα; Αν συναντήσετε κάπου τη Μάτα και τον Βασίλη, θα σας πουν ότι αυτοί οι τρόποι είναι αμέτρητοι…

Γιατί ο ήρωας αδυνατεί να δέσει τα κορδόνια του;

Επειδή δεν έχει συναντήσει ακόμα τον «μαγικό βοηθό» που θα τον προκαλέσει να τα δέσει. Έναν τσαγκάρη, μια γάτα, μια πασχαλίτσα, μια δεκαοχτούρα, ένα κορίτσι, μια βροχή… Φαντάσου όλοι αυτοί -κι άλλοι τόσοι- να χάριζαν στον ήρωα ζευγάρια κορδόνια, άλλος με τα χέρια του, άλλος με τα φτερά του, άλλος με τα πατουσάκια του… Θα ερχόταν η μέρα που όλα αυτά τα κορδόνια θα βρίσκονταν στα χέρια του και… κάτι θα έπρεπε να τα κάνει. Θα κοιτούσε μια τα παπούτσια με τα χρατς και μια τα άλλα, εκείνα που περίμεναν να δεθούν με κορδόνια. Κάποια στιγμή λοιπόν θα τολμούσε ν’ αγγίξει το άπιαστο.

Πόσο σημαντικά είναι τα συναισθήματα σε ένα παιδί; Πόσο μπορεί ο φόβος, το άγχος να παρεμποδίσουν τη γνώση;

Όλα τα συναισθήματα καλοδεχούμενα είναι. Πώς θα νιώσουμε ότι ζούμε αν δεν τα γνωρίσουμε όλα; Ο φόβος, το άγχος, όλα τα αρνητικά συναισθήματα έχουν και την άλλη του πλευρά.

Μπορούν ορμή να δώσουν στα παιδιά και τόλμη να παλέψουν και να τα νικήσουν. Ακόμα όμως κι αν δεν το καταφέρουν, τουλάχιστον θα έχουν δοκιμάσει. Και, το σημαντικότερο, θα ξέρουν το πρόσωπο αυτών των συναισθημάτων. Έτσι θα μάθουν να πορεύονται μαζί τους και ίσως, μια μέρα, τα φέρουν στα δικά τους μέτρα.

Η διαχείριση των συναισθημάτων λείπει πολύ από οικογένειες και σχολεία, ειδικά όσο ανεβαίνουμε σε ηλικία. Έχεις επισκεφθεί δεκάδες σχολεία, έχεις συναντήσει εκατοντάδες παιδιά. Τι θα πρότεινες πάνω σε αυτό το θέμα;

Ένα έχουμε να κάνουμε: να πιανόμαστε από τις ασήμαντες αφορμές που μας δίνουν τα παιδιά -και είναι τόσες πολλές-, και να τους δίνουμε κι άλλες, ακόμα πιο ασήμαντες.

Πώς δένουμε κόμπους στα συναισθήματα των παιδιών μας; Ποια βασικά λάθη κάνουμε;

Ακριβώς τα ίδια λάθη που κάνουμε και με τον εαυτό μας. Καθρέφτες είμαστε οι μεγάλοι και τα παιδιά βλέπουν τον εαυτό τους μέσα μας.

Τι μας προσφέρει να «κοιτάμε ψηλά»;

Έγραψε σε μια ιστορία του ο Αργύρης Χιόνης: «Αν δεν σηκώνετε, πότε πότε, το βλέμμα σας στον ουρανό, υπάρχει κίνδυνος να χάσετε θαύματα που συμβαίνουν εκεί πάνω. Αν πάλι περπατάτε κοιτώντας συνέχεια ψηλά, υπάρχει κίνδυνος να πατήσετε μια παπαρούνα που φύτρωσε στο πεζοδρόμιο.

Όλα χρειάζονται λοιπόν. Υπάρχει όμως κάτι που κερδίζουμε μόνο κοιτάζοντας ψηλά. Όταν περπατάμε με το κεφάλι χαμηλωμένο η ανάσα και η φωνή μας κρύβονται και παλεύουν ν’ ακουστούν. Όταν όμως κοιτάξουμε όλο αυτό το θαύμα που υπάρχει πάνω μας η φωνή ανοίγει. Κι όταν η φωνή ανοίγει μπορεί ν’ ακουστεί μέχρι την άκρη του κόσμου. Τότε οι κόμποι μας ξυπνούν, λύνονται και τρέχουν να μάθουν τη ζωή. 

Το βιβλίο ΧΡΑΤΣ μόλις κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.

Να ευχηθούμε  καλοτάξιδο το ΧΡΑΤΣ!!!

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Εύη Γεροκώστα και περιμένουμε να τη φιλοξενήσουμε από κοντά στην τάξη μας!

Το βιβλίο γιορτάζει!!

 

Σήμερα είναι Πέμπτη 2 Απριλίου.

Και γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου!!!

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στην Καλλιθέα

Κάθε χρόνο, όπως έχουμε ήδη πει, στις 2 Απριλίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Είναι η μέρα που γεννήθηκε ο μεγαλύτερος παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Η γιορτή έχει σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα.

Κάθε χρόνο μια διαφορετική χώρα αναλαμβάνει να κάνει μια αφίσα και ένα μήνυμα. Διαβάστε το φετινό μήνυμα: «Η μουσική των λέξεων»

Ας γνωρίσουμε λίγο τον μεγάλο παραμυθά! 
Η ζωή του δύσκολη και πονεμένη.

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν
Στις 2 Απριλίου του 1805 στην πόλη Όντενσε της Δανίας, ήρθε στη ζωή ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ένας από τους πιο αγαπημένους παιδικούς συγγραφείς που με την πένα του ζωντανεύει μέχρι σήμερα, ασχημόπαπα, μολυβένια στρατιωτάκια και μπαλαρίνες στα μάτια κάθε παιδιού.

Ο πατέρας του ήταν παπουτσής και η μητέρα του πλύστρα. Έμεινε ορφανός από πατέρα στα έντεκα του χρόνια και έκανε διάφορες δουλειές για να τα φέρει βόλτα αυτός και η μητέρα του. Προσπάθησε να μάθει την τέχνη του πατέρα του αλλά μάταια, ενώ όταν αποφοίτησε από το σχολείο των άπορων παιδιών, μπήκε σε ένα ραφτάδικο για να μάθει την τέχνη αλλά η προσπάθεια δεν απέδωσε καρπούς.

Το προσωπικό του καταφύγιο, για τις ελάχιστες ελεύθερες ώρες που είχε, ήταν ένα μικρό κουκλοθέατρο. Έφτιαχνε με τα ίδια του χέρια τις κούκλες, τις έντυνε και έδινε τις δικές του προσωπικές παραστάσεις με έργα κυρίως του Σαίξπηρ που απομνημόνευε με ιδιαίτερη ευκολία. Η χάρη του αυτή έφτασε στα αυτιά του βασιλιά της Δανίας Φρειδερίκου του 6ου, ο οποίος ενδιαφέρθηκε να γνωρίσει από κοντά το “παράξενο” αυτό αγόρι. Στη συνέχεια, τον έστειλε σε ένα από τα καλύτερα σχολεία της χώρας, καταβάλλοντας ο ίδιος τα δίδακτρα. 

Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν τελείωσε με ιδιαίτερη δυσκολία το Γυμνάσιο σε ηλικία 23 ετών. “Τα χρόνια αυτά ήταν τα πιο πικρά και σκοτεινά της ζωής μου”, γράφει στην αυτοβιογραφία του. Στη συνέχεια γράφεται στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, χωρίς να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Με μόνη περιουσία 30 φράγκα και με το όνειρο να γίνει ηθοποιός, δίνει εξετάσεις στη Βασιλική Σχολή Θεάτρου από τις οποίες απορρίφθηκε επειδή ήταν “άσχημος και αδύνατος”.

Όταν ήταν 36 ετών επισκέφτηκε την Ελλάδα. Ταξίδεψε για να επισκεφτεί το Θησείο, το Φάληρο, τον Κολωνό και την Ακρόπολη, όπου ανέβαινε κάθε μέρα. 
Οτιδήποτε βλέπεις, μπορεί να γίνει ένα παραμύθι», είχε γράψει ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και αφιέρωσε τη ζωή του ολοκληρωτικά στη συγγραφή έργων για παιδιά. Δεν έκανε ποτέ δική του οικογένεια. 
Την άνοιξη του 1872, ο Άντερσεν πέφτει από το κρεβάτι του και χτυπάει σοβαρά. Δεν ξαναέγινε ποτέ εντελώς καλά και στις 4 Αυγούστου του 1875 σε ηλικία 70 ετών, αφήνει την τελευταία του πνοή και ένα σωρό όνειρα στοιβαγμένα στις αγαπημένες μας κιτρινισμένες σελίδες. 

“Η μικρή γοργόνα”, “Η τοσοδούλα”, “Το κοριτσάκι με τα σπίρτα”, “Το ασχημόπαπο”, “Το μολυβένιο στρατιωτάκι”, “Η βασίλισσα του χιονιού”, “Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα”.

Τα παραμύθια του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν δεν έχουν τελειωμό… Εικόνες από μια ζωή που ο δημιουργός τους δεν έζησε ποτέ στην πραγματικότητα.

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν - Βιογραφία - Σαν Σήμερα .gr

Διαδραστικό υποστηρικτικό υλικό

Επισκεφτείτε το μουσείο του Άντερσεν στο χωριό Οντένσε της Δανίας.

Ξέρετε ποια είναι τα 10 δικαιώματα του μικρού αναγνώστη;
Ευκαιρία να τα μάθουμε!
 
Αγαπημένα παιδικά βιβλία...: Τα 10 δικαιώματα του (μικρού) αναγνώστη. | School activities, School, Activities

 

Παρακολουθήστε το παρακάτω video:
Ο συγγραφέας και εικονογράφος Lane Smith στήνει έναν σπαρταριστό διάλογο ανάμεσα σε μια βιβλιόφιλη μαϊμού κι έναν γάιδαρο που είναι άσσος των νέων τεχνολογιών για το τι τελικά ΕΙΝΑΙ ΒΙΒΛΙΟ.

Παρακολουθήστε το animation μικρού μήκους «Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ «,η ταινία  εμπνεύστηκε από το βιβλίο και βραβεύτηκε με Oscar καλύτερης ταινίας. Πρόκειται για “την ιστορία των ανθρώπων που αφοσιώνουν τις ζωές του στα βιβλία και τα βιβλία τους το ανταποδίδουν”. Η ταινία εξιστορεί το τι συνέβη στον ήρωα Μόρις Λέσμορ που μετά την επέλαση ενός τυφώνα βρίσκεται σε έναν φανταστικό κόσμο, όπου τα βιβλία έχουν ζωντανέψει και συμπαραστέκονται στους ανθρώπους.

Η μουσική των λέξεων!

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2021

 

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε η ΙΒΒΥ, Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο.

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο.

Για το 2021 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα των Η.Π.Α. Το μήνυμα γράφτηκε από την Αμερικανίδα ποιήτρια Margarita Engle και η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον εικονογράφο και συγγραφέα Roger Mello. Ο Roger Mello, σχεδίασε στα ελληνικά κάποιες από τις χειρογραφές που αποτελούν μέρος του εικαστικού. 

Η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς μετέφρασε όπως κάθε χρόνο το μήνυμα στα ελληνικά. Το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού εκτύπωσε και διανέμει την αφίσα.

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.
Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,
καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,
ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,
πεταλούδες που στροβιλίζονται
ψηλά στον αέρα!

Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε-ρυθμούς, στίχους,
χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,
φανταστικές και αληθινές.

Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής
ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα
και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα μηνύματα
σου ανήκουν.

Όταν μοιραζόμαστε λέξεις, οι φωνές μας
γίνονται η μουσική του μέλλοντος,
ειρήνη, χαρά και φιλία,
μια μελωδία  ελπίδας.