Άνοιξη!!

page 0001

Η Άνοιξη στο νηπιαγωγείο έφτασε! Η εποχή της αναγέννησης και της ελπίδας.Μια ψυχική ευφορία πλανιέται παντού. Έφτασε και στο Νηπιαγωγείο μας. Για αυτό είπαμε να γνωρίσουμε αυτή τη μάγισσα, με……οδηγό την τέχνη, που κάνει ανθρώπους, ζώα,φυτά, να γελούν, να ξυπνούν, να ανθίζουν. Επέλεξα τον πίνακα ενός πολύ σπουδαίου σύγχρονος ζωγράφου, του Γιώργου Σταθόπουλου που ζωγράφισε την Άνοιξη.

.jpg

Παρατηρήσαμε  πολύ προσεκτικά τον πίνακα και απαντήσαμε στις παρακάτω ερωτήσεις:
  • Τι μορφή έδωσε στην Άνοιξη ο καλλιτέχνης;
  • Περιέγραψε το πρόσωπο της κοπέλας.
  • Πως είναι τα μαλλιά της;
  • Είναι όρθια ή καθιστή;
  • Τι κρατάει στο χέρι;
  • Που είναι τα λουλούδια;
  • Τι υπάρχει στο πλάι της κοπέλας 
  • Τι χρώμα έχει ο ουρανός.

Ζωγραφίσαμε  ένα  τέτοιο πίνακα με λαδοπαστέλ και ξυλομπογιές.

IMG 0997

IMG 0996

IMG 0994IMG 0995

IMG 0993

IMG 0992

Τα έργα μας!!

page 0002

page 0005

page 0003

page 0009

page 0006page 0007

page 0001

page 0004

page 0008

 

Μαμά μου μην ξεχνάς!!

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c9/%CE...

Ιακωβίδης-«Μητρική Στοργή»

Μαμά μου μην ξεχνάς!!

Μη με παραχαϊδεύεις. Ξέρω πολύ καλά πως δεν πρέπει να μου δίνεις πάντα ό,τι σου ζητώ. Σε δοκιμάζω μονάχα για να δω.

* Μη διστάζεις να είσαι σταθερή  μαζί μου. Το προτιμώ. Με κάνεις να νιώθω περισσότερη σιγουριά.

* Μη με κάνεις να νιώθω μικρότερος απ’ ό,τι είμαι. Αυτό με σπρώχνει να παριστάνω καμιά φορά τον σπουδαίο.

* Μη μου κάνεις παρατηρήσεις μπροστά στον κόσμο αν μπορείς. Θα προσέξω περισσότερο αυτά που θα μου πεις, αν μου μιλήσεις ήρεμα μια στιγμή που θα είμαστε οι δυο μας.

* Μη μου δημιουργείς το αίσθημα πως τα λάθη μου είναι αμαρτήματα. Μπερδεύονται έτσι μέσα μου όλες οι αξίες που έχω μάθει ν’ αναγνωρίζω.

* Μην αναστατώνεσαι τόσο όταν σου λέω «δε σε χωνεύω». Δεν απευθύνομαι σε σένα αλλά στη δύναμη που έχεις να μου εναντιώνεσαι.

* Μη με προστατεύεις πάντα από τις συνέπειες. Χρειάζεται καμιά φορά να πάθω για να μάθω.

*Μη δίνεις μεγάλη σημασία στις μικροαδιαθεσίες μου. Καμιά φορά δημιουργούνται ίσα – ίσα για να κερδίσω την προσοχή που ζητούσα.

* Μη μου κάνεις συνεχώς παρατηρήσεις. Γιατί τότε θα χρειαστεί να προστατέψω τον εαυτό μου κάνοντας τον κουφό.

* Μη μου δίνεις επιπόλαιες υποσχέσεις. Νιώθω πολύ περιφρονημένος όταν δεν τις κρατάς.

* Μην υπερτιμάς την τιμιότητά μου. Συχνά οι απειλές σου με σπρώχνουν στην ψευτιά.

* Μην πέφτεις σε αντιφάσεις. Με μπερδεύεις έτσι αφάνταστα και με κάνεις να χάνω την πίστη μου σ’ εσένα.

* Μη με αγνοείς όταν σου κάνω ερωτήσεις. Αν κάνεις κάτι τέτοιο, θα ανακαλύψεις πως θ’ αρχίσω να παίρνω τις πληροφορίες μου από άλλες πηγές.

* Μην προσπαθείς να με κάνεις να πιστέψω πως είσαι τέλεια  ή αλάνθαστη. Είναι σοκ για μένα όταν ανακαλύπτω πως δεν είσαι ούτε το ένα ούτε το άλλο.

* Μη διανοηθείς ποτέ πως θα πέσει η υπόληψή σου αν μου ζητήσεις συγγνώμη. Μια τίμια αναγνώριση ενός λάθους σου μου δημιουργεί πολύ θερμά αισθήματα απέναντί σου.

* Μην ξεχνάς πως μου αρέσει να πειραματίζομαι! Χωρίς αυτό δε μπορώ να ζήσω. Σε παρακαλώ παραδέξου το.

* Μην ξεχνάς πόσο γρήγορα μεγαλώνω. Θα πρέπει να σου είναι δύσκολο να κρατήσεις το ίδιο βήμα με μένα αλλά προσπάθησε σε παρακαλώ.

* Μην ξεχνάς πως δε θα μπορέσω ν’ αναπτυχθώ χωρίς πολύ κατανόηση και αγάπη. Αυτό όμως δε χρειάζεται να στο πω. Έτσι δεν είναι;;;

[Ρούντολφ Ντράικωρς]

Ψυχολόγος και παιδαγωγός

Ο ψυχίατρος Ρούντολφ Ντράικωρς (1897-1972) αφιέρωσε μεγάλο μέρος της μελέτης του στην αγωγή του παιδιού. Έδειξε βαθύτατο ενδιαφέρον για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας γονιός κατά την ανατροφή του παιδιού του και οι θέσεις του είναι σωτήριες έως και σήμερα.

Υποστήριζε ότι: «Δεν υπάρχουν κακά παιδιά – υπάρχουν μόνο αποθαρρυμένα και δυστυχισμένα παιδιά, που δεν είχαν την τύχη να δεχτούν εκείνη την ανατροφή που θα τους άνοιγε τα φτερά για να ολοκληρωθούν μέσα στην ανθρώπινη κοινωνία. Δεν υπάρχει, όμως, και γονιός που ΔΕΝ θα κάνει λάθη στην αγωγή των παιδιών. Απαλλαγείτε, λοιπόν, από τις ενδεχόμενες ενοχές σας. Και ηρεμήστε».

Το παραπάνω κείμενο  είναι τα λόγια κάθε παιδιού προς το γονιό του, σύμφωνα με την άποψη του μεγάλου διδασκάλου. Αξίζει και επιβάλλεται να διαβαστούν περισσότερες από μία φορές!

Xρόνια Πολλά Μαμά!!

Χρόνια Πολλά Μαμά!!page 0001

Ετοιμάσαμε ένα δώρο για τη μαμά

Σχεδίασα μια καρδιά για το κάθε παιδί την οποία μεταφέραμε και την κόψαμε  σε αλουμινόφυλλο. Τα παιδιά με στυλό σκαλίσανε διάφορα σχέδια (λουλούδια, καρδιές) και τα χρωμάτισαν με ανεξίτηλους μαρκαδόρους. 

 

IMG 0955

IMG 0956 

    IMG 0958


IMG 0967

IMG 0969  

IMG 0970 

IMG 0971

IMG 09722

Τέλος τις κολλήσαμε σε λεπτά ξυλάκια και τις τοποθετήσαμε σε μια βάση από πηλό.  

1

Τα παιδιά του ολοήμερου δημιούργησαν μια ομαδική αφίσα αφιερωμένη στη μαμά.

IMG 0966

Για τη μαμά!

2 page 0001

Μάιος, λουλούδια, χρώματα, αρώματα….Η πιο όμορφος μήνας  του χρόνου. Ο μήνας που γιορτάζουν τα πιο υπέροχα πλάσματα στη ζωή κάθε ανθρώπου. Οι μαμάδες!!!

Μάνα, μητέρα, μαμά. Τρεις λέξεις μαγικές!

Η πιο σημαντική παρουσία στη ζωή του ανθρώπου. Η πιο γλυκιά ύπαρξη σε όλο το πλανήτη.

Είναι εκεί όταν τη χρειαζόμαστε, πρόθυμη να μας ακούσει και να μας δώσει τις συμβουλές της που είναι πάντα σωστές.

Η μητέρα ήταν είναι και θα είναι ξεχωριστή για το παιδί, τον έφηβο, τον ενήλικα.

Η γιορτή της μητέρας δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια ευκαιρία  για να της δείξουμε πόσο πολύ την αγαπάμε!

Αναφορές για τη γιορτή της μητέρας έχουμε στην Ελλάδα από τα αρχαία χρόνια όπου κάθε Άνοιξη τιμούσαν τη θεά Ρέα, την μητέρα των Θεών.

Αιώνες αργότερα άρχισε να γιορτάζεται στην Αγγλία κοντά στο Πάσχα η «Κυριακή της Μητέρας»

Πριν από 100 χρόνια περίπου καθιερώθηκε επίσημα, η δεύτερη Κυριακή του Μάη  σαν Ημέρα της Μητέρας.

Η Γιορτή της μητέρας, γιορτάζεται σε όλες τις χώρες του κόσμου και όλοι θέλουν να τιμήσουν τη δική τους μητέρα εκφράζοντας την αγάπη τους με ένα λουλούδι.

Η Άνοιξη και τα λουλούδια έχουν εμπνεύσει πολλούς καλλιτέχνες. Είδαμε τον πίνακα του Πάμπλο Πικάσο «Χέρια με λουλούδια» και συζητήσαμε:

 

Τι απεικονίζει ο πίνακας;

  •     Πόσα χέρια και πόσα λουλούδια έχει;
  •     Τι χρώματα χρησιμοποίησε ο ζωγράφος;
  •     Ποιος να δίνει άραγε τα λουλούδια και σε ποιόν;
  •     Πως νιώθει αυτός που προσφέρει λουλούδια και πως αυτός που τα δέχεται;

Τα παιδιά απάντησαν πως είναι για την μαμά!!!

Κρατήσαμε από τον πίνακα «τα χέρια» και τα παιδιά βάλανε στα χέρια πολύχρωμα, περίτεχνα λουλούδια για την μαμά τους.

page 0002

page 0003   

page 0004

page 0005  

page 0006  

page 0007 

page 0008 

page 0009 

page 0010 

page 0011 

page 0012

page 0013

page 0014

page 0015 

 page 0016

 

page 0017

Για όλες τις μαμάδες, τις μέλλουσες μαμάδες, τις «μεγάλες μαμάδες», τις γιαγιάδες, για όλους όσους έχουν ζήσει την καρδιά τους να λουλουδίζει πλάι σε ένα παιδί…

Πασχαλινά αυγά κεντημένα!!!

2 page 0001

Σε χαρτόνι οντουλέ σχεδιάσαμε μεγάλα αυγά.
Τα τρυπήσαμε  γύρω – γύρω. Με κίτρινη ξυλοκορδέλα το κάθε παιδί  κέντησε το αυγό του  και  στο τελείωμα κάναμε ένα  φιογκάκι. 

 

IMG 0309 1  

 

IMG 0311 1  

 

IMG 0312 1 

 

IMG 0316 1  

IMG 0318 1

 

   

Στη συνέχεια το κάθε παιδί διακόσμησε το αυγό του με λουλούδι, πεταλούδα, πασχαλίτσα.

1 2

2 2  

3 2  

4 1 

5 1 

6 1 

7 1 

8 1 

9 1 

10 1

11 1 

13 1

14 1

16 1 

18 1

19 1

 

4 12 2

και το  βάψιμο των αυγών με το δικό μας διαφορετικό τρόπο.

IMG 0417

IMG 0424IMG 0422

IMG 0433 1

IMG 0436 1

IMG 0434

 

Χρόνια Πολλά!

Ευχή pixel art

ARXIKO page 0001

Στην ενότητα για το Πάσχα σχεδιάσαμε μια δραστηριότητα unplugged Pixel Art. Τα παιδιά έχουν κάνει κι άλλες τέτοιες  δραστηριότητες αυτή τη χρονιά. Μ΄αυτές τις δραστηριότητες οι μαθητές εισάγονται στην έννοια της ψηφιοποιημένης εικόνας, γνωρίζουν τα pixels και  φτιάχνουν μια εικόνα από τον κώδικα των pixels.

Η ευχή «Καλό Πάσχα»ήταν που έπρεπε να αποκαλύψουν ακολουθώντας τον κώδικα. 

page 0001

page 0002  

page 0003   

page 0004   

page 0005  

page 0006  

page 0007  

page 0008

page 0009 

page 0010

page 0011 

page 0012

page 0013 

page 0014

Αυγά Πασχαλινά

page 0001

Ο Άντι Γουόρχολ (Andy Warhol) ήταν Αμερικανός ζωγράφος, σκηνοθέτης και συγγραφέας, από τους πρωταγωνιστές του κινήματος της Ποπ Αρτ, μιας τέχνης λαϊκής που οικειοποιήθηκε μορφές και στρατηγικές της διαφήμισης και κατάφερε να δημιουργήσει μία νέα γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στη σύγχρονη εικαστική δημιουργία και το ευρύ καταναλωτικό κοινό. 

Στη δεκαετία του ‘60, το όνομα του Γουόρχολ, του «Πάπα της Ποπ Αρτ» όπως τον ονόμασαν, πήρε διαστάσεις θρύλου. Κανένας καλλιτέχνης του 20ού αιώνα, αν εξαιρέσουμε τον Πικάσο και τον Νταλί, δεν έφθασε σε ανάλογη παγκόσμια φήμη.

Ο Άντριου Γουορχόλα γεννήθηκε στις το 1928 στο Πίτσμπουργκ της Πενσυλβάνιας από γονείς σλοβάκικης καταγωγής. Ο πατέρας του εργαζόταν ως βιομηχανικός εργάτης και ανθρακωρύχος και η μητέρα του κέρδιζε χρήματα φτιάχνοντας γλυπτά λουλούδια από κονσέρβες και διακοσμώντας αυγά του Πάσχα.

Το 1982 δημιούργησε μια σειρά από πίνακες με θέμα «Τα αυγά». Έκανε  έκθεση με πίνακες που είχαν μόνο αυγά!

 

14 | Απρίλιος | 2020 | 10o Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου

 

Eggs, 1982 (multi) Art Print by Andy Warhol | King & McGaw

 

Eggs, 1982 - Andy Warhol - WikiArt.org

Andy Warhol Easter Eggs, 1982 polaroid photograph 4 x 3 1:4 inches; 10.2 x 8.3 cm | artwise

Είδαμε τους πίνακές του. Τα παιδιά μέτρησαν τα αυγά. Παρατήρησαν τα χρώματα. Ψήφισαν τον πίνακα που τους άρεσε πιο πολύ.

Στη συνέχεια διαλέξανε αυγά χρωματιστά, λευκά και σε μαύρο φόντο συνθέσανε τους δικούς τους πίνακες.

IMG 0450

IMG 0451

IMG 0452  

IMG 0453

IMG 0460  

IMG 0461  

IMG 0462  

IMG 0463

IMG 0464

 

ΠΑΙΔΩΝ page 0001

ΠΑΙΔΩΝ page 0003

ΠΑΙΔΩΝ page 0004

ΠΑΙΔΩΝ page 0006

ΠΑΙΔΩΝ page 0007

ΠΑΙΔΩΝ page 0008

ΠΑΙΔΩΝ page 0009

ΠΑΙΔΩΝ page 0010

ΠΑΙΔΩΝ page 0011

ΠΑΙΔΩΝ page 0012

ΠΑΙΔΩΝ page 0013  ΠΑΙΔΩΝ page 0015

ΠΑΙΔΩΝ page 0017

ΠΑΙΔΩΝ page 0018ΠΑΙΔΩΝ page 0019

 

ΠΑΙΔΩΝ page 0016

 

ΠΑΙΔΩΝ page 0014

ΠΑΙΔΩΝ page 0002

ΠΑΙΔΩΝ page 0005

ΠΑΙΔΩΝ page 0020

 

 

Το μπαλόνι της Ζένιας

6 page 0001

Με μεγάλη μας χαρά  σήμερα επισκέφθηκε το σχολείο μας η κ. Εύη Γεροκώστα. 

Αφηγήθηκε για μας, ένα αγαπημένο της παιδικό βιβλίο «Το μπαλόνι της Ζένιας» του Δημήτρη Αγγελή σε εικονογράφηση του Δημήτρη Αναστασίου.

Η σαγηνευτική αφήγηση καθήλωσε μικρούς και μεγάλους.

6 Αντιγραφή page 0001

6 Αντιγραφή page 0002

6 Αντιγραφή page 0003

 

Στη συνέχεια μας είπε μια ιστορία για «Πέτρες που μιλούν και παραμύθια λένε…»

Τα παιδιά χάιδεψαν τις πετρούλες τους και αφηγήθηκαν τις ιστορίες που οι πέτρες ψιθύριζαν στα αυτιά τους. Ακούσαμε πολύ όμορφες ιστορίες.

Τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε από το βιβλίο «Το μπαλόνι της Ζένιας»

1

IMG 0379

IMG 0383

IMG 0384  

IMG 0385 

IMG 0386

IMG 0387

IMG 0388  

IMG 0389  

IMG 0390

IMG 0393  

IMG 0394  

IMG 0395 

IMG 0396  

2  

3

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Εύη Γεροκώστα που μας πρόσφερε μια αξέχαστη εμπειρία αφήγησης!!

                               Το βιβλίο «Το Μπαλόνι της Ζένιας» κυκλοφορείαπό τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο

 

Άνοιξη με χελιδονίσματα!

1 page 0001Και ποιος δεν ξέρει, τα χελιδόνια!!! Ο ερχομός τους σημαίνει την άνοιξη και η αναχώρηση τους, το ξεκίνημα του χειμώνα. 

Τα χελιδόνια, ζουν σε ζεστές χώρες. Γι’αυτό, όταν αρχίσουν τα κρύα στην Ελλάδα, φεύγουν και ταξιδεύουν για χώρες πιο ζεστές. Τώρα που ήρθε η άνοιξη, επιστρέφουν ξανά και προσπαθούν να βρουν τροφή και μέρος, για να φτιάξουν την φωλιά τους, όπου θα γεννήσουν τα αυγά τους.

Στη συνέχεια γνωρίσαμε την σπουδαία Ελληνίδα ζωγράφο Μίνα Παπαθεοδώρου -Βαλυράκη. 

Η Μίνα Παπαθεοδώρου – Βαλυράκη γεννήθηκε στην Αθήνα και φοίτησε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με Καθηγητή τον Γιάννη Μόραλη (1976 – 1981). Πήρε το πτυχίο της με έπαινο και, το 1981, με υποτροφία του ιταλικού υπουργείου εξωτερικών, ξεκίνησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης, στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας, από όπου πήρε το διδακτορικό της, το 1986. Έργα της βρίσκονται σε Μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, σε διάφορα κτήρια και εταιρείες και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

Είδαμε τους πίνακες, τους παρατηρήσαμε και τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους χελιδόνια.

Χρησιμοποίησαν λαδοπαστελ και νερομπογιές.

IMG 0289

 

IMG 0285

 

IMG 0280

 

IMG 0293

 

IMG 0291

IMG 0292

Χαρείτε την Άνοιξη παρέα με τα χελιδόνια μας!

1 page 0012

1 page 0011

1 page 0010

1 page 0009

1 page 0008

1 page 0007

1 page 0006

1 page 0005

1 page 0004

1 page 0003

1 page 0002

1 page 0001