Main Content RSS FeedRecent Articles

Συμβουλές για ασφαλές σερφάρισμα στο Διαδίκτυο »

Συμβουλές για την ασφάλεια των χρηστών του διαδικτύου κατά την περιήγησή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας ασφαλούς διαδικτύου προσφέρει η εταιρεία λογισμικού ασφαλείας ESET .Ειδικότερα:
-Σκεπτόμαστε πριν επισκεφθούμε κάθε link. Πολλά από τα links που συναντούμε κατά την περιήγησή μας στα social media δεν είναι αυτά που φαίνονται με την πρώτη ματιά, καθώς ενδέχεται να κρύβουν απάτες, ψεύτικες ειδήσεις ή ακατάλληλο περιεχόμενο. Για το λόγο αυτό, χρησιμοποιούμε τις μηχανές αναζήτησης (π.χ. της Google) για να ελέγξουμε την ακεραιότητα του συνδέσμου πριν το πατήσουμε.
– Δεν αποκαλύπτουμε προσωπικά μας στοιχεία. Παρά τις ρυθμίσεις ελέγχου απορρήτου, ο έλεγχος, του τι συμβαίνει στις ανακοινώσεις μας είναι σχεδόν αδύνατος, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να τις δουν άνθρωποι που δεν θέλουμε. Για το λόγο αυτό ο έλεγχος των ρυθμίσεων απορρήτου στους λογαριασμούς που διαθέτουμε στα social media θα πρέπει να γίνεται τακτικά , καθώς οι πολιτικές και οι ρυθμίσεις αυτών ενδέχεται να αλλάξουν.
– Αποδεχόμαστε με προσοχή τα αιτήματα φιλίας «friend requests». Με το να αποδεχόμαστε «φίλους» που δεν γνωρίζουμε, θέτουμε σε κίνδυνο τη φήμη μας, ωστόσο με προσεχτικό έλεγχο των ρυθμίσεων που αφορούν τους «φίλους των φίλων μας» μπορούμε να προφυλαχθούμε περαιτέρω.
– Δεν ανεβάζουμε links ή posts πριν τα ελέγξουμε. Η μετάδοση πληροφοριών και συνδέσμων χωρίς να έχει προηγηθεί η πιστοποίησή τους ενέχει ρίσκο, καθώς υπάρχει κίνδυνος να εξαπατηθούμε και να διαδώσουμε ακατάλληλο ή ακόμα και κακόβουλο περιεχόμενο. Για να προφυλαχθούμε, ελέγχουμε τα posts μας σε αξιόπιστα ειδησεογραφικά sites πριν τα αναρτήσουμε στα social media.
– Δικτυωνόμαστε γνωρίζοντας ότι οι πληροφορίες που μοιραζόμαστε στα social media θα συνεχίσουν να υπάρχουν για πάντα. Ακόμη κι αν διαγράψουμε κάποια ανακοίνωση, μπορεί κάποιος να την έχει δει και να την έχει ήδη σώσει. Ιδιαίτερα προσεκτικοί οφείλουμε να είμαστε με το φωτογραφικό υλικό, αφού ο οποιοσδήποτε μπορεί να το αντιγράψει και να το χρησιμοποιήσει με οποιοδήποτε τρόπο επιθυμεί. Δες κι εδώ.

Παιδιά και κινητά »

Διαβάζω ότι «στη χώρα μας το 80% των μαθητών γυμνασίου- λυκείου και το 12% των παιδιών του δημοτικού διαθέτουν κινητό, ενώ 65% δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί ακόμη και στη διάρκεια του μαθήματος! Στις ΗΠΑ οι έφηβοι αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν κινητό από τα 5 τους χρόνια,ενώ πρόσφατα ολλανδική κινητή τηλεφωνία απέσυρε από την αγορά κινητά που απευθύνονταν αποκλειστικά σε παιδιά ηλικίας 4-8 χρόνων». Αν και έχουν γίνει περισσότερες από 28 000 μελέτες για πιθανή συσχέτιση της ακτινοβολίας με όγκους εγκεφάλου και άλλες παθήσεις, δεν επιβεβαιώνεται ότι η έκθεση σε χαμηλά επίπεδα ηλεκτρομαγνητικών πεδίων των κινητών έχει οποιεσδήποτε επιβλαβείς επιπτώσεις στην υγεία (δες ενδεικτικά κι εδώ, εδώ, εδώ). Πάντως, προληπτικά μέτρα είναι απαραίτητα, ειδικά για παιδιά και εφήβους που είναι ευάλωτοι, καθώς το νευρικό τους σύστημα βρίσκεται σε ανάπτυξη, έχουν λεπτότερο κρανίο και η αθροιστική δράση της ακτινοβολίας είναι διαχρονικά μεγαλύτερη, όπως επισημαίνει η Λωρέττα Θωμαϊδου, επίκ. καθηγήτρια Αναπτυξιακής Παιδιατρικής, υπεύθυνη της Μονάδας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής στη Β΄ Παιδιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων «Α. & Π. Κυριακού».Όπως τονίζει, «την ώρα που κάποιος μιλάει στο κινητό, το κεφάλι του απορροφά το 60% της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας της συσκευής, ενώ η ακτινοβολία που δέχεται από τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας είναι πολύ μικρότερη».Σύμφωνα με αυτά, οι τελευταίες συστάσεις των ειδικών είναι:
1.Μη δίνετε κινητά σε παιδιά μικρότερα των 8 ετών.
2.Πριν αγοράσετε κινητό, ζητήστε να σας αναφέρουν τον SAR του μοντέλου (πρέπει να είναι μικρότερος από 2W/kg).
3.Τα παιδιά να μιλούν στο κινητό όσο το δυνατόν λιγότερο.
4.Να προτιμούν τα sms και τις συσκευές hands free.
5.Να μην χρησιμοποιούν το κινητό στο αυτοκίνητο και στο σχολείο.
6.Να χρησιμοποιούν το κινητό «οριζόντια» και όχι όρθιο (κλασικό μοντέλο).
7. Όχι το κινητό στην τσέπη ή στη ζώνη του παιδιού (μόνο στην τσάντα ή σε τσέπη του μηρού).
Και καταλήγει «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το κινητό εκπέμπει ακτινοβολία ακόμα και όταν δεν μιλάμε. Αρα ποτέ μην το αφήνετε στο παιδικό δωμάτιο ή δίπλα στο βρέφος. Το κινητό το έχουμε για να επικοινωνούμε. Όχι για να τοδίνουμε στα παιδιά μας για να παίζουν ώστε… να μας αφήσουν ήσυχους!» Περισσότερα εδώ.

EUSO 2013 »

Το Σάββατο 19 Iανουαρίου 2013, στο ΕΚΦΕ Νέας Φιλαδέλφειας, ολοκληρώθηκξε με επιτυχία ο 5ος Πανελλήνιος Μαθητικός Εργαστηριακός Διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών για την επιλογή των μαθητών που θα συμμετάσχουν στην 11η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών – EUSO 2013.Στο Διαγωνισμό συμμετείχαν, με δικά τους έξοδα, 56 τριμελείς ομάδες μαθητών από όλες τις περιοχές της χώρας από την Αλεξανδρούπολη μέχρι τη Ρόδο και από την Κέρκυρα μέχρι την Λέσβο, οι οποίες πρώτευσαν σε πρώτη φάση στους 47 τοπικούς Μαθητικούς Διαγωνισμούς που πραγματοποιήθηκαν από τα κατά τόπους ΕΚΦΕ στις 8 Δεκεμβρίου 2012 (δες κι εδώ), με τη συμμετοχή 1050 μαθητών από 350 Λύκεια. Την πρώτη θέση κατέλαβε η μαθητική ομάδα του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Πατρών αποτελούμενη από τους Νίκο Μπούσια, Αυγουστίνο Σαραβάνο και Ορέστη Παρασκευά.Τη 2η θέση κατέλαβε η μαθητική ομάδα του Β’ Τοσίτσειου-Αρσάκειου Λυκείου Εκάλης με τους Νίκο Αγγελόπουλο, Θανάση Γκιργκινούδη και Θεώνη Προυσαλίδη. Ακολούθησαν το Κολλέγιο Αθηνών, το 4ο ΓΕΛ Αλίμου, το Λύκειο Σχολής Μωραΐτη, το Αρσάκειο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, το 4ο ΓΕΛ Κερατσινίου κλπ. Η 12η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών θα πραγματοποιηθεί από την ΠΑΝΕΚΦΕ την Άνοιξη του 2014 στην Αθήνα, στα εργαστήρια της Σχολής Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ. Το Ίδρυμα Ευγενίδου θα είναι ο Χορηγός της Διοργάνωσης. Περισσότερα για τα θέματα, τα αποτελέσματα καθώς και άλλες πληροφορίες για τον Διαγωνισμό δες στην ιστοσελίδα www.ekfe.gr
12-2-2013 Εντατική μελέτη και πειράματα για την Ολυμπιάδα Επιστημών!

Διεθνής Πειραματικός Θερμοπυρηνικός Αντιδραστήρας »

Έπειτα από χρόνια καθυστερήσεων και διαφωνιών ανάμεσα στις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, η Ευρωπαϊκή Ένωση υπέγραψε το συμβόλαιο για την κατασκευή του κτηρίου που θα στεγάσει στη Γαλλία τον ITER, τον Διεθνή Πειραματικό Θερμοπυρηνικό Αντιδραστήρα.Το γιγάντιο πείραμα, με κόστος γύρω στα 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, έχει στόχο να δείξει αν είναι πρακτικά εφικτή η παραγωγή ενέργειας από τη σύντηξη υδρογόνου, την αντίδραση που τροφοδοτεί τα άστρα.Η υλοποίηση του φιλόδοξου έργου έχει μοιραστεί σε συμβόλαια, τα οποία με τη σειρά τους μοιράζονται στους εταίρους του πειράματος: ΕΕ, ΗΠΑ, Ρωσία, Ιαπωνία, Κίνα, Ινδία και Νότιος Κορέα.Στις 15 Ιανουαρίου, ο ευρωπαϊκός οργανισμός Fusion for Energy υπέγραψε συμβόλαιο για την κατασκευή του κεντρικού κτηρίου με μια κοινοπραξία ισπανικών και γαλλικών εταιρειών.Το κτήριο στο Κανταράς της Γαλλίας, μεγαλύτερο από γήπεδο ποδοσφαίρου, θα στεγάσει έναν αντιδραστήρα σύντηξης βασισμένο στο σχεδιασμό tokamak.Πρόκειται ουσιαστικά για ένα θωρακισμένο κάνιστρο που χρησιμοποιεί μαγνητικά πεδία για να συγκρατεί μετέωρο ένα σύννεφο από ιόντα υδρογόνου σε θερμοκρασία 100 εκατομμυρίων βαθμών Κελσίου.Κάτω από συνθήκες ακραίας θερμοκρασίας και πίεσης, τα άτομα υδρογόνου ενώνονται και σχηματίζουν άτομα ήλιου με ταυτόχρονη απελευθέρωση μεγάλων ποσών ενέργειας.Αν τελικά αποδειχθεί ότι ο ITER μπορεί να παράγει περισσότερη ενέργεια από ό,τι καταναλώνει για τη λειτουργία του, ο δρόμος θα έχει ανοίξει για την αξιοποίηση της σύντηξης σε βιομηχανική κλίμακα τις επόμενες δεκαετίες.Το κτήριο του αντιδραστήρα στο Κανταράς προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2018, ενώ τα πρώτα πειράματα προγραμματίζονται για τα τέλη του 2020.
Αναδημοσίευση από εδώ.

Ομογενής καθηγητής προσωπικότητα της χρονιάς στην Αυστραλία! »

Ο ομογενής Σταν Σκαφίδα, καθηγητής νανοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου της Μελβούρνης, ψηφίστηκε από την εφημερίδα «The Age» ως μια από τις κορυφαίες προσωπικότητες της Αυστραλίας που «θα γράψουν ιστορία στα χρόνια που έρχονται». Είναι ο επιστήμονας που ανακάλυψε ένα γενετικό τεστ το οποίο μπορεί να προβλέπει αν ένα παιδί διατρέχει τον κίνδυνο να είναι αυτιστικό. Σύμφωνα με την ανακάλυψη, το γενετικό αυτό τεστ θα είναι διαθέσιμο σε πέντε χρόνια και θα προβλέπει με ακρίβεια 70% αν ένα παιδί διατρέχει τον κίνδυνο να είναι αυτιστικό, επιτρέποντας έτσι την έγκαιρη παρέμβαση της επιστήμης για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Δείτε περισσότερα εδώ.

Έξι εκατομμύρια τα είδη των αρθροπόδων! »

Έπειτα από δύο χρόνια κοπιαστικών καταμετρήσεων σε ένα τροπικό υγρό δάσος του Παναμά, και αναλύσεις που κράτησαν άλλα οκτώ χρόνια, ερευνητές του Ινστιτούτου Smithsonian εκτιμούν ότι τα χερσαία αρθρόποδα, από τα έντομα μέχρι τις αράχνες, φτάνουν τα έξι εκατομμύρια είδη σε παγκόσμιο επίπεδο.Τα αρθρόποδα, μια ομάδα που περιλαμβάνει τα έντομα, τα αραχνίδια (αράχνες, σκορπιοί), τα μυριάποδα (σαρανταποδαρούσες) και τα καρκινοειδή (γαρίδες, αμφίποδα) ξεχωρίζουν από τους σκληρούς, αρθρωτούς εξωσκελετούς τους. Θεωρούνται η πιο πετυχημένη ομάδα ζώων, ωστόσο οι εκτιμήσεις για τον συνολικό αριθμό των ειδών τους παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις, από ένα εκατομμύριο μέχρι 30 εκατομμύρια.Δες κι εδώ.

6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών Τόπων »

Η «Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» (e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε) και η Πανελλήνια Ένωση εκπαιδευτικών για τις Φυσικές Επιστήμες «Μιχάλης Δερτούζος» σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) προκηρύσσουν τον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών τόπων: α) Σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών), β) Σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, ΕΠΑΛ), γ) Υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης (ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ, ΚΠΕ, ΣΕΚ, ΚΕΔΔΥ κ.α), δ) Διοικητικών μονάδων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης καθώς και ε) Προσωπικών Ιστοσελίδων Εκπαιδευτικών. Σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη, όλων των ποιοτικών διαδικτυακών τόπων που παρέχουν εκπαιδευτικές – παιδαγωγικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου η ηθική και η υλική -έστω και συμβολικά- επιβράβευσή τους. Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν οι Εκπαιδευτικοί Διαδικτυακοί Τόποι που θα είναι ενεργοί τουλάχιστον μέχρι και την ημερομηνία αξιολόγησής τους στις ακόλουθες κατηγορίες για τις οποίες θα δοθούν αντίστοιχα βραβεία και έπαινοι:
1 Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία,
2 Γυμνάσια,
3 Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ,
4 Υποστηρικτές δομές εκπαίδευσης (ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ, ΣΣΝ, ΚΠΕ, ΣΕΚ, ΚΕΔΔΥ),
5 Διοικητικές μονάδες διευθύνσεων εκπαίδευσης και περιφερειακών διευθύνσεων,
6 Προσωπικοί διαδικτυακοί τόποι εκπαιδευτικών.
Καταληκτική ημερομηνία αίτησης συμμετοχής ορίζεται η 28 Φεβρουαρίου 2013.
Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης συμμετοχής στο διαγωνισμό και τον τρόπο αξιολόγησης έχουν αναρτηθεί στον επίσημο δικτυακό τόπο του Διαγωνισμού: http://www.eduwebawards.gr/ στη διεύθυνση του Συνεδρίου: http://www.e-diktyo.eu/ καθώς και στη διεύθυνση: http://www.ekped.gr.

Βράβευση του καθηγητή του Berkeley Παύλου Αλιβιζάτου »

Στον καθηγητή Παύλο Αλιβιζάτο, κάτοχο της καθηγητικής έδρας Larry and Diane Bock του Πανεπιστημίου Berkeley και Διευθυντή του Εθνικού Εργαστηρίου Lawrence του Πανεπιστημίου Berkeley, απονεμήθηκε φέτος το Βραβείο Νίκη, που δίνει κάθε χρόνο το μη κερδοσκοπικό ινστιτούτο τεχνολογίας ΑΙΤ. Το βραβείο τιμά διεθνώς διακεκριμένους Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής επιστήμονες, για την καθοριστική τους συμβολή στην παγκόσμια πρόοδο των επιστημών και της τεχνολογίας.Το Βραβείο Νίκη 2012 απονεμήθηκε σε εκδήλωση που έγινε την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012 στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία.Ο καθηγητής Π. Αλιβιζάτος είναι διεθνώς αναγνωρισμένη αυθεντία στην κατασκευή νανοκρυστάλλων και τη χρήση τους σε εφαρμογές ηλιακής ενέργειας. ‘Εχει χαρακτηριστεί από τους πατέρες της νανο-επιστήμης και κατατάσσεται στην 5η θέση των 100 κορυφαίων χημικών της περασμένης δεκαετίας στη λίστα που έχει καταρτίσει η βιβλιομετρική εταιρεία Τόμσον-Ρόιτερς. Τιμήθηκε το 2012 με το βραβείο Βολφ και θεωρείται υποψήφιος για το επόμενο Νόμπελ Χημείας.Περισσότερα εδώ και εδώ.

Νεολιθικό τυρί! »

Πιθανότατα πριν από 7500 χρόνια οι άνθρωποι της Νεολιθικής εποχής παρασκεύαζαν και έτρωγαν τυρί!Έτρωγαν το τυρί είτε σύντομα μετά την παρασκευή του είτε το φύλαγαν σε αγγεία που έθαβαν στο έδαφος επί μήνες προκειμένου να έχουν τροφή για τους δύσκολους χειμώνες. Και σίγουρα το τυρί αποτελούσε και το «αλατοπίπερο» της μονότονης διατροφής των νεολιθικών ανθρώπων – το μενού τους ήταν κυρίως χυλός δημητριακών και το τυρί προφανώς έκανε τη διαφορά. Η παρασκευή τυριού προκύπτει
από τη χημική ανάλυση που πραγματοποίησαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ σε κομμάτια από 34 πήλινα «σουρωτήρια», τα οποία ανακαλύφθηκαν στην περιοχή Κουγίαβια της Πολωνίας, με στόχο να προσδιορίσουν την ακριβή χρήση τους.Οι ερευνητές με επικεφαλής τον καθηγητή Ρίτσαρντ Εβερσέντ εντόπισαν μέσω της ανάλυσής τους μεγάλες ποσότητες υπολειμμάτων πλήρους γάλακτος στα συγκεκριμένα σκεύη σε σύγκριση με άλλου είδους σκεύη που χρησιμοποιούνταν για μαγείρεμα ή για αποθήκευση και τα οποία είχαν ανακαλυφθεί στα ίδια σημεία στην Πολωνία.Το γεγονός αυτό μαρτυρεί ότι οι πήλινοι ηθμοί χρησιμοποιούνταν συγκεκριμένα για τον διαχωρισμό της πλούσιας σε λιπαρά πέτσας του γάλακτος από τον υγρό ορό του γάλακτος στο πλαίσιο μιας πρωτόλειας διαδικασίας παρασκευής τυριού.«Είναι πολύ πιθανό τα ευρήματα αυτά να συνδέονται με την παρασκευή τυριού» ανέφερε ο καθηγητής Εβερσέντ και προσέθεσε: «Δεν υπάρχουν πολλές άλλες διαδικασίες που αφορούν τα γαλακτοκομικά στις οποίες να απαιτείται στράγγιση».Περισσότερα εδώ.

Βραβεία σε μαθητές που προτείναν μεθόδους εξοικονόμησης ενέργειας! »

Τρία ελληνικά σχολεία βραβεύθηκαν μαζί με σχολεία από 30 χώρες της Ευρώπης στην τελετή που έριξε την αυλαία του διαγωνισμού U4Energy για το 2012, τη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες. Ο διαγωνισμός, που τελεί υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εισάγει τους μαθητές στην έννοια της έξυπνης ενέργειας και συντονίζεται στη χώρα μας από το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών.Το 1ο ΕΠΑΛ Άρτας με την πρόταση «Εξοικονόμηση ενέργειας μέσα από τη διαχείριση αναλώσιμων πόρων», το Γυμνάσιο Λουτρόπολης Θερμής με την πρόταση «Ζέστανε την τάξη σου με λάδι ελιάς και γράψε στον πίνακα με διοξείδιο του άνθρακα» και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης με την πρόταση «Αρχίστε τις τσιγκουνιές (στην κατανάλωση ενέργειας)!!!» διακρίθηκαν ανάμεσα σε 45 σχολεία και 52 προτάσεις από όλη την Ελλάδα.«Εκπαιδευτικά προγράμματα, όπως το U4Energy, αλλάζουν το εκπαιδευτικό σκηνικό, καθώς ξεφεύγουν από τις συνήθεις μεθόδους διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί διοργανώνουν εκπαιδευτικές εκδρομές, πειράματα για τη διαχείριση της ενέργειας και επισκέψεις σε τοπικούς φορείς. Φέρνουν την εκπαιδευτική κοινότητα πιο κοντά στην τοπική κοινωνία» αναφέρει ο Δημήτρης Κολιόπουλος, αναπληρωτής Καθηγητής του ΤΕΕΑΠΗ.Περισσότερα εδώ.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση