Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, αναφέραμε το σημαντικότερο γεγονός που μας συνέβη το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε. Έπειτα αναρωτηθήκαμε τι ν’ απέγιναν οι χιονονιφάδες/παγάκια μας στα βάζα. Άραγε θα μπορούσαμε να τις διατηρήσουμε στην αρχική τους μορφή; Πήγαμε στις κρυψώνες μας (κατάψυξη, ψυγείο, δίπλα στο παγωμένο τζάμι), πήραμε τα βαζάκια, τα τοποθετήσαμε στο τραπέζι και επεξεργαστήκαμε το περιεχόμενό τους. Διαπιστώσαμε ότι μόνο η χιονονιφάδα στην κατάψυξη είχε την αρχική της μορφή. Αυτή στο ψυγείο είχε γίνει παγωμένο νερό κι αυτή στο τζάμι δροσερό νερό. Αφού όλα τα χεράκια έπιασαν και είδαν τα βαζάκια, καταλήξαμε ότι η θερμοκρασία ήταν υπεύθυνη σε κάθε περίπτωση και αποφασίσαμε να ποτίσουμε με το νερό των δύο χιονονιφάδων τον κήπο μας.
Δεύτερη διδακτική ώρα, είχαμε Αγγλικά. Τον υπόλοιπο χρόνο τον αφιερώσαμε στην αναδιήγηση των παραμυθιών που δανειστήκαμε την Παρασκευή. Τα παιδιά που δεν πρόλαβαν σήμερα θα συνεχίσουν αύριο.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε με αγγλικά την πρώτη διδακτική ώρα. Έπειτα καθώς οδεύουμε σταδιακά στην ολοκλήρωση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, κατασκευάσαμε τον τροχό του καιρού. Κόψαμε έναν μεγάλο κύκλο και σε κάθε μέρος του ζωγραφίσαμε και από ένα καιρικό φαινόμενο. Κόψαμε ένα βέλος και το προσαρμόσαμε στον τροχό με διπλόκαρφο. Έτσι τώρα μπορούμε και στο σπίτι να παριστάνουμε τους μετεωρολόγους και να παρουσιάζουμε τον καιρό της ημέρας.
Έπειτα συνεχίσαμε και ολοκληρώσαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι που είχαμε αφήσει στη μέση σ’ ένα από τα προηγούμενα εργαστήρια. Στη δημιουργία της δομής του επιτραπέζιου αξιοποιήσαμε τις ψηφιακές εικόνες που είχαμε δημιουργήσει με την εφαρμογή tux paint, αλλά προσθέσαμε και εμπόδια ή αποστολές που τις σκεφτήκαμε και τις αποφασίσαμε ομαδικά. Τις αποτυπώσαμε σε χρωματιστά χαρτιά και τις κόλλησαν τα παιδιά στη διαδρομή του παιχνιδιού όπου εκείνα ήθελαν.
Και το μοναδικό μας επιτραπέζιο με θέμα τον καιρό είναι έτοιμο!! Αφού υπενθυμίσαμε τους κανόνες που ορίσαμε στο προηγούμενο βήμα, ξεκινήσαμε να παίζουμε. Ποια ομάδα θα φτάσει τον μαθητή – πιόνι της πρώτο από το σπίτι στο σχολείο;
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, καλωσορίσαμε τον Φεβρουάριο κάνοντας ομαδική εργασία με το όνομα του. Χρωματίσαμε και κόψαμε τα γράμματα του ονόματος του και στη συνέχεια τα κολλήσαμε στη σωστή σειρά για να σχηματιστεί η λέξη. Επειδή ο Φεβρουάριος είναι ο μήνας που θα μας “φέρει” τις Απόκριες στολίσαμε τ’ όνομα του με πολύχρωμες σερπαντίνες.
Στη συνέχεια κάναμε επανάληψη τον αριθμό 5 με φύλλα εργασίας. Τα φύλλα εργασίας από εδώ και εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, καλωσορίσαμε τον πιο τρελούτσικο μήνα του χρόνου, τον Φεβρουάριο, που επειδή περικλείει τις Αποκριές συχνά παίρνει και τη μορφή κλόουν-μασκαρά. Μιλήσαμε γιατί ονομάζεται “Κουτσοφλέβαρος”: έχει μόνο 28 μέρες και κάθε 4 χρόνια 29. Η κυρία μας διηγήθηκε τους μύθους για την έλλειψη των δύο ημερών του Φεβρουάριου. Ο πρώτος βασίζεται στο υλικό που θα βρείτε εδώ. Και ο δεύτερος στο παρακάτω βίντεο.
Μιλώντας για τη μορφή του κλόουν που μπορεί να δοθεί στον Φεβρουάριο ή Φλεβάρη επειδή φέρνει τις Απόκριες, κάποιοι από εμάς εκφράσαμε φόβο για τους επαγγελματίες κλόουν. Η κυρία μας εξήγησε ότι ο κλόουν είναι άνθρωπος όπως όλοι μας και με το make up παίρνει τη γνωστή μορφή. Ο καθένας μας μπορεί να μεταμορφωθεί σε κλόουν. Μάλιστα παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε για τον τρόπο μεταμόρφωσης των προσώπων των παρακάτω βίντεο.
Παίξαμε διαδραστικό παιχνίδι με τα γράμματα του Φεβρουαρίου τα οποία μετρήσαμε . Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Τέλος δημιουργήσαμε τον δικό μας Φεβρουάριο με τη μορφή κλόουν, τον κολλήσαμε σε φύλλο εργασίας που έπρεπε να συμπληρώσαμε τα γράμματά του ζωγραφισμένα σαν κομφετί. Αρκετοί δεν προλάβαμε να τελειώσουμε την εργασία μας την οποία θ’ ολοκληρώσουμε αύριο.
Τα φύλλα εργασίας είναι δημιουργία της κας Βάνας, αντλώντας την ιδέα και τα γράμματα, από εδώ.
Κλείσαμε τη μέρα μας με παράσταση κλόουν σε τσίρκο η οποία μας ενθουσίασε.
Αφήστε μια απάντηση