Τα παιδιά και των δύο τμημάτων στο κλείσιμο της ενασχόλησής μας με τη χιονόπτωση και τις χιονονιφάδες, ακούσαμε την περιπέτεια μιας χιονονιφάδας που αγάπησε το καλοκαίρι. Η ανάγνωση του βιβλίου έγινε από τον ίδιο τον συγγραφέα Χρήστο Δασκαλάκη. Συζητήσαμε πάνω στα νοήματα της ιστορίας, θυμηθήκαμε τα στάδια του κύκλου του νερού και η ιστορία μας έδωσε το κίνητρο του παρακάτω πειραματισμού.
Κατόπιν κινηθήκαμε στους ρυθμούς του τραγουδιού της ιστορίας της χιονονιφάδας και την εμπεδώσαμε.
Τα παιδιά του τμήματος 1,Τοποθετήσαμε σε τρία βάζα από ένα παγάκι (χιονονιφάδα) και τα κρύψαμε σε διαφορετικά μέρη προκειμένου να ανακαλύψουμε τη Δευτέρα αν καταφέραμε να τα διατηρήσουμε σε αυτή τη μορφή.
Τα παιδιά του τμήματος 2,πήραμε τη θέση των παιδιών της ιστορίας μας και κλείσαμε κι εμείς τη δική μας χιονονιφάδα σε βάζο. Μάλιστα χρησιμοποιήσαμε τρία βάζα και αποφασίσαμε να τα τοποθετήσουμε σε διαφορετικά σημεία για να δούμε πόσο θα παραμείνει αναλλοίωτη η χιονονιφάδα μας. Το πρώτο βάζο το τοποθετήσαμε στο ψυγείο. Το δεύτερο στην κατάψυξη και το τρίτο πάνω σε τραπέζι της τάξης μας. Αποφασίσαμε να δούμε τι θα συμβεί μετά τις εργασίες μας και το πρωινό μας γεύμα.
Γίναμε καλλιτέχνες και συνθέσαμε μια εικόνα της ιστορίας που αναλύσαμε. Κλείσαμε σε βάζο την χειροποίητη χιονονιφάδα μας, τα παιδιά του τμήματος 2, ενώ τα παιδιά του τμήματος 1, τη ζωγραφίσαμε.
Ήρθε η ώρα να δούμε σε ποιο από τα 3 βάζα μας διατηρήθηκε περισσότερο η χιονονιφάδα μας. Παρατηρήσαμε ότι η χιονονιφάδα στην κατάψυξη έμεινε αναλλοίωτη, στο ψυγείο είχε λιώσει και είχε μείνει η μισή, ενώ στο τραπέζι είχε λιώσει τελείως. Μάλιστα μας έκανε εντύπωση η ψύξη του βάζου της κατάψυξης όταν το κρατούσαμε στα χέρια μας.
Το αποτέλεσμα του πειράματός μας, μας έδωσε την απάντηση στο ερώτημα της παραπάνω εργασίας μας: Μπορούμε να διατηρήσουμε τη χιονονιφάδα μας στο βάζο σε θερμοκρασία δωματίου; Η απάντηση ήταν ομόφωνα ΟΧΙ, την οποία γράψαμε με τα δάχτυλά μας και την συμπληρώσαμε στη χιονονιφάδα της εργασίας μας.
Το φύλλο εργασίας, είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Τα παιδιά του τμήματος 2, πειραματιστήκαμε και με άλλες χιονονιφάδες-παγάκια. Αυτή τη φορά με τη θερμότητά μας. Στη ζεστή παλάμη μας έλιωναν πιο γρήγορα απ’ότι όταν τις τυλίξαμε σε χαρτί.
τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, δημιουργήσαμε χιονονιφάδες με νερό και αλάτι-ιδέα των φίλων μας του ολοήμερου τμήματος 2-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.
Κλείσαμε την ημέρα μας και τα δύο τμήματα μαζί σε μια τάξη χορεύοντας σε ρυθμούς χειμερινούς. Τα δύο τραγούδια θα τα βρείτε σε προηγούμενη ανάρτησή μας- πατώντας εδώ στην αρχή σχεδόν. Το τρίτο είναι το παρακάτω.
Σε συνέχεια της ενασχόλησης μας με τον Χειμώνα, τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1,αρχικά είδαμε στον διαδραστικό πίνακα πίνακες του Μονέ με θέμα την εποχή. Μιλήσαμε για τους πίνακες αυτούς με ερωτήσεις της κας Μαρίνας και απαντήσεις των παιδιών, όπως : Τι βλέπετε στον πίνακα; Ποια εποχή του χρόνου θέλησε ο ζωγράφος ν’ απεικονίσει στον πίνακα; Ποια χρώματα χρησιμοποίησε;
Στη συνέχεια ακούσαμε το κοντσέρτο για βιολί ” Χειμώνας ” του Ιταλού συνθέτη Αντόνιο Βιβάλντι από τον κύκλο κοντσέρτων 4 εποχές. Κλείσαμε τα μάτια ακούγοντας τη μουσική και φανταστήκαμε πώς θα θέλαμε να ήταν ένας Χειμωνιάτικος πίνακας που θα φτιάχναμε. Όταν η μουσική τελείωσε συζητήσαμε για το τι θα ζωγραφίσει το κάθε παιδί στον πίνακά του. Έτσι γίναμε και εμείς για λίγο ζωγράφοι όπως ο Μονέ ζωγραφίζοντας με άσπρη κηρομπογιά επάνω σε μαύρο χαρτόνι τον δικό μας πίνακα.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τον αριθμό 5 και κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας, από εδώ και εδώ.
Αφήστε μια απάντηση