Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο: Οι μικροί μετεωρολόγοι- παραμύθι και τραγούδι για το παραμύθι ” Η χιονονιφάδα που αγάπησε το καλοκαίρι”- Κατασκευή: Κλείνω τη χιονονιφάδα σε βάζο-Πείραμα: Τήξη και Πήξη του νερού- Ο Χειμώνας στους πίνακες ζωγραφικής του Μονέ και στη μουσική του Βιβάλντι-Ο αριθμός 5

Ιαν 202531

 

Τα παιδιά και των δύο τμημάτων στο κλείσιμο της ενασχόλησής μας με τη χιονόπτωση και τις χιονονιφάδες, ακούσαμε την περιπέτεια μιας χιονονιφάδας που αγάπησε το καλοκαίρι. Η ανάγνωση του βιβλίου  έγινε από τον ίδιο τον συγγραφέα Χρήστο Δασκαλάκη. Συζητήσαμε πάνω στα νοήματα της ιστορίας, θυμηθήκαμε τα στάδια του κύκλου του νερού και η ιστορία μας έδωσε το κίνητρο του παρακάτω πειραματισμού.

Κατόπιν κινηθήκαμε στους ρυθμούς του τραγουδιού της ιστορίας της χιονονιφάδας και την εμπεδώσαμε.

Τα παιδιά του τμήματος 1,Τοποθετήσαμε σε τρία βάζα από ένα παγάκι (χιονονιφάδα) και τα κρύψαμε σε διαφορετικά μέρη προκειμένου να ανακαλύψουμε τη Δευτέρα αν καταφέραμε να τα διατηρήσουμε σε αυτή τη μορφή.

Τα παιδιά του τμήματος 2,πήραμε τη θέση των παιδιών της ιστορίας μας και κλείσαμε κι εμείς τη δική μας χιονονιφάδα σε βάζο. Μάλιστα χρησιμοποιήσαμε τρία βάζα και αποφασίσαμε να τα τοποθετήσουμε σε διαφορετικά σημεία για να δούμε πόσο θα παραμείνει αναλλοίωτη η χιονονιφάδα μας. Το πρώτο βάζο το τοποθετήσαμε στο ψυγείο. Το δεύτερο στην κατάψυξη και το τρίτο πάνω σε τραπέζι της τάξης μας. Αποφασίσαμε να δούμε τι θα συμβεί μετά τις εργασίες μας και το πρωινό μας γεύμα.

2 21

Γίναμε καλλιτέχνες και συνθέσαμε μια εικόνα της ιστορίας που αναλύσαμε. Κλείσαμε σε βάζο την χειροποίητη χιονονιφάδα μας, τα παιδιά του τμήματος 2, ενώ τα παιδιά του τμήματος 1, τη ζωγραφίσαμε.

4 18 472553787 1478563462863000 1033619796272468732 n anonymized 474887937 1659513538107246 2647279547240977834 n

Ήρθε η ώρα να δούμε σε ποιο από τα 3 βάζα μας διατηρήθηκε περισσότερο η χιονονιφάδα μας. Παρατηρήσαμε ότι η χιονονιφάδα στην κατάψυξη έμεινε αναλλοίωτη, στο ψυγείο είχε λιώσει και είχε μείνει η μισή, ενώ στο τραπέζι είχε λιώσει τελείως. Μάλιστα μας έκανε εντύπωση η ψύξη του βάζου της κατάψυξης όταν το κρατούσαμε στα χέρια μας.

5 15

Το αποτέλεσμα του πειράματός μας, μας έδωσε την απάντηση στο ερώτημα της παραπάνω εργασίας μας: Μπορούμε να διατηρήσουμε τη χιονονιφάδα μας στο βάζο σε θερμοκρασία δωματίου; Η απάντηση ήταν ομόφωνα ΟΧΙ, την οποία γράψαμε με τα δάχτυλά μας και την συμπληρώσαμε στη χιονονιφάδα της εργασίας μας.

6 13 7 14

8 10

Το φύλλο εργασίας, είναι δημιουργία της κας Βάνας.

1 32

Τα παιδιά του τμήματος 2, πειραματιστήκαμε και με άλλες χιονονιφάδες-παγάκια. Αυτή τη φορά με τη θερμότητά μας. Στη ζεστή παλάμη μας έλιωναν πιο γρήγορα απ’ότι όταν τις τυλίξαμε σε χαρτί.

3 23

τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, δημιουργήσαμε χιονονιφάδες με νερό και αλάτι-ιδέα των φίλων μας του ολοήμερου τμήματος 2-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.

474659323 1662348160984681 6702404648014470241 n anonymized 475109447 2129712830796535 6290518501853015685 n

Κλείσαμε την ημέρα μας και τα δύο τμήματα μαζί σε μια τάξη χορεύοντας σε ρυθμούς χειμερινούς. Τα δύο τραγούδια θα τα βρείτε σε προηγούμενη ανάρτησή μας- πατώντας εδώ στην αρχή σχεδόν. Το τρίτο είναι το παρακάτω.

Σε συνέχεια της ενασχόλησης μας με τον Χειμώνα, τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1,αρχικά είδαμε στον διαδραστικό πίνακα πίνακες του Μονέ με θέμα την εποχή. Μιλήσαμε για τους πίνακες αυτούς με ερωτήσεις της κας Μαρίνας και απαντήσεις των παιδιών, όπως : Τι βλέπετε στον πίνακα; Ποια εποχή του χρόνου θέλησε ο ζωγράφος ν’ απεικονίσει στον πίνακα; Ποια χρώματα χρησιμοποίησε;

474472783 8749292815174679 598470870678116737 n 474773578 1121593832794756 5248926748232326941 n 475430098 1649436679284825 4910924027897830614 n 474880943 1756392941599122 840584934326324722 n

Στη συνέχεια ακούσαμε το κοντσέρτο για βιολί ” Χειμώνας ” του Ιταλού συνθέτη Αντόνιο Βιβάλντι από τον κύκλο κοντσέρτων 4 εποχές. Κλείσαμε τα μάτια ακούγοντας τη μουσική και φανταστήκαμε πώς θα θέλαμε να ήταν ένας Χειμωνιάτικος πίνακας που θα φτιάχναμε. Όταν η μουσική τελείωσε συζητήσαμε για το τι θα ζωγραφίσει το κάθε παιδί στον πίνακά του. Έτσι γίναμε και εμείς για λίγο ζωγράφοι όπως ο Μονέ ζωγραφίζοντας με άσπρη κηρομπογιά επάνω σε μαύρο χαρτόνι τον δικό μας πίνακα.

474913645 1775688256556199 1950021825226620564 n anonymized 1 31

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τον αριθμό 5 και κάναμε σχετικά φύλλα εργασίας, από εδώ και εδώ.

475030961 1250438782686206 8202676598715147243 n 475875501 1009773517658193 6043408202855660241 n

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων