Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο: Οι μικροί μετεωρολόγοι-Βίντεο με χιονονιφάδες, δελτίο καιρού-Συμμετρία χιονονιφάδας, εικαστική δραστηριότητα steam-Πειράματα με λάδι και νερό, νερό και φως-Παραμύθι και δραστηριότητες: Το δώρο της παπλωματούς

Ιαν 202527

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε μαθαίνοντας τα νέα μας και συνεχίσαμε με την αφήγηση των παραμυθιών που δανειστήκαμε την Παρασκευή. Τη δεύτερη διδακτική ώρα είχαμε Αγγλικά.

473760133 640774635054233 1553386939432630848 n anonymized 474887487 1279815753287368 1332696788018435018 n anonymized

Έπειτα παρακολουθήσαμε κάποια δελτία καιρού στο διαδραστικό πίνακα, κάναμε συχνές παύσεις προκειμένου να σηκωθούμε και να δείξουμε τα καιρικά φαινόμενα, τους βαθμούς κελσίου, τα μποφόρ και να συζητήσουμε τι καταλαβαίνουμε από τα λεγόμενα του κάθε μετεωρολόγου. Έκπληξη μας προκάλεσε το γεγονός ότι στο παρακάτω βίντεο παρατηρήσαμε ότι σε δύο διαφορετικές περιοχές της χώρας μας, είχαμε εντελώς διαφορετικό καιρό! Ζέστη στο Ηράκλειο της Κρήτης και παγωνιά στη Φλώρινα. Γενικότερα εντυπωσιαστήκαμε από τα δελτία καιρού, αλλά και από τους εαυτούς μας που ήταν σε θέση να κατανοήσουν όσα άκουγαν κι έβλεπαν και να λύσουν τυχόν απορίες αν μπορούσε να ταξιδέψει ένα πλοίο με 3-4 μποφόρ, τι ρούχα θα φορούσαμε με θερμοκρασία κάτω από το 0 κ.ά. Τελειώσαμε με την αναδιήγηση μερικών παραμυθιών ακόμα.

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε την πρώτη διδακτική ώρα με το μάθημα των Αγγλικών. Έπειτα επιστρέφοντας στη ενασχόληση μας με τα καιρικά φαινόμενα, χορέψαμε το τραγούδι «Φέρτε χιόνι».

Στο τέλος του τραγουδιού γίναμε λιωμένοι χιονάνθρωποι.

474554733 953866879706045 5847968549309838690 n anonymized

Με αφορμή αυτό το τραγούδι διαβάσαμε το βιβλίο «Η μικρή χιονονιφάδα» για να μάθουμε πώς δημιουργείται το χιόνι.

475023315 478255265325097 6654293354043574408 n

Παρακολουθήσαμε βίντεο με πραγματικές φωτογραφίες χιονονιφάδων από μικροσκόπιο για να τις συγκρίνουμε μεταξύ τους και να εντοπίσουμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.

Επίσης παρατηρήσαμε και το φαινόμενο της συμμετρίας που τις χαρακτηρίζει.

474728047 2120780681683065 7378671163569612653 n

Προσπαθήσαμε ν’ αποδώσουμε τα περίτεχνα σχέδια των χιονονιφάδων στο χαρτί μας διατηρώντας το στοιχείο της συμμετρίας. Χρησιμοποιήσαμε νερομπογιές σε χρώματα του νερού και ζωγραφίσαμε σε διπλωμένο χαρτί αλλά μόνο στη μια του πλευρά. Όταν το διπλώσαμε είδαμε τις γραμμές που σχεδιάσαμε να τυπώνονται συμμετρικά στο υπόλοιπο χαρτί.

474267851 1164017898765312 6312677977815952956 n 474601702 1323940901948568 9082166097092115859 n

Τέλος ξεκινήσαμε τις αναδιηγήσεις των παραμυθιών που δανειστήκαμε την Παρασκευή.

474722056 909937621166184 6214831762076307850 n anonymized

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, σε συνέχεια της ενασχόλησης μας με τον Χειμώνα με τον οποίο είχαμε ασχοληθεί τις προηγούμενες ημέρες, διαβάσαμε το παραμύθι: Το δώρο της παπλωματούς. Αναφερθήκαμε σε καινούριες λέξεις που υπήρχαν στο κείμενο του παραμυθιού. Όπως “εξαίσια”, ” ξυλιασμένος”, ” ριπή του ανέμου”, ” συμπονετικά” κ.α. Έπειτα τα παιδιά αναδιηγήθηκαν την ιστορία με σκοπό την εμπέδωση της. Επικεντρωθήκαμε στο μήνυμα που θέλει το παραμύθι να δώσει και σε έννοιες όπως η αλληλεγγύη, η προσφορά και η συμπόνια. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι.

474865220 953058720300858 2958311585002375975 n

Παίξαμε με τα αινίγματα που αναφέρονταν στα δώρα της παπλωματούς, καλλιέργεια λεξιλογίου. Τα αινίγματα από εδώ.

473818461 1659729897967878 4784336004614160137 n

Τέλος γίναμε εμείς μικροί παπλωματάδες και φτιάξαμε με την τεχνική της “υφαντικής” τα δικά μας  “παπλώματα” για να τα χαρίσουμε σε κάποιον που τα έχει ανάγκη. Με τον τρόπο αυτό εξασκήσαμε την λεπτή μας κινητικότητα και παράλληλα καλλιεργήσαμε την ενσυναίσθηση μας.

473264968 515231451036306 5021750292579983599 n anonymized473749536 1368919501148783 7464342748888254883 n anonymized

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, αφιερώσαμε τη μέρα μας σε πειράματα για τη σχέση νερού λαδιού και τις ιδιότητες του νερού(διάθλαση). Είχαμε φέρει μια ζελατίνα εγγράφου, μέσα στην οποία βάλαμε τη ζωγραφιά που φτιάξαμε περιμένοντας τη βροχή. Ζωγραφίσαμε μια  συννεφιασμένη  πόλη.

1 26

Στη συνέχεια η κυρία άλειψε τις ζελατίνες με λάδι και στάξαμε μερικές σταγόνες χρωματισμένου νερού. Φυσώντας με πλαστικό καλαμάκι στις σταγόνες δημιουργήσαμε τη συμπύκνωση-γεμίσαμε με σταγόνες τα σύννεφα. Στη συνέχεια φυσώντας από τα σύννεφα προς τα κάτω δημιουργήσαμε τη βροχόπτωση και συγκέντρωση του νερού ξανά στη γη. Δοκιμάσαμε και με ξύλινο καλαμάκι σύροντας τις σταγόνες αλλά διαπιστώσαμε ότι ήταν πιο κουραστικό.

2 17 3 19 4 14

Αξιοποιώντας τη σχέση του νερού με το περιβάλλον και το φως πειραματιστήκαμε με τη διάθλαση του φωτός. Πατήστε εδώ για πληροφορίες. Όπως και εδώ.

Η κυρία είχε εκτυπώσει τρεις εικόνες. Τις παρατηρήσαμε προσεκτικά.

9 5

Όταν όμως οι εικόνες τοποθετήθηκαν πίσω από το ποτήρι με το νερό άλλαξαν φορά.

5 12

στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τα δικά μας τόξα και επαναλάβαμε το πείραμα. Άλλαξαν και αυτά κατεύθυνση.

6 10

Τέλος παρατηρήσαμε το μολύβι και το χάρτινο καλαμάκι μόλις τοποθετηθούν στο ποτήρι με το νερό να “σπάνε”.

7 10

από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023-2024: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο: Οι μικροί μετεωρολόγοι, Το νερό, Φυσική-Πειράματα, Χειμώνας| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο: Οι μικροί μετεωρολόγοι-Βίντεο με χιονονιφάδες, δελτίο καιρού-Συμμετρία χιονονιφάδας, εικαστική δραστηριότητα steam-Πειράματα με λάδι και νερό, νερό και φως-Παραμύθι και δραστηριότητες: Το δώρο της παπλωματούς    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων