Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε με την αναδιήγηση των τελευταίων παραμυθιών.
Συνεχίσαμε με την παρακάτω εργασία. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Ολοκληρώσαμε την κατασκευή του τροχού του καιρού που είχαμε ξεκινήσει από χθες-πατήστε εδώ στην αρχή της ανάρτησης.
Τέλος, φτιάξαμε σταυρόλεξα με τον καιρό και τα λύσαμε. Πρώτα έγιναν ερωτήσεις στα παιδιά σχετικές με τα καιρικά φαινόμενα. Έπειτα επιλέξαμε τις λέξεις που θέλαμε να βάλουμε σε κάθε σταυρόλεξο. Η εκπαιδευτικός έγραψε τις λέξεις σε μια γωνιά του πίνακα, δημιούργησε το σταυρόλεξο βάζοντας το αρχικό γράμμα κάθε λέξης. Εμείς συμπληρώναμε τ’ αντίστοιχα κουτάκια με τα υπόλοιπα γράμματα. Επίσης, σε κάποιες φωνούλες/γράμματα σκεφτήκαμε ζώα, χρώματα, αντικείμενα και ονόματα που ξεκινάνε από αυτές.
Σήμερα τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ολοκληρώσαμε τους ανεμοδείκτες μας.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι, «Ο βοριάς και ο ήλιος».
Κάναμε ανά ομάδες αναπαράσταση των βασικών σημείων της ιστορίας.
Γράψαμε τον τίτλο της ιστορίας και ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε.
Με αφορμή το ίδιο παραμύθι μιλήσαμε για τις έννοιες «κρύο» και «ζέστη» και πώς αυτά αποτυπώνονται στο όργανο μέτρησής τους, το θερμόμετρο. Σε μια κατασκευή θερμομέτρου από άδειο στιλό και κόκκινο σύρμα πίπας σημειώσαμε κάποιες βασικές θερμοκρασίες. Έπειτα παίξαμε ανεβοκατεβάζοντας τη θερμοκρασία και όλη η ομάδα των παιδιών αντιδρούσε αναλόγως. Για παράδειγμα στους 0 βαθμούς Κελσίου τουρτουρίζαμε φοράγαμε ζεστά ρούχα, πίναμε ζεστό τσάι κτλ. Στους – 30 όμως γινόμασταν ακίνητες παγοκολώνες. Ενώ αντίθετα στους 30 βαθμούς βγάζαμε τα μπουφάν και τρώγαμε παγωτό κτλ. Προσπαθήσαμε να μαντέψουμε την θερμοκρασία που επικρατούσε στην αυλή μας σήμερα. Κάναμε τις υποθέσεις μας και με τη βοήθεια του microbit που έχει ενσωματωμένο θερμόμετρο διαπιστώσαμε ότι είχε 19 βαθμούς. Τοποθετήσαμε λοιπόν την ένδειξη του θερμομέτρου της τάξης σε αυτόν τον αριθμό.
Τέλος, ξεκινήσαμε τη δημιουργία ενός δικού μας επιτραπέζιου παιχνιδιού με θέμα τον καιρό. Κάναμε τους πρώτους μας σχεδιασμούς και το επιτραπέζιό μας βρίσκεται σε αναμονή για να σκεφτούμε ιδέες για να του προσθέσουμε αποστολές και εμπόδια.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ασχοληθήκαμε με κάποιες λέξεις που μας θύμιζαν Χειμώνα και κάναμε αντιγραφή τους. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα ρούχα που φοράμε τον Χειμώνα και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας μαθηματικών. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Έπειτα η κ.Μαρίνα, μας διάβασε ένα ποίημα για τον Χειμώνα. Στη συνέχεια συζητήσαμε γύρω από την κατανόηση του ποιήματος και τέλος ζωγραφίσαμε το θέμα του ποιήματος. Το ποίημα από εδώ.
Τέλος για να εξασκήσουμε την λεπτή κινητικότητα μας καθώς και την παρατηρητικότητα μας φτιάξαμε παζλ αντιστοίχισης με χιονάνθρωπους και παίξαμε με αυτά.
Δεν είναι γνωστή η πηγή του φύλλου παζλ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, πειραματιστήκαμε με το νερό και το λάδι. Κάναμε μια εισαγωγή για τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα. Το νερό και το λάδι δεν ενώνονται. Η χρωματισμένη σταγόνα νερού κυλούσε πάνω στο λάδι που η κυρία είχε απλώσει στο τραπέζι και τη φυσούσε με καλαμάκι. Πραγματοποιήσαμε το ίδιο πείραμα χωρίς να απλώσει η κυρία λάδι στο τραπέζι. Η χρωματισμένη σταγόνα μας δεν κυλούσε αλλά απλωνόταν δημιουργώντας μια μικρούλα λιμνούλα.
Στη συνέχεια κατασκεύασε ο καθένας μας το σύννεφό του που κρατάει στα χέρια του δύο βασικά στοιχεία. Μια σταγόνα-βασικό στοιχείο δημιουργίας σύννεφου με μορφή υδρατμού και έναν κεραυνό που συμβολίζει το άγριο πρόσωπο του καιρικού φαινομένου της βροχόπτωσης.
Η ιδέα από εδώ, λίγο τροποποιημένη για τις ανάγκες μας όσον αφορά τα κομμάτια της κατασκευής.
Αφήστε μια απάντηση