Εργαστήρια δεξιοτήτων 2023-2024:1ος θεματικός κύκλος-«Ζω καλύτερα -Ευ ζην» με τίτλο: «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»- Δραστηριότητες για τον γάμο του πρίγκηπα Λεμόνη με την όμορφη Κρεμμύδω- Τα λαχανικά και οι σκιές τους-Τραγούδια: Φρούτα και λαχανικά εμπρός μαρς, Φρούτα – φρουτ-fruit fruit-Παραμύθι: Η κυρία Ρίτσα Ζαχαρίτσα και η κυρία Μίνη Βιταμίνη- Μουσικοί ρυθμοί με φρούτα

Φεβ 20246

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνεχίσαμε το βιβλίο “Τρέφομαι σωστά;” της Εύας Καραντινού και επικεντρωθήκαμε περισσότερο στα πέντε γεύματα της ημέρας και ποιες τροφές πρέπει να περιέχουν. Είδαμε τα πρωινά μας και αναφέραμε τι ομάδες τροφών περιέχουν και πού κάνουν καλό στον οργανισμό μας. Όλα τα παιδιά ήταν χαρούμενα, γιατί διαπίστωσαν ότι μπορεί να είχαν διαφορετικά πρωινά, αλλά ήταν όλα υγιεινά και ωφέλιμα για τον οργανισμό τους.

416396003 1188293315890015 5127261180415720343 n

Στη συνέχεια παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι, πήραμε στεφάνια, τους δώσαμε από μια κατηγορία τροφών και όσο ακούγαμε μουσική κινούμασταν στο χώρο της τάξης και όταν αυτή σταματούσε, παίρναμε από τα κουζινικά π.χ. ένα φρούτο, ένα λαχανικό, ψάρια κ.τ.λ. και το τοποθετούσαμε στο αντίστοιχο στεφάνι.

416640136 365082609798762 8747282457091344536 n defaced

Έπειτα, επιλέξαμε μια κατηγορία τροφών και πήραμε π.χ. ένα μήλο, μια μελιτζάνα, μια μπριζόλα κ.τ.λ., πήραμε και την ανάλογη πόζα και φωνή και τα παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας. Είπαμε σε ποια κατηγορία ανήκουν, αν περιέχουν βιταμίνες, πρωτεϊνες, υδατάνθρακες και πού ωφελούν τον οργανισμό μας. Διασκεδάσαμε με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και με το ρόλο που είχαμε αναλάβει.

426035905 409375681452255 3599589959443055890 n defaced 416480239 942855663847228 4330645135280180700 n defaced

Ψάξαμε με τα παιδιά εικόνες από τις κατηγορίες των τροφών στο διαδίκτυο, παρατηρήσαμε ότι όλες οι ομάδες τροφών ήταν γεμάτες χρώματα και φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι αυτό συμβαίνει επειδή μας δίνουν διαφορετικές βιταμίνες, ασβέστιο κ.τ.λ. Τέλος, συζητήσαμε για την τοπικότητα και την εποχικότητα των προϊόντων και πόσο σημαντικό και ωφέλιμο είναι για τον οργανισμό μας να καταναλώνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά στην εποχή τους.

416549781 600586978901723 7887524730356904101 n defaced

Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, επικεντρωθήκαμε πάλι στην παρεξηγημένη από τα παιδιά διατροφική ομάδα των φρούτων και λαχανικών. Διαβάσαμε αινίγματα και ποιήματα με θέμα τα φρούτα και τα λαχανικά και παράλληλα προσπαθούσαμε να μαντέψουμε σε ποια από αυτά αναφέρονται. Τα βιβλία μας έδιναν και επιπρόσθετες πληροφορίες για κάθε φρούτο ή λαχανικό όπως την εποχή κατά την οποία ευδοκιμεί το καθένα, ώστε να γνωρίζουμε πότε είναι πιο φρέσκα για να τα καταναλώνουμε.

422886019 281471031387666 2283045009386359623 n

Με κινητικό παιχνίδι, κάναμε ομαδοποίηση κινουμένων εικόνων με φρούτα και λαχανικά στα αντίστοιχα στεφάνια.

422676827 234920649682495 3720984944518787531 n defaced

Διαβάσαμε από το βιβλίο «Οι θησαυροτροφές»,  το διατροφικό μήνυμα του Ντοματένιου, του αρχηγού των λαχανικών και της Μηλένιας, της αρχηγού των φρούτων.

421825657 932790227879287 4424084862473159602 n 422887890 388473537167943 8371024378404052653 n

Είχε έρθει όμως η ώρα ν’ αξιοποιήσουμε τον πίνακα καταγραφής των διατροφικών μας συνηθειών. Ανατρέξαμε στις καταγραφές της προηγούμενης Τρίτης και με τη βοήθεια της δασκάλας διαβάσαμε πόσες μερίδες φρούτα και πόσες μερίδες λαχανικά καταναλώσαμε εκείνη την ημέρα. Σε πολλές περιπτώσεις το αποτέλεσμα ήταν μηδέν μερίδες. Εντοπίστηκε λοιπόν ένα διατροφικό πρόβλημα αλλά τώρα δεσμευτήκαμε να προσθέσουμε περισσότερες μερίδες φρούτα και λαχανικά, καθημερινά.

426225635 1612380286197905 6582654544414061057 n defaced

Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι «Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω» και πραγματικά μας γοήτευσε η ιστορία της αγάπης τους-πατήστε εδώ, σε προηγούμενη ανάρτησή μας για δείτε την ιστορία σε βίντεο.

Μετά το τέλος της ιστορίας, χωριστήκαμε σε δυο ομάδες ,« Κρεμμύδω» τα κορίτσια και « Λεμόνης» τ’ αγόρια και αναπαραστήσαμε με κινήσεις τα λόγια της ιστορίας.

Στο τέλος, γίναμε ζευγάρια και χορέψαμε το τραγούδι του γάμου.

423036538 797620495529507 820924163980941518 n defaced 422856800 1422871211667414 4528650669132640173 n defaced

Γίναμε και φωτογράφοι. Φροντίσαμε για την αναμνηστική φωτογραφία του γάμου. Σε φύλλο εργασίας έπρεπε να κόψουμε και να κολλήσουμε εικόνες φρούτων και λαχανικών και να τα κολλήσουμε όπως αναφέρεται στις οδηγίες. Η εργασία θα ολοκληρωθεί από όλους αύριο. Τα φρούτα και τα λαχανικά από εδώ.

422903156 766526512016958 1590575362790173785 n

Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Ελένης.

422914024 1360031885395301 5720762700999631150 n

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε τις σελίδες του βιβλίου μας για τις ομάδες τροφών-πατήστε εδώ και εδώ για να δείτε τις μέχρι τώρα σελίδες του, προς το τέλος των αναρτήσεων.  Οι σημερινές μας σελίδες, αφορούσαν την παρατηρητικότητα μέσω αναγνώρισης  και ταύτισης των λαχανικών με τις σκιές τους.

2 7 4 15 1 420799108 322131494148573 466634011432398842 n

Τα φύλλα εργασίας:

7 1   8 1

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ολοκληρώσαμε και τις σελίδες των φρούτων με τις σκιές τους όπως έκαναν εχθές οι φίλοι του ολοήμερου τμήματος 2-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.

420728147 366511489670453 5146210529477132020 n

Επίσης διακοσμήσαμε και το εξώφυλλο του βιβλίου μας. Παρατηρήσαμε ποιες τρεις ομάδες τροφίμων(φρούτα και λαχανικά, κρέας-ψάρι και δημητριακά) περιέχονται στο υγιεινό πιάτο διατροφής, όπως ακριβώς περιέχονται στο μεσημεριανό γεύμα μας στο σχολείο.

3 2 6 1 420863138 719687186612970 2615409780525083180 n

Το εξώφυλλό μας.

9 1

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, διαβάσαμε την ιστορία των δύο φιλενάδων της κας Ρίτσας Ζαχαρίτσας και της κας Μίνης Βιταμίνης. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τη διαβάσετε.

1 5

Στη συνέχεια ακούσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε τα παρακάτω τραγούδια για τα φρούτα και λαχανικά. Κάναμε τις συνδέσεις με την παραπάνω ιστορία και καταλήξαμε στη δύναμη που μας δίνουν τα φρούτα και λαχανικά με τις βιταμίνες τους. Μάλιστα εστιάσαμε στην αξία της λαϊκής αγοράς για την ποιότητα των προϊόντων της. Ο καθένας μας, είπαμε εάν έχουμε πάει στη λαϊκή, με ποιον/ποιους, και τι είχαμε αγοράσει.

Γνωρίσαμε τις 4 σημαντικές βιταμίνες: A, B, C, D και σε ποια τρόφιμα ή ομάδες τροφίμων τις συναντάμε. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τις δείτε.

10

Τελειώσαμε την ημέρα μας με παιχνίδια μουσικού ρυθμού. Το αχλάδι αντιστοιχούσε σ’ ένα χτύπημα και το μήλο σε δύο κοφτά. Το διασκεδάσαμε αλλά μας κούρασε το συνεχές χτύπημα. Αποφασίσαμε στο μήλο να χτυπάμε τους μηρούς μας στο ρυθμό.

Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, ασχοληθήκαμε λίγο ακόμη με τον Χειμώνα. Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Άσπρες χιονονιφάδες”.

Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας γλώσσας με λέξεις του Χειμώνα και το αρχικό τους γράμμα. Το φύλλο εργασίας από εδώ.

420828506 388993730449644 1803464287141159369 n

 

 

 

 

 

από κάτω από: Εργαστήρια δεξιοτήτων 2023-2024:1ος θεματικός κύκλος-«Ζω καλύτερα -Ευ ζην» με τίτλο: «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια δεξιοτήτων 2023-2024:1ος θεματικός κύκλος-«Ζω καλύτερα -Ευ ζην» με τίτλο: «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»- Δραστηριότητες για τον γάμο του πρίγκηπα Λεμόνη με την όμορφη Κρεμμύδω- Τα λαχανικά και οι σκιές τους-Τραγούδια: Φρούτα και λαχανικά εμπρός μαρς, Φρούτα – φρουτ-fruit fruit-Παραμύθι: Η κυρία Ρίτσα Ζαχαρίτσα και η κυρία Μίνη Βιταμίνη- Μουσικοί ρυθμοί με φρούτα    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων