Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνεχίσαμε το βιβλίο “Τρέφομαι σωστά;” της Εύας Καραντινού και επικεντρωθήκαμε περισσότερο στα πέντε γεύματα της ημέρας και ποιες τροφές πρέπει να περιέχουν. Είδαμε τα πρωινά μας και αναφέραμε τι ομάδες τροφών περιέχουν και πού κάνουν καλό στον οργανισμό μας. Όλα τα παιδιά ήταν χαρούμενα, γιατί διαπίστωσαν ότι μπορεί να είχαν διαφορετικά πρωινά, αλλά ήταν όλα υγιεινά και ωφέλιμα για τον οργανισμό τους.
Στη συνέχεια παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι, πήραμε στεφάνια, τους δώσαμε από μια κατηγορία τροφών και όσο ακούγαμε μουσική κινούμασταν στο χώρο της τάξης και όταν αυτή σταματούσε, παίρναμε από τα κουζινικά π.χ. ένα φρούτο, ένα λαχανικό, ψάρια κ.τ.λ. και το τοποθετούσαμε στο αντίστοιχο στεφάνι.
Έπειτα, επιλέξαμε μια κατηγορία τροφών και πήραμε π.χ. ένα μήλο, μια μελιτζάνα, μια μπριζόλα κ.τ.λ., πήραμε και την ανάλογη πόζα και φωνή και τα παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας. Είπαμε σε ποια κατηγορία ανήκουν, αν περιέχουν βιταμίνες, πρωτεϊνες, υδατάνθρακες και πού ωφελούν τον οργανισμό μας. Διασκεδάσαμε με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα και με το ρόλο που είχαμε αναλάβει.
Ψάξαμε με τα παιδιά εικόνες από τις κατηγορίες των τροφών στο διαδίκτυο, παρατηρήσαμε ότι όλες οι ομάδες τροφών ήταν γεμάτες χρώματα και φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι αυτό συμβαίνει επειδή μας δίνουν διαφορετικές βιταμίνες, ασβέστιο κ.τ.λ. Τέλος, συζητήσαμε για την τοπικότητα και την εποχικότητα των προϊόντων και πόσο σημαντικό και ωφέλιμο είναι για τον οργανισμό μας να καταναλώνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά στην εποχή τους.
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, επικεντρωθήκαμε πάλι στην παρεξηγημένη από τα παιδιά διατροφική ομάδα των φρούτων και λαχανικών. Διαβάσαμε αινίγματα και ποιήματα με θέμα τα φρούτα και τα λαχανικά και παράλληλα προσπαθούσαμε να μαντέψουμε σε ποια από αυτά αναφέρονται. Τα βιβλία μας έδιναν και επιπρόσθετες πληροφορίες για κάθε φρούτο ή λαχανικό όπως την εποχή κατά την οποία ευδοκιμεί το καθένα, ώστε να γνωρίζουμε πότε είναι πιο φρέσκα για να τα καταναλώνουμε.
Με κινητικό παιχνίδι, κάναμε ομαδοποίηση κινουμένων εικόνων με φρούτα και λαχανικά στα αντίστοιχα στεφάνια.
Διαβάσαμε από το βιβλίο «Οι θησαυροτροφές», το διατροφικό μήνυμα του Ντοματένιου, του αρχηγού των λαχανικών και της Μηλένιας, της αρχηγού των φρούτων.
Είχε έρθει όμως η ώρα ν’ αξιοποιήσουμε τον πίνακα καταγραφής των διατροφικών μας συνηθειών. Ανατρέξαμε στις καταγραφές της προηγούμενης Τρίτης και με τη βοήθεια της δασκάλας διαβάσαμε πόσες μερίδες φρούτα και πόσες μερίδες λαχανικά καταναλώσαμε εκείνη την ημέρα. Σε πολλές περιπτώσεις το αποτέλεσμα ήταν μηδέν μερίδες. Εντοπίστηκε λοιπόν ένα διατροφικό πρόβλημα αλλά τώρα δεσμευτήκαμε να προσθέσουμε περισσότερες μερίδες φρούτα και λαχανικά, καθημερινά.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι «Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η όμορφη Κρεμμύδω» και πραγματικά μας γοήτευσε η ιστορία της αγάπης τους-πατήστε εδώ, σε προηγούμενη ανάρτησή μας για δείτε την ιστορία σε βίντεο.
Μετά το τέλος της ιστορίας, χωριστήκαμε σε δυο ομάδες ,« Κρεμμύδω» τα κορίτσια και « Λεμόνης» τ’ αγόρια και αναπαραστήσαμε με κινήσεις τα λόγια της ιστορίας.
Στο τέλος, γίναμε ζευγάρια και χορέψαμε το τραγούδι του γάμου.
Γίναμε και φωτογράφοι. Φροντίσαμε για την αναμνηστική φωτογραφία του γάμου. Σε φύλλο εργασίας έπρεπε να κόψουμε και να κολλήσουμε εικόνες φρούτων και λαχανικών και να τα κολλήσουμε όπως αναφέρεται στις οδηγίες. Η εργασία θα ολοκληρωθεί από όλους αύριο. Τα φρούτα και τα λαχανικά από εδώ.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Ελένης.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε τις σελίδες του βιβλίου μας για τις ομάδες τροφών-πατήστε εδώ και εδώ για να δείτε τις μέχρι τώρα σελίδες του, προς το τέλος των αναρτήσεων. Οι σημερινές μας σελίδες, αφορούσαν την παρατηρητικότητα μέσω αναγνώρισης και ταύτισης των λαχανικών με τις σκιές τους.
Τα φύλλα εργασίας:
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ολοκληρώσαμε και τις σελίδες των φρούτων με τις σκιές τους όπως έκαναν εχθές οι φίλοι του ολοήμερου τμήματος 2-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.
Επίσης διακοσμήσαμε και το εξώφυλλο του βιβλίου μας. Παρατηρήσαμε ποιες τρεις ομάδες τροφίμων(φρούτα και λαχανικά, κρέας-ψάρι και δημητριακά) περιέχονται στο υγιεινό πιάτο διατροφής, όπως ακριβώς περιέχονται στο μεσημεριανό γεύμα μας στο σχολείο.
Το εξώφυλλό μας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, διαβάσαμε την ιστορία των δύο φιλενάδων της κας Ρίτσας Ζαχαρίτσας και της κας Μίνης Βιταμίνης. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τη διαβάσετε.
Στη συνέχεια ακούσαμε, τραγουδήσαμε και χορέψαμε τα παρακάτω τραγούδια για τα φρούτα και λαχανικά. Κάναμε τις συνδέσεις με την παραπάνω ιστορία και καταλήξαμε στη δύναμη που μας δίνουν τα φρούτα και λαχανικά με τις βιταμίνες τους. Μάλιστα εστιάσαμε στην αξία της λαϊκής αγοράς για την ποιότητα των προϊόντων της. Ο καθένας μας, είπαμε εάν έχουμε πάει στη λαϊκή, με ποιον/ποιους, και τι είχαμε αγοράσει.
Γνωρίσαμε τις 4 σημαντικές βιταμίνες: A, B, C, D και σε ποια τρόφιμα ή ομάδες τροφίμων τις συναντάμε. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τις δείτε.
Τελειώσαμε την ημέρα μας με παιχνίδια μουσικού ρυθμού. Το αχλάδι αντιστοιχούσε σ’ ένα χτύπημα και το μήλο σε δύο κοφτά. Το διασκεδάσαμε αλλά μας κούρασε το συνεχές χτύπημα. Αποφασίσαμε στο μήλο να χτυπάμε τους μηρούς μας στο ρυθμό.
Τα παιδιά του διευρυμένου προγράμματος, ασχοληθήκαμε λίγο ακόμη με τον Χειμώνα. Ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι “Άσπρες χιονονιφάδες”.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας γλώσσας με λέξεις του Χειμώνα και το αρχικό τους γράμμα. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Πρόσφατα σχόλια