Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,μετά την ώρα των Αγγλικών, ξεκινήσαμε τη μέρα μας μαθαίνοντας τα νέα μας και κάνοντας την αναδιήγηση των βιβλίων που επιλέξαμε την Παρασκευή.
Στη συνέχεια, προκειμένου να ξεκινήσουμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα “Ο Ρούλης Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής», είδαμε στο διαδραστικό πίνακα την ιστορία του Έρικ Καρλ “Καλή όρεξη”, αλλά επειδή το βίντεο ήταν στα αγγλικά η εκπαιδευτικός αφαίρεσε τον ήχο και έκανε τη μετάφραση στα παιδιά.
Με αφορμή την παραπάνω ιστορία, συζητήσαμε για τις κατηγορίες των τροφών και τις μεταφέραμε και στον πίνακά μας.
Τέλος, τα παιδιά πήραν από έναν πίνακα-ημερολόγιο καταγραφής των τροφών που καταναλώνουν στα ημερήσια γεύματά τους-κοιτάξτε παρακάτω. Έτσι, κάθε παιδί με τη βοήθεια ενός ενήλικα θα συμπληρώνει τα κελιά του πίνακα και την επόμενη Δευτέρα θα τον φέρει στην τάξη για επεξεργασία.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, αφιερώσαμε τις πρώτες διδακτικές ώρες στην αναδιήγηση των παραμυθιών που δανειστήκαμε για το Σαββατοκύριακο.
Σαν εισαγωγή στα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα «Ο Ρούλης Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής», διαβάσαμε την ιστορία «Καλή όρεξη».
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης κάναμε μια πρώτη συζήτηση για τις κατηγορίες των τροφών. Παρακολουθήσαμε μια σύντομη παράσταση κουκλοθέατρου με ήρωες δυο ποντικάκια. Ο Φίκι όμως δεν μπορούσε να παίξει κυνηγητό με τον φίλο του τον Ρούλη γιατί είχε φάει πολλά ανθυγιεινά φαγητά. Έτσι κουράστηκε γρήγορα και δεν μπορούσε να τρέξει όπως ο Ρούλης. Κατάλαβε όμως το λάθος του και αποφασίσαμε όλοι μαζί να μάθουμε ποιες τροφές είναι υγιεινές και πόσο συχνά πρέπει να τις καταναλώνουμε για να είμαστε δυνατοί.
Αρχικά όμως, για να δουλέψουμε ήρεμα και οργανωμένα συμφωνήσαμε τους κανόνες της ομάδας μας και συντάξαμε την συνταγή της καλής συνεργασίας. Τα «υλικά» για καλή συνεργασία μπήκαν στην κατσαρόλα και είμαστε έτοιμοι για ένα νέο ταξίδι γνώσεων!
Σαν εργασία στο σπιτι, κάθε μαθητής πήρε δώρο από τον Ρούλη έναν πίνακα- ημερολόγιο καταγραφής των τροφών που καταναλώνει στα ημερήσια γεύματά του. Το κάθε παιδί, συμπληρώνει με τη βοήθεια ενός ενήλικα τα κελιά του πίνακα και τον επιστρέφει τη Δευτέρα 5-02-24 για επεξεργασία στην τάξη. Τελικά, πόσο υγιεινά τρώμε;
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε τη συζήτησή μας για την σπουδαιότητα της υγιεινής διατροφής στην καθημερινότητάς μας. Το σώμα μας είναι η τελειότερη μηχανή που έχει ανάγκη το καύσιμο της υγιεινής διατροφής(δημητριακά, φρούτα, λαχανικά, κρέας, θαλασσινά, καλά λιπαρά(λάδι, αβοκάντο, ξηροί καρποί) και νερό). Όπως ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο δεν θα κινηθεί εάν για βενζίνη του βάλουμε πετρέλαιο έτσι και το σώμα μας δεν θα ενεργήσει εάν το τροφοδοτούμε με γλυκά και ανθυγιεινές τροφές. Επεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης Sway και βρήκαμε τις απαντήσεις που είχαμε δώσει μέσω της συζήτησής μας. Πατήστε πάνω στην εικόνα.
Παρακολουθήσαμε τα ακόλουθα βίντεο και συζητήσαμε για τις ομάδες τροφίμων. Επίσης έγινε μια πρώτη ανακοίνωση σε ποιες ομάδες τροφίμων ανήκει το μεσημεριανό μας φαγητό.
Τα παιδιά και των δύο ολοήμερων τμημάτων συμπληρώσαμε τις λίστες των υγιεινών και ανθυγιεινών τροφίμων σε φύλλο εργασίας.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Πρόσφατα σχόλια