Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε εξιστορώντας τα νέα μας για το πώς περάσαμε το Σαββατοκύριακό μας. Παρακολουθήσαμε την ιστορία “Ο Φλέτσερ και τα φθινοπωρινά φύλλα” και μας δημιουργήθηκαν πολλές απορίες όπως για το αν έπρεπε ο σκαντζόχοιρος και ο σκίουρος να πάρουν τα πεσμένα φύλλα και να φτιάξουν τις φωλιές τους ή αν έπρεπε να τα δώσουν στην αλεπού να τα βάλει πάνω στο δέντρο και να τηρήσει την υπόσχεσή της. Δεχθήκαμε όλες τις απαντήσεις σωστές, ανάλογα με το κριτήριο σημαντικότητας του κάθε παιδιού και το πώς αισθανόταν καλύτερα (τήρηση της υπόσχεσης ή ανάγκη για επιβίωση). Με αφορμή το βιβλίο μιλήσαμε για τις αλλαγές που συμβαίνουν σε κάθε εποχή στη φύση, την αξία της φιλίας και της επιβίωσης και το πόσο σημαντικό είναι να τηρούμε μια υπόσχεση. Το τελευταίο το συνδυάσαμε και με τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης.
Ολοκληρώσαμε την κατασκευή του ροδιού.
Σκεφτήκαμε λέξεις που ξεκινάνε από τη φωνούλα “Φ” , η εκπαιδευτικός τις σημείωνε στον πίνακα, χωρίσαμε τις λέξεις σε τρεις ομάδες, τις μετρήσαμε και αύριο θα τις αξιοποιήσουμε σε διάφορες δραστηριότητες.
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε προσεγγίζοντας τις έννοιες «φυλλοβόλο» και «αειθαλές» δέντρο. Αφού συζητήσαμε για τις διάφορες τους τα παρουσιάσαμε σε παιχνίδι παντομίμας. Όλοι έπρεπε να μαντέψουν αν παρουσιάζουμε φυλλοβόλο ή αειθαλές δέντρο.
Παίξαμε ένα παιχνίδι εξάσκησης όπου ρίχναμε το ζάρι της τάξης και ανάλογα με τον αριθμό που μας έδειχνε ανοίγαμε την αντίστοιχη ψηφιακή καρτέλα. Η καρτέλα μας παρουσίαζε την εικόνα ενός δέντρου το οποίο παρατηρούσαμε για να συμπεράνουμε αν είναι φυλλοβόλο ή αειθαλές.
Τα online παιχνίδια, δημιουργία της κας Ελένης, θα τα βρείτε πατώντας στις παρακάτω εικόνες. Οι εικόνες ανοίγουν πατώντας πάνω στο κουμπί και την επιλογή flip. Αναγνωρίζεται το δέντρο προφορικά.
Στη συνέχεια για να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες για τα δώρα του φθινοπώρου παρακολουθήσαμε σύντομο εκπαιδευτικό βίντεο και
χορέψαμε φθινοπωρινά τραγούδια .
Διαβάσαμε την ιστορία «Ένας σκίουρος μια μέρα» από την οποία ξεχωρίσαμε τις εικόνες των ζώων που βοηθούν τον σκίουρο να μαζέψει βελανίδια.
Μετρήσαμε σε κάθε εικόνα τα βελανίδια και τα αντιστοιχήσαμε με τον σωστό αριθμό.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τέλος, ξεκινήσαμε την κατασκευή ενός φθινοπωρινού κρεμαστού στολιδιού για το παράθυρο στο δωμάτιό μας. Αρχικά κόψαμε φθινοπωρινά φύλλα, τους σχεδιάσαμε τις χαρακτηριστικές γραμμές τους όπως τις είχαμε παρατηρήσει σε προηγούμενα μαθήματα και τα κολλήσαμε σε χαρτόνι με βροχή που ζωγραφίσαμε μόνοι μας. Η κατασκευή θα ολοκληρωθεί αύριο.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων κάναμε ανατροφοδότηση των γνώσεων μας για την εποχή του Φθινοπώρου μέσα από τα παρακάτω βίντεο. Οι εκπαιδευτικοί σταματούσαμε το βίντεο σε καίρια σημεία κάνοντας διάλογο με τα παιδιά μέσω ερωτοαποκρίσεων. Π.χ. ποια φρούτα αναφέρθηκαν, τι κάνουν κάποια πουλιά και ζώα την εποχή αυτή, τη ρούχα φοράμε κλπ.
Μας άρεσε πολύ η κυρά Ξινή που δεν αγαπούσε το Φθινόπωρο και είχε επιχειρήματα για την άποψή της.
Ξεκινήσαμε να δημιουργούμε το ταμπλό για το φθινοπωρινό μας δέντρο με τη φίλη του κουκουβάγια. Χρησιμοποιώντας σαν σφραγίδα τον δείκτη μας, κάναμε στάμπες με τα φθινοπωρινά χρώματα για να σχηματίσουμε τα φύλλα του φυλλοβόλου δέντρου. Κάποιοι από εμάς, αναλάβαμε το βάψιμο με τέμπερα καφέ χαρτιών Α4 για να δημιουργήσουμε αύριο τους κορμούς και τα κλαδιά του δέντρου.
Επίσης ξεκινήσαμε τη δημιουργία βιβλίου με δραστηριότητες(μαθηματικές και γραφής) για το Φθινόπωρο. Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, για να κάνουμε πιο σύνθετο το φύλλο εργασίας με το γράμμα φ, κυκλώσαμε όσα γραμματάκια μπερδεύτηκαν και φώλιασαν στα φυλλαράκια του Φθινοπώρου.
Τα φύλλα εργασίας θα τα βρείτε πατώντας την παρακάτω εικόνα και περιέχονται στον σύνδεσμο εδώ.
Πρόσφατα σχόλια