Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023, 2ος Θεματικός κύκλος- Φροντίζω το περιβάλλον με τίτλο: ” Θάλα-SOS-α χωρίς πλαστικά”- Προτεινόμενες λύσεις για την αντικατάσταση των πλαστικών συσκευασιών

Μάι 202318

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,ξεκινήσαμε κάνοντας επανάληψη στα απειλούμενα θαλάσσια είδη και στις αιτίες απειλής εξαφάνισής τους –πατήστε εδώ. Επιλέξαμε ατομικά ένα από τα απειλούμενα ζώα και τα σχεδιάσαμε μέσα στη θάλασσα να κολυμπούν στεναχωρημένα και να καλούν σε βοήθεια. Γράψαμε το όνομα του ζώου που απεικονίζουμε και τη λέξη «ΒΟΗΘΕΙΑ!!», που φωνάζουν για να ακουστεί το πρόβλημά τους σε όλους εμάς που, αντί για προστασία, αποτελούμε απειλή τους.

346105561 800653564967508 6125478735417193062 n 344612707 979320479747948 3674458081219405099 n 344729415 766115491620870 5687492403524446498 n 345004745 1646515985864903 8798094831178182070 n

Τώρα όμως, που μέσα από την έρευνά μας αυτές τις ημέρες, γνωρίσαμε το πρόβλημα μαθαίνοντας για τους λόγους και τις αιτίες της θαλάσσιας ρύπανσης αλλά και της μόλυνσης ολόκληρου του πλανήτη και τις τρομερές επιπτώσεις στα ζώα και στον ίδιο τον άνθρωπο, ήρθε η ώρα να αναζητήσουμε και να προτείνουμε λύσεις. Εμείς λοιπόν από τη μεριά μας, τι μπορούμε να κάνουμε; Ξεκινώντας, λοιπόν, το εργαστήριό μας «Για ένα πλαστικό καλαμάκι-Αναζητούμε και προτείνουμε λύσεις», διαβάσαμε, αρχικά, και συζητήσαμε για το νόημα της ιστορίας «Η μικρή γοργόνα πώς να ζήσει στο Σκουπιδονήσι;».

346151977 602800488492048 9075192585088075318 n

Εκτός από τη συζήτηση που κάναμε για την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση (με την οποία έχουμε ήδη ασχοληθεί στην αρχή του προγράμματος), μέσω της ιστορίας, κάποιες λέξεις του παραμυθιού, όπως «γυάλινο μπουκάλι» και «πάνινη τσαντούλα» (προς αντικατάσταση των πλαστικών), στάθηκαν η αφετηρία για να προβληματιστούμε και να εκφράσουμε τις ιδέες μας στην ολομέλεια για τους πιθανούς τρόπους μείωσης και αντικατάστασης πλαστικών αντικειμένων μιας χρήσης με άλλα υλικά. Σ’αυτό μας βοήθησαν και κάποια αντικείμενα που επεξεργαστήκαμε στον κύκλο (καλαμάκια, σακούλες, τσάντες, μπουκάλια). Αφού αναγνωρίζαμε ή μαθαίναμε τα υλικά, κάναμε υποθέσεις για το ποιο θα μπορούσε να αντικαταστήσει ποιο, όπως π.χ. το καλαμάκι μιας χρήσης να αντικατασταθεί από το χάρτινο, το μεταλλικό ή το βιοδιασπώμενο. Τα ταξινομήσαμε σε δύο ομάδες, των προτεινόμενων και των μη προτεινόμενων.

346109934 2705466389595439 3760836057356011065 n

Παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε κάποια ολιγόλεπτα βίντεο, τα οποία μας έδειχναν το πρόβλημα και μας παρακινούσαν με προτάσεις και λύσεις αντικατάστασης των πλαστικών μιας χρήσης με άλλα υλικά και ενδεδειγμένους τρόπους συμπεριφοράς, για την αλλαγή της στάσης μας απέναντι στο πλαστικό και τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων μιας χρήσης.

Επίσης, επεξεργαστήκαμε μια παρουσίαση από την ιστοσελίδα της WWF και μια σχετική αφίσα της-πατήστε εδώ για να δείτε τις πληροφορίες.

344591609 256838906866456 7244448571600631458 n

Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ατομικά τις δικές μας προτάσεις και λύσεις γι’ αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας. Έτσι, ο καθένας μας έφτιαξε τον εαυτό του που στο ένα χέρι κρατάει ένα πλαστικό αντικείμενο μιας χρήσης και στο άλλο αυτό που προτείνει ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε σε αντικατάσταση του πρώτου, που προορίζεται όμως για την ίδια χρήση. Προς διευκρίνιση, βάζαμε «Χ» δίπλα στο πλαστικό και τικ «ν» δίπλα στο άλλο. Η κυρία κατέγραφε τα υλικά που κατονομάζαμε. Τέλος, παρουσιάσαμε τα φύλλα με την εικαστική απεικόνιση και την καταγραφή μας στην ολομέλεια.

346106512 1635545060247711 5309428812749448530 n 344602006 205312679021357 8982804692035007140 n 346155123 796382211657335 4667646855746294811 n

Το φύλλο απεικονιστικής καταγραφής, είναι δημιουργία της κας Ελίνας.

Καταγραφή 28

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε τραγουδώντας δυνατά το σύνθημα «Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα, θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα».

Το παράπονο των ζώων ακούστηκε με το τραγούδι και τις αφίσες που φτιάξαμε εχθές-πατήστε εδώ, προς το τέλος της ανάρτησης. Τώρα όμως είναι ώρα για δράση. Διαβάσαμε τη συνέχεια της ιστορίας «Μια θάλασσα πλαστικά» από την οποία μάθαμε μερικές ακόμη λύσης για το περιβαλλοντικό ζήτημα των πλαστικών. Γνωρίζαμε για την ανακύκλωση, τώρα μάθαμε για εναλλακτικούς τρόπους για να μειώσουμε τη χρήση των πλαστικών μιας χρήσης. Ανακαλύψαμε και παρατηρήσαμε μεταλλικά καλαμάκια, χάρτινα,  βιοδιασπώμενα, πάνινες τσάντες, επαναχρησιμοποιούμενες, χάρτινες, βιοδιασπώμενες, μπουκάλια πολλών χρήσεων κα.

Έπειτα ο καθένας μας δεσμεύτηκε στην ολομέλεια να αλλάξει συνήθειες και από πλαστικά μιας χρήσης να το υιοθετήσει μια από τις παραπάνω προτεινόμενες λύσεις.

344605880 954348922448207 532801871447183705 n defaced

Αποτυπώσαμε τις δεσμεύσεις μας σε φύλλο εργασίας, όπως και οι φίλοι μας του πρωινού τμήματος 1-κοιτάξτε παραπάνω.

344594125 3638552106365958 4881844824718002381 n 344653061 6268418943237936 38465998786869573 n

Τέλος, ξεκινήσαμε να διαβάζουμε την ιστορία «Η μικρή γοργόνα πώς να ζήσει στο σκουπιδονήσι;».

346151977 602800488492048 9075192585088075318 n

Η ιστορία πυροδότησε μια συζήτηση σχετικά με την υπερκατανάλωση και την έννοια «οικονομία». Λόγω αυτού η ιστορία θα ολοκληρωθεί την Τρίτη .

από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023, 2ος Θεματικός κύκλος- Φροντίζω το περιβάλλον με τίτλο: " Θάλα-SOS-α χωρίς πλαστικά"| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023, 2ος Θεματικός κύκλος- Φροντίζω το περιβάλλον με τίτλο: ” Θάλα-SOS-α χωρίς πλαστικά”- Προτεινόμενες λύσεις για την αντικατάσταση των πλαστικών συσκευασιών    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων