Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε κάνοντας μια ανασκόπηση των έως τώρα δράσεων μας σχετικά με το εργαστήριο δεξιοτήτων μας πατήστε εδώ για να δείτε τις μέχρι τώρα δραστηριότητες του εργαστηρίου– καθώς κάναμε μια διακοπή τις προηγούμενες ημέρες. Συνεχίζοντας τη διαδικασία της διερεύνησης και της εξαγωγής των συμπερασμάτων μας για τις επιπτώσεις των πλαστικών απορριμμάτων στη θαλάσσια ζωή, επιδιώξαμε να αντλήσουμε κι άλλες πληροφορίες και να απαντηθούν κι άλλα ερωτήματά μας –πατήστε εδώ στις δράσεις 3ου εργαστηρίου με ιστογράμματα. Έτσι, παρακολουθήσαμε κι αναλύσαμε ένα βίντεο με τις τρεις διαφορετικές ιστορίες με τον κύκλο ζωής τριών όμοιων πλαστικών μπουκαλιών, άδειων και πεταμένων, με διαφορετικό ταξίδι και κατάληξη κι έτσι διαφορετικό οικολογικό αποτύπωμα στον πλανήτη μας. Έτσι, συζητήσαμε για έννοιες σχετικές με τα μικροπλαστικά, τη μεγάλη σκουπιδόμαζα του Ειρηνικού και τα νησάκια από «πλαστικές σούπες», την τροφική αλυσίδα (λυχναρόψαρο – καλαμάρι – τόνος – άνθρωπος) κ.α.
Συζητώντας για τα πλαστικά μπουκάλια, διαβάσαμε και αναλύσαμε την υπέροχη ιστορία, που μας έφεραν η Ευγενία με τη Μαρία, «Κοραλία, το ψάρι που έγινε εκατό ετών», σχετικό με το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό πρόβλημα του 21ου αιώνα, την πλαστική ρύπανση των ωκεανών.
Ξεκινήσαμε την κατασκευή μας με τον πολύχρωμο κοραλλιογενή ύφαλο όπου ζούσε η Κοραλία, ώστε να τη βοηθήσουμε να πάρει πάλι ζωή το σπίτι της με τα πολύτιμα μαργαριτάρια της μέσα στα αγαπημένα της κοχύλια. Αρχικά, χρωματίσαμε με νερομπογιές τον ωκεανό. Σε χαρτάκι σχεδιάσαμε βήμα – βήμα και χρωματίσαμε.
Σχεδιάσαμε με λαδοπαστέλ τα πολύχρωμα κοράλλια και στοιχεία του βυθού και κολλήσαμε το ψάρι. Διαμορφώσαμε πηλό σε μπαλίτσες για μαργαριτάρια και τα κολλήσαμε μέσα σε φορμάκια από κεκάκια για κοχύλια. Τα κολλήσαμε στο βυθό, επιδιώκοντας να δώσουμε μια τρισδιάστατη μορφή. Ολοκληρώσαμε προσθέτοντας ασημί γκλίτερ στα μαργαριτάρια μας κι έτοιμη η εικαστική απόδοση της σκηνής μας σε συνδυασμό με την τεχνική του κολάζ.
Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια για να επαληθεύσουμε τις γνώσεις μας, συζητώντας παράλληλα στην ολομέλεια.
Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Κάθε παιδί παρέλαβε από μια καρτέλα την οποία θα συμπληρώσουν στο σπίτι αυτή την εβδομάδα. Συζητήσαμε ποια είναι τα πλαστικά μιας χρήσης και ποια πολλών χρήσεων. Οι καταγραφές μας αφορούν αποκλειστικά τα πλαστικά μιας χρήσης μιας και αποτελούν την κύρια αιτία οικολογικής επιβάρυνσης του πλανήτη μας από τα πλαστικά. Η καρτέλα θα συμπληρώνεται καθημερινά με τη βοήθεια των γονέων και την επόμενη Τρίτη θα επιστραφεί συμπληρωμένη για περαιτέρω επεξεργασία στην τάξη. Η καρτέλα δίνεται παρακάτω.
Για τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, η ιστορία της Κοραλίας μας υπενθύμισε το περιβαλλοντικό ζήτημα της μόλυνσης των θαλασσών από τα πλαστικά απορρίμματα. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης της ιστορίας συζητούσαμε και ανακαλέσαμε πληροφορίες σε σχέση με όσα μάθαμε στα προηγούμενα μαθήματα των εργαστηρίων δεξιοτήτων-πατήστε εδώ για να δείτε τις μέχρι τώρα δραστηριότητες του εργαστηρίου.
Με τη σειρά μας, «ξανά δώσαμε ζωή» στον ύφαλο που ζούσε η Κοραλία. Απεικονίσαμε εικαστικά τον ύφαλο με τα κοράλλια του και σχεδιάσαμε με βήμα βήμα οδηγίες την Κοραλία. Τέλος, φτιάξαμε τα αγαπημένα της μαργαριτάρια με πηλό , του βάλαμε γκλίτερ για γυαλάδα και με διπλωμένη θήκη από κέικ φτιάξαμε τα κοχύλια.
Έπειτα παίξαμε επιδαπέδιο παιχνίδι με ζάρι. Ο αγαπημένος μας Νέμο θέλει να συναντήσει την φίλη του την Ντόρις στην άλλη άκρη του ύφαλου. Όμως στην πορεία συναντά διάφορα πλαστικά σκουπίδια. Κάθε φορά που ο Νέμο στέκεται σε θέση με σκουπίδι τότε χάνει μια καρδούλα από τη δύναμη του (έχει στο στο σύνολό του τρεις). Άραγε θα καταφέρει να συναντήσει τη φίλη του πριν χάσει όλη του την υγεία και δύναμη από τη μόλυνση των πλαστικών σκουπιδιών;
Τέλος, κάθε παιδί παρέλαβε από μια καρτέλα την οποία θα συμπληρώσουν στο σπίτι αυτή την εβδομάδα. Συζητήσαμε ποια είναι τα πλαστικά μιας χρήσης και ποια πολλών χρήσεων. Οι καταγραφές μας αφορούν αποκλειστικά τα πλαστικά μιας χρήσης μιας και αποτελούν την κύρια αιτία οικολογικής επιβάρυνσης του πλανήτη μας από τα πλαστικά. Η καρτέλα θα συμπληρώνεται καθημερινά με τη βοήθεια των γονέων και την επόμενη Τρίτη θα επιστραφεί συμπληρωμένη για περαιτέρω επεξεργασία στην τάξη. Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος θα την παραλάβουν αύριο το πρωί από την κα Ελένη.
Η καρτέλα είναι από την παρακάτω παρουσίαση Sway. Πατήστε στην εικόνα.
Πρόσφατα σχόλια