Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023, 2ος Θεματικός κύκλος- Φροντίζω το περιβάλλον με τίτλο: ” Θάλα-SOS-α χωρίς πλαστικά”-Εισαγωγή στην ανακύκλωση

Μάι 20233

Σήμερα και τα δύο τμήματα ξεκινήσαμε τον τέταρτο και τελευταίο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων: 2ος Θεματικός κύκλος, Φροντίζω το περιβάλλον με τίτλο “Θάλα-SOS-α χωρίς πλαστικά”.

Τα παιδιά του τμήματος 1, μας περίμενε στην τάξη ένα κόκκινο τυλιγμένο πανί, το οποίο ανοίξαμε με περιέργεια για να ανακαλύψουμε τι κρύβει. Προς έκπληξή μας, το περιεχόμενό του είδαμε ότι είναι σκουπίδια! Αναγνωρίσαμε ότι είναι όλα αντικείμενα που είτε έχουμε και χρησιμοποιούμε στο σχολείο είτε στο σπίτι μας. Έτσι, ξεκινήσαμε συζήτηση όπου επιλέγαμε ο καθένας από ένα αντικείμενο που το περιέγραφε και προσπαθούσε να μαντέψει το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο. Μέσα από συζήτηση, κάναμε εισαγωγή στην έννοια της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης, με αφορμή ένα παιδί που είπε ότι «αυτά δεν τα πετάμε στα σκουπίδια, τα βάζουμε στον μπλε κάδο».

344586369 1474434399967357 8488634406583156852 n defaced

Έτσι, επεξεργαστήκαμε τον μπλε κάδο της τάξης μας και προσπαθήσαμε να διαβάσουμε τα υλικά που αναγράφονταν.

342240587 236492952390523 5748308513028403811 n

Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο με μια ιστορία για την ανακύκλωση με τον Τίτο,

342304845 151679707679068 8039193142493396638 n defaced

ώστε να διαχωρίσουμε και να κατανοήσουμε τις τέσσερις βασικές κατηγορίες των ανακυκλώσιμων υλικών (πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί) και μέσα από τις ενσωματωμένες ερωτήσεις, να κατανοήσουμε μέσα από συζήτηση έννοιες που αφορούν στην ανακύκλωση και την αναγκαιότητά της για το περιβάλλον.

Παρακολουθήσαμε ένα ακόμα εκπαιδευτικό βίντεο όπου ο επιθεωρητής Μπλέκας,

342323515 946079763268072 8175809731496880856 n

μας βοήθησε να εμπεδώσουμε την έννοια της ανακύκλωσης και τη διαδικασία που ακολουθείται στα κέντρα διαλογής και στα εργοστάσια επεξεργασίας των συσκευασιών.

Επιστρέψαμε στις συσκευασίες που είχαμε επεξεργαστεί νωρίτερα και παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι ετοιμότητας, ώστε να τα κατηγοριοποιήσουμε. Αφού διαλέξαμε ο καθένας 1-2 αντικείμενα, περπατούσαμε ανάμεσα στα τέσσερα στεφάνια – κατηγορίες υλικών και με την παύση της μουσικής, έπρεπε να ρίξουμε τα υλικά στο σωστό στεφάνι, ανάλογα με τη λέξη που έλεγε η κυρία. Αφού ελέγξαμε όλοι μαζί το αποτέλεσμα και κάναμε διορθώσεις όπου χρειάζονταν, αντιγράψαμε τις λέξεις με τα τέσσερα υλικά (πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί) και τοποθετήσαμε τις καρτέλες μας στη σωστή ομάδα.
341979143 1028373911467027 6258006963667305779 n defaced
Επεξεργαστήκαμε στον διαδραστικό πίνακα κι έπειτα συμπληρώσαμε ατομικά ένα φύλλο εργασίας όπου, σαν σωστοί «Ανακυκλωσούληδες σε δράση», οδηγήσαμε τα υλικά στον σωστό κάδο ανακύκλωσης και κάναμε καταμέτρηση των συσκευασιών που τοποθετήθηκαν σε κάθε κάδο, γράφοντας τον αριθμό στα αντίστοιχα κουτάκια.
344772662 612978464063167 6773818023191987242 n 342355827 654401099796490 33644281151078599 n
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Καταγραφή 3
Τα παιδιά του τμήματος 2, ξεκινήσαμε συμπληρώνοντας φύλλο εργασίας στο οποίο καταγράψαμε τις εντολές που πληκτρολογήσαμε στη bee bot κατά τη χθεσινή μας δραστηριότητα-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.
Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Ελένης.
Καταγραφή 4
Έπειτα παρατηρήσαμε ένα σωρό από σκουπίδια που μάζεψε η εκπαιδευτικός από την εκδρομή που πήγε στην εξοχή την Πρωτομαγιά. Πυροδοτήθηκε μια συζήτηση σχετικά με την προέλευση των σκουπιδιών και την ανάγκη να απορριφθούν στους κάδους. Αλλά σε ποιον κάδο; Τότε παρατηρήσαμε τον μπλε κάδο της τάξης και τα στοιχεία που αναγράφει. Το τοπίο τότε άρχισε να ξεδιαλύνει. Τι γίνεται όμως με τα σκουπίδια μας; Από ποιο υλικό είναι φτιαγμένα ;
341977777 558709443061660 1431483836150286862 n defaced
Παρατηρήσαμε ένα ένα τα σκουπίδια που είχαμε μπροστά μας και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε από ποιο υλικό είναι φτιαγμένα βάση των χαρακτηριστικών τους (σκληρότητα, βάρος, υφή κα). Τα κατηγοριοποιήσαμε στις κατηγορίες πλαστικό, γυαλί, χαρτί, αλουμίνιο.
344096091 925905015326919 4709186743930029905 n
Έπειτα παίξαμε σε ομάδες και για εμπέδωση τα ομαδοποιήσαμε ξανά με κινητικό παιχνίδι .
342556399 2219048488298475 5911941813844282024 n defaced
Στο τέλος όλα κατέληξαν στον μπλε κάδο της ανακύκλωσης.
342717833 1380379639203033 8782391449772359393 n defaced
Τελειώνοντας τη μέρα παρακολουθήσαμε το παραπάνω εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με την διαδικασία της ανακύκλωσης τον μπλε κάδο .
από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023, 2ος Θεματικός κύκλος- Φροντίζω το περιβάλλον με τίτλο: " Θάλα-SOS-α χωρίς πλαστικά"| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023, 2ος Θεματικός κύκλος- Φροντίζω το περιβάλλον με τίτλο: ” Θάλα-SOS-α χωρίς πλαστικά”-Εισαγωγή στην ανακύκλωση    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων