Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε συζητώντας για τα έθιμα του Πάσχα ανά την Ελλάδα, με τα οποία ήρθαμε σε επαφή χθες-πατήστε εδώ στην αρχή της ανάρτησης– και παρακολουθήσαμε ένα βίντεο αναπαράστασης των εθίμων απ’ όλη τη χώρα μετά την Ανάσταση, εξηγώντας τον συμβολισμό τους.
Το έθιμο των μπότηδων (πήλινα κανάτια) της Κέρκυρας και των αερόστατων στο Λεωνίδιο κέρδισαν τις εντυπώσεις!
Ολοκληρώσαμε το βάψιμο των αβγών μας για τα πασχαλινά καλάθια – αβγοθήκες μας. Σήμερα, τα βάψαμε με μεταλλικούς μαρκαδόρους σε διάφορα χρώματα της επιλογής μας. Τα προσθέσαμε στα καλαθάκια μας μαζί με τα αβγά με χρώματα ζαχαροπλαστικής (χθεσινή δράση, στη μέση περίπου της ανάρτησης) κι άλλα σοκολατένια αβγά και τα πήραμε μαζί μας μαζί με την πασχαλινή κάρτα – κότα και τα λαζαράκια μας.
Παρακολουθήσαμε την αφήγηση της ιστορίας «Το Πάσχα του Πασχάλη» και
συζητήσαμε για την εναλλαγή των συναισθημάτων του κεντρικού ήρωα.
Παίξαμε δύο διαδραστικά παιχνίδια κατανόησης του περιεχομένου.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Με αφορμή την πασχαλιά της ιστορίας μας, επεξεργαστήκαμε μια παρουσίαση με έργα τέχνης με θέμα το λουλούδι αυτό. Αφού περιγράψαμε το φύλλωμά της και το σχήμα από τα άνθη της, λύσαμε τα αινίγματα για να εντοπίσουμε κάποια από τα έργα τέχνης που είχαμε δει στην παρουσίαση. Έτσι, ενώναμε τις κάρτες με τα αινίγματα με την αντίστοιχη εικόνα του πίνακα ζωγραφικής. Το υλικό από εδώ.
Γίναμε καλλιτέχνες έργων τέχνης και δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής με θέμα την πασχαλιά, αφού πρώτα σχεδιάσαμε στον πίνακα κλαδάκια με πασχαλιές (με τετραπέταλα άνθη). Εξασκηθήκαμε σε κάποιες τεχνικές για τη ζωγραφική μας με τέμπερες. Για το χορτάρι, χρησιμοποιήσαμε την τεχνική με την οδοντόβουρτσα, για ένα πιο αληθοφανές αποτέλεσμα. Τα άνθη της πασχαλιάς, τα δημιουργήσαμε με μπατονέτες επιδιώκοντας να αποδώσουμε με λεπτομέρεια το σχήμα.
Αφού ολοκληρώσαμε με τις πασχαλιές μας, πήραμε πινέλα και σχεδιάσαμε τα υπόλοιπα στοιχεία, που δεν ήταν άλλα από τα ζωάκια που είδαμε και στο παραμύθι («Το Πάσχα του Πασχάλη»), που αναζητούσαν την παρέα της πασχαλιάς του κήπου, καθώς ξεχωρίζει για το άρωμα των λουλουδιών της και το σκιερό της φύλλωμα. Έτσι, ζωγραφίσαμε πουλιά και έντομα στα κλαδιά και στον κορμό της, χελώνες, σκαντζόχοιρους, ποντικούς, ασβούς κάτω από τη φυλλωσιά της. Παρουσιάσαμε τα έργα τέχνης μας και το αποτέλεσμα μας άρεσε πολύ!!
Τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα, ξεκινήσαμε με δύο επαναληπτικά ψηφιακά κουίζ γνώσεων με τη θεματική του Πάσχα.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Παρακολουθήσαμε την αφήγηση της ιστορίας «Πάσχα στο δάσος» κι είδαμε πώς όλα τα ζώα συνεργάστηκαν για να λύσουν το πρόβλημα του λαγού, ώστε να προλάβει να γεμίσει το καλάθι του με τα αβγά για το Πάσχα.
Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε χάρτινα αβγά με διάφορα μοτίβα για να τα κάνουμε έκπληξη στα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, για το πασχαλινό κυνήγι αβγών που θα παίζαμε!! Βάλαμε τα δυνατά μας για να κάνουμε όμορφα, τα κόψαμε και τα στολίσαμε με φτερά και κουμπάκια. Στην πίσω πλευρά, γράψαμε την ευχή «Καλό Πάσχα» και τ’ όνομά μας.
Βγήκαμε στην αυλή και τα δύο τμήματα και παίξαμε πασχαλινό κυνήγι αβγών!! Στην αρχή τα έκρυψε η άλλη τάξη ως «λαγοί» και τα αναζητούσαμε εμείς στις κρυψώνες και μετά το αντίστροφο. Μόλις καταφέραμε να τα ανακαλύψουμε όλα, συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί κι έδειχνε ο καθένας το αβγό που έχει βρει, για να γίνει η αποκάλυψη του κάθε λαγού! Ανταλλάζαμε ευχές για «Καλό Πάσχα» και κάναμε μια ζεστή αγκαλιά με το παιδί – λαγό που είχε φτιάξει και κρύψει το αβγό του, το οποίο μας χάριζε!!
Συνεχίσαμε την κατασκευή με το πασχαλινό στεφάνι- πατήστε εδώ στην αρχή της ανάρτησης-, τοποθετώντας τα κομμάτια μας με τα αβγά, το χορτάρι, το λαγουδάκι και τα χεράκια του, προσέχοντας να τα κολλήσουμε στα σωστά σημεία.
Ολοκληρώσαμε την κατασκευή μας επιλέγοντας και κολλώντας ελεύθερα διάφορα αγαπημένα πασχαλινά στοιχεία της άνοιξης, όπως λουλούδια, πεταλούδες, μελισσούλες, πασχαλίτσες. Χαρήκαμε πολύ με το αποτέλεσμα και τα πήραμε μαζί μας φεύγοντας για να τα στολίσουμε στο σπίτι μας, με την ευχή «Καλό Πάσχα»!!
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε εξερευνώντας το χάρτη της Ελλάδας και τα τοπικά έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας και της Κυριακής του Πάσχα. Προσπαθήσαμε να θυμηθούμε το μέρος καταγωγής μας και να το εντοπίσουμε στον παραπάνω ψηφιακό χάρτη . Ενδεικτικά επιλέξαμε κάποιους προορισμούς και μάθαμε για τα τοπικά τους έθιμα (το κάψιμο του Ιούδα, τη φουνάρα , τα στεφάνια από Βάγια στις Σέρρες, ο σαϊτοπόλεμος κα). Έμειναν όμως πολλά ακόμη για να εξερευνήσουμε. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε όσα είδαμε και όλα τα υπόλοιπα.
Γοητευμένοι από την εικονογράφηση του βιβλίου, «Το πασχαλινό αβγό», που διαβάσαμε εχθές, φιλοτεχνήσαμε το δικό μας σκαλιστό πασχαλινό αυγό. Αρχικά το χρωματίσαμε με λαδοπαστελ και στη συνέχεια σκαλίσαμε το χρώμα με ξύλινο καλαμάκι ώστε να δημιουργηθούν διάφορα γραμμικά μοτίβα.
Παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι αντιστοίχισης λέξεων.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Tελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα, αποχαιρετιστήκαμε με κυνήγι πασχαλινών αβγών και ανταλλαγή ευχών με τους συμμαθητές μας από το τμήμα 1.
Αρχικά, αναλάβαμε το ρόλο των λαγών και στολίσαμε χάρτινα αβγά τα οποία στη συνέχεια κρύψαμε στην αυλή του σχολείου. Έπειτα ,οι συμμαθητές μας έπρεπε να ψάξουν και να βρουν τα αβγά που κρύψαμε . Όταν όλα τα αβγά βρέθηκαν, αποκαλύφθηκαν οι «λαγοί» που τα δημιούργησαν και πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή ευχών και αγκαλιών! Ύστερα, ήταν η δίκη μας σειρά να ψάξουμε και να βρούμε τα αυγά που έκρυψαν οι μαθητές από το πρώτο τμήμα.
Έπειτα παίξαμε παιχνίδι με την κατασκευή από χαρτόκουτα, τη Λίνα τη λαγουδίνα. Με σειρά ρίχναμε τις μπάλες – αβγά στο στόμα της λαγουδίνας.
Στο τέλος κάθε γύρου μετρούσαμε τ’ αβγά που «έφαγε». Μετά από τρεις γύρους προσθέσαμε τα αβγά και το σκορ μας ήταν 11! Για να μας ευχαριστήσει η Λίνα μας έμαθε και τη γυμναστική των λαγών για δυνατά πόδια!
Τέλος, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με αριθμούς και ποσότητες.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συμπληρώσαμε μαθηματικά φύλλα εργασίας με θέμα το Πάσχα.
Γνωρίσαμε την ιστορία της παπαρούνας και του κοκκινολαίμη που το κόκκινο χρώμα τους σχετίζεται με το αίμα του Χριστού.
Ακούσαμε το κελάηδισμα του κοκκινολαίμη και το τάισμα του με σποράκια από ανθρώπινο χέρι.
Παρατηρήσαμε το σταυρό στο εσωτερικό των παπαρούνων από την αυλή του Νηπιαγωγείου μας.
Γνωρίσαμε όμως και τη σύνδεση του λουλουδιού πασχαλιά με τα γεγονότα του Πάσχα.
Είδαμε ανθισμένες πασχαλιές, μάθαμε ότι τα λουλούδια τους έχουν τέσσερα πέταλα σχηματίζοντας σταυρό, έχουν υπέροχο άρωμα και ευελπιστούμε αυτές τις μέρες να μυρίσουμε άνθη πασχαλιάς.
Σε καθαρά ελεύθερη σχεδίαση και διακόσμηση, δημιουργήσαμε τους πασχαλινούς λαγούς μας που θα διακοσμήσουν το δωμάτιό μας.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου, παίξαμε online κουίζ και παιχνίδια μνήμης σχετικά με τη γιορτή του Πάσχα. Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Πρόσφατα σχόλια