Πραγματοποιήθηκε επίσης και δραστηριότητα της Κοινωνικής Λειτουργού του Νηπιαγωγείου μας. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να τη δείτε.
Δραστηριότητες Κοινωνικού Λειτουργού- Διαφορετικότητα
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε κάνοντας επανάληψη της ιστορίας του Πάσχα μέσα από τη χθεσινή μας κατασκευή με τον Σταυρό της Μεγάλης Εβδομάδας –πατήστε εδώ-, με τις εικόνες των σημαντικότερων γεγονότων της ιστορίας. Εστιάσαμε στο πρώτο κομμάτι του σταυρού, δηλαδή στην Ανάσταση του Λαζάρου. Με αφορμή αυτό το θαύμα του Χριστού με τη νίκη της ζωής απέναντι στο θάνατο, συζητήσαμε για τα θαύματα και την έννοια της λέξης. Παρακολουθήσαμε την αφήγηση του βιβλίου «Τα θαύματα του Χριστού», του Φ. Μανδηλαρά, διακόπτοντας με ερωτήσεις κατανόησης των θαυμάτων που μας παρουσιάζονταν.
Στην ολομέλεια, μέσα από ασπρόμαυρες κάρτες αναφοράς επιδιώξαμε να αναγνωρίσουμε τα θαύματα που απεικονίζονταν, περιγράφοντάς τα και μαθαίνοντας και κάποια άλλα που δεν περιέχονταν στο βιβλίο. Έπειτα, κάναμε το αντίστροφο μέσα από ένα παιχνίδι ετοιμότητας, για καλύτερη εμπέδωση. Έτσι, ακούγοντας τον τίτλο του θαύματος από την εκπαιδευτικό, προσπαθούσαμε να δείξουμε πρώτοι τη σωστή κάρτα. Οι κάρτες από εδώ.
Χωριστήκαμε σε ζευγάρια όπου το καθένα ανέλαβε να αποτυπώσει εικαστικά από ένα θαύμα, αποδίδοντας τη σκηνή πριν και μετά το θαύμα του Ιησού. Αρχικά, συζητήσαμε μεταξύ μας για τον τρόπο και συνεργαστήκαμε για να ζωγραφίσουμε, να γράψουμε τον τίτλο του θαύματός μας και να το παρουσιάσουμε στις υπόλοιπες ομάδες.
Συζητήσαμε για τις αλλαγές στη φύση την περίοδο αυτή και την προετοιμασία όλων για το Πάσχα. Ακούσαμε το τραγούδι «Έκανε η κότα αυγό» και συζητήσαμε για τις κοτούλες που ετοιμάζονται κι αυτές!
Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια σειραθέτησης για τη χρονική ακολουθία, από την κότα στο αυγό και από το αυγό στο κοτοπουλάκι. Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Ξεκινήσαμε κατασκευή με τη φωλιά της κοτούλας με τα κοτοπουλάκια της. Φτιάξαμε τη φωλιά με χαρτοδιπλωτική. Διαμορφώσαμε και κόψαμε το χαρτί μας, χρωματίσαμε το κομμάτι με λαδοπαστέλ και διπλώσαμε στα σωστά σημεία. Κολλήσαμε σε χαρτόνι τη φωλιά. Επεξεργαστήκαμε έναν κύκλο και δύο μικρότερα κυκλάκια σε χρώματα της επιλογής μας, κόβοντάς τα, διπλώνοντας τα στη μέση και ψαλιδίζοντας σε δύο σημεία, σύμφωνα με την υπόδειξη, δίνοντας σχήμα στην κότα και τα κοτοπουλάκια μας. Αύριο θα ολοκληρώσουμε την κατασκευή μας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε μ’ επανάληψη στην ιστορία του Πάσχα με τη βοήθεια εκπαιδευτικού βίντεο.
Κάναμε μια σύντομη αναφορά στα θαύματα του Χριστού και από το βιβλίο «Τα θαύματα του Χριστού» διαβάσαμε την ιστορία της Ανάστασης του Λαζάρου.
Ανά μικρές ομάδες παιδιών, κάναμε μια σύντομη αναπαράσταση του θαύματος.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο, που είχαν δει τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων εχθές, με τίτλο “Το Σάββατο του Λαζάρου”, σχετικό με τα έθιμα της ημέρας και προσπαθήσαμε να τραγουδήσουμε τα κάλαντα.- πατήστε προς το τέλος της ανάρτησης.
Αφού μάθαμε για τα ψωμάκια- λαζαράκια που ζυμώνουν οι νοικοκυρές το Σάββατο του Λαζάρου, δοκιμάσαμε να αναβιώσουμε αυτό το έθιμο φτιάχνοντας και εμείς τα δικά μας από αλατοζύμη.
Μόνο που τα δικά μας δεν τρώγονται αλλά τ’ αρωματίσαμε με μπόλικη κανέλα και γαρίφαλο για να μυρίζουν σαν τα αληθινά.
Τέλος, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με λαζαράκια για επανάληψη στους αριθμούς. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων ακούσαμε την αφήγηση της ιστορίας του Πάσχα από τις κυρίες, μέσω ηλεκτρονικού βιβλίου καθώς ο ήχος είχε κακή ποιότητα.
Μετά την αφήγηση, τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, απαντήσαμε στις ερωτήσεις που μας έκανε η κυρία σταματώντας το βίντεο σε κομβικά σημεία. Ακολουθήσαμε τη διαδικασία κριτικής σκέψης και ανατροφοδότησης των γνώσεων που έχουμε αποκτήσει για την ιστορία του Πάσχα. Εξασκήσαμε την ικανότητα παρατήρησης της εικόνας και σύνδεσης αυτής με τα γνώριμα στοιχεία της γιορτής του Πάσχα, ενισχύοντας τον προφορικό λόγο μας μέσω της περιγραφής.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, παρακολουθήσαμε επίσης την ιστορία της πασχαλίτσας της αγάπης. Ένα από τα ιδανικά που πρεσβεύει η γιορτή του Πάσχα, είναι η αγάπη.
Τα παιδιά και των δύο ολοήμερων τμημάτων ξεκινήσαμε τη δημιουργία 3d βιβλίου σε μορφή αβγού. 4 αβγά όσα και τα 4 σημαντικότερα γεγονότα του Πάσχα: Κυριακή των Βαΐων- Μυστικός δείπνος-Σταύρωση και Ανάσταση. Μόλις θα ολοκληρωθεί η κατασκευή θα δημοσιευθεί σ’ επόμενες αναρτήσεις.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου ακούσαμε την αφήγηση, από την κυρία, του βιβλίου της Ανάστασης του Χριστού.
Πρόσφατα σχόλια