Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου για το μύθο του Φαέθωνα-Ο ήλιος, η μέρα και η νύχτα, βίντεο και online παιχνίδι- Ο ήλιος και οι σκιές, πειραματισμοί

Μαρ 202314

Εχθές τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνδέοντας τον Μύθο του Φαέθωνα-πατήστε εδώ– με το φως και τη θερμότητα του Ήλιου, τα οφέλη και τις συνέπειες του, παρακολουθήσαμε «Μια ιστορία για τον Ήλιο». Έτσι, συζητήσαμε για τις επικίνδυνες ηλιακές ακτίνες και τους τρόπους προστασίας.

Έπειτα, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας αντιστοιχίζοντας τις εικόνες με τον ήλιο χαρούμενο και λυπημένο.

335799589 873218150640788 6602447635521572099 n 336092944 1592592374555296 5373198979573669925 n

Το φύλλο εργασίας από το ΙΕΠ.

334979809 1674120766392354 6319500769884769775 n

Ξεκινήσαμε με τη συνέχεια της διαδικασίας για να ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση του Μύθου του Φαέθωνα, έχοντας ολοκληρώσει με τις ζωγραφιές μας για την εικονογράφηση-πατήστε εδώ– Αρχικά, κάναμε σειραθέτηση για τη χρονική ακολουθία των σκηνών της ιστορίας με τις ζωγραφιές μας κι επιδιώξαμε να την αναδιηγηθούμε περιγράφοντας τις εικόνες.

335643981 151973601085361 7653994242852063499 n defaced

Έπειτα, ήρθαμε σε επαφή με την ψηφιακή μορφή του βιβλίου, προσθέτοντας τις φωτογραφίες και το κείμενο και δημοσιεύσαμε το βιβλίο μας.

21

Η Γη όμως κινείται μόνο γύρω από τον Ήλιο; Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο προσομοίωσης της NASA με την κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της-πατήστε εδώ. Μιλήσαμε για την εναλλαγή ημέρας και νύχτας σ’ έναν αέναο κύκλο, εστιάζοντας στην έννοια του χρόνου.

335914278 739688764275457 8315358650362214453 n

Για να το κατανοήσουμε αυτό παρακολουθήσαμε και επεξεργαστήκαμε με ερωταπαντήσεις δύο εκπαιδευτικά βίντεο.

Για τη διαδοχή όμως της μέρας και της νύχτας, μάθαμε ότι η Γη περιστρέφεται αδιάκοπα γύρω από τον εαυτό της και ταυτόχρονα γύρω από τον σταθερό Ήλιο. Για την κατανόηση με πειραματισμό και βιωματικό τρόπο, κάναμε αναπαράσταση της περιστροφής αυτής, αφού μεταμορφωθήκαμε σε Ήλιο και Γη και προσπαθούσαμε να κρατήσουμε τη διπλή περιστροφή.. Στη δεύτερη φάση, προστέθηκε κι η Σελήνη (τρίτο παιδί), ο φυσικός δορυφόρος της Γης, που βρίσκεται σε τροχιά γύρω απ’αυτήν. Έτσι, τα τρία αυτά ουράνια σώματα σχημάτιζαν ένα ολοκληρωμένο σύστημα με την εναλλαγή μέρας/νύχτας μέσα στο 24ωρο. Κάναμε εξάσκηση πολλά παιδιά. Η γη βέβαια που γύριζε γύρω από τον εαυτό της σαν σβούρα, όπως είπαμε, ζαλιζόταν συνήθως λίγο!!

335736614 756134799171631 1669644313716819246 n defaced

Για ένα δεύτερο πείραμα για την κατανόηση της εναλλαγή ημέρας/νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της, σβήσαμε το φως και στην σκοτεινή τάξη χρησιμοποιήσαμε ένα φακό (φωτεινή πηγή – το φως του ήλιου πάνω στη Γη) και την υδρόγειο σφαίρα. Ένα παιδί κάθε φορά φώτιζε τη Γη σε διάφορα σημεία καθώς ένα άλλο έκανε την περιστροφή. Εντοπίζαμε το μέρος της Γης που είναι μέρα και ταυτόχρονα αυτό όπου είναι νύχτα.

336391192 748180303369925 3993974296563559877 n defaced

Τι γίνεται όμως τη μέρα και τι τη νύχτα Ακούσαμε ένα τραγούδι για τις εναλλαγές και τις δραστηριότητες που κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα και το πώς μοιάζει η φύση γύρω μας.

Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι όπου ταξινομήσαμε τις εικόνες στη μέρα και στη νύχτα αντίστοιχα και συζητήσαμε για τις συνήθειες μας.

335942867 634096308560128 582606569123990787 n

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.

1 14

Οπτικοποιήσαμε ατομικά την ημέρα και τη νύχτα μας μέσα από ζωγραφική σε μορφή φιλμ, αποτυπώνοντας το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα και το βράδυ μας.

335912031 242943474752188 5801238247628638115 n

Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την πορεία του Ήλιου και τις σκιές του στ’ αντικείμενα. Παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε δύο βίντεο με σκιές δέντρου για να κατανοήσουμε πώς η κίνηση κι η θέση του Ήλιου ανάλογα με την ώρα της ημέρας επηρεάζει τις αλλαγές της σκιάς, το μέγεθος της και την κατεύθυνση που δείχνει σε σχέση με τον Ήλιο.

Είδαμε τις σκιές σε αντικείμενα της τάξης ανάλογα με το σημείο που βρισκόταν σε σχέση με το παράθυρο και το πόσο ανεβασμένα ήταν τα στόρια. Παίξαμε με τις σκιές κάνοντας σχήματα με τα δάχτυλά μας και παρατηρώντας τη σκιά που δημιουργείται ανάλογα με το μέρος της τάξης που φωτιζόταν από τον Ήλιο την ώρα εκείνη (χρησιμοποιώντας και τον φακό όπου χρειαζόταν). Αύριο θα συνεχίσουμε με τις δράσεις μας.

335926066 3490081787878730 2422854984797602187 n defaced 335567454 3539534642927754 7477731940420841064 n

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, σε συνέχεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων… Δραστηριότητα πειραματισμών με τη σκιά. Παρατηρήσεις, δοκιμές και συζητήσεις με το θέμα «Ήλιος και σκιά».

335936275 161092543092714 252790296013042933 n defaced 1

Παρακολουθήσαμε  εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα « Η κίνηση της γης και οι εναλλαγές των εποχών».

Συζήτηση και παρατηρήσεις με τη βοήθεια της φουσκωτής γης.

336503178 586795380072904 1885410971595279485 n defaced

Χωριστήκαμε  με μουσικοκινητικό παιχνίδι σε 4 ομάδες- εποχές και καταγραφή των ονομάτων τους.

333627615 198577846113601 5552480745923836896 n defaced

Ζωγραφίσαμε την  κάθε εποχή  ανά ομάδα στο διαδραστικό πίνακα με το πρόγραμμα «Ζωγραφική 3d»,

335936275 1144420492916190 4336630655816276163 n

υπό τη μουσική υπόκρουση των τεσσάρων εποχών του Vivaldi.

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, μεταφέραμε τον “ήλιο” στην τάξη μας-ο προτζέκτοράς μας πήρε τη θέση του- και παίξαμε με τις σκιές μας στο διαδραστικό μας πίνακα. Μιλήσαμε ότι για να βλέπουμε τη σκιά μας πρέπει ο ήλιος να βρίσκεται πίσω μας και να φωτίζει την πλάτη μας. Πειραματιστήκαμε όλοι και κατανοήσαμε πόσο δύσκολο είναι να δούμε τη σκιά μας όταν αυτή βρίσκεται πίσω μας.

22

από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο "STE(A)M και η Γη γυρίζει..."| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Δημιουργία ψηφιακού βιβλίου για το μύθο του Φαέθωνα-Ο ήλιος, η μέρα και η νύχτα, βίντεο και online παιχνίδι- Ο ήλιος και οι σκιές, πειραματισμοί    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων