Εχθές τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνδέοντας τον Μύθο του Φαέθωνα-πατήστε εδώ– με το φως και τη θερμότητα του Ήλιου, τα οφέλη και τις συνέπειες του, παρακολουθήσαμε «Μια ιστορία για τον Ήλιο». Έτσι, συζητήσαμε για τις επικίνδυνες ηλιακές ακτίνες και τους τρόπους προστασίας.
Έπειτα, συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας αντιστοιχίζοντας τις εικόνες με τον ήλιο χαρούμενο και λυπημένο.
Το φύλλο εργασίας από το ΙΕΠ.
Ξεκινήσαμε με τη συνέχεια της διαδικασίας για να ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση του Μύθου του Φαέθωνα, έχοντας ολοκληρώσει με τις ζωγραφιές μας για την εικονογράφηση-πατήστε εδώ– Αρχικά, κάναμε σειραθέτηση για τη χρονική ακολουθία των σκηνών της ιστορίας με τις ζωγραφιές μας κι επιδιώξαμε να την αναδιηγηθούμε περιγράφοντας τις εικόνες.
Έπειτα, ήρθαμε σε επαφή με την ψηφιακή μορφή του βιβλίου, προσθέτοντας τις φωτογραφίες και το κείμενο και δημοσιεύσαμε το βιβλίο μας.
Η Γη όμως κινείται μόνο γύρω από τον Ήλιο; Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο προσομοίωσης της NASA με την κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της-πατήστε εδώ. Μιλήσαμε για την εναλλαγή ημέρας και νύχτας σ’ έναν αέναο κύκλο, εστιάζοντας στην έννοια του χρόνου.
Για να το κατανοήσουμε αυτό παρακολουθήσαμε και επεξεργαστήκαμε με ερωταπαντήσεις δύο εκπαιδευτικά βίντεο.
Για τη διαδοχή όμως της μέρας και της νύχτας, μάθαμε ότι η Γη περιστρέφεται αδιάκοπα γύρω από τον εαυτό της και ταυτόχρονα γύρω από τον σταθερό Ήλιο. Για την κατανόηση με πειραματισμό και βιωματικό τρόπο, κάναμε αναπαράσταση της περιστροφής αυτής, αφού μεταμορφωθήκαμε σε Ήλιο και Γη και προσπαθούσαμε να κρατήσουμε τη διπλή περιστροφή.. Στη δεύτερη φάση, προστέθηκε κι η Σελήνη (τρίτο παιδί), ο φυσικός δορυφόρος της Γης, που βρίσκεται σε τροχιά γύρω απ’αυτήν. Έτσι, τα τρία αυτά ουράνια σώματα σχημάτιζαν ένα ολοκληρωμένο σύστημα με την εναλλαγή μέρας/νύχτας μέσα στο 24ωρο. Κάναμε εξάσκηση πολλά παιδιά. Η γη βέβαια που γύριζε γύρω από τον εαυτό της σαν σβούρα, όπως είπαμε, ζαλιζόταν συνήθως λίγο!!
Για ένα δεύτερο πείραμα για την κατανόηση της εναλλαγή ημέρας/νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της, σβήσαμε το φως και στην σκοτεινή τάξη χρησιμοποιήσαμε ένα φακό (φωτεινή πηγή – το φως του ήλιου πάνω στη Γη) και την υδρόγειο σφαίρα. Ένα παιδί κάθε φορά φώτιζε τη Γη σε διάφορα σημεία καθώς ένα άλλο έκανε την περιστροφή. Εντοπίζαμε το μέρος της Γης που είναι μέρα και ταυτόχρονα αυτό όπου είναι νύχτα.
Τι γίνεται όμως τη μέρα και τι τη νύχτα Ακούσαμε ένα τραγούδι για τις εναλλαγές και τις δραστηριότητες που κάνουμε τη μέρα και τη νύχτα και το πώς μοιάζει η φύση γύρω μας.
Παίξαμε ένα ψηφιακό παιχνίδι όπου ταξινομήσαμε τις εικόνες στη μέρα και στη νύχτα αντίστοιχα και συζητήσαμε για τις συνήθειες μας.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Οπτικοποιήσαμε ατομικά την ημέρα και τη νύχτα μας μέσα από ζωγραφική σε μορφή φιλμ, αποτυπώνοντας το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα και το βράδυ μας.
Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την πορεία του Ήλιου και τις σκιές του στ’ αντικείμενα. Παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε δύο βίντεο με σκιές δέντρου για να κατανοήσουμε πώς η κίνηση κι η θέση του Ήλιου ανάλογα με την ώρα της ημέρας επηρεάζει τις αλλαγές της σκιάς, το μέγεθος της και την κατεύθυνση που δείχνει σε σχέση με τον Ήλιο.
Είδαμε τις σκιές σε αντικείμενα της τάξης ανάλογα με το σημείο που βρισκόταν σε σχέση με το παράθυρο και το πόσο ανεβασμένα ήταν τα στόρια. Παίξαμε με τις σκιές κάνοντας σχήματα με τα δάχτυλά μας και παρατηρώντας τη σκιά που δημιουργείται ανάλογα με το μέρος της τάξης που φωτιζόταν από τον Ήλιο την ώρα εκείνη (χρησιμοποιώντας και τον φακό όπου χρειαζόταν). Αύριο θα συνεχίσουμε με τις δράσεις μας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, σε συνέχεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων… Δραστηριότητα πειραματισμών με τη σκιά. Παρατηρήσεις, δοκιμές και συζητήσεις με το θέμα «Ήλιος και σκιά».
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με θέμα « Η κίνηση της γης και οι εναλλαγές των εποχών».
Συζήτηση και παρατηρήσεις με τη βοήθεια της φουσκωτής γης.
Χωριστήκαμε με μουσικοκινητικό παιχνίδι σε 4 ομάδες- εποχές και καταγραφή των ονομάτων τους.
Ζωγραφίσαμε την κάθε εποχή ανά ομάδα στο διαδραστικό πίνακα με το πρόγραμμα «Ζωγραφική 3d»,
υπό τη μουσική υπόκρουση των τεσσάρων εποχών του Vivaldi.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, μεταφέραμε τον “ήλιο” στην τάξη μας-ο προτζέκτοράς μας πήρε τη θέση του- και παίξαμε με τις σκιές μας στο διαδραστικό μας πίνακα. Μιλήσαμε ότι για να βλέπουμε τη σκιά μας πρέπει ο ήλιος να βρίσκεται πίσω μας και να φωτίζει την πλάτη μας. Πειραματιστήκαμε όλοι και κατανοήσαμε πόσο δύσκολο είναι να δούμε τη σκιά μας όταν αυτή βρίσκεται πίσω μας.
Πρόσφατα σχόλια