Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε με επανάληψη σχετικά με τη θεματική της Αποκριάς–πατήστε εδώ στην κατηγορία Απόκριες, για να δείτε όλες τις σχετικές μας δραστηριότητες. Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια γνώσεων και επισημαίναμε τις σχετικές πληροφορίες γύρω από τα θέματα που εμφανίζονταν με αφορμή κάθε απάντηση. Πατήστε πάνω στις εικόνες για να παίξετε.
Σε συνέχεια του σχήματος του ρόμβου που αναλύσαμε χθες με αφορμή το παραμύθι του Αρλεκίνου –πατήστε εδώ στην αρχή της ανάρτησης– επιδιώξαμε να προσεγγίσουμε και τ’ άλλα βασικά σχήματα, καθώς η γιορτή της Αποκριάς είναι γεμάτη μ’ αυτά όπου και να κοιτάξουμε! Αναζητήσαμε στην τάξη μας αντικείμενα αναγνωρίζοντας τα σχήματα «τρίγωνο», «τετράγωνο», «ορθογώνιο», «κύκλος», «ρόμβος» (είχαμε έρθει σε πρώτη επαφή σε προηγούμενο μήνα) και μιλώντας, όπως χθες, για τις πλευρές και τις γωνίες. Χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες σχημάτων για να παίξουμε ένα παιχνίδι. Έτσι, έχοντας σκόρπια τα ξύλινα σχήματα της τάξης μας, έπρεπε να ξεχωρίζουμε τα σχήματα της ομάδας μας και να τα ταξινομούμε με βάση το χρωματικό μοτίβο που είχε συμφωνηθεί. Η ομάδα που το κατάφερνε πρώτη επέλεγε το σχήμα της για τον επόμενο γύρο.
Παίξαμε το μαθηματικό παιχνίδι «Ο κλόουν έχασε τη μύτη του», όπου βοηθήσαμε τον κλόουν να βρει τη μύτη του, ανάλογα με το σχήμα που είχε αυτή κάθε φορά. Έτσι, έχοντας τον κλόουν χωρίς μύτη και τις κάρτες ανάποδα, καλούμασταν να τοποθετήσουμε το σχήμα που υποδείκνυε η κάρτα που μας τύχαινε, να πούμε το όνομα του σχήματος και να αναζητήσουμε την καρτέλα με την αντίστοιχη λέξη παρατηρώντας την κάρτα μας όπου αναγραφόταν. Στη δεύτερη φάση, έπρεπε να εντοπίσουμε το σχήμα που ακούγαμε αυτή τη φορά, αναγνωρίζοντας το ανάμεσα στα σκόρπια σχήματα κι αφού τοποθετήσουμε τη σωστή μύτη, να ολοκληρώσουμε τοποθετώντας την κάρτα της λέξης του σχήματος, χωρίς να βλέπουμε τώρα την κάρτα με τον κλόουν, την οποία τοποθετούσαμε στο τέλος.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να βρείτε το υλικό.
Επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο στον διαδραστικό πίνακα το οποίο συμπληρώσαμε μετά σε φύλλο εργασίας, ώστε να εξασκηθούμε στην αναγνώριση και στο σχεδιασμό των σχημάτων. Έτσι, σχεδιάζαμε κάτω από κάθε κλόουν το κατάλληλο σχήμα, ανάλογα με το καπέλο που παρατηρούσαμε ότι φοράει.
Το φύλλο εργασίας από bigiagiakids, από εδώ.
Προσεγγίσαμε το έργο του Ρώσου ζωγράφου Wassily Kandinsky, ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα, ανάμεσα στους πρωτοπόρους της αφηρημένης τέχνης. Παρακολουθήσαμε κάποια ολιγόλεπτα βίντεο που μας βοήθησαν να τον γνωρίσουμε καλύτερα και να παρατηρήσουμε τις λεπτομέρειες στα σχήματα, στα χρώματα και στην τεχνοτροπία του. Μάθαμε ότι ο ζωγράφος αυτός έπαιζε με τα χρώματα και τις φόρμες σαν να ήταν νότες και τα παρομοίαζε με τους ήχους. Εμείς θαυμάσαμε και εστιάσαμε στον γνωστό πίνακά του με τους ομόκεντρους κύκλους. Συζητήσαμε για τη χαρά που αποπνέει ο πολύχρωμος πίνακας και αποφασίσαμε να κάνουμε τα στοιχεία του μέρος της τάξης μας, γιατί ταιριάζει τόσο στην Αποκριά!
Αρχικά, κάναμε σειραθέτηση των πλαστικών πιάτων, ως κύκλων, της τάξης μας από το μικρότερο στο μεγαλύτερο. Στο τέλος, τους τοποθετήσαμε με τη σωστή σειρά τον έναν πάνω στον άλλον κι έτσι φτιάξαμε τους δικούς μας αληθινούς ομόκεντρους κύκλους. Έπειτα, εξασκηθήκαμε στο σχεδιασμό των κύκλων στον πίνακα και καταλήξαμε ότι, ενώ όλοι κάναμε πολύχρωμους κύκλους χρησιμοποιώντας παρόμοια τεχνική, καμιά απεικόνιση δε μοιάζει με την άλλη κι είναι όλες όμορφες και ξεχωριστές! Έτσι, στα βήματα του Kandinsky, διαπιστώσαμε κι εμείς αυτό που έλεγε ο ίδιος ότι «ο καλλιτέχνης πρέπει να δημιουργεί όχι μόνο ό,τι βλέπει αλλά κι ό,τι διαθέτει στην ψυχή του». Η τάξη μας μεταμορφώθηκε σε καλλιτεχνικό εργαστήρι και, ως γνήσιοι καλλιτέχνες, δημιουργήσαμε με νερομπογιές τους δικούς μας κύκλους, τους αφήσαμε να στεγνώσουν και θα τους συνθέσουμε αύριο για να φτιάξουμε τον μεγάλο χαρούμενο και πολύχρωμο κλόουν της τάξης μας!!
Απόκριες και ακόμα και οι αριθμοί μεταμφιέστηκαν !! Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, παρακολουθήσαμε με ενδιαφέρον εκπαιδευτικό βίντεο με τους αριθμούς να μεταμορφώνονται σε κάτι άλλο και παράλληλα προσπαθούσαμε να μαντέψουμε τη σειρά των αριθμών (από το 1 έως το 10) και σε τι μεταμφιέζονται.
Έπειτα σταθήκαμε στον αριθμό «6» και τον μεταμορφώσαμε σε κλόουν. Συνεχίσαμε στολίζοντας ένα χάρτινο καπέλο κλόουν με 6 βούλες από καπάκια αναψυκτικών. Έπειτα ο καθένας με τον δικό του τρόπο, χωρίσαμε το «6». Έχοντας 6 βούλες από καπάκια τις μοιράσαμε σε δυο χάρτινα καπέλα κλόουν. Έτσι προέκυψαν πολλοί συνδυασμοί ( 1+5,3+3 κτλ).
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας αναγνώρισης και εξάσκησης για τον αριθμό «6».
Το φύλλα εργασίας από εδώ.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Με αποκριάτικο χορό, χωριστήκαμε σε τυχαία ζευγαράκια για να παίξουμε παιχνίδι μονομαχίας-παιχνίδι κλόουν. Ο κάθε παίχτης διαλέγει μια καρτέλα στη ζωγραφιά της οποίας λείπουν κάποιοι τυχαίοι αριθμοί . Οι παίχτες πρέπει να αναγνωρίσουν ποιοι αριθμοί λείπουν από την αριθμογραμμή και να τους συμπληρώσουν ( υπήρχαν διαθέσιμοι αριθμοί σε μπολ) . Οποίος τελείωνε πρώτος ήταν και ο νικητής.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το αρχείο-παιχνίδι κλόουν, δημιουργία της κας Ελένης.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο με τον Μπίλη και την Μπλου.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2,γνωρίσαμε τις περιπέτειες δύο κλόουν. Ο ένας έχασε τη μύτη του και ο άλλος το καπέλο του.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να τις δείτε.
Παίξαμε στον διαδραστικό μας πίνακα το παιχνίδι ,Ψάχνω κόκκινες μύτες. Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Τα παιδιά και των δύο ολοήμερων τμημάτων κατασκευάσαμε κλόουν με πλαστική σακούλα που πήραμε μαζί μας φεύγοντας.
Τα πατρόν της κατασκευής. Τα χέρια και τα παπούτσια βγαίνουν, κόβοντάς τα, διπλά αφού διπλώσουμε στη μέση το χαρτόνι, όπως το βλέπετε στη φωτογραφία.
Πρόσφατα σχόλια