Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε παρακολουθώντας και σχολιάζοντας ένα ενημερωτικό βίντεο του ΙΟΑΣ με playmobil, κάτι οικείο κι ευχάριστο στα παιδιά, σχετικά με τους κανόνες κυκλοφορίας των πεζών στο δρόμο, ώστε να είμαστε ασφαλείς.
Στη συνέχεια, είδαμε και αναλύσαμε δύο πολύ σύντομα βίντεο οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας
με πρωταγωνιστές ζωάκια, τη ζέβρα και το άλογο.
Παρακολουθήσαμε ένα ακόμα βίντεο σχετικό με τα ατυχήματα, όπου εντοπίσαμε τις λάθος συμπεριφορές και τους κινδύνους που οδηγούν σ’αυτά και συμφωνήσαμε για τα μέτρα πρόληψης και για το τί θα έπρεπε να είχε γίνει για την αποφυγή τους.
Στον διαδραστικό πίνακα, παρατηρήσαμε μια εικόνα και επιδιώξαμε να εντοπίσουμε και να εξηγήσουμε με βάση τους κανόνες του ΚΟΚ που γνωρίζουμε, τους λόγους που κάποιοι άνθρωποι της εικόνας κινδυνεύουν να πάθουν ατύχημα, απαριθμώντας τους. Αναρωτηθήκαμε και καταλήξαμε στο τι θα έπρεπε να είχε γίνει ώστε να αποφευχθεί το ατύχημα σε κάθε περίπτωση. Επεξεργαστήκαμε μία ακόμα εικόνα, όπου εντοπίσαμε τα παιδιά που μπορούν να διασχίσουν με ασφάλεια το δρόμο, συζητώντας στην ολομέλεια τη σωστή και τη λάθος οδική συμπεριφορά.
Κυκλώσαμε στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας τα γράμματα των παιδιών με τη σωστή συμπεριφορά, το χρωματίσαμε και γράψαμε πάνω τα κατάλληλα γράμματα, επαναλαμβάνοντας τους κανόνες. Τα φύλλα εργασίας από εδώ.
Τραγουδήσαμε ένα τραγούδι σχετικά με την οδική κυκλοφορία και ασφάλεια. Μας άρεσε τόσο που το ξανατραγουδήσαμε και προσπαθήσαμε να το μάθουμε. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να το ακούσετε.
Παίξαμε ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας και ετοιμότητας, όπου επεξεργαστήκαμε στον κύκλο κάποιες κάρτες φωνολογικής ενημερότητας για την κυκλοφοριακή αγωγή. Αφού διαβάσαμε όλοι μαζί τις κάρτες – πίνακες αναφοράς, ο καθένας μας καλούνταν να σκεφτεί γρήγορα και να πάρει τις κάρτες της επιλογής του με στόχο να δημιουργήσει μια ιστορία και να την αφηγηθεί, εξηγώντας τις σωστές ή λάθος συμπεριφορές των πρωταγωνιστών της ιστορίας του και τις συνέπειές τους.
Έτσι, εξασκήσαμε τον προφορικό μας λόγο και παρατηρήσαμε χαρούμενοι ότι χρησιμοποιώντας αρκετές φορές και κάποιες παρόμοιες κάρτες, δημιουργήσαμε τόσες διαφορετικές ιστορίες, τοποθετώντας τις κάρτες σε διαφορετικές θέσεις κι εφαρμόζοντας ο καθένας μας μια συγκεκριμένη χρονική ακολουθία. Οι κάρτες από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, μετά τις επαναληπτικές μας ερωτήσεις και τα πρωινά μας τραγούδια, χωριστήκαμε σε δυο ομάδες για να παίξουμε το καινούριο επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα τους βασικούς κανόνες κυκλοφορίας οχημάτων. Αρχικά επιμεληθήκαμε ομαδικά την αισθητική του ταμπλό ζωγραφίζοντας μια πόλη. Το παιχνίδι αποτελούνταν από το ταμπλό, ένα ζάρι για τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη, ένα ζάρι με σήματα κυκλοφορίας, 2 τάπες με το απαγορευτικό σήμα και 2 αυτοκινητάκια για πιόνια . Κερδίζει όποιος τερματίσει πρώτος. Παίξαμε 2 γύρους ώστε να συμμετέχουν όλα τα παιδιά πολλές φορές.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο του ΙΟΑΣ στο οποίο τα playmobil μας εξηγούν αναλυτικά τους τρόπους ασφαλούς κυκλοφορίας των πεζών- κοιτάξτε παραπάνω. Επεξεργαστήκαμε με συζήτηση το περιεχόμενό του. Έπειτα η δασκάλα αναπαρέστησε τον πεζό που περνάει το δρόμο και τα παιδιά καλούνταν να εντοπίσουν τα λάθη της. Εστιάσαμε στην αίσθηση της ακοής που σε συνδυασμό με την όραση μας βοηθούν να μετακινηθούμε με ασφάλεια και να εντοπίσουμε πιθανούς κινδύνους. Τέλος , κάναμε εξάσκηση στην αίσθηση της ακοής μας παίζοντας ένα αισθητηριακό παιχνίδι. Με κλειστά τα μάτια (βλέπαμε μόνο λίγο από κάτω) κινούμαστε στο χώρο όση ώρα επικρατεί ησυχία. Όταν ακουστεί ο ήχος του κινούμενου αυτοκινήτου, σταματάμε αμέσως μέχρι να σταματήσει ο ήχος του αυτοκινήτου, όποτε και συνεχίζουμε την πορεία μας. Το παιχνίδι τελείωσε όταν παίξαμε όλοι οι μαθητές.
Για την προετοιμασία του αυριανού μαθήματος δόθηκε στα παιδιά το φυλλάδιο της 2ης αποστολής τους ως εξερευνητές των δρόμων. Το φυλλάδιο πρέπει να το επιστρέψουμε στο σχολείο αύριο.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή
Πρόσφατα σχόλια