Στην ανάρτηση για τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, παρουσιάζονται και οι χθεσινές και οι σημερινές δραστηριότητές μας. Εχθές, ξεκινήσαμε ακούγοντας το τραγούδι «Στο δρόμο όταν περπατώ», σχετικό με την εκμάθηση των κανόνων κυκλοφορίας.
Επαναλαμβάναμε τα λόγια και εξηγούσαμε το νόημα των εικόνων, κάνοντας έτσι επανάληψη σ’ αυτά που είχαμε μάθει την προηγούμενη ημέρα για τους φωτεινούς σηματοδότες- πατήστε εδώ.
Έχοντας σκόρπιες μεγάλες πλαστικές πινακίδες του ΚΟΚ και αντίστοιχες κάρτες σημάτων, παίξαμε ένα παιχνίδι ταχύτητας όπου ταυτίζαμε κάθε φορά τα όμοια, τοποθετώντας την κατάλληλη κάρτα πάνω στην κάθε πινακίδα. Ανταλλάζαμε απόψεις σχετικά με την ερμηνεία τους και επιβεβαιώναμε τη σωστή απάντηση.
Αναλύσαμε κι άλλα σήματα στον διαδραστικό πίνακα, εξηγώντας το μήνυμα που μας υποδεικνύουν. Εμπεδώσαμε ότι όπου υπάρχει κόκκινο τρίγωνο συμβολίζει τον κίνδυνο και την προσοχή και τα ξεχωρίσαμε με βάση το σχήμα και το χρώμα απ’αυτά που μας παρέχουν πληροφορίες, μας απαγορεύουν κάτι ή μας το επιβάλλουν.
Οι παραπάνω εικόνες προέρχονται από την παρουσίαση Sway που θα βρείτε πατώντας στην εικόνα.
Παίξαμε τρία ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με τα σήματα κυκλοφορίας, τους φωτεινούς σηματοδότες και τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας για τους οδηγούς, τους επιβάτες και τους πεζούς.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Σ’ ένα φύλλο εργασίας, αναγνωρίσαμε και κόψαμε σήματα αναγγελίας κινδύνου, τα χρωματίσαμε και τα κολλήσαμε σ’ ένα δεύτερο φύλλο με εικόνες, συσχετίζοντάς τες με τα κατάλληλα σήματα κυκλοφορίας.
Τα φύλλα εργασίας από την παραπάνω παρουσίαση Sway.
Πήραμε και εμείς , όπως και οι φίλοι του πρωινού τμήματος 2,φύλλο εργασίας σχετικό με τα σήματα κυκλοφορίας για να το συμπληρώσουμε σε συνεργασία με τους γονείς μας στο σπίτι και να το επιστρέψουμε στο σχολείο–πατήστε εδώ στη μέση περίπου της ανάρτησης για να δείτε το φύλλο.
Σήμερα, ξεκινήσαμε παρακολουθώντας ένα ξένο βίντεο σχετικό με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και τις κατηγορίες των σημάτων, κάνοντας έτσι επανάληψη και σ’ αυτά που έχουμε μάθει μέχρι τώρα.
Έτσι εξηγούσαμε εμείς τα λόγια με βάση τις εικόνες και τις γνώσεις μας.
Σ’ ένα δεύτερο βίντεο, ο φίλος μας ο κολωνίτσας,
μας εξήγησε με απλό και κατανοητό τρόπο τη σωστή και τη λάθος οδική συμπεριφορά με βάση τον ΚΟΚ, ως πεζοί, επιβάτες και οδηγοί.
Επιδιώκοντας να εστιάσουμε στις υποχρεώσεις και στα δικαιώματά μας ως πεζοί και στα διαδοχικά βήματα που πρέπει να ακολουθούμε για να διασχίσουμε το δρόμο με ασφάλεια, παρακολουθήσαμε τα πρώτα λεπτά του παρακάτω βίντεο.
Στη συνέχεια, αναλύσαμε τους κανόνες κυκλοφορίας των πεζών είτε όταν υπάρχει φανάρι είτε όχι, μέσα από κάποιες παρουσιάσεις στον διαδραστικό πίνακα. Χρησιμοποιήθηκε υλικό από εδώ και εδώ.
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες όπου έχοντας επεξεργαστεί στον πίνακα τη χρονική ακολουθία για να διασχίσουμε τη διάβαση,
προσπαθήσαμε να βάλουμε τις κάρτες στη σωστή σειρά, με τη μεγαλύτερη ταχύτητα η κάθε ομάδα. Οι κάρτες από εδώ.
Αυτή τη φορά, χωριστήκαμε στις δύο ομάδες οχήματα – πεζοί κι ένα παιδί ανέλαβε το ρόλο των φαναριών, ανάβοντας κάθε φορά τον φακό στο αντίστοιχο σημείο του αυτοσχέδιου κουτιού – φαναριού. Τα μεν οχήματα, καλούνταν να παρατηρούν το χρώμα του φωτεινού σηματοδότη που άναβε και να σταματήσουν ή να κυκλοφορήσουν. Οι δε πεζοί, όταν άναβε το δικό τους φανάρι έπρεπε να το αναγνωρίσουν και να διασχίσουν με το σωστό τρόπο τη διάβαση, ακολουθώντας διαδοχικά τα βήματα που είχαμε μάθει νωρίτερα (σταματώ πάνω στο πεζοδρόμιο, ακούω προσεκτικά, κοιτάω αριστερά – δεξιά – αριστερά, διασχίζω τη διάβαση σε ευθεία γραμμή).
Το δρόμο διπλής κυκλοφορίας και τις λευκές παράλληλες γραμμές για τη διάβαση, τα είχαμε σχεδιάσει νωρίτερα όλοι μαζί, με τη χρήση χαρτοταινίας.
Συμπληρώσαμε δύο φύλλα εργασίας, χρωματίζοντας ποιο φανάρι είναι αναμμένο όταν περιμένει κάποιος ακίνητος στη διάβαση (πρώτο φύλλο)
και όταν ένας πεζός διασχίζει τη διάβαση (δεύτερο φύλλο)
Τα φύλλο εργασίας από εδώ:
Ξεκινήσαμε την κατασκευή των δικών μας φωτεινών σηματοδοτών, όπως οι φίλοι του πρωινού τμήματος 2 ολοκλήρωσαν εχθές-πατήστε εδώ, στη μέση της ανάρτησης,να δείτε ολοκληρωμένη την κατασκευή-χρωματίζοντας ρολά υγείας με πινέλα και μαύρη τέμπερα. Επίσης, κόψαμε κυκλάκια από χαρτί γλασέ σε τρία χρώματα ο καθένας (κόκκινο, πορτοκαλί, πράσινο). Αφήσαμε τα ρολά να στεγνώσουν, ώστε η κατασκευή μας να ολοκληρωθεί την επόμενη ημέρα.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, βροχερή Παρασκευή σήμερα, ξεκινήσαμε τη μέρα μας τραγουδώντας και χορεύοντας το τραγούδι της Κίτρινης Μπουλντόζας.
Έπειτα, απαντήσαμε σ’ ερωτήσεις τύπου quiz show σχετικά με την ιστορία του κυρίου ΚΟΚ που πολύ μας άρεσε.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε το παιχνίδι, δημιουργία της κας Ελένης.
Μετά την επανάληψή μας χρωματίσαμε την εικόνα του κυρίου ΚΟΚ και γράψαμε το όνομά του.
Η εικόνα με τον κύριο ΚΟΚ.
Έπειτα παίξαμε «μουσικά φανάρια» χορεύοντας με το πράσινο, μειώνοντας ρυθμό με το πορτοκαλί και σταματώντας με το κόκκινο. Όποιος κουνιέται βγαίνει από το παιχνίδι να ξεκουραστεί.
Παρακολουθήσαμε παιδική ταινία μικρού μήκους με θέμα την επικράτηση των αυτοκινήτων ως μέσου μεταφοράς και συζητήσαμε σχετικά με το περιεχόμενο και τα μηνύματά της.
Για να μη γίνει η πόλη μας σαν τη γκρίζα πόλη της ταινίας, δεσμευτήκαμε τη Δευτέρα να επιχειρήσουμε να έρθουμε στο σχολείο πεζοί.
Τέλος, κατασκευάσαμε με ζωγραφική και κολάζ τη «Λαχταριστή Ασφαλούπολη των Χρωμάτων» όπως την ονομάσαμε. Πρόκειται για μια ιδανική πόλη όπου όλοι νιώθουν ασφαλείς και μετακινούνται τηρώντας τους κανόνες του ΚΟΚ ενώ επικρατεί μια καλή ισορροπία μεταξύ οδοστρώματος και υπαίθριων χωρών.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, παρακολουθήσαμε βίντεο εμπέδωσης στα πιο δημοφιλή σήματα κυκλοφορίας. Πριν δηλωθεί από την αφηγήτρια το μήνυμα του εκάστοτε σήματος, το είχαμε αναφέρει πρώτοι.
Παίξαμε online παιχνίδια με τα σήματα κυκλοφορίας, ταυτίζοντας το σήμα με το μήνυμά του και ενώνοντας τα κομμένα τους κομμάτια.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Μάλιστα τα φύλλα του ψηφιακού παιχνιδιού, τα συμπληρώσαμε σε ατομικό φύλλο εργασίας ενώνοντας τα κομμάτια των σημάτων για να ολοκληρωθούν.
Τα φύλλα εργασίας:
Επίσης συμπληρώσαμε φύλλο ταξινόμησης των σημάτων σε απαγορευτικά, υποχρεωτικά, προειδοποιητικά και πληροφοριακά.
Τα φύλλα εργασίας από εδώ.
Τελειώνοντας τις δραστηριότητές μας, δημιουργήσαμε το δικό μας αυτοκίνητο, τις λωρίδες κυκλοφορίες και παίξαμε παιχνίδι “Ποιο αυτοκίνητο θα φτάσει πρώτο στον φωτεινό σηματοδότη”. Μετακινούσαμε τ’ αυτοκίνητά μας φυσώντας τα με καλαμάκι καφέ.
Η φαντασία μας, έφερε καινούριες προκλήσεις. Θελήσαμε να βάλουμε τούνελ. Όμως κάποιο αυτοκίνητο δεν χωρούσε στο τούνελ του οικοδομικού μας υλικού οπότε έπρεπε να δημιουργήσουμε καινούριο. Βάλαμε φανάρια στο δρόμο και επιλέγαμε εάν άναβε πράσινο χρώμα, το αυτοκίνητο κινούνταν κανονικά, εάν όμως άναβε κόκκινο, έπρεπε να κάνουμε παύσει στην μετακίνηση του οχήματός μας μέχρι να αποφασιστεί πότε θ’ ανάψει ξανά το πράσινο. Βάλαμε εμπόδια και το προειδοποιητικό σήμα ότι γίνονται έργα στο δρόμο, ώστε τ’ αυτοκίνητά μας να κινούνται σιγά. Βάλαμε όριο ταχύτητας. Στο τέλος χρησιμοποιήσαμε και ξύλινα αυτοκινητάκια από το υλικό της τάξης μας. Σ’ αυτά χρειαζόταν να φυσήξουμε περισσότερο για να μετακινηθούν.
Πρόσφατα σχόλια