Βιβλίο: Καλώς τον κύριο ΚΟΚ- Γνωριμία με τα σήματα κυκλοφορίας και τους φωτεινούς σηματοδότες- Online παιχνίδια σωστής και λάθους οδικής συμπεριφοράς

Ιαν 202318

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» και εξηγήσαμε με βάση την ιστορία μας την αναγκαιότητα της γνώσης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πεζούς- πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις μέχρι τώρα σχετικές δραστηριότητες του εργαστηρίου.

Συζητούσαμε παράλληλα με την αφήγηση σχετικά με τη χρησιμότητα και την ερμηνεία των σημάτων κυκλοφορίας, με βάση το σχήμα και το χρώμα τους. Επίσης, εξηγήσαμε τον ρόλο των παράλληλων λευκών γραμμών της διάβασης των πεζών και τη σημασία της σωστής οδικής συμπεριφοράς για την ασφάλεια όλων.

325938063 1631283287313409 1734821219735416030 n 325637043 625249506270470 294729887425450440 n 323948030 868448834432099 2436831094197251172 n 325524287 698554541900081 4917196585995807359 n

Ήρθαμε σε μεγαλύτερη επαφή με τα σήματα κυκλοφορίας, αναζητώντας ανάμεσα σε σκόρπιες παιχνιδοκάρτες τριών χρωμάτων – κατηγοριών (κίτρινο, κόκκινο, μπλε), προσπαθώντας να μαντέψουμε με βάση το σχήμα και το χρώμα, τον συμβολισμό τους κι επιβεβαιώνοντας την ερμηνεία γυρνώντας ανάποδα την εκάστοτε κάρτα. Ταυτίσαμε τα σήματα αυτά με κάποια από το βιβλίο, για να τα εμπεδώσουμε καλύτερα και να τα ομαδοποιήσουμε στις τρεις κατηγορίες, ανάλογα με το νόημά τους.

319546696 1657185464783427 2278403042814936734 n 326085894 570316064639022 2335551380410737640 n 326015008 846877053206767 4685678937508906994 n 324373516 734274921370126 8357198399036528084 n

Με αφορμή το σημερινό βιβλίο, αλλά έχοντας ανοιχτό και το χθεσινό με τη μάγισσα Κατόνη, αναλύσαμε τις δύο κατηγορίες με τους φωτεινούς σηματοδότες, αυτούς για τα οχήματα και εκείνους για τους πεζούς, κατονομάζοντας και τα γνωστά ανθρωπάκια, τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη. Αφού τοποθετήσαμε στη σωστή θέση τα φανάρια – κυκλάκια,

326166686 566419438724159 8571636571138941330 n 324475252 730373521822088 1120815393400583147 n

παίξαμε ένα παιχνίδι αναπαράστασης για να το κατανοήσουμε βιωματικά. Αρχικά, καλούμασταν ως οχήματα να σταματήσουμε (κόκκινο), να μειώσουμε ταχύτητα (πορτοκαλί) ή να προχωρήσουμε (πράσινο), ανάλογα με το φανάρι που «άναβε» το παιδί που το κρατούσε. Έπειτα, ως πεζοί περιμέναμε στη διάβαση ή περνούσαμε απέναντι τον δρόμο, αναγνωρίζοντας αν άναβε ο Σταμάτης ή ο Γρηγόρης.

326115319 582243763736299 7764776779262170928 n defaced 326019293 719948786509629 205919872966427507 n defaced 324218948 1636729026783565 9118503469650068208 n 1 defaced 324517592 1122816595083603 8884798367976224563 n 1 defaced

Μεταμορφωθήκαμε ταυτόχρονα σε οχήματα (πρώτη ομάδα) και σε πεζούς (δεύτερη ομάδα). Έτσι, κοιτούσαμε προσεκτικά οι μεν το φανάρι των οχημάτων και οι δε των πεζών. Τα δύο παιδιά που ήταν οι φωτεινοί σηματοδότες καλούνταν να συγχρονιστούν και να «ανάψουν» ανάλογα, με το κατάλληλο κάθε φορά χρώμα.

324367947 688605966092593 6462770439972397569 n defaced 324464710 1281669632409365 5967165546288796654 n defaced

Συμπληρωματικά, παρακολουθήσαμε ένα σύντομο εκπαιδευτικό βίντεο με τους φωτεινούς σηματοδότες,

324381324 541478401376875 5905742121083936214 n 323799695 1122523621768989 6266971761330820239 n

επιβεβαιώνοντας στην ολομέλεια τις γνώσεις μας.

Παρατηρήσαμε στον πίνακα εικόνες σωστής και λάθος οδικής συμπεριφοράς είτε ως επιβάτες είτε ως πεζοί και αιτιολογούσαμε την απάντησή μας, με βάση την επικινδυνότητα των περιστατικών για την ασφάλειά μας και τα μέτρα προστασίας που πρέπει να παίρνουμε, οδηγοί, επιβάτες και πεζοί.

326052018 859088095384565 8225788869456087054 n 323546201 524685629644400 5671884695160073841 n

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και τις ταξινομήσαμε σε δύο κατηγορίες, «πρέπει» και «δεν πρέπει». Οι κάρτες από εδώ.

325565828 1216281942307000 6068186753176119066 n 324665851 567427898571845 2430100954432767600 n 323982293 903670230646691 7278409288571585531 n

Τέλος, συμπληρώσαμε ατομικά ένα φύλλο εργασίας, χρωματίζοντας με το σωστό τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες των οχημάτων και των πεζών αντίστοιχα. Ενώσαμε τις τελίτσες για να δημιουργήσουμε τις αντίστοιχες λέξεις και αντιστοιχήσαμε τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη στα σωστά φανάρια.

326164010 500361905500683 8410307211489642217 n 323751731 641873794610550 7193843318774169098 n 321290057 463355459174124 6681681082527870883 n 325703545 740777660746241 581707595128745556 n

Το φύλλο εργασίας από εδώ.

326077955 591507006149573 1450183346226525963 n

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2,ξεκινήσαμε με επανάληψη σε όσα κάναμε εχθές-πατήστε εδώ στη μέση της ανάρτησης– και βάψαμε το χάρτινο φανάρι της τάξης μας για να το χρησιμοποιούμε στα ελεύθερα και οργανωμένα παιχνίδια μας.

325922759 555664793262476 4268631948410151448 n 325922759 555664793262476 4268631948410151448 n defaced

Έπειτα , χρησιμοποιώντας τα αυτοκινητάκια της τάξης, φωτίζαμε με φακό το φανάρι μας και τα κινούσαμε σύμφωνα με τις οδηγίες του.

325670706 1541873396290729 6310020665491341247 n 326039638 725924292388186 4703889234556230194 n 325577260 1607420759683392 7111858525043291193 n defaced 323736460 834503284277456 8518063659536917707 n defaced

Συμπληρώσαμε 2 φύλλα εργασίας για εμπέδωση όσων μάθαμε σχετικά με τους φωτεινούς σηματοδότες.

321717129 3358205541069988 7881702813154663677 n 323365676 1628656967570869 4711236507435415956 n 324517592 578448003714080 6413858296834277361 n

Τα φύλλα εργασίας: Το πρώτο  είναι από το υλικό της βιβλιοθήκη του ΙΕΠ,https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=19169&fbclid=IwAR2wMueKDHWHzMCO9FY-XFuVU9OOMHpMH42ixWNJBQUqRIdq6Nyb6S-VJow εκπαιδευτικό υλικό, Νηπιαγωγείο του δρόμου το ασφαλές pdf.και το δεύτερο εδώ.

323740489 3065789723719769 7119340516610517510 n 318324607 709450467422114 2404896305342391609 n

Στη συνέχεια κάναμε μια πρώτη προσέγγιση στα σήματα κυκλοφορίας και στις βασικές τους κατηγορίες ανάλογα με το μήνυμά τους (προειδοποιητικές, απαγορευτικές και όσες δηλώνουν προσοχή). Παρατηρήσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά τους και προσπαθήσαμε να ομαδοποιήσουμε τις κάρτες των σημάτων. Ταυτόχρονα προσπαθούσαμε να μαντέψουμε τον κανόνα- μήνυμα που μας υποδεικνύουν. Τέλος , ξεκινήσαμε την ανάγνωση του βιβλίου « Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» την οποία θα συνεχίσουμε αύριο.

319744581 878274776629667 918940002390285152 n 323365676 1858813137810053 7672129628674853811 n 325164476 2505579022924446 1530613464160314077 n

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας για το εργαστήριο δεξιοτήτων-πατήστε εδώ και εδώ στο τέλος των αναρτήσεων- παίξαμε online παιχνίδια εμπέδωσης των όσων έχουμε μάθει μέχρι τώρα για τα μέσα μεταφοράς, τη σωστή οδική συμπεριφορά και τους φωτεινούς σηματοδότες για οδηγούς και πεζούς.

20230118 132956 20230118 133047 20230118 134444 20230118 134606 20230118 134755 20230118 135153 20230118 135517

Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε. Σε κάποια θα σας ζητηθεί από την εφαρμογή να βάλετε κάποιο όνομα για να παίξετε. Βάζετε οποιοδήποτε τυχαίο π.χ ααα, 333 κλπ.

18  1 11  17

Ξεχωρίσαμε πού πρέπει να κινούνται τα οχήματα- στον αυτοκινητόδρομο, οι πεζοί- στον πεζόδρομο και τα ποδήλατα στον ποδηλατόδρομο. Αναφέραμε στην ολομέλεια προσωπικές μας εμπειρίες.

Τέλος συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τους σηματοδότες για τα οχήματα και τους πεζούς ακολουθώντας τις οδηγίες που μας δίνονταν και απεικονίσαμε τις συνθήκες.

20230118 151205 20230118 154355 20230118 153249 20230118 162327 20230118 154634 20230118 162315 20230118 162444

Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Βάνας.

1 12

 

 

 

από κάτω από: Εργαστήρια δεξιοτήτων 2022-2023: 1ος θεματικός κύκλος-«Ζω καλύτερα -Ευ ζην» με τίτλο: "Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ", Το παιχνίδι| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βιβλίο: Καλώς τον κύριο ΚΟΚ- Γνωριμία με τα σήματα κυκλοφορίας και τους φωτεινούς σηματοδότες- Online παιχνίδια σωστής και λάθους οδικής συμπεριφοράς    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων