Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε διαβάζοντας το βιβλίο «Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» και εξηγήσαμε με βάση την ιστορία μας την αναγκαιότητα της γνώσης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πεζούς- πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις μέχρι τώρα σχετικές δραστηριότητες του εργαστηρίου.
Συζητούσαμε παράλληλα με την αφήγηση σχετικά με τη χρησιμότητα και την ερμηνεία των σημάτων κυκλοφορίας, με βάση το σχήμα και το χρώμα τους. Επίσης, εξηγήσαμε τον ρόλο των παράλληλων λευκών γραμμών της διάβασης των πεζών και τη σημασία της σωστής οδικής συμπεριφοράς για την ασφάλεια όλων.
Ήρθαμε σε μεγαλύτερη επαφή με τα σήματα κυκλοφορίας, αναζητώντας ανάμεσα σε σκόρπιες παιχνιδοκάρτες τριών χρωμάτων – κατηγοριών (κίτρινο, κόκκινο, μπλε), προσπαθώντας να μαντέψουμε με βάση το σχήμα και το χρώμα, τον συμβολισμό τους κι επιβεβαιώνοντας την ερμηνεία γυρνώντας ανάποδα την εκάστοτε κάρτα. Ταυτίσαμε τα σήματα αυτά με κάποια από το βιβλίο, για να τα εμπεδώσουμε καλύτερα και να τα ομαδοποιήσουμε στις τρεις κατηγορίες, ανάλογα με το νόημά τους.
Με αφορμή το σημερινό βιβλίο, αλλά έχοντας ανοιχτό και το χθεσινό με τη μάγισσα Κατόνη, αναλύσαμε τις δύο κατηγορίες με τους φωτεινούς σηματοδότες, αυτούς για τα οχήματα και εκείνους για τους πεζούς, κατονομάζοντας και τα γνωστά ανθρωπάκια, τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη. Αφού τοποθετήσαμε στη σωστή θέση τα φανάρια – κυκλάκια,
παίξαμε ένα παιχνίδι αναπαράστασης για να το κατανοήσουμε βιωματικά. Αρχικά, καλούμασταν ως οχήματα να σταματήσουμε (κόκκινο), να μειώσουμε ταχύτητα (πορτοκαλί) ή να προχωρήσουμε (πράσινο), ανάλογα με το φανάρι που «άναβε» το παιδί που το κρατούσε. Έπειτα, ως πεζοί περιμέναμε στη διάβαση ή περνούσαμε απέναντι τον δρόμο, αναγνωρίζοντας αν άναβε ο Σταμάτης ή ο Γρηγόρης.
Μεταμορφωθήκαμε ταυτόχρονα σε οχήματα (πρώτη ομάδα) και σε πεζούς (δεύτερη ομάδα). Έτσι, κοιτούσαμε προσεκτικά οι μεν το φανάρι των οχημάτων και οι δε των πεζών. Τα δύο παιδιά που ήταν οι φωτεινοί σηματοδότες καλούνταν να συγχρονιστούν και να «ανάψουν» ανάλογα, με το κατάλληλο κάθε φορά χρώμα.
Συμπληρωματικά, παρακολουθήσαμε ένα σύντομο εκπαιδευτικό βίντεο με τους φωτεινούς σηματοδότες,
επιβεβαιώνοντας στην ολομέλεια τις γνώσεις μας.
Παρατηρήσαμε στον πίνακα εικόνες σωστής και λάθος οδικής συμπεριφοράς είτε ως επιβάτες είτε ως πεζοί και αιτιολογούσαμε την απάντησή μας, με βάση την επικινδυνότητα των περιστατικών για την ασφάλειά μας και τα μέτρα προστασίας που πρέπει να παίρνουμε, οδηγοί, επιβάτες και πεζοί.
Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και τις ταξινομήσαμε σε δύο κατηγορίες, «πρέπει» και «δεν πρέπει». Οι κάρτες από εδώ.
Τέλος, συμπληρώσαμε ατομικά ένα φύλλο εργασίας, χρωματίζοντας με το σωστό τρόπο τους φωτεινούς σηματοδότες των οχημάτων και των πεζών αντίστοιχα. Ενώσαμε τις τελίτσες για να δημιουργήσουμε τις αντίστοιχες λέξεις και αντιστοιχήσαμε τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη στα σωστά φανάρια.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2,ξεκινήσαμε με επανάληψη σε όσα κάναμε εχθές-πατήστε εδώ στη μέση της ανάρτησης– και βάψαμε το χάρτινο φανάρι της τάξης μας για να το χρησιμοποιούμε στα ελεύθερα και οργανωμένα παιχνίδια μας.
Έπειτα , χρησιμοποιώντας τα αυτοκινητάκια της τάξης, φωτίζαμε με φακό το φανάρι μας και τα κινούσαμε σύμφωνα με τις οδηγίες του.
Συμπληρώσαμε 2 φύλλα εργασίας για εμπέδωση όσων μάθαμε σχετικά με τους φωτεινούς σηματοδότες.
Τα φύλλα εργασίας: Το πρώτο είναι από το υλικό της βιβλιοθήκη του ΙΕΠ,https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=19169&fbclid=IwAR2wMueKDHWHzMCO9FY-XFuVU9OOMHpMH42ixWNJBQUqRIdq6Nyb6S-VJow εκπαιδευτικό υλικό, Νηπιαγωγείο του δρόμου το ασφαλές pdf.και το δεύτερο εδώ.
Στη συνέχεια κάναμε μια πρώτη προσέγγιση στα σήματα κυκλοφορίας και στις βασικές τους κατηγορίες ανάλογα με το μήνυμά τους (προειδοποιητικές, απαγορευτικές και όσες δηλώνουν προσοχή). Παρατηρήσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά τους και προσπαθήσαμε να ομαδοποιήσουμε τις κάρτες των σημάτων. Ταυτόχρονα προσπαθούσαμε να μαντέψουμε τον κανόνα- μήνυμα που μας υποδεικνύουν. Τέλος , ξεκινήσαμε την ανάγνωση του βιβλίου « Καλώς τον κύριο ΚΟΚ» την οποία θα συνεχίσουμε αύριο.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συνεχίζοντας τις δραστηριότητές μας για το εργαστήριο δεξιοτήτων-πατήστε εδώ και εδώ στο τέλος των αναρτήσεων- παίξαμε online παιχνίδια εμπέδωσης των όσων έχουμε μάθει μέχρι τώρα για τα μέσα μεταφοράς, τη σωστή οδική συμπεριφορά και τους φωτεινούς σηματοδότες για οδηγούς και πεζούς.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε. Σε κάποια θα σας ζητηθεί από την εφαρμογή να βάλετε κάποιο όνομα για να παίξετε. Βάζετε οποιοδήποτε τυχαίο π.χ ααα, 333 κλπ.
Ξεχωρίσαμε πού πρέπει να κινούνται τα οχήματα- στον αυτοκινητόδρομο, οι πεζοί- στον πεζόδρομο και τα ποδήλατα στον ποδηλατόδρομο. Αναφέραμε στην ολομέλεια προσωπικές μας εμπειρίες.
Τέλος συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τους σηματοδότες για τα οχήματα και τους πεζούς ακολουθώντας τις οδηγίες που μας δίνονταν και απεικονίσαμε τις συνθήκες.
Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Πρόσφατα σχόλια