Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,παρατηρήσαμε στην ολομέλεια μια εικόνα με δύο παιδιά και αξιοποιήσαμε τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι», στα πλαίσια της ολοκλήρωσης των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα, τη διαφορετικότητα-πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις δραστηριότητές μας.
Εκφράζαμε τις ιδέες μας για την εικόνα με βάση τις τρεις ερωτήσεις που μας έκανε η κυρία, οι οποίες ταυτόχρονα αναγράφονταν. Στο τέλος καταλήξαμε ότι ο καθένας μας είναι ο ξεχωριστός εαυτός του και είναι καλό να λέμε «όχι» όταν το πιστεύουμε και ότι δεν πρέπει να κάνουμε οτιδήποτε δε μας εκφράζει ή μας υποδεικνύει κάποιος άλλος, μόνο και μόνο για να μη μας απορρίψει επειδή θα έχουμε συμπεριφερθεί ίδια με αυτόν.
Δεν πρέπει λοιπόν να φοβόμαστε να είμαστε διαφορετικοί και όλοι γύρω μας οφείλουν να το σεβαστούν και να το αποδεχτούν. Έτσι όταν οι μοναδικότητες ενώνονται, κερδίζει η ομάδα!!
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, στα πλαίσια της ολοκλήρωσης των εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα τη διαφορετικότητα- πατήστε εδώ για να δείτε τις δράσεις μας-, σήμερα ξεκινήσαμε με ένα κινητικό παιχνίδι κλιμακούμενης δυσκολίας. Αρχικά τα παιδιά με ρυθμική μουσική χόρευαν στην τάξη αποκλειστικά με τον τρόπο που τους έδειχνε η εκπαιδευτικός . Στο σταμάτημα της μουσικής όλα τα παιδιά φώναζαν την ίδια λέξη δυνατά που πάλι την υποδείκνυε η εκπαιδευτικός. Όταν η δράση επαναλήφθηκε πολλές φορές τότε το κάθε παιδί έγινε ο αρχηγός που παιχνιδιού και τότε όλοι χόρευαν με τον τρόπο που τους έδειχνε. Το ανάλογο παιχνίδι παίχθηκε εχθές από τους φίλους μας του πρωινού τμήματος 1-πατήστε εδώ. Όταν όλα τα παιδιά έγιναν αρχηγοί τότε με άλλο μουσικό κομμάτι τα παιδιά χόρευαν ελεύθερα στο χώρο και στο σταμάτημα της μουσικής το κάθε παιδί σταματούσε σε δική του πόζα. Ακολούθησε συζήτηση που τα παιδιά ρωτήθηκαν ποιο παιχνίδι τους άρεσε και σε ποια συνθήκη ένιωθαν πιο άνετα. Σε σχεδόν απόλυτη πλειοψηφία τα παιδιά απάντησαν ότι προτιμούσαν το παιχνίδι που διάλεγαν μόνα τους τον τρόπο που χόρευαν και την πόζα τους. Συζητήσαμε ότι ίσως δεν είναι ανάγκη να εκφραζόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Επεκτείναμε τη συζήτηση και σε καθημερινές συμπεριφορές και συμπεράναμε ότι μπορούμε να λέμε όχι σε συμπεριφορές και πράξεις που δε μας ταιριάζουν.
Στη συνέχεια αξιοποιώντας τα γράμματα που χρωματίσαμε σε προηγούμενο εργαστήριο , συνθέσαμε τη λέξη διαφορετικότητα βάζοντας τα γράμματα στη σωστή σειρά. Έπειτα κάθε παιδί ζωγράφισε κάτω από τα γράμματα ένα παιδί που εκφράζεται χορεύοντας με τον δικό του τρόπο. Έτσι ολοκληρώθηκε και η αφίσα μας «αγαπώ τη διαφορετικότητα».
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ολοκληρώνοντας τις δραστηριότητές μας για τη διαφορετικότητα πειραματιστήκαμε με τις διαφορετικές εικόνες που προσλαμβάνουμε ανάλογα από ποια θέση παρατηρούμε ένα αντικείμενο. Ίδιο αντικείμενο αλλά διαφορετικές οπτικές. Κατανοήσαμε τη διαφορετική οπτική με αντικείμενα της τάξης μας και ανάλογα από τη θέση που τα κοιτούσαμε λέγαμε τι ήταν αυτό. Τελείως διαφορετικές περιγραφές για το ίδιο αντικείμενο.
Παρακολουθήσαμε και σχετικό βίντεο “Όλοι βλέπουμε την ίδια γάτα;” Παρατηρήσαμε πώς το κάθε είδος βλέπει τη γάτα είτε από τη θέση που έχει είτε από τις ικανότητες που έχει.
Επίσης, κάνοντας μια επισκόπηση όλων αυτών που γνωρίσαμε μέσα από τις δραστηριότητές μας για τον αλληλοσεβασμό και τη διαφορετικότητα, παρακολουθήσαμε βίντεο για το “Αόρατο αγόρι”. Συζητήσαμε, αναγνωρίσαμε τα λάθη των μαθητών της τάξης της ιστορίας, είπαμε ποιες είναι οι σωστές συμπεριφορές, αναγνωρίσαμε τις πράξεις φιλίας και σεβασμού.
Πρόσφατα σχόλια