Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, παρακολουθήσαμε την αφήγηση της ιστορίας «Συγγνώμη!!» και συζητήσαμε για την αξία της συγγνώμης και της φιλίας, εντοπίζοντας μέσα από προσωπικές μας εμπειρίες τις καταστάσεις που χρειάζεται να ζητήσουμε ή να μας ζητήσουν συγγνώμη.
Ανατρέξαμε στον πίνακα αναφοράς κανόνων με τις ζωγραφιές που είχαμε φτιάξει και συγκεκριμένα στον κανόνα «Όταν δε συμπεριφέρομαι σωστά, ζητώ συγγνώμη».
Στη συνέχεια, ο αρκούδος και ο λαγός της ιστορίας μας, μας είπαν ότι είναι φίλοι με το γνώριμό μας τερατάκι (της προηγούμενης ιστορίας)- πατήστε εδώ στην αρχή της ανάρτησης. Αποφασίσαμε να δώσουμε στο τερατάκι όλους τους κανόνες, γιατί ο αρκούδος και ο λύκος είπαν ότι δεν τους θυμάται καλά και κάνει σκανταλιές!! Έτσι, κατασκευάσαμε ο καθένας το δικό του τερατάκι, αφού εξηγήσαμε βήμα – βήμα πώς θα το φτιάξουμε. Επαναλάβαμε τους κανόνες σωστής χρήσης του ψαλιδιού και της κόλλας. Αφού κόψαμε το πατρόν, ταξινομήσαμε τα κυκλάκια για τα μάτια με σειρά μεγέθους, κολλήσαμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου, κάναμε σχέδιο ζικ-ζακ με μαρκαδόρο κάτω από το στόμα του, κόψαμε στα σημεία και έτσι καταφέραμε να ανοίξουμε το στόμα του!!
Έπειτα, χρωματίσαμε το φύλλο – πίνακα αναφοράς «Οι 10 χρυσοί κανόνες της τάξης μου» (σε ασπρόμαυρη εκτύπωση), σχηματίζοντας γύρω από τον καθένα χρωματιστές τελείες, αφού πρώτα τους φωνάξαμε δυνατά.
Το φύλλο των κανόνων από το blog της αγαπημένης μας Τάνιας- πατήστε εδώ.
Τυλίξαμε σε ρολό τα φύλλα και τα βάλαμε μέσα στο στόμα των τεράτων, έτσι ώστε να έχουν πάντα μαζί τους τους κανόνες για να τους θυμούνται!! Κι εμείς, κάθε φορά που θα παραβιάζεται ένας κανόνας, θα βρίσκουμε το τερατάκι μας με τ’ όνομά μας, θα βγάζουμε από το στόμα του το χαρτί και θα επαναλαμβάνουμε τους χρυσούς κανόνες μας!!
Μάλιστα, τα παιδιά ξεκίνησαν να παίζουν με τα τερατάκια και να κάνουν κουβέντα μεταξύ τους, μιλώντας για τους κανόνες!!
Το πρότυπο που είχαμε μπροστά μας κατά τη διάρκεια της κατασκευής για να βοηθηθούμε.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2,καλωσορίσαμε την Πέμπτη στο ημερολόγιο μας και γράψαμε το αρχικό της γράμμα στον πίνακα για να της κάνουμε έκπληξη. Έπειτα διαβάσαμε την ιστορία « Με αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι » που μας έμαθε πολλά για το μοίρασμα , την έννοια της ομάδας αλλά και τρόπους να προσεγγίσουμε νέους φίλους.
Σαν δραστηριότητα επέκτασης παίξαμε ομαδικό παιχνίδι στην αυλή.
Αρχικά ένας μικρός αριθμός παιδιών πετάνε τη μπάλα ο ένας στον άλλο προσπαθώντας να μη βγει η μπάλα από την ομάδα . Διαπιστώσαμε ότι ήταν πολύ δύσκολο, όμως καλώντας όλο και περισσότερα παιδιά στην ομάδα το παιχνίδι γινόταν πιο εύκολο και διασκεδαστικό. Το σύνθημα για να μπει ένας νέος παίκτης ήταν η φράση « μπορώ να παίξω κι εγώ;».
Συνεχίσαμε με παιχνίδι αναγνώρισης του αρχικού μας γράμματος αλλά και εξάσκησης της αδρής κινητικότητας, αξιοποιώντας τα τιγροπατουσάκια μας.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο της τραγουδιστής αλφαβήτα προσπαθώντας ο καθένας να εντοπίσει το αρχικό του.
Έπειτα στολίσαμε το γράμμα μας με χρωματιστές βούλες από χρώματα λαδοπαστέλ.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων παρακολουθήσαμε την ιστορία “Ένα βουνό καρότα” που κεντρικό θέμα έχει την αξία της μοιρασιάς και της ευγένειας.
Οι κυρίες σταματούσαν το βίντεο σε καίρια σημεία και μ’ ερωτήσεις προσπαθούσαμε να μαντέψουμε τη συνέχεια. Με το τέλος της ιστορίας προσπαθήσαμε να θυμηθούμε όλους τους φίλους του λαγού που με χαρά τον δέχτηκαν να κοιμηθεί στο σπίτι τους. Τα καταφέραμε: χελώνα-πουλάκι-σκίουρος-κάστορας.
Η κα Ευαγγελίνα και η κα Βάνα επιμελήθηκαν τη δημιουργία ολιγοσέλιδου βιβλίου(λόγω αρχής της χρονιάς) με δραστηριότητες βασισμένες στο παραμύθι. Συμπληρώσαμε την πρώτη του σελίδα η οποία απαιτούσε χρήση ψαλιδιού με όλους τους κανόνες σωστής χρήσης καθώς και την εξάσκηση της μνήμης μας. Δημιουργήσαμε και το μονοπάτι των φίλων με τη σειρά που τους συνάντησε ο λαγός.
Η σελίδα συμπληρωμένη.
Οι εικόνες του βιβλίου από εδώ. Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το βιβλίο δραστηριοτήτων για το παραμύθι.
Πρόσφατα σχόλια