Τα παιδιά του τμήματος 1 είχαμε μία έκπληξη. Στην τάξη μας ήρθε ένας επισκέπτης, το μαυροτερατάκι (γαντόκουκλα) και μας αφηγήθηκε την ιστορία ενός πολύ καλού του φίλου, με τ’ όνομα πρασινοτερατάκι.
Αφού μας εξήγησε το πόσο παρορμητικός και σκανταλιάρης ήταν ο φίλος του στο νηπιαγωγείο, μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε και να φτιάξουμε κι εμείς, όπως και τα παιδάκια της ιστορίας, τους δικούς μας κανόνες σωστής συμπεριφοράς για να τους δώσουμε και στον φίλο του να τους μάθει. Να μην τους ξεχάσει ποτέ και έτσι να μείνει μαζί μας στην τάξη!!
Η ιστορία από εδώ.
Με βάση τα προβλήματα που δημιουργούσε το πρασινοτερατάκι στην τάξη, εντοπίζαμε τι δεν πρέπει να κάνει και άρα να μην κάνουμε κι εμείς με τη βοήθεια ασπρόμαυρων καρτέλων με ευδιάκριτες εικόνες. Έτσι, κάθε παιδί πήρε να ζωγραφίσει τον κανόνα που περιέγραφε.
Οι καρτέλες είναι από το blog της αγαπημένης μας Τάνιας. Πατήστε εδώ.
Έπειτα, καθίσαμε σε έναν κύκλο και το κάθε παιδί έδειχνε και έλεγε στα άλλα παιδιά τον κανόνα που κρατούσε. Κάποια νήπια έδειξαν στα υπόλοιπα παιδάκια το σωστό τρόπο που κολλάμε την εργασία μας και όλοι μαζί κολλήσαμε σε δύο χαρτόνια τις ζωγραφιές μας.
Αφού φωνάξαμε και εμπεδώσαμε όλοι μαζί όλους τους κανόνες για να τους ακούσει το μαυροτερατάκι , δείχνοντάς τους και κάνοντας και κάποιες κινήσεις αναλόγως τον κανόνα, αυτό μας ευχαρίστησε για τη βοήθειά μας. Το καλωσορίσαμε όλα τα παιδιά και του είπαμε με χαρά ότι θέλουμε να παραμείνει στην τάξη, αρκεί να ακολουθεί πιστά τους κανόνες μας!!
Τα παιδιά του τμήματος 2, ξεκινήσαμε με γνωριμία με τις ημέρες της Εβδομάδας και παίξαμε παρέα με τη Δευτέρα.
Παρατηρήσαμε το αρχικό γράμμα στ’ όνομά της, εντοπίσαμε την καρτέλα της και
ζωγραφίσαμε το πορτρέτο της.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το παραδοσιακό παιχνιδοτράγουδο, τη «Μαριορίτσα».
Παίξαμε ομαδικό παιχνίδι ταχύτητας , παρατηρητικότητας και ταύτισης , με χρώματα , χάρτινα ποτήρια και μπαλάκια. Κάθε ομάδα έπρεπε, με εργαλείο τα χάρτινα ποτηράκια, να μετακινήσει τα μπαλάκια και να τα τοποθετήσει στη θέση με το ίδιο χρώμα . Και όλα αυτά πριν τελειώσει ο χρόνος στο χρονόμετρο.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την μικρή παράσταση « Ο Τίκι το έξυπνο ποντίκι» εμπνευσμένο από την ιστορία «Το παρορμητικό βατραχάκι» από το πρόγραμμα « Βήματα για τη ζωή».
Ο Τίκι θέλει να γνωρίσει το Φίκι, το νέο μαθητή του ποντικοσχολείου. Ο Φικι όμως δεν ήξερε πως να φερθεί με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα και στεναχώριες στην τάξη. Ευτυχώς τα παιδιά τον βοήθησαν και μαζί με τον Τίκι, θέσπισαν τους κανόνες της τάξης που πρέπει να τους τηρούν όλα τα παιδάκια και όλα τα ποντικάκια. Τους κανόνες τους στολίσαμε ανά μικρές ομάδες με πολύχρωμες κορνίζες
και τους παρουσιάσαμε ξανά στην τάξη.
Τέλος, όλοι υπογράψαμε με δακτυλουπογραφές και δεσμευτήκαμε ότι θα τους τηρούμε.
Για τις εικόνες των κανόνων πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ξεκινήσαμε τη χρήση του ψαλιδιού. Ακούσαμε τους κανόνες σωστής χρήσης: 1) Κρατώ το ψαλίδι σταθερά χωρίς να το κουνώ αριστερά και δεξιά, 2) Τα δάκτυλα μαζεμένα για να μην τραυματιστώ, 3)Ανοίγω και κλείνω τους βραχίονες του για να προχωρήσω στην κοπή. Δεν ξεχνώ: ΤΟ ΨΑΛΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ.
Με τα κομμάτια που κόψαμε δημιουργήσαμε εικόνες-κολλάζ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ανακαλέσαμε από τη μνήμη μας τους κανόνες της σοφής κουκουβάγιας που είχαμε γνωρίσει το πρωί-κοιτάξτε παραπάνω. Σταθήκαμε την αξία της συνεργασίας και ανά ομάδες φτιάξαμε το δέντρο της σοφής κουκουβάγιας που προστατεύει τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς.
Το δέντρο μας:
Στη συνέχεια παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι που έπρεπε να διαλέξουμε τυχαία κάποια εικόνα κανόνα, να τον θυμηθούμε και να τον παρουσιάσουμε στην ομάδα.
Στη συνέχεια διακοσμήσαμε τους κανόνες μας με χρωματιστές τελείες και συμπληρώσαμε το σύμβολο (ν) που δηλώνει τη σωστή συμπεριφορά.
Κολλήσαμε τους κανόνες σε χαρτόνι και βάλαμε ανάμεσά τους, τους εαυτούς μας -προστάτες τους, ώστε η σωστή συμπεριφορά μας να μας συντροφεύει καθημερινά σε ό,τι κι αν κάνουμε.
Τέλος στον διαδραστικό πίνακα της τάξης μας, από αρχείο παρουσίασης, αναγνωρίσαμε τη σωστή και λάθος συμπεριφορά. Δίπλα στις εικόνες σχεδιάσαμε ανάλογα, χαμογελαστά προσωπάκια με το σύμβολο(ν) και λυπημένα προσωπάκια με το σύμβολο(x).
Το αρχείο παρουσίασης θα το βρείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα.
Πρόσφατα σχόλια