Με τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ολοκληρώσαμε την επεξεργασία του padlet για τον Δεκέμβρη και στη συνέχεια ανοίξαμε το παραθυράκι-έκπληξη της ημέρας από το ψηφιακό Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρησης.
Ύστερα, παρακολουθήσαμε και επεξεργαστήκαμε ένα αστείο και διασκεδαστικό χριστουγεννιάτικο βίντεο με ήρωα έναν τάρανδο.
Η διδακτική αξιοποίηση του βίντεο μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα την ιστορία.
Κατόπιν, διαβάσαμε το παραμύθι “Ο μικρός βοηθός του Άι-Βασίλη“, το δραματοποιήσαμε στο πλαίσιο θεατρικού παιχνιδιού και παίξαμε με τα συνοδευτικά online παιχνίδια.
Κλικ στην εικόνα για τα ψηφιακά παιχνίδια:
Αξιοποιώντας χριστουγεννιάτικα χαρτιά περιτυλίγματος, στολίσαμε ένα χριστουγεννιάτικο ελατάκι.
Τέλος, χορέψαμε στους ρυθμούς ενός χριστουγεννιάτικου παιχνιδοτράγουδου.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2 ξεκινήσαμε πάλι αποκαλύπτοντας τη χριστουγεννιάτικη έκπληξη της ημέρας. Ήταν ένα παραμύθι με τίτλο «Το αγγελάκι της φουντωτής γιρλάντας» και θεματολογία την ομορφιά της διαφορετικότητας.
Το αγγελάκι στολίδι της ιστορίας μας λίγο πριν στολιστεί στο χριστουγεννιάτικο δέντρο, χάνει το ένα του φτερό. Συζητήσαμε για τα συναισθήματα που το κατέκλυσαν και τις πιθανές διαφορετικές σκέψεις των υπόλοιπων ηρώων για αυτή την εξέλιξη της ιστορίας. Ευτυχώς το παραμύθι είχε ευχάριστο τέλος με το αγγελάκι να τοποθετείται στο πιο ψηλό σημείο του έλατου, εκεί ψηλά, κοντά στο φωτεινό αστέρι. Στη συνέχεια, με ένα μουσικοκινητικό τραγούδι που χορέψαμε, καλέσαμε κοντά μας τις χιονονιφάδες για να τις παρατηρήσουμε, αφού μάθαμε ότι η κυρία Παγωνιά τις φτιάχνει να είναι όλες διαφορετικές. Το χορευτικό κάλεσμα πέτυχε και είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε σε βίντεο (time lapse) τις χιονονιφάδες να διαμορφώνονται και να παίρνει η καθεμία τη δική της ξεχωριστή μορφή. Ακόμα και η μαμά φύση γνωρίζει, ότι η μαγεία και η ομορφιά βρίσκεται στη διαφορετικότητα.
Παίρνοντας ιδέες από τα βίντεο που παρακολουθήσαμε αποδεχτήκαμε την πρόσκληση μέσω του προγράμματος συνεργασίας e-twinning “Everything is possible, even the impossible” για να κατασκευάσουμε μια αφίσα προωθώντας το μήνυμα της αποδοχής του διαφορετικού. Τα παιδιά πρότειναν να ζωγραφίσουν καρδιές και πολλά ανθρωπάκια διαφορετικά σε μορφή και ιδιαιτερότητες όπως και πολλά διαφορετικά σχήματα στα ρούχα τους. Πάνω στην αφίσα θα γράφαμε το σύνθημα «αγαπώ τη διαφορετικότητα». Στο τέλος της δημιουργίας, τη στολίσαμε με πολλές υπέροχα διαφορετικές χιονονιφάδες που πέφτουν σαν χιόνι στον Βόρειο Πόλο. Παίξαμε το παιχνίδι μνήμης που επίσης προτάθηκε από τις ομάδες συνεργασίας μας στο πρόγραμμα e-twinning και στο τέλος της ημέρας χρησιμοποιήσαμε μια μικρή πυξίδα για να μάθουμε προς τα πού βρίσκεται τελικά ο βόρειος πόλος για να στέλνουμε τις ευχές, τα τραγούδια και τα φιλιά μας στον Άγιο Βασίλη.
Συμπληρωματικά, ολοκληρώσαμε με μικρή ομάδα παιδιών την κατασκευή του Ρούντολφ που είχαμε ξεκινήσει από προηγούμενη μέρα.
Τα παιδιά του απογευματινού τμήματος διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι “Χιονίζει” του Eric Carle. Αξιοποιώντας σχετική παρουσίαση παίξαμε με τα παιχνίδια που συνοδεύουν το παραμύθι.
Κλικ στην εικόνα για τη διδακτική αξιοποίηση:
Στην συνέχεια, φτιάξαμε κατασκευή με αφόρμηση από το παραμύθι, τοποθετήσαμε τον αριθμό στο χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο της τάξης μας και τέλος φτιάξαμε με χάντρες ένα ακόμα χριστουγεννιάτικο στολίδι.
Πρόσφατα σχόλια