Στολίσαμε τα παράθυρα της τάξης μας και τα ταμπλό μας με ανοιξιάτικες εικόνες.
Τα λουλούδια κυριαρχούν με τα υπέροχα χρώματά τους.
Επηρεασμένοι από μια φωτογραφία στο διαδίκτυο
αποφασίσαμε να δώσουμε μορφή στην Άνοιξη.Πώς θα μοιάζει,τι θα φοράει,τι θα κρατά;
Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συζητήσαμε για το τι συμβαίνει στη φύση κατά τη διάρκεια της νύχτας. Μιλώντας για την Άνοιξη και τα λιβάδια,για τα χρώματα των λουλουδιών έχουμε στο νου μας το φως της ημέρας,με τον ήλιο να λάμπει στον ουρανό.Τι γίνεται όμως με τη δύση του ηλίου και πέσει το σκοτάδι.Τα χρώματα χάνονται από τα λουλούδια,το χορτάρι,τα δέντρα;Όχι βέβαια.Και με τη δύση του ηλίου ο ουρανός χρωματίζεται με υπέροχα χρώματα(πορτοκαλί,βαθύ γαλάζιο,μωβ,κόκκινο) και τα λουλούδια κρατούν τα χρώματά τους.Τίποτε δεν χάνεται.
Απεικονίσαμε ένα λιβάδι,στη δύση του ηλίου, γεμάτο λουλούδια πριν απλωθεί το σκοτάδι.Στο φόντο χρησιμοποιήσαμε τα χρώματα της δύσης. Την ιδέα την πήραμε από τα παιδιά της πρωινής βάρδιας.
Επίσης μάθαμε το τραγούδι της Άνοιξης,ένα αυτοσχέδιο τραγούδι,της εκπαιδευτικού του τμήματος που στην ιδέα και στο ρυθμό μοιάζει με το τραγούδι του χειμώνα. Διαπραγματεύεται τ’ αντίστοιχα φωνήεντα.
Το τραγούδι του χειμώνα:
Α,α,α αρχίζει η παγωνιά!
Πάει ο ήλιος έχει φύγει
και το κρύο μας τυλίγει.
Α,α,α αρχίζει η παγωνιά!
Ε,ε,ε, χειμώνα παγερέ!
Ξύλα ανάβουν μες τα τζάκια
και ζεσταίνουν τα σπιτάκια.
Ε,ε,ε, χειμώνα παγερέ!
Ι,ι,ι, βοριάδες τσουχτεροί!
Πόρτες παραθύρια κλείστε
τους ανέμους έξω αφήστε.
Ι,ι,ι βοριάδες τσουχτεροί!
Ο,ο,ο, ζεστά που θα ντυθώ!
Έξω στην αυλή θα τρέξω
και χιονόμπαλες θα παίξω
Ο,ο,ο, ζεστά που θα ντυθώ!
Ου, ου, ου, το κρύο πάει παντού!
Τα χεράκια ξυλιασμένα
και τα πόδια παγωμένα
Ου, ου , ου, το κρύο πάει παντού!
Το τραγούδι της Άνοιξης
Α,α,α η άνοιξη παιδιά(δις)
τώρα ο ήλιος μας τυλίγει
και το κρύο μας αφήνει
Α,α,α η άνοιξη παιδιά.
Ε,ε,ε πέτα ψηλά χαρταετέ(δις)
απ’το βουνό επάνω κοίτα
τα σπιτάκια σαν μυρμήγκια
Ε,ε,ε πέτα ψηλά χαρταετέ.
Ι,ι,ι ανθίζει όλη η γη(δις)
τα σποράκια θα φυτρώσουν
και λουλούδια θα μας δώσουν
Ι,ι,ι ανθίζει όλη η γη.
Ο,ο,ο το Πάσχα καρτερώ(δις)
τη λαμπάδα να κρατήσω
κι αβγουλάκι να τσουγκρίσω
Ο,ο,ο το Πάσχα καρτερώ.
Ου,ου,ου μέλισσες παντού(δις)
όλη μέρα ζουζουνίζουν
και μελάκι μας χαρίζουν
Ου,ου,ου μέλισσες παντού.
Φωνάξαμε τις φωνούλες τους δυνατά. Θυμηθήκαμε τα ι της ελληνικής γλώσσας που τα συναντούμε καθημερινά μέσα από τις δραστηριότητές μας(Ιι,Ηη,Υυ,Ει,Οι).Επίσης τα ο(Οο,Ωω).Μιλήσαμε για το πως παράγεται η φωνή με τη συνδρομή του αέρα,των φωνητικών χορδών,του λάρυγγά μας ,της γλώσσας μας των δοντιών μας. Τοποθετήσαμε τα δάχτυλά μας στη βάση του λάρυγγά μας και μιλώντας αντιληφθήκαμε τις δονήσεις που συντελούνται.Μιλήσαμε με χοντρή και λεπτή φωνή και νιώσαμε την αλλαγή στην τοποθέτηση των φωνητικών μας χορδών για να πετύχουμε την αντίστοιχη χροιά.
Τέλος συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας για το τραγούδι της άνοιξης.Στολίσαμε και την πεταλούδα μας με τα μοτίβα και τα χρώματα ν’ακολουθούν μια συμμετρία όπως είχαμε παρακολουθήσει στα βίντεο.
Το φύλλο εργασίας για το τραγούδι της άνοιξης:
Πρόσφατα σχόλια