Το κρύο του χειμώνα και η σχέση του με τη θερμότητα και τη θερμοκρασία

Ιαν 201823

Σήμερα ασχοληθήκαμε με θέμα της καθημερινότητάς μας(κρύο-χαμηλές θερμοκρασίες)  και πόσο μας βοηθά η επιστήμη της φυσικής να δώσουμε λύσεις στις απορίες μας. Καταρχήν θυμηθήκαμε την περιστροφή της Γης γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο. Θυμηθήκαμε επίσης ότι ο πλανήτης μας παρ’ ό,τι φαίνεται στρογγυλός στις φωτογραφίες, στην πραγματικότητα είναι λίγο πιο πεπλατυσμένος στον Ισημερινό – σαν δύο γιγάντια χέρια να τον έχουν πιάσει και να τον έχουν πιέσει στους πόλους…,ούτε και περιστρέφεται κάθετα αλλά με μια μικρή απόκλιση.

Έτσι την εποχή του χειμώνα η θέση της Γης σε σχέση με τον ήλιο είναι τέτοια που οι ακτίνες του πέφτουν διαγώνια πάνω της.Ακόμη η διάρκεια της ημέρα είναι μικρή. Ο ήλιος δε ζεσταίνει αρκετά την ατμόσφαιρα εξαιτίας των δύο αιτιών.

 

Το δε καλοκαίρι ο ήλιος δύει πολύ αργά και οι ακτίνες του σε σχέση με τη θέση της Γης πέφτουν κάθετα. Γι’ αυτούς τους λόγους έχουμε ζέστη και υψηλές θερμοκρασίες.(Περισσότερες πληροφορίες για τον πλανήτη Γη εδώ)

Πειραματιστήκαμε με τους φακούς που κάποιοι έφεραν από το σπίτι. Το χέρι μας ήταν η Γη και ο φακός ο ήλιος. Τοποθετήσαμε κάθετα το φακό στο χέρι μας και νιώσαμε τη ζεστασιά του.Όσο απομακρύνονταν ο φακός διαγωνίως τόσο η ζέστη της λάμπας του φακού δεν ήταν αισθητή.

Μιλήσαμε για τη θερμοκρασία και τη θερμότητα, για την κίνηση των μορίων όταν τους παρέχεται θερμότητα.Παρακολουθήσαμε και σχετικά βίντεο.

Μιλήσαμε επίσης για την αντίληψη του κρύου και του ζεστού μέσω της αφής αφού το ακούσαμε και στο παραπάνω βίντεο.Το ανθρώπινο σώμα προσλαμβάνει πληροφορίες από το περιβάλλον και βγάζει συμπεράσματα ανάλογα με τα εκάστοτε δεδομένα. Κάναμε το πείραμα με το κρύο νερό από το ψυγείο, το ζεστό νερό από το βραστήρα και το νερό βρύσης.

 

Τα συμπεράσματά μας ήταν τα εξής:

α) Όταν τοποθετούσαμε το δάκτυλο από το παγωμένο νερό στο ποτήρι με το νερό της βρύσης ζεσταινόταν και β) όταν τοποθετούσαμε το δάκτυλο από το ζεστό νερό στο νερό βρύσης κρύωνε.

Αυτό συμβαίνει γιατί το παγωμένο νερό έχει χαμηλότερη θερμοκρασία από το νερό βρύσης ενώ το ζεστό έχει υψηλότερη από το νερό βρύσης.

Ανεβάσαμε και ένα βίντεο με το πείραμά μας στο κανάλι μας στο Youtube.

Η σύγχυση της αφής ξεπερνιέται με τη χρήση των θερμομέτρων.

Έτσι κι εμείς σαν γνήσιοι επιστήμονες ,σαν άλλοι Κέλσιοι, φτιάξαμε τα θερμόμετρα μας. Το ένα να δείχνει χαμηλή θερμοκρασία και το άλλο υψηλότερη σε σχέση με το προηγούμενο. Γράψαμε αντίστοιχα και τις λέξεις κρύο, ζέστη.

Το φύλλο εργασίας:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος μίλησαν για τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν στους πόλους της Γης οι οποίες είναι αναγκαίες για την επιβίωση των ζώων που ζουν εκεί.

Κατασκεύασαν και τα πιγκουινάκια (Ιδέα από το Pinterest).

Τα κομμάτια της κατασκευής:

από κάτω από: Φυσική-Πειράματα, Χειμώνας| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το κρύο του χειμώνα και η σχέση του με τη θερμότητα και τη θερμοκρασία    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Kατηγορίες

Βάνα Μπουλτή

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Translate



Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων