Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο – Τμήμα Β’

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο!!!

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας ώστε να γνωριστούμε μεταξύ μας και να μάθουμε τα ονόματα μας.

Παίξαμε στο διαδραστικό πίνακα το παιχνίδι γνωριμίας με τροχό: «Ας γνωριστούμε καλύτερα».

Γνωρίσαμε τις γωνιές της τάξης μας και παίξαμε παιχνίδι αναγνώρισης και τοποθέτησης αντικειμένων στη σωστή γωνιά.

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε παραμύθια με θέμα την αρχή της σχολικής χρονιάς, τη φιλία και τη συνεργασία.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη σχέσεων φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των παιδιών σκεφτήκαμε να πάμε όλοι μαζί μια εκδρομή και να πάρουμε  μαζί μας τα πράγματα που θα χρειαστούμε. Φτιάξαμε λοιπόν τη «Βαλίτσα της τάξης μας» και ο καθένας ζωγράφισε αυτό που θα ήθελε να πάρει μαζί του στην “εκδρομή” αυτή.

Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στο πως χρησιμοποιούμε τα χέρια μας και τι κάνουμε με αυτά διαβάζοντας τις ιστορίες: «Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε» και «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε». Φτιάξαμε μια ομαδική χειροτεχνία κόβοντας και ζωγραφίζοντας τις παλάμες μας, καταγράψαμε πράγματα που κάνουμε με τα χέρια μας και διακοσμήσαμε με τύπωμα της παλάμης μας.

Κάναμε πολλές δραστηριότητες με το όνομα μας και το αρχικό του γράμμα. Αρχικά αναγνωρίσαμε τις καρτέλες με τα ονόματα μας, φτιάξαμε το παρουσιολόγιο μας με θέμα τις κολοκύθες και τις αντιστοιχήσαμε με τα συρτάρια μας.

Σχηματίσαμε το όνομα μας με βαγόνια, σειραθετήσαμε τα γράμματα του ονόματος μας σε χαρτόνι (ομαδική εργασία), καταμετρήσαμε τα βαγόνια και καταγράψαμε τους αριθμούς ανάλογα με τα βαγόνια (ο καθένας δίπλα στο όνομα του).

    

Διαβάσαμε το παραμύθι: «Είμαι ένας βάτραχος μικρούλης ο Εμμανουήλ Α. Μπακακούλης», παίξαμε το παιχνίδι: «Το μουσικό καπέλο» και εμπεδώσαμε όλα αυτά που κάναμε με αντίστοιχα Φ.Ε. Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με το αρχικό γράμμα του ονόματος μας, Το «ψαρέψαμε» και το αντιστοιχήσαμε με καρτέλες με το αρχικό μας. Τέλος, ανακαλύψαμε το αρχικό μας γράμμα  με «μαγικό» τρόπο (ζωγραφίζοντας το με άσπρο λαδοπαστέλ και στη συνέχεια με αραιωμένη τέμπερα για να εμφανιστεί στο χαρτί).

Για την εύρυθμη λειτουργία της τάξης μας αποφασίσαμε να φτιάξουμε Το συμβόλαιο της τάξης μας με τους κανόνες που πρέπει να έχουμε στην τάξη, στην αυλή, κτλ… Διαβάσαμε και 2 πολύ όμορφα βιβλιαράκια «20 κανόνες για να τα πας καλά στο σχολείο χωρίς να τρελάνεις τη δασκάλα σου» και «Οι 20 κανόνες του καλού παιδιού» και δημιουργήσαμε το δικό μας συμβόλαιο που υποσχεθήκαμε να τηρήσουμε σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς!!!