Η σοκολάτα…και άλλα χειμωνιάτικα ροφήματα

 

Το χειμώνα πίνουμε ζεστή σοκολάτα, τσάι και γάλα είχαν πει τα παιδιά όταν φτιάχναμε το ιστόγραμμα του Χειμώνα. Με αφορμή αυτό αποφασίσαμε να ασχοληθούμε εκτενέστερα με τα παραπάνω ροφήματα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αγαπημένη μας σοκολάτα!!!

Αρχικά παρουσιάσαμε στα παιδιά 3 πίνακες ζωγραφικής με θέμα το τσάι και αφού τους σχολιάσαμε τους αναπαραστήσαμε με τα κατάλληλα υλικά μεταμφίεσης. Γνωρίσαμε και γράψαμε τα ονόματα 3 χειμωνιάτικων ροφημάτων (τσάι, χαμομήλι, φασκόμηλο), τα φτιάξαμε, τα δοκιμάσαμε και ζωγραφίσαμε μια τσαγιέρα κόβοντας το περίγραμμα της. Κάναμε και τα μαθηματικά μας μοιράζοντας 5 κυβάκια ζάχαρης σε 2 φλιτζάνια (οι παρεούλες του 5)  και συμπληρώνοντας αντίστοιχο Φ.Ε.

Στη συνέχεια ήρθε η ώρα να φτιάξουμε μια υπέροχη…ζεστή σοκολάτα. Παρουσιάσαμε τα υλικά, τα αντιστοιχήσαμε με λέξεις-καρτέλες, κρύβαμε κάποιο από αυτά και το παιδί που είχε κλειστά τα μάτια προσπαθούσε να μαντέψει ποιο λείπει. Κόψαμε και μετρήσαμε τα κομματάκια από τις σοκολάτες, μοιράσαμε τόσα ποτηράκια και τόσα μπισκοτάκια όσα τα παιδιά και απολαύσαμε το ζεστό μας ρόφημα. Ζωγραφίσαμε τα στάδια παρασκευής του ροφήματος, γράψαμε τα υλικά του σε μια μεγάλη κούπα και φτιάξαμε κούπες με ζεστή σοκολάτα που  διακοσμήσαμε με αυτοκόλλητα.

Παρακολουθήσαμε τη διαδικασία παρασκευής της από την Kidepedia και συμπληρώσαμε το ιστόγραμμα «Τι ξέρουμε για τη σοκολάτα». Είδαμε εποπτικό υλικό με θέμα: «Από το κακαόδεντρο…στη σοκολάτα», βάλαμε τις εικόνες στη σωστή σειρά και τις αριθμήσαμε (1-8). Παρατηρήσαμε τον παγκόσμιο χάρτη και εντοπίσαμε χώρες που φυτρώνει το κακαόδεντρο (Αφρική/ Ινδονησία/ Ν. Αμερική) και με μικρά ενσφηνώματα-τουβλάκια «μετρήσαμε» την απόσταση των παραπάνω χωρών  σε σχέση με την Ελλάδα βρίσκοντας την πιο κοντινή/μακρινή διαδρομή. Ζωγραφίσαμε το ταξίδι της σοκολάτας και φτιάξαμε και ήπιαμε ζεστό κακάο συνοδεύοντας το με σοκολατένια μπισκότα!!!

Το να μιλάει κανείς για σοκολάτα και να μη δοκιμάζει δε γίνεται! Έτσι παρουσιάσαμε στην παρεούλα 5 είδη (γάλακτος/ υγείας/ γεμιστή/λευκή/ αμυγδάλου) και με κλειστά μάτια μαντεύαμε τι δοκιμάζαμε. Στη συνέχεια (και για να έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα) δοκιμάσαμε όλες τις γεύσεις, ψηφίσαμε την αγαπημένη μας και τη ζωγραφίσαμε.

Διαβάσαμε τα παραμύθια: “Χάνσελ και Γκρέτελ” και « Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη». Ανασυνθέσαμε τη λέξη σοκολάτα και παίξαμε τα «σοκολατομπερδέματα» (ένα παιδί ανακάτευε τις συλλαβές της λέξης και τα υπόλοιπα προσπαθούσαν να τη διαβάσουν). Μετά χωριστήκαμε σε ομάδες και με τη συνοδεία μουσικής βρίσκαμε τις συλλαβές και ανασυνθέταμε τη λέξη. Φτιάξαμε παζλ με τα περιτυλίγματα από τις σοκολάτες που φάγαμε, παίξαμε «σοκολατομπάσκετ» (ρίχνοντας smarties στο καλάθι) και διασκεδάσαμε με ακόμη 2 παιχνίδια: «Ποιος κρύβει το σοκολατένιο νόμισμα;» και «Η σοκολάτα που καίει».

Ο πίνακας του Ν. Γκύζη: «Ο Ζαχαροπλάστης» μας έδωσε την αφορμή να ασχοληθούμε λίγο ακόμη με το θέμα. Αφού τον επεξεργαστήκαμε με ερωτήσεις και τον ζωγραφίσαμε, γίναμε στη συνέχεια  ζαχαροπλάστες φορώντας ποδιά και σκούφο, φτιάχνοντας γλυκά από πλαστελίνη, με την υπόλοιπη ομάδα να προσπαθεί να μαντέψει το γλυκό που φτιάξαμε. Τέλος ακούγοντας το τραγούδι: «Η μπόσα νόβα του ζαχαροπλαστείου» παίξαμε το κινητικό παιχνίδι: «Αγαπώ τη σοκολάτα»!