ΦΩΤΙΑ, ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ !!! (Α’ Μέρος)

« Ο άνθρωπος είναι το μόνο πλάσμα που τολμάει να ανάψει τη φωτιά και να ζήσει μαζί της. Ο λόγος: μόνο αυτός έμαθε πώς να τη σβήνει».

Henry Van Dyke, 1852-1933, Αμερικανός ποιητής.

 

Η φωτιά αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ανακαλύψεις όλων των εποχών για την ανθρωπότητα, γιατί διαμόρφωσε νέες διατροφικές συνήθειες, λειτούργησε ως μέσο προστασίας, συνέβαλε στην ανθεκτικότητα του ανθρώπινου είδους και βοήθησε στην πολιτιστική εξέλιξη και στην δημιουργία των ανθρώπινων κοινοτήτων όπως τις ξέρουμε σήμερα. Παράλληλα όμως αποτελεί και μια από τις μεγαλύτερες αιτίες φυσικών καταστροφών κάνοντας τον άνθρωπο πολλές φορές να αισθάνεται ανίσχυρος απέναντι της.

Για όλους τους παραπάνω  λόγους αποφασίσαμε  να ασχοληθούμε φέτος στο νηπιαγωγείο μας με τη φωτιά, να μάθουμε για τη χρήση και τη χρησιμότητα της , αλλά και για τους τρόπους προφύλαξης και προστασίας από αυτή. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε στο τμήμα μας σχετικά με το θέμα με διαθεματικό τρόπο.

Οι γλωσσικές μας δραστηριότητες:

-Φτιάξαμε το ιστόγραμμα μας: « Φωτιά , το δώρο των θεών».

-Διαβάσαμε από τη μυθολογία ιστορίες για τον Προμηθέα, τον Ήφαιστο και το Φαέθοντα.

        

-Ανασυνθέσαμε τη λέξη φωτιά και παίξαμε παιχνίδια με τις συλλαβές της.

-Μάθαμε τις φωνές Φ,φ/Π,Π/Τζ,τζ.

-Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με λέξεις σχετικές με τη φωτιά.

Διαβάσαμε βιβλία, παραμύθια, ιστορίες:

-« Ζω, γιατί υπάρχει φωτιά».

-« Πως ταξίδεψαν οι 3 φλόγες».

-« Η φλογίτσα»(  ένα παραμύθι του Μπάμπη Κοιλιάρη).

-Κοντά στη φύση: « Η φωτιά».

-« Ορέστης, ο τολμηρός πυροσβέστης».

-Η μεγάλη φωτιά».

-« Οχήματα διάσωσης».

-« Τα ηφαίστεια».

-Επεξεργαστήκαμε το ποίημα: « Η φωτιά στο τζάκι» ( Γ. Κρόκος).

-Οι πυροσβέστες…( ομαδική εργασία).

-Μιλήσαμε για τις αντίθετες έννοιες( με αφορμή το παραμύθι: « Η μεγάλη φωτιά»).

-Αντιστοιχήσαμε τα μέρη του πυροσβεστικού οχήματος με λέξεις-καρτέλες.

-Παίξαμε παιχνίδι μνήμης και παρατηρητικότητας με πυροσβέστες.

-Καταγράψαμε τις ερωτήσεις που θέλαμε να κάνουμε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Χίου.

 

Τα μαθηματικά μας:

 Βάλαμε στη φλόγα τόσα πομ πον όσα ο αριθμός κουκίδων του ζαριού μας( προνήπια) ή των ζαριών μας (νήπια).

-Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες (κόκκινη/κίτρινη /πορτοκαλί) και συγκεντρώσαμε και καταμετρήσαμε τα αντικείμενα που μαζέψαμε από κάθε χρώμα.

-Παίξαμε με τους πυροσβέστες και τον πυροσβεστικό σταθμό (έννοια της πρόσθεσης) και αντιστοιχήσαμε πυροσβέστες και πυροσβεστήρες ( τόσα-όσα).

-Οι αριθμοί 100/166/199/112.

-«Που κρύβεται ο πυροσβέστης;»(1-20).

-Μαθηματικά πάζλ (1-10).

-Ψηφοφορία: « Θα ήθελες να γίνεις πυροσβέστης;» ( και συμπλήρωση ομαδικού στατιστικού φύλλου εργασίας).

-Οι έννοιες μικρό-μεσαίο- μεγάλο( από το παραμύθι: « Η μεγάλη φωτιά»).

-Παιχνίδι προσανατολισμού με το ρομποτάκι Beebot.