ΤΑ ΖΩΑ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ
Ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με τα ζώα των πάγων εντοπίζοντας στην υδρόγειο σφαίρα που είναι η Αρκτική και η Ανταρκτική. Είδαμε εικόνες ζώων, τα αναγνωρίσαμε και τα ταξινομήσαμε ανάλογα με την ήπειρο που ζουν.
Διαβάσαμε το παραμύθι: « Ο μεγάλος χνουδωτός» και παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι βασισμένο στο παραμύθι. Μάθαμε περισσότερα πράγματα για την πολική αρκούδα, ζωγραφίσαμε τι της αρέσει να κάνει και δραματοποιήσαμε στιγμιότυπα από τη ζωή τους( τον τρόπο που περπατάνε, πως χαιρετιούνται, κτλ). Παράλληλα διαβάσαμε την ιστορία του « Όσκαρ»,τη ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε πολικές αρκουδίτσες.
Μάθαμε τη φωνή Α,α και τη σχηματίσαμε με διάφορα αντικείμενα της τάξη μας. Σχηματίσαμε ένα μεγάλο Α με ράβδους γυμναστικής, ορίσαμε το βασιλιά της φωνής Α και συγκεντρώσαμε μπροστά του αντικείμενα από Α.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τους πιγκουίνους και είδαμε στιγμιότυπα από τη ζωή τους στο Νότιο Πόλο. Διαβάσαμε το παραμύθι: « Ένας πιγκουίνος…όχι και τόσο τέλειος» και φτιάξαμε την ομαδική εργασία: « Οι πιγκουίνοι είναι/έχουν/μπορούν… Ανασυνθέσαμε τη λέξη πιγκουίνος, κόψαμε πιγκουινάκια και παίξαμε τα παιχνίδια: « Ποιος κρύβει τον πιγκουίνο;» και « Ο πιγκουίνος που καίει».
Με αφορμή το τραγούδι: « 5 little penguins» μάθαμε τον αριθμό 5. Ταΐσαμε τα πεινασμένα πιγκουινάκια με τόσα ψαράκια όσα μας έλεγε ο αριθμός στην κοιλίτσα τους και τραγουδώντας το «10 πιγκουίνοι μικροί» παίξαμε με τους αριθμούς 1-10.
Δημιουργήσαμε ένα « πολικό σκηνικό» και τοποθετήσαμε τα ζώα των πάγων σε σχέση με τα παγόβουνα (πάνω/μπροστά/πίσω ,κτλ). Κάναμε υποθέσεις για το πώς λιώνει ο πάγος και προσπαθήσαμε να λιώσουμε τα παγόβουνα ρίχνοντας αλάτι.
Παίξαμε στον υπολογιστή πάζλ με τα ζώα των πάγων αλλά και πάζλ με τους αριθμούς 1-10. Φτιάξαμε «θαλάσσιους ίππους» και «φώκιες στα παγόβουνα». Προσπαθήσαμε να μάθουμε πληροφορίες για τους Εσκιμώους (Ινουίτ), τους κατασκευάσαμε σε πιάτο και ζωγραφίσαμε σε ζευγάρια τη ζωή στους πάγους όπως τη φανταζόμαστε.