2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων/Ενδιαφέρομαι και ενεργώ “Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ,με ασφάλεια κυκλοφορώ”

Στο νηπιαγωγείο μας αγαπάμε να μαθαίνουμε μέσα από το παιχνίδι και την ανακάλυψη! Αυτές τις μέρες ασχοληθήκαμε με την κυκλοφοριακή αγωγή, ένα θέμα που βοηθά τα παιδιά να γνωρίσουν βασικούς κανόνες ασφαλείας και να αναπτύξουν υπεύθυνες συνήθειες ως μικροί πεζοί και μελλοντικοί οδηγοί. Με δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων και ευχάριστες συζητήσεις, τα παιδιά εξερεύνησαν τον κόσμο του δρόμου, των σημάτων και της ασφαλούς μετακίνησης. Στην παρακάτω ανάρτηση μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας και στιγμιότυπα από όσα μάθαμε στο 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων μας.

Σε φωτογραφικό υλικό αλλά και σε βίντεο που είδαμε στον διαδραστικό πίνακα, είδαμε φανάρια αλλά γνωρίσαμε και αρκετά σήματα οδικής κυκλοφορίας. Μιλήσαμε για τον Γρηγόρη και τον Σταμάτη τους ζωγραφίσαμε και γράψαμε το όνομα τους.

story 1764425583155

Παίξαμε πολλά παιχνίδια με τα σήματα,τα περιγράψαμε, μαντέψαμε τι μπορεί να σημαίνει το καθένα, τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το σχήμα τους και τα παίξαμε σαν παζλ βρίσκοντας το μισό που κάθε φορά λείπει.story 1764425101212

story 1764504396765

Διαβάσαμε όμορφα παραμύθια και στην συνέχεια φτιάξαμε τα δικά μας φανάρια στα οποία γράψαμε το μύνημα “Κυκλοφορώ με ασφάλεια” αλλά και μικρά αυτοκίνητα!

story 1764502910302

story 1764426555854

Παίξαμε παιχνίδια γνώσεων στον διαδραστικό πίνακα, μάθαμε το γράμμα Τ του τροχονόμου και φτιάξαμε και ένα Τροχονόμο.

story 1764503097894

 

2025 11 30 13 52 25 250story 1764505549380

Τέλος, φτιάξαμε και σε παζλ μια εικόνα με τον ασφαλή τρόπο που πρέπει να περνάμε τη διάβαση πεζών:

story 1764425482938

Κλείνοντας, η ενασχόλησή μας με την κυκλοφοριακή αγωγή μάς έδειξε πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να καλλιεργούν από νωρίς στάσεις υπευθυνότητας και σεβασμού στους κανόνες του δρόμου. Τα νήπια συμμετείχαν με ενθουσιασμό, έμαθαν βιωματικά και απέδειξαν πως μπορούν να γίνουν μικροί «πρεσβευτές» της οδικής ασφάλειας. Συνεχίζουμε με αισιοδοξία, γνωρίζοντας ότι κάθε μικρό βήμα στη γνώση είναι ένα μεγάλο βήμα προς ένα ασφαλέστερο αύριο!

Η επέτειος της απελευθέρωσης της Χίου.

Στο νηπιαγωγείο μας είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε ένα σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του τόπου μας: την απελευθέρωση της Χίου. Με απλό και κατανοητό τρόπο μιλήσαμε για το πώς το νησί μας έγινε ελεύθερο, ποιοι άνθρωποι συνέβαλαν σε αυτό και γιατί είναι σημαντικό να θυμόμαστε την ιστορία μας. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε πολλές δημιουργικές δραστηριότητες, που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε καλύτερα το νόημα της ελευθερίας και της συνεργασίας. Ήταν μια όμορφη εμπειρία μάθησης, γεμάτη γνώση, φαντασία και περηφάνια για τον τόπο μας.

story 1764421155069

 

story 1764421005529

story 1764421379466

story 1764421489215

story 1764421586554

story 1764420794119

Φ….όπως λέμε Φθινόπωρο!

Το φθινόπωρο έκανε την εμφάνισή του και έφερε μαζί του τα όμορφα χρώματα της φύσης, τον δροσερό αέρα και μια γλυκιά αίσθηση ανανέωσης! Στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τα χαρακτηριστικά της εποχής μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, παιχνίδια και δημιουργίες. Παρατηρήσαμε τα φύλλα που αλλάζουν χρώμα, μιλήσαμε για τη βροχή και τον άνεμο, γνωρίσαμε τα φρούτα του φθινοπώρου και μάθαμε πώς τα ζώα προετοιμάζονται για τον χειμώνα. Με ενθουσιασμό, τα παιδιά συμμετείχαν σε εικαστικές δημιουργίες με φύλλα και φυσικά υλικά, έφτιαξαν κατασκευές, τραγούδησαν φθινοπωρινά τραγούδια και άκουσαν παραμύθια που ζωντάνεψαν τη μαγεία της εποχής. Κάθε δραστηριότητα έγινε μια μικρή περιπέτεια εξερεύνησης, συνεργασίας και έκφρασης. Το φθινόπωρο μας διδάσκει να παρατηρούμε τις αλλαγές γύρω μας, να εκτιμούμε την ομορφιά της φύσης και να μαθαίνουμε μέσα από την εμπειρία και το παιχνίδι. Με χρώματα, γέλια και πολλή φαντασία, το νηπιαγωγείο μας γέμισε φθινοπωρινές εικόνες και χαρούμενες στιγμές! 🌰🍇🌧️

Και επειδή οι εικόνες μιλούν καλύτερα από τα λόγια, ρίξτε μια ματιά σε δείγματα από τη δουλειά και τη δημιουργικότητα των μικρών μας καλλιτεχνών! 🎨🍂

Φτιάξαμε υπέροχα φθινοπωρινά δεντράκια με τυπώματα από φελό:1Μαζέψαμε πολλά φθινοπωρινά φύλλα στις βόλτες μας το σαββατοκύριακο και τα φέραμε σχολείο να τα μελετήσουμε και να παίξουμε με αυτά:2

1411

story 1762784707629

Παίξαμε το παιχνίδι “Φθινοπωρινές   Διαδρομές” και το διασκεδάσαμε!

2025 11 10 20 34 35 138

Ταξινομήσαμε τα φύλλα από τα  μικρότερα στο μεγαλύτερο και αντίθετα:15

Γνωρίσαμε το γράμμα Φ του Φθινοπώρου και τον αριθμό 1 , παίξαμε με τα φύλλα και την σκιά τους, βρήκαμε τα μισά των φύλλων και μιλήσαμε για τη συμμετρία:

2a8f6bc6 8601 4f08 8d61 f0d8e0868bdb

Φτιάξαμε όμορφα σκιουράκια και χαριτωμένα βελανίδια, μελετήσαμε φθινοπωρινούς πίνακες ζωγραφικής και δεν έλειψαν φυσικά τα φθινοπωρινά παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα:12

Το καλύτερο όμως ήταν όταν μια μέρα βρήκαμε στην είσοδο της τάξης μας μια έκπληξη….κάποιος  μας είχε αφήσει ένα καλάθι  με  φθινοπωρινά φρούτα! Η  χαρά μας  ήταν  μεγάλη! Τα  είδαμε, τα  μυρίσαμε, τα δοκιμάσαμε και παίξαμε παιχνίδια με αυτά. Τέλος με τα μήλα φτιάξαμε μια λαχταριστή μηλόπιτα  και  την φάγαμε μετά το μεσημεριανό μας.5mhlopita87

Η ενασχόληση μας με τα μήλα μας έφερε μεγάλη έμπνευση και φτιάξαμε και βάζα με τυπώματα αληθινού μήλου:6Ασχοληθήκαμε επίσης με την αλλαγή του καιρού, τη βροχή και τον κύκλο του νερού. Μέσα από πειράματα, παρατηρήσεις και παραμύθια, τα παιδιά έμαθαν πώς δημιουργούνται τα σύννεφα, γιατί βρέχει και πώς το νερό ταξιδεύει στη φύση. Με απλό και διασκεδαστικό τρόπο, ανακαλύψαμε τη σημασία του νερού για τη ζωή και τη φύση γύρω μας.synnefompampakeniosΤέλος, γνωρίσαμε και το γράμμα Οο και μαζί του δημιουργήσαμε όμορφες ομπρελίτσες: Messenger creation 846DE5B1 F5A1 45B7 8CC0 A5F3E3C46547

Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940

Η 28η Οκτωβρίου είναι μια πολύ σημαντική μέρα για όλους τους Έλληνες καθώς είναι μια από τις πιο σημαντικές γιορτές της ελληνικής ιστορίας, γεμάτη με θυσίες, ηρωισμούς και το αδιάκοπο «Όχι» του ελληνικού λαού. Με δραστηριότητες, τραγούδια, ζωγραφιές και κατασκευές, τα νήπια μαθαίνουν για την ιστορία της Ελλάδας, αναγνωρίζοντας τη σημασία του «Όχι» και κατανοώντας τις έννοιες της ειρήνης και της ελευθερίας. Στην τάξη μας, το ταξίδι στη μνήμη και την παράδοση γίνεται με δημιουργικότητα και χαρά, προετοιμάζοντας τα παιδιά να γιορτάσουν αυτή την ιστορική ημέρα με το δικό τους μοναδικό τρόπο. Ας ανακαλύψουμε μαζί πώς γιορτάσαμε την 28η Οκτωβρίου και πώς τα μικρά μας έμαθαν για την ιστορία και τη σημασία της, μέσα από όμορφες δραστηριότητες και δημιουργικές στιγμές!

Διαβάσαμε παραμύθια για τον πόλεμο και την Ειρήνη και ζωγραφίσαμε:

66d3e723 f8d6 4fbb ba3b da1ba8779425Μιλήσαμε για το βροντερό ΌΧΙ των Ελλήνων στους Ιταλούς και παίξαμε με αυτό:

d06cfbb2 6ef4 465c 87e8 7f8435f5305cΦτιάξαμε σημαίες σαν ψηφιδωτό με μπλέ χαρτάκια:3a88f21a 42c3 4c11 bbb3 634228da0e87

Μάθαμε το γράμμα Σ της σημαίας και το γράμμα Ο του Όχι:

bc42fb1c bc86 4ddd a604 101fbcd210d7Συναρμολογήσαμε το παζλ της ελληνικής σημαίας και συνθέσαμε τη λέξη ΑΕΡΑ:

811efd33 3670 4ea4 8091 953d5f32106c

Φτιάξαμε όμορφες κατασκευές και κάναμε παρέλαση στην αυλή:

ca2ca005 f0df 48d6 931d 9a7f8e40eb36

8d86659f 74a0 46c6 8783 ee2cbc3353cc

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων/ Ζω καλύτερα-Ευ ζην “Είμαστε όλοι διαφορετικοί μα πάντα όμως ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ”

Στο νηπιαγωγείο μας μαθαίνουμε κάθε μέρα κάτι καινούριο — όχι μόνο για τον κόσμο γύρω μας, αλλά και για τον εαυτό μας! Αυτές τις μέρες μιλήσαμε για κάτι πολύ σημαντικό: τη μοναδικότητα του καθενός από εμάς. Καταλάβαμε πως όλοι έχουμε διαφορετικά ταλέντα, ενδιαφέροντα, προτιμήσεις και συναισθήματα — και αυτό είναι που μας κάνει τόσο μοναδικούς και πολύτιμους! Με ζωγραφιές, παιχνίδια, ιστορίες και κουβέντες, ανακαλύψαμε πόσο όμορφο είναι να είσαι ο εαυτός σου. Και τώρα, με πολλή χαρά, μοιραζόμαστε μαζί σας λίγα από όσα δημιουργήσαμε και σκεφτήκαμε!

📷 Ρίξτε μια ματιά στις φωτογραφίες  από τις δραστηριότητες μας και τα έργα μας παρακάτω… γιατί δεν υπάρχει κανείς άλλος σαν εμάς! Με αφορμή έναν καθρέφτη που έφερε η κυρία στην τάξη μας, παρατηρήσαμε την αντανάκλασή μας και κοιτάξαμε με προσοχή τα χαρακτηριστικά του προσώπου μας. Ποια είναι τα μάτια μας; Πώς είναι η μύτη, το στόμα, τα μαλλιά μας;Τι χρώμα έχουν;

Συζητήσαμε για το πώς μοιάζουμε, τι μας κάνει μοναδικούς, και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το πορτραίτο μας, όπως το είδαμε μέσα από τον καθρέφτη! Για να δείξουμε ακόμα πιο ξεκάθαρα τη μοναδικότητά μας, κάθε παιδί διάλεξε και έγραψε μία λέξη που το χαρακτηρίζει — κάτι που νιώθει ότι το κάνει ξεχωριστό!7052fc39 1027 47aa af0d 00bb993ccc5818d5e7eb bed0 4744 9490 76dd63787db8

Για να καταλάβουμε ακόμα καλύτερα πόσο όμορφο είναι να είμαστε διαφορετικοί, διαβάσαμε και την ιστορία του αγαπημένου Έλμερ, του πολύχρωμου ελέφαντα που δεν έμοιαζε με κανέναν άλλον! Συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα, τη μοναδικότητα και τη σημασία του να αγαπάμε τον εαυτό μας όπως είναι.

Με αφορμή το βιβλίο, κάναμε και δημιουργικές δραστηριότητες: φτιάξαμε τον δικό μας Έλμερ με τυπώματα από σφουγγαράκια, παίξαμε παιχνίδια με τα χρώματα και γνωρίσαμε και το γράμμα Εε του Έλμερ, δείχνοντας πως κάθε “χρώμα” και κάθε “σχέδιο” έχει τη δική του ομορφιά!

dc4b0e9d cedd 4394 81fe 5af4271cf5d19890a1a7 c845 4425 82eb 59d55b20b4ea1fc683a6 cceb 4312 9155 223289824382

Με αφορμή όλα τα υπέροχα χρώματα που στόλιζαν τον φίλο μας τον Έλμερ παίξαμε και μερικά παιχνίδια με αυτά:7f39203d 2e9f 4b16 bc1e b7001cfa0a1e

Φτιάξαμε όλοι μαζί και όμορφα μοναδικά αστέρια και συνθέσαμε μια ομαδική εργασία για να στολίσουμε την τάξη μας:e5d7e6fc c198 4ce9 817e 5e03ff4467925290f984 fb32 4f52 aed5 58ec6775c319

Μέσα από τη γνωριμία μας με το πρόσωπό μας, κάναμε και μια δραστηριότητα για τη συμμετρία! Παρατηρήσαμε πως το πρόσωπό μας έχει δύο ίδια μισά — ένα δεξί και ένα αριστερό — και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι σημαίνει συμμετρία. Σχεδιάσαμε δίπλα στο μισό πρόσωπο μας  το συμμετρικό του κομμάτι!0618c5ac b32a 4400 b34f 1ba333647a08Αφού μάθαμε πώς είναι το “κανονικό” πρόσωπο, αποφασίσαμε να παίξουμε με τη φαντασία μας! Παρατηρήσαμε πίνακες του Πικάσο και τα “τρελά” του πρόσωπα, με μάτια, στόματα και μύτες σε απρόσμενες θέσεις — και εμπνευσμένοι από εκείνον, φτιάξαμε και εμείς τα δικά μας “τρελά πρόσωπα”! Με πολύ χρώμα, φαντασία και ελευθερία στην έκφραση, δημιουργήσαμε μοναδικά έργα τέχνης που δείχνουν πως η διαφορετικότητα υπάρχει και στην τέχνη!242f930d c9ff 4284 ad1f 3ebf2ad1c691

Μιλήσαμε και για σωματικά χαρακτηριστικά που μας κάνουν μοναδικούς! Ζυγιστήκαμε, μετρηθήκαμε και παρατηρήσαμε πόσο διαφέρουμε — άλλοι πιο ψηλοί, άλλοι πιο κοντοί, άλλοι με πιο μικρό ή μεγάλο βάρος. Όλα αυτά μάς βοήθησαν να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και να καταλάβουμε πως κάθε σώμα είναι διαφορετικό και ξεχωριστό! Στο τέλος, δημιουργήσαμε τις δικές μας “ταυτότητες”, όπου καταγράψαμε σημαντικές πληροφορίες για εμάς: το όνομά μας, την ηλικία μας, το ύψος και το βάρος μας και τι θα γίνουμε όταν μεγαλώσουμε.f5a5bbc6 24a9 4411 bc09 a86c96d2971fΣτο ταξίδι μας για να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας, δεν ξεχάσαμε και τις πέντε αισθήσεις μας! Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, ανακαλύψαμε πώς βλέπουμε, ακούμε, μυρίζουμε, γεύομαστε και αγγίζουμε τον κόσμο γύρω μας. Παίξαμε παιχνίδια παρατηρητικότητας, αναγνώρισης ήχων, αφής και γεύσεων και καταλάβαμε πως οι αισθήσεις μας είναι ένας μοναδικός τρόπος να συνδεόμαστε με το περιβάλλον και να εκφράζουμε όσα νιώθουμε!399d7723 03f8 4a55 902c 61d860a2e41a241838db 5280 45fb 97fd 7bc0a8076e6c

Οι πρώτες μας μέρες στο Νηπιαγωγείο!

Το καλοκαιράκι μας αποχαιρέτησε και μας έδωσε ραντεβού για του χρόνου.Περάσαμε όμορφα και ξεκουραστήκαμε!Με μεγάλη χαρά επιστρέψαμε στο αγαπημένο μας σχολείο για να ξαναβρεθούμε με τους παλιούς μας φίλους αλλά και για να κάνουμε καινούργιους!Οι πρώτες μας μέρες στο Νηπιαγωγείο είχαν απ’όλα:γνωριμία με τις δασκάλες μας,εξερεύνηση της τάξης μας, καινούργιες φιλίες και φυσικά παιχνίδι στις γωνιές και στην αυλή μας!

Την πρώτη μέρα φωτογραφηθήκαμε για να θυμόμαστε πάντα με αγάπη την πρώτη μας μέρα στο αγαπημένο μας νηπιαγωγείο.

9c060b09 c42a 4bcf b9ff 5206804116a4

1h mera sto scholeio

Οι μέρες που ακολούθησαν είχαν απ’όλα, γνωριμία με την τάξη μας, τις γωνιές και τα παιχνίδια της ,αλλά και πολλά παιχνίδια γνωριμίας για να δέσει η ομάδα!a2b437dd d2a2 4dd8 a370 dfc3c79d46e2

9aff027b 9b01 41a1 96e1 7d026c5e251cff3698c9 35ee 497c 9dc4 159513115de2050c9b9b c6f8 47b2 9acd 28ae94fd63ea

Όλοι μαζί δημιουργήσαμε τους κανόνες της τάξης και παίξαμε παιχνίδια σχετικά με αυτούς:

44e991da 415f 4c7b 83f4 dc1c1b4cd73f

Παίξαμε και δημιουργήσαμε με το όνομά μας αλλά και με το αρχικό μας γράμμα:

71054461 828a 48d6 940e 79a0f4d836a0c1016cf2 e203 4429 870e 6a7519a9c02c

a36ec19b d42b 4e07 9bdf 92abfa3a9d7f4b8c47bb f9c6 4cc5 9613 42d8904dced2c0fc1393 fe58 4264 b65b 3a22fddb65e1cc45960e a18f 4c7d 902b 1e7fbc96be23c8e4f71f 185a 4ed0 b7d3 047d0db50f98

Τέλος, διαβάσαμε παραμύθια με όμορφα μηνύματα για την αρχή της σχολικής χρονιάς, παίξαμε και πειραματιστήκαμε:

bd5eb81f 581d 49df 98e4 01be9bcf1cbcd52ec0bd 7a9b 4da8 a293 249d8a3c05d4

Αγιασμός Σχολικής Χρονιάς 2025-2026

School Playground Cartoon Images – Browse 30,735 Stock Photos, Vectors, and  Video | Adobe Stock

Ο Αγιασμός για την νέα σχολική χρονιά 2025-2026 στο 10ο Νηπιαγωγείο Χίου θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 10.15 π.μ.

Μετά τον Αγιασμό θα ακολουθήσει ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων για το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου τις πρώτες μέρες και για τη λειτουργία του.

Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Η φετινή μας συνεισφορά στον Σύλλογο Πολυτέκνων Χίου

Κάθε χρόνο έτσι και φέτος, το Νηπιαγωγείο μας στήριξε εμπράκτως τις προσπάθειες του Συλλόγου Πολυτέκνων Χίου  με δωρεές ρουχισμού και παιδικού εξοπλισμού από τις οικογένειες των μικρών μαθητών και όχι μόνο.

IMG 20250611 105124

Η δράση αυτή με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών και των οικογενειών του Νηπιαγωγείου μας τη φετινή σχολική χρονιά πραγματοποιήθηκε δύο φορές και εντάχθηκε στις Δράσεις του Ενεργού Πολίτη, ευαισθητοποιώντας τους μικρούς μας μαθητές ως προς την αλληλεγγύη και την αλληλοβοήθεια.

IMG 20250611 105417

Ευχαριστούμε τα μέλη του Συλλόγου Πολυτέκνων Χίου και ελπίζουμε αυτή η μικρή μας προσπάθεια κάθε χρόνο να δίνει μεγάλη βοήθεια στις πολύτεκνες οικογένειες του νησιού που τη χρειάζονται.

 

Ομαλή Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο

Κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας, γίνεται ένα μικρό πρόγραμμα με τα μεγάλα νήπια, για την ομαλή τους μετάβαση στην επόμενη σχολική βαθμίδα στο Δημοτικό σχολείο. Το πρόγραμμα ξεκινάει από την τάξη του Νηπιαγωγείου και τελειώνει με την επίσκεψή μας στην Α Τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου.

Στο νηπιαγωγείο είδαμε μια παρουσίαση με τίτλο: Γνωρίζω το δημοτικό σχολείο και παίξαμε ένα παιχνίδι όπου γίναμε ντετέκτιβ και ανακαλύπταμε αντικείμενα σχετικά με το δημοτικό.

0ff007ee 7820 4d15 960d 6fea8967e683 4d1dc078 f76e 49ea a9e4 9696e9295878 0021cc5b 0766 430f b222 40a3c31f3fd6 63706f9e 444b 4c17 b887 bf94cf63d12f

48c9851c a5ee 499c 8f19 70d95af9c1e7

Ετοιμάσαμε δωράκια για τα παιδιά της Α’ Δημοτικού και στις 14 Μαίου επισκεφτήκαμε τα δύο τμήματα της Α’ τάξης στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χίου.

oloi