RSS Feed for This PostCurrent Article

Οι μαθητές των ιδιωτικών είναι “καλύτεροι” των συμμαθητών τους στα δημόσια σχολεία;

Σύμφωνα με την έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ οι μαθητές στα ιδιωτικά Γυμνάσια, Λύκεια και ΤΕΕ αποδίδουν πολύ καλύτερα από τους συμμαθητές τους στα δημόσια σχολεία. Ειδικά στο Λύκειο, όπου λόγω των Πανελλαδικών Εξετάσεων δεν είναι εύκολο να αποδώσει κανείς τη διαφορά σε υποκειμενική βαθμολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, βλέπουμε ότι «καλά» και «άριστα» αποδίδει το 56,5% των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία, ενώ στα δημόσια μόλις ένας στους τρεις (33,3%).Παράλληλα, ο μαθητής στο δημόσιο υπολείπεται αρκετά του μαθητή στο ιδιωτικό σε όλες τις βαθμίδες. Αν και στο δημόσιο σχολείο καταγράφεται μικρότερη αναλογία μαθητών ανά τμήμα και ανά εκπαιδευτικό, οι επιδόσεις είναι καλύτερες στα ιδιωτικά που, σημειωτέον, έχουν και καλύτερες υποδομές. Ενδεικτικά, στα ιδιωτικά δημοτικά καταγράφεται 1 εργαστήριο ανά σχολική μονάδα έναντι 9,75 των δημοσίων, αλλά και 1,1 υποδομές αντί 0,9 των δημοσίων του 2007. Στα γυμνάσια, 2,9 εργαστήρια ανά μονάδα έναντι των 2,4 των δημοσίων και 2,3 λοιπές υποδομές αντί των 1,5 των δημοσίων. Στα λύκεια, 2,8 εργαστήρια ανά μονάδα έναντι 2,2 δημοσίων και 2,3 λοιπές υποδομές αντί των 1,3 των δημοσίων. Όσο για τις επιδόσεις, στο δημοτικό δεν καταγράφονται σημαντικές διαφορές, αλλά σε γυμνάσιο και λύκειο είναι αξιοσημείωτες. Στο γυμνάσιο, για το 2007, οι μαθητές με «άριστα» και «καλά» ανήλθαν στο 78,2%, ενώ στο δημόσιο ήταν στο 54,8%. Αντιστοίχως, στο λύκειο το ποσοστό των μαθητών με «άριστα» και «καλά» καταγράφηκε στο 56,5%, ενώ για το δημόσιο στο 33,3%.
Δίχως να αγνοώ την εγκυρότητα της έρευνας, θάθελα να «αμφισβητήσω» τα παραπάνω αναφερόμενα στοιχεία… Με την έννοια ότι η επιτυχία των μαθητών πλείστων όσων ιδιωτικών σχολείων πρωτίστως οφείλεται (αποκλειόμενων παραγόντων όπως λ. χ. η κοινωνικοοικονομική θέση των γονέων) στη μετατροπή, με το γράμμα του νόμου, της τελευταίας τάξης του Λυκείου σε φροντιστήριο των εξεταζόμενων μαθημάτων στις Πανελλαδικές, τύποις αναφερόμενων στα βιβλία ύλης των υπόλοιπων «δεύτερων» μαθημάτων… Και για να μη κρυβόμαστε, το «πες-πες» στις εξετάσεις πάει σύννεφο …Ως προς τις υποδομές, στην περίπτωση των εργαστηρίων λ.χ. των μαθημάτων των φυσικών επιστημών, ναι μεν αναφέρονται και υπάρχουν, αλλά για τους επαΐοντες, χρησιμοποιούνται κατ΄ελάχιστον, πολύ λιγότερο απ΄ ό,τι στα δημόσια σχολεία… Αυτά επί του παρόντος.

Πηγή:http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=105403

Trackback URL



  1. 2 Comment(s)

  2.   By ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΗΛΙΑΝΙΔΗΣ on Δεκ 1, 2009 | Reply

    Διάβασα το άρθρο σας και τα σχόλια σας σχετικά με την δημόσια ή ιδιωτική παιδεία.
    Όλα λοιπόν είναι καλά να τα λέμε αρκεί να είναι έτσι όπως πρέπει να γίνονται. Κατά την ταπεινή μου γνώμη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αρκετοί από τους εκπαιδευτικούς είναι απέναντι στους μαθητές και όχι δίπλα τους όπως θα έπρεπε να είναι.
    Αυτός κατά τη γνώμη μου είναι ο σοβαρότερος λόγος για τα ποσοστά 33% που αναφέρει το άρθρο σας.
    Σε κάποια σχολεία μπαίνουν κάποιοι και αυθαιρετώντας συνεχώς φορτώνουν τα με 3 ή 4 επαναληπτικά διαγωνίσματα με άκουσον άκουσον ολόκληρη την ύλη από 4 και 5 κεφάλαια (για να λέμε ότι το σχολείο είναι από τα δυνατά σχολεία …) και αυτό το λένε παιδεία!
    Επειδή ξέρω τη θέση σας πιστεύω να μην συμφωνείτε με όλα αυτά, αλλά σίγουρα είναι λόγος που κάποιοι απομακρύνονται από την δημόσια εκπαίδευση που δεν είναι το αμπέλι κανενός … και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δουλειά μας είναι να δίνουμε την ευκαιρία σε όλους να προσπαθήσουν.
    Η δουλειά του εκπαιδευτικού είναι να χτίζει παρέα με τους μαθητές του, δεν πρέπει ναείναι απλά εκτιμητής.

    Διάβασα αρκετές από τις δημοσιεύσεις σας και πιστεύω ότι είναι το blog σας ιδιαίτερα ενδιαφέρον.

  3.   By N. on Δεκ 4, 2009 | Reply

    …Το σχόλιό μου αναφέρεται μόνο στο, κατά την άποψή μου,”εικονικό” σχολείο,επί της ουσίας “σχολειοφροντιστήριο” στην τελευταία τουλάχιστον τάξη των ιδιωτικών σχολείων.
    Για το αν στο δημόσιο σχολείο οι εκπαιδευτικοί στέκονται δίπλα ή απέναντι στο μαθητή, μμμ, χωρίς να γενικεύω, έχω την εντύπωση ότι το προσπαθούν όσο μπορούν. Το αν κάποιοι βάζουν 2,3 ή 4 επαναληπτικά διαγωνίσματα επιχειρώντας να ξεπεράσουν το φροντιστήριο της γειτονιάς ή το “διπλανό” ιδ. σχολείο, μάλλον με καλή πρόθεση το κάνουν…Πάντως το πρόβλημα ελληνικό σχολείο, είτε δημόσιο είτε ιδιωτικό, λίγο έχει να κάνει με τέτοιες ή άλλες συμπεριφορές (λ.χ. απεργίες εκπαιδευτικών, καταλήψεις, δημοσιουπαλληλική αβελτηρία στην τάξη κτλ.). Περισσότερο έχει να κάνει με την απαξίωσή του από την κοινωνία και την εγκατάληψή του από την πολιτεία.

You must be logged in to post a comment.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση