RSS Feed for This PostCurrent Article

Διαδικτυακή αγοραπωλησία μαθημάτων

Σήμερα χιλιάδες δάσκαλοι στις ΗΠΑ εμφανίζονται να πωλούν, διαμέσου της ηλεκτρονικής αγοράς, μαθήματα ή από πολύ απλές μέχρι πολύ εξειδικευμένες και σύνθετες εργασίες και ασκήσεις! Οποιοδήποτε μάθημα μπορεί να φανταστεί κάποιος, από το νηπιαγωγείο μέχρι το κολέγιο, είναι σήμερα προς πώληση στους ιδιωτικούς ηλεκτρονικούς τόπους των δασκάλων ή σε εμπορικούς. Μια από τις μεγαλύτερες ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο είναι η «Teachers Pay Teachers», με περισσότερους από 200 χιλιάδες εγγεγραμμένους χρήστες. Από το 2006 έχει καταγράψει πωλήσεις ύψους 600 χιλιάδων δολαρίων, εκ των οποίων τα 450 χιλιάδες δολάρια το 2008, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε ο ιδρυτής του, Πολ Εντελμαν, πρώην δάσκαλος στη Νέα Υόρκη. Ένας άλλος ηλεκτρονικός τόπος, το «We are Teachers: The knowledge market place». Όμως, η διαδικτυακή αγοραπωλησία για εκπαιδευτικές συμβουλές και «κόλπα» δε φαίνεται να είναι ευρέως αποδεκτή και διχάζει την εκπαιδευτική κοινότητα στις ΗΠΑ. Αν και μέρος των χρημάτων που με αυτό τον τρόπο εξοικονομούν πολλοί εκπαιδευτικοί δηλώνεται ότι θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά σχολικών ειδών, ωστόσο, σε μια εποχή οικονομικής ύφεσης, αρκετοί προτιμούν με τον τρόπο αυτό να καλύπτουν πληρωμές πιστωτικών καρτών, λογαριασμών, ταξίδια διακοπών κτλ. Για την 30χρονη δασκάλα Ερικα Μπόχρερ «η διδασκαλία μπορεί να είναι μια αχάριστη εργασία», ως εκ τούτου χρησιμοποίησε τα 650 δολάρια που εξοικονόμησε τον περασμένο χρόνο για να αγοράσει βιβλία για την τάξη της σε σχολείο του Λονγκ Αϊλαντ, αλλά και για να …αποπληρώσει τις δόσεις του στεγαστικού δανείου της! Όμως μια δασκάλα Αγγλικών στην περιοχή της Νέας Υόρκης, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία της σε ρεπορτάζ της εφημερίδας «Νιου Γιορκ Τάιμς», είπε ότι της απαγόρευσαν οι προϊστάμενοί της να πουλά σχέδια και προγράμματα που χρησιμοποιήθηκαν στην αίθουσα της διδασκαλίας της. Από την άλλη ο Τζόζεφ ΜακΝτόναλντ καθηγητής στη Σχολή Κουλτούρας, Παιδαγωγικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης δήλωσε ότι :«Είναι θαυμάσιο πράγμα που οι δάσκαλοι ανταλλάσσουν ιδέες μεταξύ τους, αλλά το να ζητά κάποιος 75 σεντς για μια λέξη στο σταυρόλεξο υποβαθμίζει τη δύναμη της μάθησης και τελικά είναι καταστροφικό για το ίδιο το επάγγελμα». Συνάμα υποβαθμίζουν τις προσπάθειες καθιέρωσης ηλεκτρονικών ιστοσελίδων όπου οι δάσκαλοι ελεύθερα ανταλλάσσουν ιδέες και σχέδια μαθημάτων μεταξύ τους.
Για νάρθουμε και στα δικά μας, μήπως έχει ακούσει κάποιος για τα λεγόμενα «ιδιαίτερα μαθήματα» από εκπαιδευτικούς της τάξης στους μαθητές τους του δημόσιου σχολείου; Στον αντίποδα δείτε και τους εκπαιδευτικούς δικτυακούς τόπους ενημέρωσης, διαμοιρασμού και αλληλοϋποστήριξης/ κοινωνικά δίκτυα (δες λ.χ. εδώ κι εδώ) όπως και τις πάμπολλες ιστοσελίδες συναδέλφων εκπαιδευτικών που τα «πάντα όλα» παρουσιάζουν/προσφέρουν δωρεάν- αρκεί μια γρήγορη αναζήτηση τέτοιων σελίδων κι εδώ, στο blogs.sch.gr για του λόγου το αληθές. ‘Ακου εκεί “The knowledge market place”, χάθηκε το δωρεάν… “clopy paste”, εκτός κι αν είναι το αντίδοτό του.

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=103752

Trackback URL



You must be logged in to post a comment.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση