RSS Feed for This PostCurrent Article

Tabula rasa, αξιολόγηση και…ΑΣΕΠ!

Στην Ελλάδα του στρουθοκαμηλισμού και του εύκολου βολέματος, το πρώτο δείγμα εξωτερικής αξιολόγησης ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αποτελεί είδηση πρώτου μεγέθους σύμφωνα με δημοσίευμα της εφ. Καθημερινή. Παρά τη σθεναρή, πολυετή αντίδραση ηχηρών μειοψηφιών πανεπιστημιακών και φοιτητών να αξιολογηθούν, ήδη τα πρώτα πέντε τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ κατάφεραν να ολοκληρώσουν την αξιολόγησή τους?Πρόκειται για το τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης, το τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, το τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το τμήμα Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθηνών και το τμήμα Μηχανολογίας του ΤΕΙ Κρήτης. Διδάσκοντες και φοιτητές, αφού ολοκλήρωσαν οι ίδιοι -μέσω των αρμοδίων επιτροπών- την εσωτερική αξιολόγηση (καταγραφή της κατάστασης σε υποδομές, προσωπικό, έργο), αξιολογήθηκαν και από εξωτερικούς κριτές – Έλληνες και ξένους πανεπιστημιακούς του ιδίου επιστημονικού αντικειμένου?Η βασική αδυναμία που προκύπτει είναι το… καθεστώς χαλαρότητας που επικρατεί στα ελληνικά πανεπιστήμια. Η μεγάλη μερίδα των φοιτητών και των σπουδαστών δεν παρακολουθούν σταθερά τις σπουδές τους, ενώ οι συχνές διακοπές λόγω καταλήψεων δυσχεραίνουν τη λειτουργία του ιδρύματος και δεν επιτρέπουν τη δημιουργία του απαραίτητου ακαδημαϊκού κλίματος. Ενδεικτικά, μεταξύ των πέντε, υπάρχει τμήμα όπου ο μέσος όρος αποφοίτησης των σπουδαστών του είναι τα 8 χρόνια (περισσότερα εδώ). Ως προς την αξιολόγηση των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του διδακτικού τους προσωπικού – φαίνεται ότι επί του παρόντος, ανατέθηκε στον ?ΑΣΕΠ -οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις ( ν. 2986/2002 κ.α.) παραμένουν ανενεργές! Έτσι, στις πρόσφατες εξετάσεις εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ ενδιαφέρον είχαν οι ερωτήσεις 30 και 31 (και οι απντήσεις τους). ”Τα τελευταία χρόνια συζητείται έντονα η συμμετοχή των γονέων και των μαθητών στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Ποια από τις απόψεις που καταγράφονται στις επόμενες δύο ερωτήσεις (30 και 31) σχετικά με τη συμμετοχή των γονέων και των μαθητών είναι η ορθή;
Συμμετοχή των γονέων στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών:
α) Οι γονείς δεν πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γιατί δε διαθέτουν παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση.
β) Οι γονείς δεν πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γιατί θα κρίνουν τον εκπαιδευτικό σύμφωνα με τη βαθμολογία που θα έχει δώσει στα παιδιά τους;
γ) Οι γονείς πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γιατί με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένα πρόσθετο κίνητρο για μεθοδικότερη εργασία από τη μεριά του εκπαιδευτικού.
δ) Οι γονείς πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γιατί αυτό γίνεται και σε άλλες χώρες.
Συμμετοχή των μαθητών στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών:
α) Οι μαθητές πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γιατί γνωρίζουν άμεσα τις διδακτικές ικανότητες και τη συμπεριφορά των διδασκόντων.
β) Οι μαθητές δεν πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γιατί δεν είναι αντικειμενικοί στην κρίση τους και θα τους αξιολογούν σύμφωνα με τη βαθμολογία που τους δίνουν.
γ) οι μαθητές δεν πρέπει να συμμετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γιατί έτσι θα διαταραχθούν οι σχέσεις μεταξύ μαθητών καθηγητών.
δ) Οι μαθητές δεν πρέπει να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς τους, γιατί θα έχουν αρνητικές συνέπειες στην βαθμολογία.”
Οι απαντήσεις που το ΑΣΕΠ θεώρησε σωστές είναι για την ερώτηση 30 είναι το ( γ) και για την ερώτηση 31 είναι το (α). Συνεπώς ένα από το θέματα του ?tabula rasa? διαλόγου για την παιδεία ήδη απαντήθηκε!

Trackback URL



You must be logged in to post a comment.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση